Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki najlepszy silnik do AUDI A6 C5?

Czarlim87 19 Paź 2009 19:46 219220 64
  • #1 19 Paź 2009 19:46
    Czarlim87
    Poziom 13  

    Witam forumowiczów:).
    Mam zamiar zakupić Audi A6 C5, gdyż bardzo podoba mi się ten samochodzik a drugą sprawą jest to że mam zaufanie do tej marki:)najwiekszy kłopot sprawia mi wybór silnika jaki miałby pracowac pod maską.najbardziej skłaniał bym się do diesla 1,9TDI 110KM bo słyszałem że 2,5TDI sa zawodne duzo palą i strasznie sie z nich leje.pod lupę brał bym też benzyniaki jednak żeby w miarę oszczednie sie poruszać trzeba by załozyć LPG albo z takowym kupić:)prosił bym o opinie posiadaczy A6 C5 jak jezdzi się poszczególnymi silnikami i o mała charakterystykę spalania awaryjnosci i innych danych:)mile widziane kombi:)z góry dziękuję i pozdrawiam:)

    4 29
  • #2 19 Paź 2009 20:00
    brandy-p
    Poziom 31  

    Prawie dwutonowy samochód, a Ty chcesz by mało palił.
    1.9 tdi dobry bo trwały, ale buja się jakbyś osła w du... kopał
    2.5 tdi no cóż 99% tych z którymi są problemy mają najechane po 400k lub więcej. Ja mam już drugie(pierwsze rozbiłem) i chwalę sobie, a ekonomia... no cóż... Pierwsze było quattro i ok. 12l/100km. Teraz mam fwd i ok. 10l/100km. oczywiście średnio.

    1
  • #3 19 Paź 2009 20:11
    1Remus
    Poziom 16  

    Podzielam zdanie kolegi brandy-p.Silnik 1,9 tdi jest za slaby jak na C5.

    Z bezyniakow polecam 2,4l.ALe musisz liczyc ze bedzie palil w miescie okolo 12l.Alternatywa LPG.

    -1
  • #4 19 Paź 2009 20:27
    Czarlim87
    Poziom 13  

    właśnie dużo jest tych benzyniaków 2.4 V6.ale nigdy v-ki nie miałem i troszkę sie obawiam o awaryjność.i jak sprawował by sie w nim LPG??spalanie do 12l w miescie mnie nie przeraza bo nawet małe autka mogą tak spalić:)a większy silnik równa siemniejsze wciskanie pedału gazu do uzyskania przyspieszenia:)

    0
  • #5 19 Paź 2009 20:37
    brandy-p
    Poziom 31  

    1Remus napisał:
    ... palil w miescie okolo 12l.Alternatywa LPG.


    Jak duże to koło?

    2
  • #6 20 Paź 2009 09:59
    1Remus
    Poziom 16  

    Jezdzilem AUDI A6 C5 z silnikiem 2,4l przez dwa lata.Latem srednie spalanie (przy delikatnej jezdzie) miedzy 12 -12,5l.Oczywiscie na krotkich dystansach ta srednia sie podnosi.Mieszkam w Berlinie i do pracy mam 11km.wiec silnik byl zawsze dogrzany.Zima trzeba dodac conajmniej litr.Na autostradzie nie przekraczajac 130km/h miescil sie w 10l.Tylko ze jak tu jezdzic takim autem tylko 130km/h.

    1
  • #7 20 Paź 2009 10:17
    yaaro
    Poziom 33  

    1,9 afn z modem znakomicie sprawdza sie w tym aucie srednie spalanie 7l nafty.

    3
  • #8 30 Paź 2009 18:20
    michal2190
    Poziom 10  

    2.5 tdi 140 km super motor pracuje przy tych silnikach 2 lata i jak na razie wyminilem tylko jeden bo gosc zrobil sobie chip tuning i auto mialo 200km no i nie wytrzymala stopa na wale. a tak to tam nic sie nie dzieje pompe sie czesto uszczelnia ale to tak samo jak i w 1.9. radzil bym 2.5 z 6 biegami stoi takie w lublinie na spoldzielczosci pracy w komisie za 11000zl

    3
  • #9 30 Paź 2009 19:16
    brandy-p
    Poziom 31  

    W C5 2,5 tdi to V6, a te najslabsze to 150KM

    1
  • #10 30 Paź 2009 21:49
    gaav
    Poziom 15  

    michal2190 napisał:
    radzil bym 2.5 z 6 biegami stoi takie w lublinie na spoldzielczosci pracy w komisie za 11000zl

    c5 w dieslu za 11tys??? toż to jakiś kompletny szrot musi być

    3
  • #11 30 Paź 2009 22:18
    Gacol
    Poziom 14  

    kolega pewnie myśli o c4 2.5(140ps) tdi 5 garowym :) -stara bardzo dobra jednostka
    posiadam w rodzinie od nowości taka ma jzu najechane 650tkm , padła raz turbinka i kompresor od klimy , no i z 2 razy pompa ale tylko regenarcja (rozciekła sie , ale nadal włożony oryginał ) , spalanie w quarto 7l on

    Dodano po 1 [minuty]:

    a co do C5 ja bym brał właśnie AFN z lekkim dobrze zrobionym modem , będzie chodzić prawie jak 2.5 150ps a palić mniej , no i awaryjność tez mniejsza
    jedyny minus taki ze nie znajdzie AFN'a z skrzynia 6

    0
  • #14 24 Gru 2009 21:00
    pioma-1
    Poziom 1  

    mam 2.5l w dieslu i pali srednio 6l. w miescie 7 ale jak przycisne no cuz do 50l.

    2
  • #15 30 Gru 2009 16:10
    August Horch
    Poziom 1  

    Witam. Przeczytałem posty moich przedmówców i zauważam że Audi A6 C5 jedynie w dieslu :D Ja również poszukuje tego modelu Audi i można powiedzieć że już jestem na ostatniej prostej do zakupu. Jednak nie jest to diesel, zamierzam kupić benzynę 2.8 V6 30v QUATTRO Avant. W moim przypadku wybór ten został podparty wieloletnią znajomością z moim serdecznym przyjacielem który to zaraził mnie miłością do czterech pierścieni. Nie jednym Audi miałem już przyjemność jeździć dzięki niemu począwszy od 100 cygaro 2.3 E, 80 Coupe 2.3, 80 2.0 Automat, 80 1,9TDI Avant, A4 2.8 V6 174KM, A6 C5 2.8 jak również A6 C5 2.7 biturbo QUATTRO Oboje stwierdzamy że silniki benzynowe jak i diesel w Audi są na równym poziomie pod względem niezawodności może nawet z lekką korzyścią dla benzynki. Niestety Audi A6 z silnikami 2.5 tdi 150 KM są dosyć wyeksploatowane, mam tu na myśli mojego sąsiada który zakupił takie Audi z tym oto felernym silnikiem. Pomimo oryginalnego przebiegu 185 tyś km musiał 2 razy wymieniać pompę nim zdążył wymienić rozrząd. Poprzednim jego autem była wspomniania już wyżej A6 C4 2.5 140 KM którą posiadał od nowości która pomimo przebiegu 500 tyś nie sprawiała podobnych problemów. Dlatego pragnę zachęcić do zakupu silnika benzynowego 2.8 który charakteryzuje się mocą 193 KM spalaniem średnim około 12 litrów gazu mówię szczerze z tym spalaniem. Wspaniałe doznania podczas jazdy ze skrzynią automatyczną Tiptronic 5 biegową nie polecam skrzyni bezstopniowej Multitronic 6 biegowej (jest to temat na oddzielną rozmowę). Nie mogę zapomnieć również o Quattro które pomimo wielu słów krytyki że niby bardzo zwiększa spalanie co jest oczywiście nie do końca prawdą bo zwiększa jedynie o ok 1-2l LPG pozwala na większą swobodę w pokonywaniu różnych utrudnień takich jak ośnieżone drogi a szczególnie zakręty.
    Pozdrawiam i życze udanego wyboru jeżeli jeszcze coś moge dodać na podsumowanie to radze abyś nie sugerował się tylko spalaniem ponieważ jeżeli tylko to ma mieć główny wpływ na wybór silnika to Polecam zakup Daewo Matiza bądź Tico ponoć są bardzo oszczędne :) A porównując 2.5 TDI i 2.8 LPG wybrał bym bez wachania 2.8 ze względu na mniejsze koszty serwisowe większą moc silnika a koszty napędu (ropy i LPG) są porównywalne

    1
  • #16 30 Gru 2009 23:35
    cuba1313
    Poziom 16  

    Mój brat cioteczny ma A6 2.5 tdi 140 KM, 1996r. Najechane w kołach 290 000. Przebieg udokumentowany. Jeździ nim od trzech lat i mogę powiedzieć, że to auto jest nieśmiertelne. Nic o niego nie dba, w środku jest taki syf, ze mnie serce boli. Piszę o tym bo tak samo dba o środek jak i o stan techniczny. Czyli nic nie inwestuje. Jeżdżąc już kilka lat tym autem nic przy nim nie robi. Jakiś wyciek z cylinderka i takie drobne bzdury. Sądzę, że ten rodzaj Diesla jest ok.

    0
  • #17 04 Sty 2010 22:06
    insane2t
    Poziom 11  

    Temat jest stary, ale jezeli ktos waha sie sie pomiedzy 2.5tdi (V6) a 2.8 30v właśnie w C5, to podam dwa argumenty:
    1. Pierwszy wlasciciel nie kupil tego diesla by jeździć nim po bulki. Podobnie kolejny decydowal sie na TDI, by trzaskac nim kilometry skoro ekonomiczny.
    2. Koszty przejazdu 100km dwu i pół litrowym turbodieslem beda bardzo podobne jak 2.8 V6 30v benzyny zasilanej LPG. Wrazenia z jazdy tym 2.8 beda zdecydowanie wieksze jak dieslem.

    Podobne dylematy mialem kiedy szukalem C4, tyle ze wahalem sie pomiedzy rzędową piątką 2.5TDi 140KM, a benzyna 2.8 V6. Kupilem wlasnie 2.8, tyle ze starszy bo 12v i wrzucilem gaz. Nie żałuję. Życie jest za krótkie by jeździć dieslem :D

    3
  • #18 04 Kwi 2010 21:17
    Radzik4245
    Poziom 12  

    Ja najbardziej poleciłbym Ci 2.8 V6,może teraz się zdziwicie ale moje A6 C5 z tym silnikiem ze skrzynią tiptronic,napęd 4x4,moc silnika jak w wersji 2,7BIT albo 3.0 (około 230-240koni) pali 12l w mieście przy normalnej jeździe,a na trasie zejdzie nawet do 10:P silnik 2.4 pali tyle samo co 2.8 a jest 20 koni różnicy co daje się odczuć:)

    -1
  • #19 06 Kwi 2010 12:11
    Karolo MPower
    Poziom 30  

    Ja mam A6 2002r 2.0 sedana w benzynie ( 157 koni, przelot wydech, dolot, polerowane kanały + program pod to wszystko ). Zbiera sie to dość dobrze, gazu pali 11-13L w mieście.
    Mam znajomych, którzy mają też rózne C5. Kazdy samochód sobie chwali, poza jednym, który kupił diesla 2.5 TDi 155 koni z niemiec.

    Auto drogie w utrzymaniu jeżeli chodzi o wielowahaczowe zawieszenie, luzy na czymkolwiek możesz spostrzec dopiero po rozpięciu wahaczy.
    Oryginalne zawieszenie wystarcza na około 200 tyś km ( mój ma 147 tyś przejechane od nowości i zawias jest perfekt, mowa o polskich dziurach )

    Na dobrą sprawe to z autem problemów nie ma... żadnych, po prostu wsiadasz i masz pewność, że wszędzie dojedziesz, wrócisz i to bardzo wygodnie, bo jadąc 200-230 na trasie auto zachowuje sie tak jakby unosiło sie kilka cm nad ziemią :D po prostu płynie.

    Moze teraz przedstawie opinie jakie zasłyszałem od kumpli.
    - moje 2.0 opisałem, mnie wystarcza chociaż, nie ukrywam, że ten silnik to chyba pchali tylko na Polske bo nie jest to żaden wypas.
    - 2.5 TDi 99r. narzekającego kumpla o przebiegu około 350 tyś km, wytarte wałki rozrządu ( wada tych motorów ), turbo wymieniane na nowe, automat raz regenerował oraz zawieszenie. Wiem, że teraz juz z autem wszystko ok, ale wpompować kasy musiał sporo - przypuszczam, że auto ma duzo wiecej przejechane a kupił po prostu ze skręconym licznikiem...
    - 2.5 TDI 2003 po lifcie avant - 181 koni tiptronic, po chipowaniu bodaj 210 koni. Bardzo dobrze sie tym jeździ, nie ma wadliwych wycierających się wałków rozrządu, przyspiesza niebywale dynamicznie, no i 4x4 daje o sobie znać w zimę :) Spalanie 10-11L w mieście, trasa do 130 w granicach 7-7.5L.
    - 2.8 V6 manual 4x4 na sekwencji BRC - z w/w dieslem przegrywa na starcie, ale później już go bierze, niebywale dynamiczny i paliwożerny :D
    Dla mnie najbardziej optymalny silnik w A6 ze względu na koszty utrzymania. Kumpel ma od nowości, ma przejechane 385 tyś km z czego 287 na gazie i motor krzepki jak nowy. Spalanie gazu 13-17 litrów ( z zastrzeżeniem, że jeździ dynamicznie i to prawie cały czas bo taką ma prace, że musi byc tu i ówdzie na czas ).
    - 4.2 V8 ( NIE S6 ) ta siłownia to juz obłęd :D Ma takie odejście, że fotel z kierowcą chce wystrzelic do tyłu. Oczywiście automat - rewelacja. Bodaj 300 koni. Wtrysk LPG STAG, daje radę. Idealny motor na trase, lecisz 140/h i silnik ma troche pożywej 2200 obrotów - cisza i spokój. Spala w miescie od 15-20 litrów gazu. Trasa koło 10-17L ( osiąga czesto prędkosci końca szafy tzn 250/h ).

    Jeżeli miałbym brać diesla to tylko nowego po liftowego 2.5 TDi - zero problemów i potęzny moment obrotowy, jak i wysoka kultura pracy ( mnie sie super podoba, pracuje cieżko i nie klekocze jak starogeneracyjny 1.9 TDi ).
    Jak benzyna to 2.8 na lpg.

    1
  • #20 06 Kwi 2010 12:46
    Radzik4245
    Poziom 12  

    Co do tej prędkości 4.2 V8 to jeśli Audi nie ma kagańca to pojedzie więcej niż 250:P 2.8 193-konne rozpędza się do 230:).

    2
  • #21 06 Kwi 2010 23:18
    k0n0pfloyd
    Poziom 1  

    Tak sobie właśnie przeglądam internet, poszukując informacji na temat tego właśnie samochodu, ponieważ brat kupił dzisiaj takowy z tym, że s6. Miałem więc okazje się przewieźć. No i cóż mogę powiedzieć, wrażenia niesamowite. Mówiąc szczerze, nie mam zbyt dużo wspomnień związanych z szybkimi furami ale to, co się dzisiaj wydarzyło będę pewnie jeszcze długo wspominał. Przejażdżka była krótka ale jeszcze długo po niej trząsłem portkami. 100km/h w jakieś 6 sekund oraz 200km/h po kolejnych szesnastu niezbyt dobrze wpłynęło na wydolność mojego żołądka, na szczęscie tapicerka pozostała czysta. Samochód oczywiście płynie pod drodze a napęd 4x4 wspaniale współgrywa z asfaltem na zakrętach, nie dając cienia nadzieji na jakąkolwiek możliwość wejścia w poślizg. Wydaje mi się, że każdy z was, mających lub chcących nabyć ten samochód doskonale wie o tym co maszyna potrafi i pewnie sami przeżyliście to, co wyżej opisałem ale miło ospisuje mi się tę przygodę. ;)

    edit: Przeczytałem właśnie tytuł tego wątku i zauważyłem, że moj post nie ma zbyt dużo wspólnego z ogólnym założeniem tej dyskusji, więc przepraszam za offtop.

    0
  • #22 07 Kwi 2010 17:53
    Radzik4245
    Poziom 12  

    Ja Panowie wam powiem tak że ja się przesiadłem z Audi 100C4 2.0 i te Audi zanim się rozbujało to minęło trochę czasu,ale mi wystarczyło...ale jak wpadła mi A6 z 240-konnym silnikiem 2.8 to wgl inna bajka!:) Naprawde polecam Audi,można jeździć wolno płynąc po ulicach,ale jak ma się potrzebne to można dać ostro w palnik:)

    -1
  • #23 07 Cze 2010 23:39
    tetek
    Poziom 2  

    A skąd ci się wzięło tam 240 km????? Fabrycznie to ma 193 km a silnik 2,4 l 165 km a nie tak jak napisałeś wcześniej że 20 km mniej niż silnik 2,8 l. I skąd to porównanie do silnika turbinowego 2,7?

    1
  • #24 24 Cze 2010 11:11
    Radzik4245
    Poziom 12  

    mam zmieniony chip i moc wynosi teraz 240 koni,a porownalem ten silnik do 2.7T i 3.0 bo ma podobna a nawet ciut wieksza moc.

    2
  • #25 25 Cze 2010 23:55
    brandy-p
    Poziom 31  

    Radzik4245 napisał:
    mam zmieniony chip i moc wynosi teraz 240 koni,a porownalem ten silnik do 2.7T i 3.0 bo ma podobna a nawet ciut wieksza moc.

    Z wolnossącego ¼ mocy? To chyba Jezus robił tego chipa :-)

    0
  • #26 26 Cze 2010 12:04
    eltron
    Poziom 26  

    brandy-p, może ktoś mu wsadził rezystor i powiedział że dzięki temu ma 50 KM więcej ? :D

    1
  • #27 27 Cze 2010 23:02
    Radzik4245
    Poziom 12  

    mierzony byl na hamowni i wyszlo 240 kucy;p osiagi tez ma wyzsze niz oryginalne 2.8. I Przy okazji pytanie, ile pali 4.2 V8 ale benzyny?

    3
  • #28 04 Lip 2010 15:35
    tetek
    Poziom 2  

    Sorry stary ale coś pieprzysz z tym chipem. Przy modyfikacji elektroniki możesz co najwyżej osiągnąć 10-13% maks. I to nie przy każdym silniku. Modyfikacja elektroniki,dolotu,układu wydechowego. Te zabiegi w tym silniku mogą ci dać góra 220 KM. Potem zostaje już tylko ingerencja w mechanikę. Podaje mały przykład silnika 4.2 audi. ten sam silnik występował w kilku wersjach a był prawie taki sam.
    moce. 299,325,340,345,360 KM. Był montowany audi s4,a6,s6,a8,s8.
    Różnica między silnikami oprócz zmodyfikowanej elektroniki jest wewnątrz.Wałki, sprężynki, dolot, wtryski, świece, kolektory wydechowe, wydech, oczywiście program. Podana różnica powyżej jest między silnikiem 299km a 340km w audi a6,s6. A ty podajesz moc 47 km wyższą od seryjnej dzięki modyfikacji elektroniki.

    2
  • #29 06 Lip 2010 13:43
    ToLo84
    Poziom 16  

    Z doswiadczen 3 znajomych mających silnik 2,5 tdi V6 180KM/150KM w różnych modelach, rocznikach, przebiegach oraz z różnymi skrzyniami biegów odradzam. W każdym wymiana wałków (w niektórych problem również z zasilaniem) a w automatach problemy ze skrzynią (nie tylko multitronic). Jeśli diesel ty tylko 1,9 110 lub ewentualnie 130 KM a optymalna będzie benzyna V6 z dobrym gazem świeżo założonym.

    1
  • #30 07 Lip 2010 10:04
    Radzik4245
    Poziom 12  

    Panowie sprawa polega na tym ze tylko mi powiedziano o wymianie chip'a ,a na hamowni wyszlo 240 koni,normalne 2.8 jedzie maksymalnie cos kolo 230-240,moj zamyka licznik,mozliwe ze byly wymieniane inne rzeczy w nim ja sie zbytnio nie znam jedyne co wiem to ze ma hamulce od rs6,mocniejszy silnik i kierownice od s6 i tyle. Jak pojade do Koszalina do mechanika to zajrzy i wam najwyzej napisze co tam z nim jest.

    2