Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kontrolka ładowania akumulatora nie działa astra f

19 Paź 2009 19:59 5165 12
  • Poziom 15  
    Witam.
    W mojej astrze f 95r. nie działa kontrolka ładowania akumulatora. Napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach 14.1V. Po zdjęciu zegarów i pomiarze napięcia w kostce brak napięcia.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    Czyli ładowanie jest alternator się wzbudza. Na kontrolke podawany jest "+" i potencjał z alternatora . Na zgaszonym wynosi on 0V. Po odpaleniu wzbudza się alternator i kontrolka gasnie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    A więc co może być powodem, że kontrolka nie świeci.
  • Poziom 36  
    A ten plus dochodzi?
  • Poziom 15  
    Na wtyczce włączanej do zegara brak napięcia.
  • Moderator Samochody
    To jest diesel ?, jak tak, to na prawym słupku jest przekaźnik kontrolki
  • Poziom 15  
    Astra 1.6 16v benzyna.
  • Moderator Samochody
    To sprawdź bezpieczniki opisane jako kl.15, widocznie zestaw wskaźników nie dostaje zasilania
  • Poziom 15  
    Czy napięcie mierzone na klemach akumulatora podczas pracy silnika na wolnych obrotach (około 800/min ) przy włączonych światłach o wartości 14-14.07V jest właściwe (przy 2000 obr/min 14.17V).
  • Poziom 28  
    Rozumiem że kontrolka od oleju świeci brak tylko od ładowania, Sprawdż wtyczkę wielostykową koło akumulatora(kolor przewodu taki sam jak cienki przy alternatorze). Czy odkręcałeś przewód przy alternatorze i dotykałeś do masy ,lampka powinna zaświecić przy włączonym alternatorze.

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Wartość napięcia właściwa.
  • Poziom 15  
    Tak, pozostałe kontrolki działają jak należy. Jeśli chodzi o wtyczkę wielostykową koło akumulatora to chodzi o tą okrągłą?
    teraz jest już ciemno, ale jutro spróbuję się dobrać do alternatora i jeszcze raz rzucę okiem na bezpiecznik, choć wydaje mi się, że jest w porządku.
  • Poziom 28  
    Tam nie ma osobnego bezpiecznika.
  • Poziom 15  
    Nareszcie zrobiłem i działa. Okazało się, przewód masowy miałem urwany przy alternatorze. Wisiał sobie prawie niewidoczny jednak z Waszą pomocą problem rozwiązany. Dziękuję za pomoc, zamykam temat.