Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1.8i - Silnik gasnie na wolnych obrotach

19 Paź 2009 20:27 14541 12
  • Poziom 13  
    Witam
    Tak jak w temacie. Zakupilem niedawno Renault Laguna 1.8RT kombi z instalcja gazową BRC II GEN. (wtrysk). Niestety przy kazdorazowym wysprzegleniu
    (np. dojazd do swiatel) silnik gasnie. Gasnie nawet na postoju niezaleznie czy silnik jest zimny czy ciepły.
    Gdzie najpierw szukac przyczyny, ewentulanie ktora srubka pokrecic przy reduktorze aby go doregulowac?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Prawdopodobnie masz za ubogą mieszankę.Możesz zwiększyć mu dawkę gazu na wolnych obrotach odkręcając mosiężną śrubkę z boku reduktora lub obok niej śrubkę na ampul 4.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 18  
    nie widziałem instalacji II generacji która jest wtryskiem no ale...

    co do Twego problemu to proponuję zdjąć dolot powietrza - przed filtrem - i skierować go tak by pędzące powietrze nie było wdmuchiwane sprzed maski a zasysane w miarę potrzeb silnika. Później możesz słuchać tych bardziej doświadczonych i zabierać się w domowych warunkach za kręcenie śrubkami na reduktorze itd...
  • Poziom 13  
    Co do terminu - wtrysk - chodzilo mi ze silnik benzynowy jest na wtrysku. A instalacja jest II gen. z mikserem :)
    Dolot powietrza zmieniony, jednak problem jest tez wtedy gry autko stoi, brak wolnych obrotow.
  • Poziom 10  
    Myślę, że chodzi o silnik 8 zaworowy kod F3P-670 moc 88KM. Jeśli tak to pytanie, ile czasu ma instalacja. Jeśli kilka lat, to może być to objaw sztywnych membran w reduktorze. Wykręcenie śrub o których mówił marcin.z powinno pomóc. Jeśli jest to stosunkowo nowa instalacja, to może przyczyną być błąd w montażu. Na wolnych obrotach silnik zasilany jest powietrzem poprzez silniczek krokowy, do którego dochodzi oddzielny wąż. Powinien on być zasilany powietrzem z gazem.
  • Poziom 1  
    Jeżeli dzieje się to zarówno na gazie jak i na benzynie to może to być szwankujący silniczek krokowy bądż zabrudzona przepustnica. Sama miałam ten problem i zakończył się po wymianie silniczka krokowego.
  • Poziom 13  
    Na benzynie autko chodzi bez problemu.
    Po wymianie filtra gazu (przy elektrozaworze) objaw ustal na 2 dni. Potem znowu to samo się dzieje.
  • Poziom 13  
    Czy już może uporałeś się z problemem?? Daj znać.
  • Poziom 13  
    Niestety NIE. Brak pomysłów. Prawdopodobnie oddam do jakiegoś gazownika - niech szuka.
  • Poziom 13  
    słuchaj, miałem coś podobnego w R19 1,8 8V 90KM takie silniki montowano w Lagunach obecnie mam Lagunę z takim silnikiem, gaz miałem pod BINGO M i takie same problemy, wiem że to żadna porada ale wymieniłem wszelkie filtry, kable w/n świece i kopułkę zapłonową ( tu może być problem bo padała), tak naprawdę ostatecznie metodą prób i błędów sam wyregulowałem na reduktorze śrubą, bo majstergaz słuchając się posłusznie kompa twierdził że wszystko w porządku, ale nie potrafił odpowiedzieć czy ma gasnąć na jałowym. A instalacja świeża była u niego zakąldana na gwarancji. Przychodzi mi jeszcze na myśl reduktor, membrana konkretnie, wymiana membrany wraz z oringami i uszczelnieniami u mnie to jakieś 200zl, nowy reduktor 330zł. Oddaj do gazownika ktory specjalizuje się w kompie sterującym Twoim gazem bo w Kielcach nie wszyscy mają oprogramowanie do wszystkich sterowników.
  • Poziom 2  
    I co udało się rozwiązać problem? Bo ostatnio mam to samo i mój gazownik nie wie co robić.
  • Poziom 19  
    Pokrętło "czułości" na reduktorze pół obrotu w lewo i nie testuj obrotów na postoju, tylko przejedź się kawałek. Nie pomoże, pół obrotu w prawo. Jeśli regulował ktoś kto się zna, to lepiej zaznacz sobie (lakierem do paznokci) ustawienie pokrętła wcześniej. Jeśli to nie pomoże, spróbuj wymienić filtry gazu. W jednym z aut miałem podobnie a powodem był tylko zasyfiony filtr i gaz nie nadążał za reduktorem... Powodzenia.
  • Poziom 2  
    U mnie(sekwencja brc) gasł na wolnych obrotach na gazie. pomogło psiknięcie wd40. Zdjąć wężyk wlotu gazu z listwy wtryskowej, zapodać wd40(sporo, żeby sie wylało) założyć wężyk. Zapalić i ...... działa u mnie bez problemu od 1tyś. Pewnie za jakiś czas trzeba będzie to powtórzyć ale przynajmniej nie musiałem wymieniać wtrysków tak jak to mi gazownicy radzili