Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vectra c 1.9 CDTI 2005r. zapali i po chwili gaśnie

Robert SI 19 Oct 2009 20:27 18597 31
  • #1
    Robert SI
    Level 13  
    Witam.
    mam problem jak w temacie. otóż kupiłem to auto z uszkodzonym silnikiem.w starym silniku urwała sie śruba mocująca sprzegiełko vacumpompy w efekcie połamało wszystkie dzwigienki.po założeniu nowego silnika auto zapala ale po paru sekundach gasnie ,silnik był kupiony z całym osprzętem . i dodam że nia ma wiecej jak kilka set kilometrów przebiegu.
  • #2
    brandy-p
    Level 31  
    Jakieś błędy w sterowniku?
  • #3
    Robert SI
    Level 13  
    no własnie tu jest mały problem bo naprawiam to auto w niemczech i nie mam nikogo znajomego z kompem żeby podjechał a auto gasnie i nawet an servis nie da sie dojechac .cos bedzie chyba nie tak bo pali sie chec i na małym wyświetlaczu palisie tez klucz
  • #4
    brandy-p
    Level 31  
    No to chyba nie taki mały problem.
  • #5
    Robert SI
    Level 13  
    no dosyć spory problem:cry:

    Dodano po 11 [minuty]:

    czy jest możliwe że w ECU jest błąd ze starego silnika i tak sie dzieje.
  • #6
    auto-krak.pl
    Level 15  
    Witam,
    oczywiście że mogły pozostać błędy po starym silniku ale raczej nie powinny
    wpłynąć na zapalanie, chyba że stara elektonika została i w niej tkwi problem.
    Jak dla mnie te objawy wyglądają na immo ale może być to zupełnie co innego.Jeżeli pali ci się kontrolka z kluczem to bez podłączenia pod komputer nie obejdzie się.
    Co masz na myśli "z całym osprzętem"?
    Pozdrawiam
  • #7
    brandy-p
    Level 31  
    auto-krak.pl wrote:
    Witam,
    oczywiście że mogły pozostać błędy po starym silniku ale raczej nie powinny
    wpłynąć na zapalanie...


    I tu się mylisz. Spotkałem kilka takich przypadków.
  • #8
    auto-krak.pl
    Level 15  
    jaki kod diagnostyczny przy sprawnej elektronice w 1.9 uniemożliwi zapalenie???
    chyba P0000 brak paliwa w baku.
  • #9
    Robert SI
    Level 13  
    casly osprzet czyli :rozrusznik alternator. turbina.pompowtryski. pompa paliwa i wszystkie czujniki, słowem kompletny silnik wyciagniety z auta nawet z okablowaniem
  • #10
    brandy-p
    Level 31  
    auto-krak.pl wrote:
    jaki kod diagnostyczny przy sprawnej elektronice w 1.9 uniemożliwi zapalenie???
    chyba P0000 brak paliwa w baku.

    I tu mnie masz... Nie pamietam bo przejmuje sie nimi jesli wracaja po wykasowaniu. Ale nie dalej jak miesiac temu mialem movano z tym motorem. Polecial rozrzad po naprawie nie chcial gadac, a po skasowaniu bledow od strzalu
  • #11
    Robert SI
    Level 13  
    rozmawiałem przd chwilą ze znajomym ma jakiegoś znajomego niemca z kompen .odpisze wieczorem co i jak ,dzieki za podpowiedzi. pozdrawiam
  • #12
    Robert SI
    Level 13  
    niestety gość dzis niemiał czasu i przyjedzie jutro.dzis wygasiłem inspekcje i udało mi sie przejechac kilka set metrów ale auto rospedza sie tylko do 60kmh i nic wiecej i pali sie kontrolka (samochód z kluczem)tego nie udało mi sie wygasic . ciekawostka jest to że chec po włączeniu zapłonu sie zapala i po uruchomieniu normalnie gaśnie jak by było wszystko ok.(czli zachowuje sie normalnie)
  • #13
    auto-krak.pl
    Level 15  
    brandy-p wrote:
    Ale nie dalej jak miesiac temu mialem movano z tym motorem.


    w vectrze jest silnik "fiatowski" Z19DT H/L a w movano jest "renault" F9Q770 /4.

    Czekamy na kody diagnostyczne...
  • #14
    brandy-p
    Level 31  
    auto-krak.pl wrote:


    w vectrze jest silnik "fiatowski" Z19DT H/L a w movano jest "renault" F9Q770 /4.

    Tego nie wiedziałem :idea:
    auto-krak.pl wrote:
    Czekamy na kody diagnostyczne...

    Pisałem, że nie pamiętam, ale myślę, że błędy związane np z czujnikami położenia wałka lub wału mogą unieruchomic silnik.
  • #15
    auto-krak.pl
    Level 15  
    Czekamy na kody od kolegi RobertSI.
    tylko proszę nie kody typu "coś z egr itp"
  • #16
    Robert SI
    Level 13  
    niestety gość z komputerem jeszcze nie dotarł .też juz sie nie cierpliwie,tym bardziej ze świeta za pasem a ja chciał bym do polski nową bryką przyjechać, jak bede miał kody to napisze
  • #17
    Robert SI
    Level 13  
    witam
    gość z kompem w końcu dotarł.
    Pokazało 3 błędy ,2 jakieś nieznane ,a trzeci to " Drallklape" i majster też nie wie co to jest .sprawdzę jeszcze klapy w kolektorze ssącym bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.Zmieniłem już nawet filtr paliwa (napewno nie zaszkodzi)
    Pozdrawiam
  • #18
    brandy-p
    Level 31  
    Skasuj błędy, spróbuj odpalic i zobacz jakie błędy powrócą.
  • #19
    Robert SI
    Level 13  
    właśnie po wykasowaniu wszystkich błędów pojawiły sie te 3 o których wspominałem. na jego sprzecie te 2 sa jako nieznane a ten jeden to jak juzpisałem o tych klapach
  • #20
    brandy-p
    Level 31  
    A kody wyświetliło ?

    Dodano po 45 [sekundy]:

    A czym to diagnozował ?
  • #21
    Robert SI
    Level 13  
    no właśnie nie wyświetliło żadnych kodów nie znam tego urządzenia, jakies przenosne dosyć spore w czerwonej obudawie(ekran 8cali)cos koło tego.a co myslisz o tych klapach mogo dławic silnik?
  • Helpful post
    #22
    brandy-p
    Level 31  
    Nie miałem z tym silnikiem wiele do czynienia, ale jak są cały czas zamknięte to pewne, że zgaszą silnik.
    ( Myślałeś o tym co Ci na PW wysłałem?)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Odepnij podciśnienie od siłownika tycz klap
  • #23
    Robert SI
    Level 13  
    jade własnie podziałać z autem .sterownik jest elektryczny ,może sie zacieły. napisz jeszcze raz na PW bo nie było tekstu myslałem ze to moze pomylka.napisze wieczorem co zdzałałem. Pozdrawiam
  • #24
    Robert SI
    Level 13  
    Witam
    po wymianie czujnika położenia wału korbowego nic bez zmian,wymieniłem czujnik rozrządu i też nic i na koniec wymieniłem całą listwe z dwoma czujnikami auto chodzi jast ok
    acha i musiałem rozruszać te klapki w kolektorze bo niechciały nawet drgnąć.
    widać czujniki na listwie powodują to że wyłancza silnik.
    Pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc:D
  • #25
    Robert SI
    Level 13  
    mam jeszcze pytanie czy w tych silnikach teżrobi sie adaptacje wtrysków
  • #26
    Robert SI
    Level 13  
    dzieje sie coś dziwnego po uruchomieniu silnika i wrzuceniu D i gaz do dechy wszystko ok auto ma kopa aż do momentu kiedy silnik zmienia odgłos zapala sie auto z kluczem szilnik wraca do normalnego odgłosu ale mocy brak .ten dziwny odgłos jest tak na 2sek jak by zmieniał kont wtrysku czy cos takiego i po tych 2 sek pracuje normalnie ale nie jedzie ledwo 70 na h

    Dodano po 1 [minuty]:

    może podmienic wtryski na stare?
  • #27
    brandy-p
    Level 31  
    Bez diagnozy komputerowej to szukanie po omacku.
  • #28
    Robert SI
    Level 13  
    i tu jest problem gość ma sprzet ale nie kuma cały czs sa jeszcze te2 błedy nie znane po rozruszaniu klap ten trzeci błąd sie juz nie pokazuje co myslisz o podmianie tych wtrysków czy nie warto prubować
    Pozdrawiam.
  • #29
    brandy-p
    Level 31  
    Jak klapki stały, to może kierownice w turbinie też stoją i przeładowuje?
  • #30
    Robert SI
    Level 13  
    turbo ok .zdjołem rure od turba tą przy przepustnicy i jak dodam gazu i puszczę to wali spalinami to jest normalny objaw ,czy może EGR nawala? ale mam znowu problem musze wywaliś silnik bo poszedł simmering w skrzyni ten gdzie sprzęgło wchodzi i leci olej.zawsze coś się zchszani ręce opadają, pozdrawiam