Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1.9D jak jeździć ekonomicznie

siwyj 20 Paź 2009 09:06 5746 6
  • #1 20 Paź 2009 09:06
    siwyj
    Poziom 9  

    Kupiłem Golfa III 1.9 D (64KM) jest to mój pierwszy diesel, nie wiem jak jeździć by go nie męczyć, a jednocześnie jeździć ekonomicznie. Do jakiej ilości obrotów go trzymać, itp.
    Proszę o rady.

    0 6
  • #2 20 Paź 2009 18:22
    putin2208
    Poziom 18  

    W dieslu to biegi zmieniam około 2 do 2,5 tys. obr/min nie ma sensu auta katować. A spalanie będziesz miał około 5litrów. Nie ciśnij go na zimnym silniku i za wysoko go nie kręć bo silniki diesla za tym nie przepadają. Gratuluje pierwszego diesla;)

    0
  • #3 20 Paź 2009 18:43
    cirrostrato
    Poziom 36  

    A ja swoją Madzię 626 (2l) cisnę (po nagrzaniu) do 3,5-4tys. przy wyprzedzaniu bo powyżej 2,5tys ładnie pracuje turbo, średnio kręcę niecałe 3tys. na trasie a spala mi do 6,5l niezależnie jak ją popędzam.

    0
  • #4 20 Paź 2009 20:59
    dworzan
    Poziom 10  

    Jak miałem diesla to sprawdziłem przy jakich obrotach jest największy moment - u mnie było przy 2500 i wtedy starałem się zmieniać biegi. Zmieniałem jeszcze przy 2000 i poniżej , ale to jazda była raczej 'emerycka'

    0
  • #5 21 Paź 2009 09:46
    siwyj
    Poziom 9  

    Mój Golf niestety do demonów prędkości nie należy i w sumie to powyżej 3000 obrotów zaczyna odchodzić.

    0
  • #6 01 Lis 2009 00:20
    Arek37
    Poziom 14  

    Jak lubisz sobie "pobrykać" to trzeba było benzynkę kupić. Diesel z natury nie jest wyścigówką ale odwdzięcza się ekonomiczną jazdą.
    Na kilka dizelków jakimi jeździłem, zawsze sprawdzał się ten sam system jazdy: wcześnie zmieniać biegi (ok 2 tyś. obrotów), łagodnie przyśpieszać (nie wgniatać, dodawać gazu wmiarę jak rosną obroty) i hamować silnikiem w miarę możliwości (nie wciskać na przamian gaz i hamulec).
    Z ostatnich doświadczeń na 2 jednakowych autach ale różnym stylu jazdy... koleś "rajdowiec" na zbiorniku robi ok. 700 km, ja powyżej 900 km. Do "brykania" mam motor - tym to można pojeździć jak żadnym autem.
    Pozdrawiam.

    1
  • #7 02 Lis 2009 23:28
    siwyj
    Poziom 9  

    Ale odnoszę wrażenie, że kiedy zmieniam biegi przy 2 tys obrotów to jest zbyt wcześnie i że ma za ciężko

    0