Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przeskalowany wskaźnik paliwa - błędne wskazania PEUGEOT 406

Kiellek82 20 Oct 2009 10:05 9133 9
Automation24.pl
  • #1
    Kiellek82
    Level 10  
    Witam,

    Problem taki - mam pusty bak, a wskazówka pokazuje 1/2. Doleje na stacji "trochę" benzyny i wskazówka pokazuje 1/2 + te "trochę". Doleję "trochę więcej" to pokazuje 1/2 + te "trochę więcej" - po prostu tak jakby pusty bak to na wskazaniu było 1/2. Ostatnio sprawdzałem czy pomimo tego przeskalowania włączy mi się kontrolka rezerwy, ale niestety nie włączyła się, a paliwa brakło (sama żaróweczka jest ok)

    Co może być przyczyną? (zimne luty powiedzmy odpadają, bo już to poprawiałem i nic się nie zmieniło)
    Ktoś zasugerował mi, że może to pływak się jakoś zacina... ale czy na pewno? mam pusty bak - pokazuje 1/2. Dolewam 10litórw, wskazówka się nieco rusza i pokazuje stan odpowiadający 1/2baku+10litórw. Jeśli wieszak byłby zawieszony to wydaje mi się, że do momentu aż nie zatankuje ponad połowę baku wskazówka nie powinna się ruszyć - a mi się rusza.

    Pozdrawiam,
    Kiellek
  • Automation24.pl
  • #2
    mczapski
    Level 39  
    Może jednak podaj informację jak dawno używasz tego samochodu. A także, czy kiedykolwiek wlałeś do zbiornika więcej paliwa, czyli np do pełna. Inaczej mówiąc to wskaźnik poziomu paliwa działa inaczej niż się tobie wydaje. A zjawisko dolewania do zbiornika po kilka litrów to chyba choroba. Ciekawe kiedy wymienisz pompę paliwa?
  • #3
    Kiellek82
    Level 10  
    OK - to podaje to o czym pisałeś
    - autko mam od jakiś 2 miesięcy
    - najwięcej jak tankowałem do tej pory to 25 litrów (od pustego baku), auto jest z LPG, więc pełny zbiornik nie jest mi potrzebny
    - miałem problem jeszcze ze wskaźnikiem temperatury (zawieszał się na 50stopniach) i czasem ze wskazówką prędkościomierza (czasem spadała na krótki czas i nic wtedy nie pokazywała) - ale te problemy zniknęły po przelutowaniu styków i teraz jest OK
  • Automation24.pl
  • #4
    kubicak
    Level 12  
    Mnie sie wydaje ze jest to rzecz bardzo prosta. Czy nie było zmieniane podswietlenie lub tarcze w zegarze. poprostu ingerencja wlasciciela. wyciagnal wskazówke i włożył ją pod nei tym kątem co trzeba. wyciagnij zegar, wyjmij pokrywke przezroczysta zegarów, wyciagnij wskazówke i podłącz pod samochod, przekrec zaplon i włóż wskazówke w te miejsce ile masz benz w baku.
  • #5
    Kiellek82
    Level 10  
    Witam,
    Wymieniane w liczniku nic nie było, chociaż rozbierany był - były poprawiane luty na silniczkach. Czy same wskazówki były ściągane tego nie wiem.
    Piszesz, żeby przełożyć samą wskazówkę - ok - teoretycznie chyba mógłbym to zrobić i powinno pokazywać ok. Tylko zastanawiam się nad dwoma rzeczami:
    1) teraz jest tak, że jak zapłon jest wyłączony to licznik pokazuje stan "0", jak włączę zapłon to pokazuje "1/2" (przy pustym baku). W tym momencie przekładam wskazówkę o "1/2" do tyłu i pokazuje stan "0". Wyłączam zapłon - co teraz będzie pokazywać? stan "0" czy stan "0-1/2" czyli wskazówka będzie poza wszelkim zakresem na minusie?
    2) jak się będzie miało przełożenie samej wskazówki do włączania się kontrolki rezerwy? Teraz kontrolka mi się nie zaświeca (no bo wskaźnik pokazuje 1/2). Obawiam się, że po przełożeniu wskazówki dalej się nie będzie włączała, no bo to chyba nie sama wskazówka uruchamia kontrolkę rezerwy. OK - wskazówka będzie po przełożeniu na stanie "0", ale sam licznik będzie pamiętał stan przed przełożeniem i będzie "myślał", tak jak wcześniej - czyli, że w baku jest 1/2.
  • #6
    kubicak
    Level 12  
    Nie mam pojęcia, proponowałbym jednak sprawdzić. dużo roboty nie ma a pal licho może to rozwiąże problem.
  • #7
    Doktorr
    Level 35  
    Prawdopodobnie będziesz musiał zainstalować ustrojstwo opisane w poniższej notce:

    "Emulator typu FLE-P, przywraca prawidłowe wskazanie poziomu paliwa w samochodach zasilanych gazem LPG/CNG i wyposażonych w komputer pokładowy. Instalacja gazowa w samochodach wyposażonych w komputer pokładowy może spowodować zakłócenie wskazań poziomu zużycia benzyny, ponieważ funkcja ta jest realizowana na podstawie przejechanego dystansu i warunków użytkowania (w samochodach nie wyposażonych w komputer jedynie na podstawie pływaka w zbiorniku). Tak więc mimo, że samochód pokonuje dystans na zasilaniu gazowym, komputer sygnalizuje błędnie ubytek benzyny co wprowadza kierowcę w błąd i uniemożliwia prawidłowe określenie aktualnego stanu benzyny. Problem ten niweluje EMULATOR FLE-P, który koryguje wskazania komputera."
  • #8
    Kiellek82
    Level 10  
    piszesz, że "...funkcja ta jest realizowana na podstawie przejechanego dystansu i warunków użytkowania (w samochodach nie wyposażonych na podstawie samego pływaka w zbiorniku)...)
    czyli na podstawie tego rozumiem, że jeżdżąc na LPG i tak wskazówka poziomu paliwa w baku powinna stopniowo opadać i wskazywać zużycie benzyny... tylko, że u mnie tak nie jest - jak przejadę 300km na LPG to wskazówka poziomu paliwa będzie w tym samym miejscu, jak przejadę 300km na benzynie to wskazówka poziomu paliwa opadnie o zużycie właśnie dla tych 300km.
    jeśli chodzi o komputer pokładowy, to pomimo tego, że mam 406 po lifcie to tego chyba nie mam (chociaż w sumie to nie wiem co to dokładnie jest - w niektórych 406 pokazuje na wyświetlaczu elektronicznym zużycie średnie paliwa - u mnie tej opcji nie ma - dlatego wnioskuje, że to właśnie jest ten komputer pokładowy i że ja go nie mam w swoim autku)

    jak będę miał trochę czasu (chociaż obawiam się, że szybko się na to nie szykuje) to postaram się może wyciągnąć pompę z baku i sprawdzić tam wszystkie styki itp.

    ale jeśli ktoś ma dalej jakieś propozycje to proszę pisać:)
  • #9
    mczapski
    Level 39  
    Bezpośredniej porady nikt tobie nie poda z racji choćby, że samochód po interwencjach usprawniania. Chyba masz ten emulator zamontowany i przy tym ingerencja instalacji gazowej w bliżej nieznany sposób. Generalnie to tablicy/desce jest umieszczony układ sterujący wskaźnikami i komunikujący się z resztą struktury samochodu. A sygnały biegają po magistrali komunikacyjnej w postaci cyfrowej. Lecz skoro sugerujesz, że podczas jazdy na paliwie płynnym występuje zużycie odpowiednie to chyba nie rozumiem, gdzie jest problem.
  • #10
    Anonymous
    Anonymous