Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

DAEWO MATIZ ucieka p造n ch這dniczy przez korek

kle 20 Pa 2009 10:16 7771 9
  • #1 20 Pa 2009 10:16
    kle
    Poziom 14  

    Tak jak w temacie.
    Ucieka mi p造n ch這dniczy przez korek wlewowy.
    Nie wiem czy to jest wina korka czy powa積iejsza sprawa?
    Temperatura silnika prawid這wa.
    Mo瞠 zacina si termostat.
    Prosz o pomoc.

    1 9
  • #2 20 Pa 2009 10:31
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Sprawd bez termostatu,ale mi to wygl康a na uszczelk pod g這wic.

    0
  • #3 20 Pa 2009 11:25
    karola44-81
    Poziom 27  

    A mo瞠 po prostu zalewasz za duzo plynu do zbiorniczka? Tam tez powinien byc zaznaczony zakres minimum i maximum. Musisz pamietac o tym, ze plyn troche zwieksza swoja objetosc po rozgrzaniu. Rownoczesnie przy szczelnym ukladzie wytwarza sie lekkie cisnienie ktore kontoluje korek. Skoro temperatura jest ok, to zaczalbym od sprawdzenie wlasnie korka.
    Jak czesto wlacza sie wentylator i jak dlugo pracuje. Moze byc tak, ze sprawny wentylator po prostu nie dopuszcza do przegrzania silnika. Ale jezeli pracuje nonstop to tez nie dobrze.
    Jezeli wlacza sie bardzo czesto to moze byc to spowodowane wlasnie nieszczelno軼i na korku.
    Przerabialem taki przypadek kiedys w Seacie. Tam uszkodzona byla jedna z uszczelek na korku. Wlasnie szybko wywalalo plyn i wentylator praktycznie sie nie wylaczal. prowizoryczne uszczelnienie od razu pomoglo. Nowy korek rozwiazal sprawe raz na zawsze.

    0
  • #4 20 Pa 2009 16:46
    eltron
    Poziom 26  

    Uszczelk pod g這wic mo積a sprawdzi w serwisie, ale w matizie nie puszczaj. Korek wymie. To cz瘰te.

    0
  • #5 20 Pa 2009 17:45
    kle
    Poziom 14  

    Zaczn od korka dzi瘯i za pomoc.

    0
  • #6 11 Gru 2009 13:14
    prwd
    Poziom 9  

    Zacznij od termostatu. Jezeli plyn ucieka przez korek po wylaczeniu silnika to najprawdopodobniej winny jest termostat

    0
  • #7 16 Gru 2009 23:20
    rem-t
    Poziom 11  

    pozwol sobie pod陰czy si do tematu, bo mam podobny problem , a raczej ma m鎩 ojciec :).

    od pocz徠ku.
    Matiz , silnik 0.8 rocznik 1998
    1. Ucieka p造n z uk豉du ch這dzenia.
    2. Trudno rozgrza silnik i s skoki temperatury na wskazaniu.

    Ad.1
    z tego co zaobserwowa ojciec to p造n wywala, ale ju po wy陰czeniu silnika.
    Dziwna sprawa bo teraz ju zimno jest , a silnik nie pokazuje 瞠 jest przegrzany , a wi您a豚ym to raczej z zagotowaniem motoru i wyrzuceniem cieczy w tym przypadku.
    Zreszt poziom p造nu w zbiorniczku jest poni瞠j minimum.

    Mechanik powiedzia 瞠 to jest wina uszczelki pod kolektorem ss帷ym i tam mo瞠 ucieka p造n, koszty naprawy jednak pora瘸j - bo niby wymagane jest wyci庵ni璚ie silnia !? :0
    W tym momencie wspomnie jednak trzeba , 瞠 ojciec sprawdza w serwisie szczelno嗆 uk豉du ch這dzenia , i ci郾ienie si nie zmieni這, wi璚 uk豉d szczelny.
    Wi璚 co mi tu nie gra, ale mog si przecie myli.

    AD.2
    Problem drugi.
    Silnik ma problemy 瞠by dobi to temperatury roboczej i bardzo d逝go si nagrzewa.
    Na dworze temperatura oscyluje w granicach 0 st , a w samochodzie zimno przez bardzo d逝gi czas , a pokr皻這 temperatury ustawione non stop na maksa. Kiedy wystarczy這 po這瞠nie 鈔odkowe i by這 ok , jedynie na zimnym silniku ustawia這 si na MAX.
    Ju podczas jazdy ( ponad 20km ) , odczuwalne s skoki temperatury w aucie jakby kto kr璚i pokr皻貫m ZIMNO/CIEPΜ , i wtedy te skacze temperatura na wska積iku.
    Po odpaleniu zimnego silnika, cienki przew鏚 kt鏎y wpada do zbiorniczka wyr闚nawczego robi si szybko letni ( powiedzmy 1 minuta ) , potem ma tak sam temperatur przez kolejne 5 Minut , temperatura nie zmienia si - cho wg mnie na wolnych obrotach r騜nic ju powinno si odczu.
    Podczas jazdy temperatura bardziej oscyluje w granicach 1/4 wskazania ni 1/2 skali na wska幡iku ( temperatura robocza prawid這wa) , potem przekracza t 1/4 i za chwil skokowo spada.

    Wygl康a na to 瞠 termostat jako tam pracuje , ale mo瞠 si nie domyka i dlatego samochodu nie spos鏏 zagrza do normalnej temperatury.

    Uff rozpisa貫m si niemi這siernie, ale mam nadziej 瞠 kto zna odpowied na moje pytania , lub przynajmniej pokieruje mnie na w豉軼iwe tory.

    0
  • #8 16 Gru 2009 23:37
    karola44-81
    Poziom 27  

    Zasada jest prosta. I nie ma tu o czym wiecej pisac. Przegrzanie, niedogrzanie- najpierw zmieniamy termostat. Ja objawy nie ustepuja- wtedy sie martwimy i szukamy pomocy.

    0
  • #9 17 Gru 2009 19:00
    jurekk55
    Poziom 35  

    rem-t popytaj w warsztatach o test spalin w uk豉dzie ch這dzenia,wymiana termostatu-jak radzi prwd wy瞠j.Je郵i b璠zie bez zmian prawdopodobnie pompa wody straci豉 cz窷 這patek i uk豉d sta si nie wydajny.

    0