Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napis PROTECT - radio Kenwood KDC-W3044G

Tajny933 20 Paź 2009 12:33 29710 23
  • #1 20 Paź 2009 12:33
    Tajny933
    Poziom 9  

    Witam!
    Mam problem z radiem Kenwood KDC-W3044G. Przez kilka miesięcy działało wyśmienicie, ale niedawno włożyłem panel, włączyłem radio i zastałem niemiłą niespodziankę. Napis PROTECT na wyświetlaczu. Radio nie reaguje na polecenia. Można je jedynie wyłączyć. Czytałem, że należy odłączyć radio od zasilania. Trzy razy odłączałem klemę z akumulatora i nic, tzn. po każdym odłączeniu i podłączeniu sprawdzałem radio... Włączało się, wyświetlał się napis TUNER po czym wyskakiwała częstotliwość, w głośnikach słyszałem tylko "puknięcie" i znów wyskakiwał napis PROTECT. Nie mam już pomysłu, co z tym zrobić.
    Proszę o pomoc!

    3 23
  • #2 20 Paź 2009 13:01
    adrian1201
    Poziom 29  

    To mi wygląda na spaloną konćówke mocy uruchom radio bez głosników

    2
  • #3 20 Paź 2009 13:16
    karola44-81
    Poziom 27  

    Jak sie okazuje to zakala z pod znaki KENWOOD.
    Tez mam podobnie ale w modelu 312 . Protect wyswietlany na panelu to informacja o zadzialaniu zabezpieczenia koncowki mocy. Przynajmniej takie odnioslem wrazenie. Nie jestem serwisantem, jestem uzytkownikiem takiego radyjka.
    U mnie jak sie zalaczy PROTECT nie sychac nic w glosnikach. Doszedlam do nastepujacych wnioskow. W moim przypadku jest to zabezpieczenie termiczne. Poniewaz pojawialy sie informacje o zbyt malej impedancji glosnikow poszedlem na latwizne i podlaczylem glosniki szeregowo i tylko pod wyjscie na przod.Juz nastapila pewna poprawa. Niestety wciaz przy wiekszej glosnosci po powiedzmy 1 godzinie zalaczy sie zabezpieczenie. Wystarczy nie sluchac radia przyz ok5-10 min. Wcisnac na panelu reset i juz smiga. Natomiast ustawiajac korektor na podbicie basow , oraz srednich i wysokich tonow i nastawieniu umiarkowanej glosnosci zabezpieczenie lubi sie zalaczyc zdecydowanie wczesniej. Pierwsze problemy pojawily sie w lecie , gdy samochod stal nagrzany na sloncu. Po ok 10 minutach jazdy po raz pierwszy sie wylaczylo. Jakos przywyklem do tego zjawiska. Nie nastawiam na max glosnosci i nie uzywam korektorow dzwieku. Musze sie tak meczyc.

    Planuje zamontowanie dodatkowego radiatora do oryginalnego( kawaleczek blachy alumuniowej grubosci ok 4mm i powierzni ok 5x6cm.) Ewidentnie to problem temperatury. Po wlaczeniu zimnego radia po nocy, momentalnie radiatorek nagrzewa sie do takiego stopnia, ze niemozliwe jest dluzsze trzamanie za radiator.Pomyslec co sie dzieje gdy radio jest zabudowane w kokpicie bez prawie zadnej cyrkulacji i do tego dogrzewane przez kanaly od nagrzewnicy.
    Tyle w temacie narazie.
    Jak mozesz do sprobuj zainstalowac chocby na probe jakis niewielki radiator chocby od jakiegos procesora komputerowego i poobserwuj czy zmieni sie czas zadzialania zabezpieczenia.

    Oczywiscie koniecznie sprawdez czy ni ema jakiegos zwarcia na wyjsciu na glosniki. Sprawdz opornosc na kazdym glosniku.
    Na koniec niepokojace sa twoje opisy, ze zabezpieczenie wlacza sie tak szybko i ze stuknieciem w glosniku.
    Opisy nawet na elektrodzie ( wpisz protrct kenwood) sugeruja popsucie nawet procesora. Rozni eto moze byc.
    U mnie nastapila poprawa po podlaczenieu na kanal 8 Ohm glosnika( szeregowo 2 po 4 Ohm).
    Jak jest na gwarancji to mozesz sprobowac je wyslac.

    2
  • #4 20 Paź 2009 14:02
    picia22
    Poziom 27  

    Witam a sprawdziłeś czy końcówka dobrze dolega do radiatora może pasta pomoże, mi zawsze przy tej usterce pomagała wymiana końcówki ,ale jeśli po resecie radio gra ja bym lukną zimne luty i dokręcił śrubki

    -1
  • #5 20 Paź 2009 14:44
    karola44-81
    Poziom 27  

    A właśnie rozkręciłem mojego 312. Jak sie okazuje na końcówce mocy nie znalazłem nawet odrobinki pasty termoprzewodzącej.
    Napis PROTECT - radio Kenwood KDC-W3044G Napis PROTECT - radio Kenwood KDC-W3044G Napis PROTECT - radio Kenwood KDC-W3044G

    Jak również widać radiator jest naprawdę mikroskopijny.

    2
  • #6 21 Paź 2009 15:17
    Tajny933
    Poziom 9  

    Panowie. Dziękuję za porady. Niestety nie jestem ekspertem w dziedzinie elektroniki, więc dam tam zajrzeć znajomemu, który w tym siedzi od lat.
    Problem mam tego typu, że nie jestem pewien, czy to wina radia, czy może czegoś innego, bo nie wiem, czy jest sens oddawać radio na gwarancję.

    0
  • #7 21 Paź 2009 15:53
    karola44-81
    Poziom 27  

    Te radia tak maja. Cos im odbije i już się tak dzieje. Sam sie przekonałem. Jak pisałem wyżej. Dodam, ze kupiłem 4 nowe głośniki. Wymieniłem kable głośnikowe, kostki ISO, kabel zasilający i masowy. I wciąż był problem. Pocieszające ze wczoraj jak widać na zdjęciach powyżej, dałem trochę pasty termoprzewodzacej, na każdy większy element przykręcony do obudowy, łącznie z radiatorem. I nie wiem, czy miałem szczęście, ale z ustawionym i na 70% mocy wczoraj i dzisiaj rano się nie wyłączyło. Wcześniej na tych nastawach wystarczyło przejechanie ok 15 km i sie wyłączało. Wiec być może trochę pomogłem mu ta pasta.

    Swoja droga bardzo mnie dziwi, ze mimo iż jest naprawdę najtańsze, to Kenwood pozwala na niestosowanie pasty termoprzewodzacej. Tym bardziej, ze końcówki są w swojej budowie do tego przeznaczone.
    No chyba , ze maja niepisana umowę na podratowanie serwisów.

    Ponad 40 błędów w tym poście to już jest tragedia , jeśli nie poprawisz swojej pisowni [klawisz Pisownia nie gryzie] wszystkie twoje posty będę zmuszony umieścić w koszu. Reg. pkt 15 i 10.9. damiancz

    2
  • #8 22 Paź 2009 11:59
    picia22
    Poziom 27  

    Czyli pomogła pasta .ciesze się, ale pamiętaj nie za dużo.

    0
  • #9 23 Paź 2009 15:53
    karola44-81
    Poziom 27  

    Niestety d-pa z całego zabiegu. Wczoraj bylem w Rzeszowie. Droga 80 km w jedna stronę. Wyłączyło się 3 razy. A mnie zdenerwowało.

    Dopiero jak po resecie grałem trochę ciszej, i jak popołudniu mogłem nie używać ogrzewania w samochodzie to się już nie wyłączało.
    Wiec jeszcze spróbuje mu zmienić, lub zamontować dodatkowy radiator np. od PC. Ale to już tak dla samej zabawy. Chce porostu zobaczyć, czy da to jakieś efekty.

    0
  • #10 02 Lis 2009 16:33
    kramcio
    Poziom 8  

    Witam!! Również jestem posiadaczem tego oto KENWOOD-a. Na początku użytkowania było wszystko OK do czasu, gdy pojawiły się niskie temperatury i trzeba używać nagrzewnicy w samochodzie. Najpierw po ok 20 minutach wyskakiwał pulsujący napis PROTECT. Po resecie było wszystko OK. Wczoraj wracając z długiej podróży pojawił się napis PROTECT. Tym razem już nie pulsuje a pali się cały czas. Reset nic nie pomaga. Przed montażem została położona nowa instalacja pod radyjko i głośniki wszystko sprawdzone i LIPA. Jutro oddam radio do serwisu i zobaczymy co jest usterką

    3
  • #11 04 Lis 2009 17:17
    Tajny933
    Poziom 9  

    Ja dziś spakowałem radio i czekam na przyjazd kuriera. Radio wraca do sprzedawcy. Mają je "naprawić", ale niestety obawiam się, że problem może powrócić. Tutaj też mam pytanie do wszystkich, którzy mają do czynienia z Kenwood'ami. Często się to dzieje? Czy to może "jednostkowe" przypadki?

    0
  • #12 04 Lis 2009 17:26
    karola44-81
    Poziom 27  

    Obawiam sie , ze to raczej spora ilosc. Czytalem wiele na ten temat ( szkoda, ze dopiero po zakupie) i wnioskuje ze jest bardzo duzo takich przypadkow. Zarowno w seriach najtanszych, jak i w drozszych. Przewijaly sie takze opisy o tej usterce w amplitunerach Kenwood, czy wzmacniaczach.
    Na obcojezycznych forach tez jest tego sporo. Wiec to jest , ze tak powiem, skala globalna :) :( .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chyba poprostu konstruktor projektujacy zabezpieczenie byl zbyt optymistycznym. Chyba nie zdawal sobie sprawy, ze w samochodach gdzie zazwyczaj radio pracuje w zamknietym przedziale bez wentylacji, a wrecz podgrzewane.
    Jeszcze zapytam. Jaki masz samochod? Bo jak Opla to sie zalamie :). Ja mam astre :)

    1
  • #13 04 Lis 2009 17:43
    Tajny933
    Poziom 9  

    No to kolego powiem Ci, że mnie w ogóle nie pocieszyłeś. Miałem dylemat między tym Kenwoodem, a Sony CDX-GT28. Wybrałem Kenwooda, bo kilka lat wstecz w służbowym autku też miałem radio marki Kenwood. Byłem bardzo, ale to bardzo z niego zadowolony, no i cóż... Postawiłem na to radio. W chwili obecnej bardzo tego żałuję.

    Jaki mam samochód? Kia Rio.

    0
  • #14 04 Lis 2009 17:54
    karola44-81
    Poziom 27  

    Ja kupiłem Kenwooda bo kilka widziałem w samochodach i bardzo mi się podobały. Do tego recenzje i testy , gdzie w przedbiegach odpadały JVC, Pioneer, Sony. I akurat ten model, który kupiłem bardzo mi się spodobał pod względem wyglądu. I tez się bardzo zawiodłem. Najgorsze jest to, ze nigdzie nie można znaleźć dokładnej recepty co nawaliło . Wszędzie tylko zalecenie wymiany końcówki mocy. No dobra, ale moim zdaniem oprócz końcówki mocy coś ja diagnozuje i na ten temat jest niewiele informacji.
    Ja swoje rozkręciłem. Jak widzisz wyżej nigdzie nie było śladu pasty na radiatorach. W kilku miejscach luty na płycie tez marnie wyglądały. Jednak na niewiele się to zdało.
    Ogólnie moim zdaniem radyjko naprawdę super jeżeli chodzi o dźwięk i moc. No ale ta wada go dyskwalifikuje jak na razie.

    Regulamin pkt. 6. A pisownia dalej taka , że aż kłuje w oczy. Szkoda bo mogło by zostać. Naprawdę nie może Pan pisać w języku polskim.

    Jeszcze wczoraj w nocy poszperałem na forach zagranicznych. Pojawiały się opisy najróżniejszych modeli z problemem PROTECT. Co wywnioskowałem? W 80% przypadków wymiana końcówki mocy, ale to nie wszystko. Przewijały się także informacje typu: radio grało bez problemów rok- może dwa. Podłączyłem kabelki chinch do wzmacniacza i nagle wyświetlił się napis PROTECT. Ludzie na forum wysnuli wniosek, ze winę za to ponosiła MASA wzmacniacza.
    Nawet przeglądając instrukcje obsługi wyraźnie napisano, ze należy radiator w odpowiednim miejscu przykręcić jakimś płaskownikiem do karoserii pojazdu. Oczywiście zawsze to się olewa, bo przecież wystarczająco dobrze radyjko jest umocowane w kasecie. A może właśnie ta dodatkowa masa ma ogromny wpływ na jego działanie? I tak logicznie do sprawy podejść- radio ma bezpiecznik 10-15A. Patrząc na przekrój przewodu GND w złączkach ISO to jest bardzo mało prawdopodobne żeby taki prąd wytrzymały. A jak wiadomo masa w samochodzie to podstawa jeżeli chodzi o elektyke.
    Teraz to już musztarda po obiedzie, musiałbym raczej wymienić końcówkę mocy i dopiero wtedy zamocować dodatkowy przewód. Przewód, bo nie ma absolutnie żadnej szansy na to, żeby była techniczna możliwość zamocowania płaskownika za radyjkiem. Nie ma dostępu.
    Mimo wszystko spróbuję jeszcze taki test wykonać, a może akurat o to chodzi? Może chodzi o ładunki elektrostatyczne na radiatorze, gdy się nagrzeje. Wszystko jest możliwe. Chociaż inne radyjka tego problemu nie maja. Teraz znowu zamontowałem toporne ponad 10cio letnie radio Daewoo, które wciąż gra bez problemów. A wiem ze potrafi się nagrzewać ogromnie.Kiedyś go wyciągałem po kilku godzinach głośnego grania i było tak gorące, ze dotkniecie radiatora groziło poparzeniem .

    Mimo wszystko jak twoje radyjko wróci z serwisu napisz co zrobili i czy działa poprawnie.

    1
  • #15 05 Lis 2009 17:42
    Tajny933
    Poziom 9  

    Ja już zwątpiłem w prawidłowe działanie mojego radia. Aczkolwiek, jak radio wróci, to napiszę, co było zrobione.

    0
  • #16 09 Lis 2009 09:27
    rzeziu
    Poziom 17  

    Mam taki sam problem, podłączyłem wzmacniacz i na dobre ukazał się Protect... Kupiłem za 40zł korpus z allegro i działa, ponieważ koszt oryginalnej końcówkie jest kosmiczny...

    0
  • #17 09 Lis 2009 09:33
    karola44-81
    Poziom 27  

    rzeziu opisz lepiej ten korpus- o co chodzi? Co to za kombinacja?
    Wszelkie info cenne.

    0
  • #18 09 Lis 2009 09:39
    rzeziu
    Poziom 17  

    Kupiłem cały tył na allegro ,bez panela bo panel miałem. I działa do dziś bez problemu. A stara płytka leży, wylutowałem tą oryginalną końcówkie i wkładałem zamienniki, ale ciągle ten protect... zrezygnowałem z naprawy ,gdy udało się znaleść dobry tył:)

    0
  • #19 09 Lis 2009 10:11
    karola44-81
    Poziom 27  

    A rozumiem teraz.
    I tu potwierdzają się moje przypuszczenia, ze to nie końcówka mocy, ale jej zabezpieczenie i diagnostyka nawala.
    Najbardziej podejrzewam popsute termicznie kondensatory SMD , ktorych jest tam multum.

    0
  • #20 07 Sty 2010 18:04
    Tajny933
    Poziom 9  

    Panowie. Wczoraj przysłali mi radio z serwisu. Niestety nie dałem rady wydobyć od nich informacji co się stało, że ten napis wyskoczył. Od razu pobiegłem sprawdzić, czy działa... No i wczoraj działało. Jak jest dziś. Nie wiem, bo nie sprawdzałem tego jeszcze. Mam tylko nadzieję, że taka niespodzianka już mnie nie spotka. Całe szczęście, że nie wyrzucałem starego radia, które mimo tego, że pochodzi z supermarketu i nie ma nic ciekawego w sobie, to służy mi i służyło poprzednikowi przez bardzo długi czas, a i jakość dźwięku nie jest najgorsza. Potwierdza to tylko moje twierdzenie, że nie wszystko, co markowe, to dobre. ;)
    Pozdrawiam serdecznie.

    0
  • #21 26 Sty 2010 18:54
    Tajny933
    Poziom 9  

    No i niestety... Sprawdziły się moje przypuszczenia. Po dwóch tygodniach użytkowania radia znów problem się pojawił. :/
    Nędzny model.

    0
  • #22 27 Sty 2010 08:58
    karola44-81
    Poziom 27  

    No to nie dobrze.
    Mozesz stwierdzic czy wymieniali koncowke mocy? A co najwazniejsze dla mnie czy miedzy koncowka, a radiatorem jest pasta termoprzewodzaca?

    Ja we wlasnym zakresie wymienilem koncowke mocy. Koszt 48zl( transport wliczony) Pozadnie dalem pasty miedzy koncowke i radiator.

    Jak na razie smiga ladnie od ok 2 tygodni.
    Moze u ciebie cos tylko przypicowali? Ja po picowaniu cieszylem sie tylko kilka godzin do ponownego pojawienia sie problemu.

    Jeśli nie zaczniesz w końcu pisać po polsku [kilkanaście błędów] - skończy się ostrzeżeniem. A jeśli nie masz polskiej czcionki bo np. piszesz z zagranicy jest to wyjątkowo dopuszczalne ale trzeba wyraźnie w każdym wątku na początku o tym napisać. Regulamin pkt 6 , 10.9 i 15. [damiancz]

    0
  • #23 28 Sty 2010 14:18
    Tajny933
    Poziom 9  

    Nie powiem Ci teraz kolego, bo radio jest już spakowane, a rozpakowywać szczerze powiem, że mi się nie chce. Znów kurier po nie zawita. Ja jestem o tyle w komfortowej sytuacji, że jest ono na gwarancji i mam też drugie radio. Zobaczymy, co będzie.

    0
  • #24 21 Mar 2015 19:19
    kramcio
    Poziom 8  

    Miałem ten sam przypadek, oddałem radio do fachowca. Wymienił układ chłodzenia bo radio się poprostu przegrzewało. Zmienił i już 4 lata chodzi bez problemu ;) Lepsze to niż wymiana końcówki :D

    0