Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra GSI 2.0 szarpie przerywa gaśnie c20ne

20 Oct 2009 14:36 5267 12
  • Level 9  
    witam, mam problem z silnikiem c20ne w mojej Gsi 2.0-komputer nie pokazuje żadnych błędów a jak już odpalę a muszę się długo namęczyć szarpie mi samochodem przerywa na niskich obrotach i czasem gaśnie od tak. najgorzej odpalić jak jest zimny-często akumulator wykończę do zera nim odpalę tak miałem dziś i nietylko .Gdzie szukać wyjścia? Dodam że zaczyna się od problemów z ładowaniem akumulatora-sprawdzałem na mierniku i alternator ładuje minimalnie mi akumulator ale ładuje.przy odpalaniu widac jak mało prądu jest bo zaczyna wszystko migać rozrusznik wolno się kręci po czym "jakby nabiera rozpędu" i zapali poczym muszę przygazówkę zrobić i mogę jechać. w czasie jazdy szarpie mi samochodem,przerywa jakby go zalewało,czasem check wyskakuje i gaśnie po tym tylko na wysokich obrotach rzadko się coś dzieje.GDZIE szukać przyczyny?dodam że z chłodnicą cosś nie tak włanczas się obieg jest ale wiatrak nie chodzi i silnki się troszkę grzeje.czekam na posty...
  • Helpful post
    Level 14  
    z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo złe połączenie z czujnikiem albo czujnik się prosi o wymian
  • Level 9  
    ..co do akumulatora to napięcie rozruchu było ZA MAŁE bo 8.63V,potem zrobiłem testa ładowania i wyszło ze bez obciążenia ładuje TYLKO 10% a z obciążeniem jak powłanczam pare rzeczy w środku wogóle nic nie ładuje i pokazało że bez opciążenia ma :13.75V a pod obciążeniem ma: 12.76V a pulsacja napięcia w normie bo 0.15V. Czy ktos mi wytłumaczy czy to może coś wyjaśniać bo wydaje mi się że akumulator jest dobry bo widać że trzymie ale coś jest w dojściu-czyli cewka albo alternator,albo może czujnik napięcia???kto rozwieje moje przypuszczenia. Dodam że komputer pokładowy nic nie pokazuje a robiłem mu testa na checku-i czujniki nic nie alarmują, a co do kręcęnia to strasznie ciężko kręci jak by mu brakowało napięcia:( ????????????????

    Dodano po 1 [minuty]:

    ...aha a co do obrotów i silniczka krokowego to obroty mi aż tak nie falują-więc to odrzucam a pozatym nie gaśnie tak często i nie wyskakuje ani nie miga check-a to były by objawy co do silniczka krokowego...
  • Helpful post
    Level 24  
    Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
  • Level 9  
    zaczynam od akumulatora bo okazuje się że zapewne wogóle nie trzymie tak jak ma trzymać zwłąszcza przy obciążeniu,cewkę też wymieniłem na cewkę z Omegi bo tamta miała przebicie na obwodzie-no i kable bo przetarte dwa były co mi umkło,a pozatym chyba kolo pasowe i paski też do wymiany bo bije jedno i drugie no i alternator do regeneracji pójdzie zapewne nic pewnego??? chyba w dobrym kierunku idę,szukam?co powiecie?
  • Level 9  
    a powiecie mi od czego jest ten czujnik na dwa piny co wpinam na zakrętkę od zbiornika płynu chłodzącego bo mi się urwał????? co????? aha i koło zbiorniczka jest też doprowadzony jakiś kabel i wpięty w plastikową wtyczkę ale od niej nic dalej nie idzie?????ktoś pomoże?
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Quote:
    od czego jest ten czujnik na dwa piny co wpinam na zakrętkę od zbiornika płynu chłodzącego
    od kontrolki poziomu płynu

    Quote:
    kabel i wpięty w plastikową wtyczkę ale od niej nic dalej nie idzie
    jak 3 pin to korektor oktanowy, z jednej strony na plastikowej zaślepce (w środku jest opornik) jest napisane 95, z drugiej 98. Jak 10pin to złącze diagnostyczne
  • Level 9  
    aha no dzięki a ten korektor oktanowy co robi?za co odpowiada bo mam przedarty?????

    Dodano po 11 [minuty]:

    już wiem za co to odpowiada za mieszankę-za oktanówkę..heheheh
  • Moderator of Cars
    Zmienia mapę wyprzedzenia zapłonu
  • Level 10  
    Wymień pompkę paliwa miałem ten sam przypadek 2 lata temu.
  • Level 9  
    pompke paliwa wymienie jak nie pomoże z elektryką,stary ja nie mogę narazie odpalić samochodu-prąd ucieka gdzieś
    :P

    Dodano po 2 [minuty]:

    dziś daje samochód na kanał....zobaczymy co się okaże części przyszły... jak co będę wiedział po 18 to się odezwę
  • Level 9  
    i co sieę okazało po wizycie na kanale.....
    że to aparat zapłonowy był winny i kable były znacznie poprzecierane a przy tym trafiło cewkę i akumulator !

    Wymieniłem: cewkę, przewody razem a aparatem zapłonowym kopułka i palcem, akumulator, czujnik na chłodnicy i termostacie no i paski!

    Kolo pasowe nadal mi wali na boki ale nie mogłem dostać jakiegos konkretnego zamiennika a nowe koło 500zł więc zostało stare

    TERAZ WSZYSTKO CHODZI, PALI NA DOTYK CHŁODZI SILNIK, WENTYLATOR I WSKAZÓWKI CHODZĄ PRAWIDŁOWO I JUZ NIC NIE PISZCZY ANI NIE PRZERYWA CZY GAŚNIE !