Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Epson Stylus Color 3000 - blokuje się karetka

igor_e 20 Oct 2009 17:50 2600 5
  • #1
    igor_e
    Level 15  
    Witam

    otrzymałem w/w drukarkę do naprawy. Po rozkręceniu okazało się iż atrament zasechł na prowadnicy karetki w związku z czym była ona unieruchomiona - silnik napędzający wogole nią nie poruszał.

    Zdemontowałem wałek prowadzący i go wyczyściłem - nadmiar ztwardniałego tuszu zeszlifowałem drobnym papierem sciernym. Wyczyściłem pierścienie w karetce, wszystko nasmarowałem. Ręcznie karetka bardzo ładnie i luźno chodzi po wałku.

    Po podłączeniu pojawił się problem. Okazuje się że przy wydruku karetka się blokuje. Wydruki wychodzą przesunięte.

    Probuje dojść co jeszcze może być nie tak i nic mi do głowy nie przychodzi. Czy może być uszkodzony silnik napędzający karetkę?

    Dziękuję z góry za porady
  • #2
    KrakuS125
    Level 11  
    Sprawdź przeźroczysty pasek z "kreseczkami" za głowicą jeżeli jest zachlapany atramentem to go umyj, delikatnie bo uszkodzisz kreski na folii i drukarka całkiem zgłupieje. Jeżeli nie ma paska za karetką drukarki to powinno być podobnie wyglądające kółko na silniku przesuwu karetki i rolek prowadzących papier. Miałem osobiście taki przypadek z kilkoma HP-kami i epson-ami - drukarki potrafiły na tyle się zgubić, że waliły z rozpędu głowicą w przeciwległą ściankę obudowy.
  • #3
    Gollom
    Level 11  
    Witam.
    Jeżeli karetka była wyjmowana, to może być rozregulowany układ prowadnicy karetki
    (niewłaściwa wysokość karetki nad papierem).
    Po obu stronach prowadnicy znajdują się zaczepy, które muszą być ustawione we właściwym położeniu. Mogłeś również odwrotnie włożyć prowadnicę w dźwignię regulacji grubości papieru (wajcha z prawej strony prowadnicy).
    Używasz słowa "nasmarowałem" mam nadzieję że to przenośnia, choć spotkałem się
    z takimi konserwacjami.
    Do "smarowania" używa się oleju O-11,lub O-12 firmy Epson.
    Oczywiście po wcześniejszej wymianie płatków filcowych.
    Z uszkodzonym silnikiem napędu karetki w tej drukarce nie spotkałem się przez 16-ie
    lat prowadzenia serwisu, z uszkodzeniem układu sterowania owszem.
    W tych Epsonach nie ma linijek stroboskopowych o których pisze wcześniej kolega,
    mają one silniki krokowe.
    Spróbuj przy wyłączonym zasilaniu ręcznie poruszyć karetką jeżeli będzie słychać
    mechaniczne ocieranie to sprawdź to o czym piszę na początku.
    Pozdrawiam.
  • #4
    Awdeg
    Level 26  
    Gollom wrote:
    Witam.
    Jeżeli karetka była wyjmowana, to może być rozregulowany układ prowadnicy karetki
    (niewłaściwa wysokość karetki nad papierem).
    Po obu stronach prowadnicy znajdują się zaczepy, które muszą być ustawione we właściwym położeniu. Mogłeś również odwrotnie włożyć prowadnicę w dźwignię regulacji grubości papieru (wajcha z prawej strony prowadnicy).
    Używasz słowa "nasmarowałem" mam nadzieję że to przenośnia, choć spotkałem się
    z takimi konserwacjami.
    Do "smarowania" używa się oleju O-11,lub O-12 firmy Epson.
    Oczywiście po wcześniejszej wymianie płatków filcowych.
    Z uszkodzonym silnikiem napędu karetki w tej drukarce nie spotkałem się przez 16-ie
    lat prowadzenia serwisu, z uszkodzeniem układu sterowania owszem.
    W tych Epsonach nie ma linijek stroboskopowych o których pisze wcześniej kolega,
    mają one silniki krokowe.
    Spróbuj przy wyłączonym zasilaniu ręcznie poruszyć karetką jeżeli będzie słychać
    mechaniczne ocieranie to sprawdź to o czym piszę na początku.
    Pozdrawiam.


    To wszystko potwierdzam kolega wie z praktyki o czym pisze,ja od siebie dodam ponieważ są duże szanse ,że głowice są zaschnięte ,że do tych drukatrek można zastosować głowice od epsona stylus color 800.To takie same głowice ,a pełnosprawną drukarke można kupić za grosze.
  • #5
    poldruk
    Level 20  
    Papier ścierny nie był najszczęśliwszym pomysłem.

    Takie nagary czyści się chemicznie płynami takimi jak izopropanol.

    Często w drukarkach zastosowanie niewłaściwej substancji smarującej karetka zacina się a co dopiero po potraktowaniu wałka papierem ściernym.
  • #6
    igor_e
    Level 15  
    naprawiłem!

    okazało się iż smar jaki użyłem na prowadnicy od karetki wszystko psuł. Wyczyściłem jeszcze raz tuleje oraz prowadnice i włączyłem drukarke bez zadnego smarowania. Wszystko wróciło do normy! Karetka się nie zacina - wydruki sa idealne. Tak jak ktoś wspomniał głoqwica była zaschnięta - musiałem też ją udroznic

    Dziękuje za podpowiedzi - pozdrawiam

    Ps

    przepraszam ze dopiero teraz odpisuje