Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 1997 rok bardzo ciężko pali

MaciejTM 20 Paź 2009 20:03 6203 14
  • #1 20 Paź 2009 20:03
    MaciejTM
    Poziom 12  

    Witam panowie mam problem z moim Volvo FH12 z 1997 roku. Mianowicie gdy mam w baku paliwa poniżej połowy auto nie chce zapalić kręci kręci i nic trzeba ręcznie podpompować na pompie i wtedy załapie dodam, że wymieniłem już :
    - uszczelke na pompie
    - pompe paliwa
    - wszystkie zaworki i wężyki doprowadzające paliwo i odprowadzające
    - smog
    a z autem dalej to samo jak mam full bak to zapali jak juz ubędzie do połowy i postoi z 8 godz nie zapali bez podpompowywania. Co jeszcze może być zepsute ? Dziekuje

    0 14
  • #2 21 Paź 2009 11:09
    Spacewalker
    Poziom 32  

    Pomiń całą armature i podłacz przewód od pompki do baku bezpośrednio. Najlepiej przezroczysty, zobaczysz jaki jest stan paliwa i czy kręcąc silnikiem pompka przy pompie ma siłę zassać paliwo. Filtry tez pewnie wymieniłes?

    0
  • #3 21 Paź 2009 22:49
    karlos85
    Poziom 15  

    Do wymiany jeszcze raz zaworek (pestka)na przewodzie zasilajacym ten za jednostka sterujaca silnikiem Koszt pestki niewielki bo raptem 7 no moze 10 zł Trzeba ja dokladnie zamontowac by paliwo nie wracało do zbiornika.

    0
  • #4 22 Paź 2009 11:13
    MaciejTM
    Poziom 12  

    Jak podłączyłem przewód bezpośrednio to widać ze pompka ciągnie rano wymieniłem pestke zobacze czy bedzie cos lepiej jak narazie dzieki za podpowiedzi i zainteresowanie

    1
  • #5 17 Lis 2009 15:25
    MaciejTM
    Poziom 12  

    Odświeże temat przepraszam że tak długo ale w trasie byłem a problem z zapalaniem nie zniknął a nawet sie pogorszył teraz juz samo pompowanie nic nie da trzeba odpalać auto w 2 osoby jeden kręci drugi pompuje dodam że jak wleje mu pełny bak odpali od razu. Wymieniłem pompe na nową wszystkie zaworki wężyki i nadal nic czy to mogą być pompowtryski ?? Czy jak na serwis podjade cos mi pomogą ? dzięki

    0
  • #6 19 Lis 2009 18:43
    igor.84
    Poziom 10  

    a ja bym dał na nieszczelnosc smoka, rurka zasilajaca bedzie peknieta i dlatego paliwo bedzie schodzic z ukladu .serwis owszem pomoga ale diagnoza bedzie droga.pozdro

    0
  • #7 24 Lis 2009 12:49
    karlos85
    Poziom 15  

    Owszem kolego moga bzc pompowtryski a dokładnie oringi na nich ktore uszczelniaja pompowtrysk do opsady. Z tego co piszesz musi byc gdzies nieszczelnosc na zasilaniu paliwem wystarczy ze jeden popmowtrysk bedzie nieszczelny na obsadzie i beda takie obiawy jak piszesz. tylko ze auto ciezko paliło by nawet na pełnym baku.

    0
  • #8 24 Lis 2009 14:37
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Pompowtryski masz padnięte. Dokładniej: zawory zniszczone kawitacją. Objawy są podobne do zapowietrzania. Po zgaszeniu silnika (70-80°C) i ponownej próbie odpalenia po kilku sekundach przerwy pali dobrze?

    0
  • #9 29 Lis 2009 18:46
    MaciejTM
    Poziom 12  

    Witam ponownie na ciepłym silniku dobrze pali najgorsze jest jak auto stoi pare godzin. Czyli musze jechac na diagnoze pompowtrysków tak ?

    0
  • #10 29 Lis 2009 19:44
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Tak. Przynajmniej zużycie paliwa (1,2-2,1) oraz równoważenie cylindrów. Zawór na przewodzie zasilającym na końcu kolektora dolotowego (pod spodem) oraz szczelność na smoku i separatorze do sprawdzenia. I jak koledzy wspominali zapowietrza się poprzez cewki oraz uszkodzone wkońcówki wtryskiwaczy.

    0
  • #11 30 Lis 2009 10:48
    MaciejTM
    Poziom 12  

    Fajnie juto zawioze auto na diagnoze i jak sie coś dowiem to napisze. Dziękuje wszystkim za pomocne podpowiedzi

    0
  • #12 03 Gru 2009 17:59
    MaciejTM
    Poziom 12  

    Witam auto wróciło z serwisu i jednak pompowtryskiwacze są szrot dziękuje wam wszystkim za podpowiedzi temat do zamknięcia

    0
  • #13 19 Sty 2010 10:34
    MaciejTM
    Poziom 12  

    Witam ponownie znowu problemu z samochodem po wymianie pompotryskiwaczy było dobrze ale problem powrócił tylko tym razem pompowtryski są nowe pompa nowa smog nowy przewody nowe a auto nie pali z rana jak postoi i nowość nie pali jak jest ciepły gdy na pauzie go wyłącze nie zapali bez podpompowania... Dzieki za podpowiedzi.

    0
  • #14 20 Lut 2010 20:00
    labeltruck
    Poziom 2  

    Witam.W tylnej części głowicy masz przykręcone dwa przewody paliwowe,zobacz w jakim jest stanie zaworek który je przykręca.Lubi pękać sprężynka w środku.Pozdrawiam

    0
  • #15 02 Sie 2010 22:54
    szczota777
    Poziom 1  

    Proszę Pana, który miał problem z odpalaniem Volvo o szybki kontakt. 724 593 506. pozdrawiam

    2