Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Land Rover Freelander 2001, TD4, webasto nie wyłącza się!

Bodzionowak 20 Oct 2009 22:08 10440 14
  • #1
    Bodzionowak
    Level 10  
    Witam forumowiczów!
    Mam problem z webasto (bez programatora) w freelanderze. Webasto poniżej 5 stopni automatycznie się odpala i jest owszem, sprawne, ale moim zdaniem za sprawne...Po zapaleniu rano samochodu i przejechaniu nawet 35km webasto wciąż działa, nie wyłącza się! Spalanie oleju wzrosło znacznie i chciałbym to ograniczyć. Mam pytanie: Czy ktoś wie może jak ten problem rozwiązać. Czy nie ma możliwości odłączenia ręcznego tego ustrojstwa po zagrzaniu się samochodu? Będę wdzięczny za pomoc!
  • #2
    grzes-h
    Level 11  
    musisz poszukać czujnik temperatury który jest odpowiedzialny za włączenie się twojego dogrzewacza. Jeżeli już go odnajdziesz to dorób sobie 2 kabelki i przełącznik. Jeżeli nie odnajdziesz to podaj model dogrzewacza. Coś wymyślimy.
  • #3
    Bodzionowak
    Level 10  
    Wczoraj wieczorem siedziałem w garażu do późna i próbowałem dostać się do tego webasto, ale darowałem sobie bo nieźle zostało schowane. Trzeba byłoby chyba rozkręcić cały przód, ale już noc zapanowała głęboka...Znalazłem natomiast wiązkę kabli, które "biegną" do webasto. Jest ich 5, w tym 2 grubsze. Te dwa grubsze sprawdzałem miernikiem i okazało się, że jest nimi doprowadzany prąd z aku (kluczyk nie przekręcony). Odłączenie webasto w czasie pracy nie stanowiłoby więc chyba problemu (od jednego z tych grubych kabli instaluje przełącznik), ale chciałbym jeszcze mieć możliwość wlączenia webasto rano na kilka minut przed zapaleniem samochodu żeby nagrzać wnętrze. Będę dzisiaj kombinował, jak coś wymyślę to dam znać, chyba że ktoś wie jak to zrobić...Pozdrawiam
    P.S. Dodam tylko, że webasto włącza się po zapaleniu silnika (przekręcenie kluczyka go nie uruchamia)
  • #4
    l3l0
    Level 17  
    bo to jest dogrzewacz a te 2 kable to zasilanie na ktorym zawsze jest 12V .... masz 5 kabli wiec 2 zasilanie + 3 sterowanie ... 1 sterowanie(+ po zaplonie który zalacza ci webasto ) 2 pompka paliwa 3 diagnoza (teoretycznie) pewnie masz wpiete w kostce tej 6 pinowej na 1,2 i 6 pin ... lub 2,3 i 6 ... po 35 km to pewnie juz miales normalna temperature pracy czyli 90 stopni ... a webasto nie powinno dzialac... jak cos powinno byc w "stanie czuwania " ( chodzi sama pompa wody ) az temp sie mniejszy w ukladzie chlodzenia i znowu odpali zeby jak najszybciej dogrzac silnik ... ale najczesciej takie dogrzacze do wiecej niz 78 stopni nie dogrzewaja silnika pozniej powinni sie wylaczyc ... co jeszcze zaobserwowales ?
    PS . czunik temp. na piecu agregatu ( na sterowniku ) wylacza agregat w momencie gdy uzyska woda pożądana temperature ( lub zwolni na moc czesciowa "
  • #5
    Bodzionowak
    Level 10  
    Dzięki za info! Pewnie jest tak jak napisałeś, tylko teraz jest kwestia odpowiednio to wykorzystać. Z tego co się zorientowałem włączenie webasto uzależnione jest od alternatora (zaczyna pracować po uruchomieniu silnika). Jak wcześniej napisałem odłączenie webasto już nie będzie problemem (wystarczy jak się trochę zagrzeje silnik i cała reszta, bez sensu jest gdy włącza się cały czas, np. jak wrócę po paru min. ze sklepu). Teraz problemem będzie odpowiednie połączenie przewodów, żebym mógł załączyć webasto na np. 15 min przed odpaleniem samochodu coby się zagrzało... Myślę o trzystopniowym przełączniku: 0 - normalnie, 1 - wyłączone, 2 - włączone bez zapalania silnika. Spróbuje jutro coś pokombinować (żeby tylko czegoś nie spalić ;-)) bo dzisiaj chory jestem. Pozdrawiam
  • #6
    l3l0
    Level 17  
    Kolego z tego co napisales nie masz zegarka wiec jest to dogrzewacz i agregat uruchomi ci sie na max 2 min i sie wylaczy bo nie masz pompy wody i nie bedzie obiegu i bedzie przegrzanie webasta i go czujnik wylaczy .... musialbys zalozyc pompe wody elektryczna ... oczywiscie chcesz tylko dogrzac silnik bo zeby wlaczyc wentylatory w srodku to calkiem inna bajka ...

    kolejna rzecz ... czy jest to sterownik analogowy czyli mozesz wlaczyc ja poprzez 12v czy cyfrowy wtedy musisz kupic zegarek webasto ktory ma wyjscie W-bus czyli chyba 1533 model okragly ;] 2001 rok juz moze byc cyfrowa ...
  • #7
    szczesnyLR
    Level 12  
    jeżeli masz oryginalny podgrzewacz , a myślę że tak , to mozna go diagnozować testerem do LR , błędy , parametry pracy
    moze zacznij od wizyty w serwisie LR
    ale żeby nie było , jezeli stwierdzisz że oni nie wiedza o czym ty do nich mówisz podziękuj
    i szukaj w innym
    powodzenia
  • #8
    l3l0
    Level 17  
    szczesnyLR wrote:
    jeżeli masz oryginalny podgrzewacz , a myślę że tak , to mozna go diagnozować testerem do LR , błędy , parametry pracy
    moze zacznij od wizyty w serwisie LR
    ale żeby nie było , jezeli stwierdzisz że oni nie wiedza o czym ty do nich mówisz podziękuj
    i szukaj w innym
    powodzenia


    dokladnie ... bo kaza ci auto zostawic na pol dnia i tak nic nie zrobia ..:)
  • #9
    szczesnyLR
    Level 12  
    bo nawet najlepszy sprzęt nic nie powie jak nie ma dobrego łącznika między nim a autem :D
  • #11
    sotwin1
    Level 2  
    Witam, a orientuje się ktoś gdzie jest jakiś bezpiecznik do webasta?? Bo przestał się załaczać:cry:
  • #12
    PIOTREK1975
    Level 11  
    Bodzionowak pochwal się co zrobiłeś w kwestii sterowania webasto.Mam freelandera td4 z 2001 roku z podgrzewaczem i też bym sobie je usprawnił żeby można było z 15min wcześniej auto rozmrozić (włączyć manualnie , nie koniecznie zegar).
  • #13
    Bodzionowak
    Level 10  
    Niestety nie udało mi się tego zrobić. Albo mało się starałem...W każdym razie pozostaje tylko wstać 15 min wcześniej i odpalić silnik lub wstawić do środka "farelkę" ;-). Pozdrawiam i ciepłej zimy życzę, a w przypadku własnoręcznej, sprawnej, instalacji proszę o info (będę trzymał kciuki).
    bodzionowak
  • #14
    bubuh3
    Level 10  
    Witam webasto musi przy gaszeniu przedmuchać piec czyli wychłodzić .Niewolno odłączyć zasilania bo spalisz piec i świece oraz termiki na piecu wysadzą .Zbadaj do ilu stopni nagrzewa się płyn morze problem jest z termostatem .PO małej przebudowie i dodaniu pompki idzie zrobić na pilota tylko piętnaście minut to długo do aku bo zimom traci moc piec pompka paliwa pompka obiegowa i wentylator nawiewu który też musi na jedynce pracować zjedzą prąd na rozruch .sharan ma aku dodatkowe pod siedzeniem pasażera i tam postojowe morze śmigać
  • #15
    grodzioman
    Level 7  
    Witam! Miałem ten sam problem. Kolego zacznij od wymiany termostatu i wszystko wróci do normy. Czujnik termiczny w moim land orverze jest bardzo czuły i przez zimę pracuje prawię cały czas. Gdy osiągnie temperaturę odpowiednią wyłączy sie na pewno. Pozdrawiam