Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W126 SEL 500 niedomaga automatyczne ogrzewanie

Błażej 20 Paź 2009 22:44 2711 3
  • #1 20 Paź 2009 22:44
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To znaczy działa trochę jak chce. Strona pneumatyczna działa raczej bez zarzutu, bo wszystkie klapki i przysłony chodzą na podciśnieniach. Problem jest z ciepły powietrzem. Raz działa, raz nie. Po skręceniu na minimum i ponownym załączeniu ciepła czasem ciepłe powietrze jest, czasem się nie załącza, a czasem wyłącza po kilku chwilach.
    Ktoś walczył może z tym dość upierdliwym systemem?

    1 3
  • #2 21 Paź 2009 07:03
    manta
    Poziom 39  

    Przy przejściu z grodzi na silnik masz kolanka u mnie było załamane,jest jakiś problem z odpowietrzeniem dopiero zdejmując przewody z nagrzewnicy przepchnęło płyn.Masz ogrzewanie przedniej szyby,tam jest termostat jak kiepski to grzeje szyba a nie nagrzewnica.

    0
  • #3 21 Paź 2009 08:37
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Tu poczytaj:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...F3weczki&sid=13e43cf1798a9b851c1b74e00b7dad16

    Zasada działania jest ta sama - tylko że w Twoim przypadku jest jeden zawór zamiast dwóch. Po takim teście powinieneś wiedzieć, czy winny zawór czy elektronika. Można również zdjąć wtyczkę z zaworu - wtedy ciepłe powinno lecieć cały czas. Jeżeli nie - to winny zawór, zapowietrzenie lub pompka obiegowa.

    0
  • #4 23 Paź 2009 23:19
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Usterka wyjaśniona. Okazało się, że winną była membrana w zaworze. Tyle co pękła. Tyle co, bo tłoczek normalnie pracuje, zero śladów korozji, ale wszystko mokre. Więc usterka świeżynka. A tłoczek unieruchamiała chyba woda, która w czasie pracy dostawała się tam pod ciśnieniem i blokowała jego ruch. I szukam teraz zestawu naprawczego do tego zaworu. Co śmieszniejsze, to występuje on na rynek USA jako część zamienna (tłoczek z membraną, sitkiem i uszczelką czołową), a w Europie trzeba kupić cały zawór z obudową - cena około 200 €.

    0