Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

odpala i gaśnie - passat b4 1.8 lpg (1995)

nedudej 21 Paź 2009 09:13 5503 4
  • #1 21 Paź 2009 09:13
    nedudej
    Poziom 9  

    Witam,

    Samochód – Passat b4 1.8 i instalacja LPG (rok produkcji samochodu 1995)

    Mam następujący problem z samochodem, czasami podczas odpalania auta silnik odpala i po 1-2 sekundach gaśnie (nie reaguje nawet na dodawanie gazu w tym momencie) czasami jest tak, że kilka dni odpala normalnie. Wczoraj byłem u auto elektryka - kazał mi wymienić cewkę zapłonową. Poczekałem z wymianą do czasu, aż znowu będzie mi gasł. Rano zaczął właśnie to robić, wymieniłem cewkę i dalej to samo. Wyczytałem, że może to być immobilizer, nawet nie wiedziałem, że coś takiego może być w tym samochodzie, mam zwykły płaski kluczyk, ale już dosyć wyrobiony, na tej metalowej części nie widać żadnej kostki - czy ten nadajnik jest gdzieś w rączce kluczyka? Podłączyłem też samochód pod komputer, silnik ani immobilizer(skoro mogłem go testować to znaczy, że chyba jest w tym modelu) nie wykazują błędów . Za przełącznikiem świateł jest taka czarna skrzynka, do której wchodzą 2 przewody, niestety nie mogę sprawdzić auta innym kluczykiem ponieważ posiadam tylko jeden. Dodatkowo nie jestem pewny czy przy tym gaśnięciu auta gasną mi kontrolki na desce - wydaje mi się, że nie gasną. Mogę jeszcze dodać, że wskaźnik poziomu lpg mi nie działa zawsze pokazuje, że jest pełno, działa natomiast przełącznik z paliwa na lpg i odwrotnie. Teraz podsumowanie: gdzie mam się udać? Każdy specjalista kasę bierze a poprawy brak.

    Wątki na tym i innych forach sugerowałyby:

    1. Sprawdzenie połączenia cewki przy stacyjce i antenki.
    2. Wymiana kostki pod stacyjką.
    3. Sprawdzenie błędów na komputerze (wykonałem test immo i silnika) – brak błędów.
    4. Testowanie innym kluczykiem, którego niestety nie posiadam – ewentualnie czy warto go dorobić do testów?(ja w moim kluczyku nie widzę żadnej kostki która by wskazywała na immo)

    Ja już nie wiem gdzie mam z tym iść - każdy tylko kasuje a problem jak był tak nadal jest. Możecie nakierować mnie na przyczyne? ewentualnie polecić kogoś z Gdańska lub okolic?

    Z góry dziękuje za pomoc.

    0 4
  • Pomocny post
    #2 21 Paź 2009 09:25
    carrot
    Moderator Samochody

    Owiń kluczyk folią aluminiową (taką do pieczenia) i próbuj odpalić, jak się nie uda, to znaczy, że masz działający immobilizer

    1
  • #3 21 Paź 2009 09:42
    jarekgol
    Poziom 17  

    A nie jest może tak że przełącza CI się na gaz na dość niskich obrotach i nie zawsze mu to wychodzi i wtedy gaśnie? Np. jak silnik jest zimny, ma zwiększone obroty przez sterownik i wtedy centralka "od razu" po odpaleniu próbuje przerzucić na gaz na zimnym silniku?

    1
  • #4 21 Paź 2009 10:19
    nedudej
    Poziom 9  

    Przepraszam za głupie pytanie, ale patrząc na ten kluczyk jestem ciekawy gdzie w nim mieści się to ustrojstwo odpowiedzialne za sygnał do immobilizera? jak mówiłem na samej metalowej częsci nic nie ma - rozsądek podpowiada mi, że w rączce od kluczyka?

    Dziękuję za odpowiedz - postaram się to sprawdzić

    jarekgol:

    Wydaje mi się, że nie - przełączenie na gaz sygnalizuje zmianą koloru kontroli na zielony z czerwonego i do tego jest takie charakterystyczne "pstryknięcie" przy przełączeniu. Dodatkowo ustawiam go na samą benzynie i robi to samo. Jeżeli jest ustawiony na automatyczne przełączenie następuje tylko na odpowiednio wysokich obrotach (nie pamiętam dokładnie na jakich)

    edit:

    zrobiłem test z owinięciem klucza w folie - po owinięciu zachowuje się właśnie tak jak opisałem - czyli odpala i gaśnie, po zdjęciu folii odpalił.

    Co to może być? Z tego wychodzi, że czasami auto zachowuje się tak samo jak bym właśnie klucz owijał w folie.

    Czy dorobienie klucza coś tutaj pomoże? Zastanawiam się czy to nie powinno zapisywać jakiegoś błędu w komputerze?

    0
  • #5 21 Paź 2009 14:27
    carrot
    Moderator Samochody

    Centralka immo, albo zestaw wskaźników (w zależności, gdzie w tym modelu jest immo) powinna pluć błędem key- signal too low. Przyczyną jest najczęściej nie kontaktujący kabel łączący cewkę wokół stacyjki z puszką immo.
    Plip w główce kluczyka wygląda jak szklana fiolka Φ3mm, długości ok 1 cm, albo plastikowy "patyk" o podobnych wymiarach

    0