Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik z CD przerobiony na 3 fazy w gwiazde zasilanie DC ???

pubus 21 Jun 2004 22:58 7742 7
    pubus
    Level 30  
    Czytałem sporo na temat siników z dysków HDD i napędów CD przerabianych do napędu modeli. Silnik przwija się na 3 fazy (ABC ABC ABC) i łączy w gwiazde. Wszystko pięknie ładnie ale do uruchomiania piszą że można używają regulatorów które kosztują 220zł i więcej.
    I tu prośba jakiś prosty układ bez regulacji obrótów chodzi tylko o to żeby taki silnik po podłączeniu zasilania (pakiet aku) wkręcił się na max obroty i tyle.
    Będe baaaardzo wdzięczny za pomoc.

P.S.
    Jestem raczej laikiem więc prosze o wmiare prostą odpowiedz... :?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
    oli60
    Level 14  
    Z tymi silniczkami jest taki problem ze one naprawdę muszą mieć trzy fazy. Chyba jednak falownik nawet najprostszy jest tu jedynym wyjściem z sytuacji. Układy elektroniczne znajdziesz pod hasłem -falownik-
    pubus
    Level 30  
    Tylko że znalazłem głównie takie potwory do silników po 300 i więcej wat.
    Jest co nieco o falownikach w "Elektrotechnice i elektronice" Kozieja ale to dość stara książka (1975) ale wyczaiłem mniej więcej o co chodzi. W tych układach przełączaniem sterują tyrystory ale co nimi steruje.
    Jak by ktoś miał schemat takiego falownika który by się nadał.
    3 fazy, do 12 A, i 4-8 Aku czyli 4,8-9,6 V...
    nojmi
    Level 20  
    pubus przeczytaj sobie kurs dotyczacy silnikow elektrycznych w praktyce elektronika w EP 1/2004. Masz tam opisane zasady sterowania i przykladowe sterowniki takich silnikow.