Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie o swap silnika Daewoo Matiz

tomus9191 21 Paź 2009 18:47 4794 7
  • #1 21 Paź 2009 18:47
    tomus9191
    Poziom 9  

    Witam. Chciałem zapytać czy można wymienić silnik matiza na jakiś inny najlepiej diesla. Czy będą kłopoty z elektryką i jaki silnik mógłby się zmieścić pod maskę matiza?? Pytanie czysto retoryczne. Dziękuje za odpowiedzi i zainteresowanie

    0 7
  • #2 21 Paź 2009 18:56
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Oczywiście że można.
    Tylko trzeba przerobić dosłownie wszystko, więc sobie odpuść, chyba że masz warsztat itp., ale jak byś miał to byś nie zadawał takich pytań.

    0
  • #3 21 Paź 2009 20:36
    tomus9191
    Poziom 9  

    Ale jeśli chciałbym coś takiego zrobić pod kątem silnika 1.4TDI? Czy zmieści się bez większych problemów? Czy skrzynia biegów od 1.4TDI wejdzie w miejsce starej?

    0
  • #4 21 Paź 2009 20:50
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Pytasz retorycznie to odpowiem retorycznie: wszystko da radę zrobić (no może nie perpetum mobile) tylko nie ma to absolutnie sensu ekonomicznego jak moje zbieranie i odpalanie TV lampowych niekolorowych. Ale jeśli pominąć aspekt ekonomiczny to, jeszcze raz cię zapewniam , da radę zrobić wszystko...

    0
  • #5 24 Paź 2009 20:37
    jonas
    Poziom 19  

    tomus9191 napisał:
    Ale jeśli chciałbym coś takiego zrobić pod kątem silnika 1.4TDI? Czy zmieści się bez większych problemów? Czy skrzynia biegów od 1.4TDI wejdzie w miejsce starej?

    Nie, nie da się. To znaczy od strony technicznej na pewno, kwestia kasy (niemałej) i wiedzy (jeszcze większej). Sprawą, która przekreśla sens takich zabaw, jest homologacja, której nie uzyskasz na Matiza z Dieslem - nigdy nie było fabrycznych modeli z silnikiem tego typu, więc garażowa samoróbka, nieważne za ile tysięcy złotych, ma marne szanse na dopuszczenie do ruchu.
    Pojawiają się co jakiś czas pomysły przerobienia Seicento na ropę (mam egzemplarz, forum SC czytuję, więc wiem), ten sam problem.
    Chyba że nie chcesz tym jeździć po drogach publicznych, wtedy wstawiaj cokolwiek do czegokolwiek, ale najtaniej wyjdzie zbudować buggy na bazie 126p.

    A właściwie po co chcesz pakować TDI do Matiza? W dodatku tak nędzne jak 1.4? Dynamika nie będzie wiele większa, bo silnik słaby, spalanie zbliżone, masa pojazdu się zwiększy, a kłopotów z przełożeniem niemieckiego silnika do koreańskiego opakowania całe mnóstwo. Sporo problemów i wydatków sprawia swap w Seicento z np. 0.9 na 1.2 lub 1.4 od Fiata, a to przecież ta sama marka. Co dopiero tak różne "światy" jak TDI i Matiz.

    0
  • #6 25 Paź 2009 12:04
    Jarosx9
    Poziom 35  

    mjonczyk napisał:
    . Sporo problemów i wydatków sprawia swap w Seicento z np. 0.9 na 1.2

    To akurat zły przykład, bo ja tam nie widzę problemów, ale ogólnie z resztą posta można się zgodzić czyli podsumowując wszystko: teoretycznie DA SIĘ ale finansowo jest to nieuzasadnione.

    0
  • #7 04 Lis 2009 03:03
    810166
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 04 Lis 2009 09:14
    cirrostrato
    Poziom 36  

    darian25 napisał:
    W Holandii firma wsadziła do Matiza V8 ( 550kM) można na youtubie obejżeć ile przeróbek poszło jest też opis ile godzin pracy trzeba było,ale da się!!!
    No przecież wszyscy twierdzą, że da się ale nie piszą ile trzeba dać...

    0