Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso 2005 klimatronic

21 Paź 2009 20:22 5388 5
  • Poziom 15  
    Witam, samochód jak w temacie, po wymianie sprężarki klimatyzacji brak możliwości dobicia gazu za sprawą niezałączania się sprężarki, jak mniemamy spowodowane jest to obecnie niską temperatura otczenia, dodam tylko iz stara sprężarka załączała sie, po bezpośrednim podaniu napięcia na sprężarka ta owszem załącza się ale czynnik ani drgnie. W okolicach chłodnicy wody, zaraz za atrapą zderzaka na przewodzie klimatyzacyjnym znajduję się zawór, do którego podpięty jest trzy żyłowy przwód.

    I tu rodzi się pytanie, jak zasterować tym zaworem żeby mieć pewność iż się otworzył ? Ewentualnie gdzie znajdę czujniki temperatury?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 13  
    Jeżeli dobrze rozumie to układ jest całkowicie bez gazu. To co ty nazywasz zaworem to jest chyba czujnik ciśnienia czynnika. Jest on w okolicy osuszacza.
    Czujnik temperatury zewnętrznej będziesz miał na dolnej części zderzaka,
    Czujnik temperatury wewnętrznej w środku na konsoli.
    Nie rozumie tylko dla czego nie możesz jej nabić? Po podłączeniu maszyny, wykonaniu próżni, maszyna powinna wtłoczyć tyle czynnika ile jest wymagane, albo tyle ile jej ustawisz.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 15  
    Tak układ jest całkowicie bez gazu, próżnia jest wykonana i niby wszystko by grało ale wchodzi bardzo mała ilość gazu. Nie wiem jak to opisac dokładnie. Na codzien zajmujemy sie typowym chłodnictwe przemysłowym, a samochody robimy że tak powiem z doskoku, jak znajomy poprosi.

    Po uzyskaniu próżni, wtłaczamy gaz do okolo 2,7bara, po uruchomieniu silnika i załączeniu AC wartosc ta spada, wtłaczanie trwa nadal aż do uzyskania odpowiedniej ilości czynnika. I mój problem polega na tym iż po załączeniu klimy, a przynajmniej probie załaczenia (nieszczesny na zimne pory klimatronic) nic sie nie dzieje. Tak jak mowilem podpinam pompę bezposrednio pod 12V i pompa pracuje. Tylko zastanawiam sie czy gdzieś po drodze nie ma jakiegoś zaworu który blokuje mi przeplyw gazu, zawór sterowany przez panel na konsoli. Bo de facto nawet gdyby ta nowa pompa była uszkodzona to czynnik powinien "wejść" bez problemu.

    Przepraszam jesli opis nie jest zwięzły i fachowy, ale osobiście zajmuje się troche inna dziedziną.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Zgadzam się z kolegą georgesgr co jeszcze mogłbym dodać to wymienić osuszacz. A jeśli chodzi o ciśnienie w układzie to masz racje, dlatego napisałem o właściwej ilości czynnika.
  • Poziom 43  
    Nawet przy wtloczonych i 200gramach czynnika cisnienie bedzie na tyle duze,ze pozwoli na zalaczenie zprezarki.Nie pchaj czynnika na sile tylko zajmij sie usterka niepracujacej sprezarki.Czasem nie ma mozliwosci wtloczenia wymaganej ilosci czynnika bez wlaczenia klimy,najczesciej dzieje sie to przy wysokiej temp.zewn.i goracym silniku.Dobija sie wtedy klime na wlaczonej sprezarce i tylko przez zawor niskiego cisnienia(strona wysoka zakrecona)