Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ricoh MP 6500 i ... SC... po wymianie teflonu

bartmw 21 Oct 2009 21:51 2080 5
  • #1
    bartmw
    Level 15  
    Witam
    Chcę tu opisać problem z którym walczę, jeżeli ktoś ma pomysł to mile widziany może pchnie zabawę w inną stronę.
    Problem zaczął się niewinnie, klient zgłosił problem z czarnym pasem na kopiach. Okazało się że termistor zorał wałek teflonowy i stąd pasek. Zamówiłem rolkę i termistor.

    Następnego dnia wróciłem ponieważ pojawił się SC541. Po nieudanej próbie resetu, poinformowałem klienta że czekamy na części.



    W poniedziałek założyłem wałek i termistor, włączyłem maszynę i pojawił się SC672, trochę mnie zdziwił. Wyłączyłem i włączyłem ponownie pojawił się SC541, który udało się wykasować i po ponownym włączeniu... SC865 - błąd dysku.
    Odłączyłem dysk i udało się uruchomić, wykonałem parę testów wszystko było ok.
    Postanowiłem podłączyć ponownie HDD, aby spróbować go sformatować. Zgadnijcie co? Po właczeniu SC672- Controler startup error- pojawiło się.
    Od tego czasu nieważne co zrobiłem, maszyna startuje z SC672. A najlepsze ponieważ jest to błąd controlera nie da się wejść w tryb serwisowy :(

    Dzisiaj mój supervisor był tam z nową płytą controlera i nic.

    Jutro bierzemy maszynę na warsztat i zobaczymy co zchrzaniłem :)
  • #2
    copyman
    Photocopiers specialist
    A spróbuj na chwilę podstawić stary termistor... Ja mam takie cuda po wymianie termistora w 1035 - chyba całą litanie błędów już miałem... Jak założyłem stary - problem ustąpił... Poza tym możesz zrobić jej Memory all clear i postawić ją od nowa. Pozostaje Ci jeszcze wgranie firmware... W uwalony kontroler/dysk - raczej nie wierzę...

    C.
  • #3
    huberto233
    Level 26  
    Witam,

    Zacznijmy od tego co wiemy :-) Wiemy, ze jak twoj supervisor wymienil controller to musial przeinstalowac SD karte -systemowa do tego nowego kontrolera co czasami trzeba zrobic w przypadku 672 tzn po prostu wypiac i wpiac jeszcze raz - mowimy o slot 1 (chyba, ze sama SD - System zostala uszkodzona) ?

    Podpowiem wiec kilka inncyh opcji, a wiec :

    1.) Wypiac i wpiac na nowo Pamiec Dimm z MotherBoard - jezeli uszkodzone moga rowniez powodowac 672, rzadko ale moze wydarzyc sie uszkodzenie samej plyty
    2.) myslalem o probie wgrania "firmware" ale skoro wymiana kontrolera nic nie dala i dalej to samo to raczej odpada
    3 . ) Jest Rowniez Duze Prawdopodobienstwo, Ze Padl Bezpiecznik nq PSU od zasilania Kontrolera i o ile mnie pamiec nie myli znajduje sie pod samym kontrolerem - sprawdz wiec Bezpieczniki!

    To na razie tyle bo w zasadzie z nowym kontrolerem i bez dysku powinna ruszyc stawiam wiec , ze kontroler nie dostaje zasialania , wiec albo wspomniane bezpieczniki albo ktorys z PSU glowny lub od zasilania kontrolera.


    Powodzenia


    Pozdrawiam


    * Zeby zrobic Memory Clear trzeba wejsc do trybu serwisowego, a z tego co czytamy nie ma dojscia*
  • #4
    bartmw
    Level 15  
    Zamierzamy podmienić zasilacze i zobaczyć co z tego wyjdzie.
    Przypomniał mi się przepadek z dawnych czasów w jakieś analogowej maszynie. Maszyna po starcie wyświetlała informację o otwartych drzwiach, okazało się że padł moduł zasilania, brakowało dokładnie któregoś z 5V. Problemem okazało się zwarcie pomiędzy termistorem a wałkiem. Z termistora zeszła ta plastikowa osłona i zorała teflon. 5v było na termistorze i walnęło.
    Teraz też wałek zorany przez termistor, a i termistor nie wygląda ok - sc541.
    Dzięki.
  • #5
    bartmw
    Level 15  
    Witam
    Jak by ktoś był zainteresowany, udało się znaleźć problem.
    Wygląda na to że to HDD padł i rozwalił zasilacz controlera, a dokładnie brakowało 5V zasilania.
    Pół królewny i ręke królestwa czy jakoś tak, dla tego kto zgadnie czy to był zbieg okoliczności że to się stało od razu po wymianie teflonu, czy po poprostu coś spie....
    Pozdrawiam.
  • #6
    salut
    Level 20  
    Pewnie cos spie..... Ale nie przejmuj się. Najważniejsz e że działa.