Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 muli na niskich obrotach

22 Paź 2009 09:39 14104 32
  • Poziom 11  
    Witam
    Posiadam od jakiegos czasu peugeota 106 92r silnik 1.0 CDY na monowtrysku bosha,
    problem jest taki ,ze nie zbiera sie z niskich, np. rusze na jedynce i z niskich obrotow dam mu gazu to lekko szarpnie buczy i dopiero po chwili powoli powoli zaczyna przyspieszac i od pewnych obrotow jedzie jakby normalnie... juz nie wiem co moze byc tego przyczyna... sprawdzalem cisnienie paliwa w ukladzie jest dobrze okolo 1 bara.. po porostu daje gazu i slysze najpierw buuuuuu i zaraz powoli przyspiesza, czasami chodzil tez jakby na 3 gary na niskich obrotach ale zatkalem wezyk co podawal to powietrze z baku i pomoglo, zrobilem to chwilowo dopoki nie zacznie normalnie chodzic oczywiscie.. posiadam instalacje gazowa, oczywiscie wyciagalem mikser i sprawdzalem jak chodzi bez niego, troche lepiej ,ale i tak muli na niskich obrotach, wiem ,ze nie ma co oczekiwac z tak malego silnika ,ale wystarczy ,zeby chodzil dobrze ,bo nie powinien tak szarpac i zwalniac przy przyspieszaniu z niskich...
    bede bardzo wdzieczny za jaka kolwiek pomoc naprawde ,bo nie mam pojecia juz co to moze byc...
    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    dodam ,ze chce rozwiazac problem pracy silnika na benzynie ,a nie na gazie.....
  • Poziom 10  
    witam. a wiec podstawa czy wymienione są kable i świece?? oraz filtr paliwa?? skoro słyszysz najpierw buczenie to poszukaj bo prawdopodobnie łapie ci gdzieś lewe powietrze. a i czy to sie dzieje i na gazie i na bęzynie?? pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Mam Czas to zaraz wjezdzam do garazu:)

    filtr paliwa wymieniony jakies pol roku temu, swiece nowe tez nie pomogly,a przewody zalozylem sprawne od kumpla na chwile i tez nie bylo dobrze...:(

    sprzeglo to wiadomo ,ze nie bo mowimy tez o biegu jalowym...

    na biegu jalowym z tlumikla slychac jakby takie czworkowanie z tlumika wydaje mi sie ,ze nie jest to normalny dzwiek jakby nie palil dobrze albo nie na wszystkie gary...

    rbiesiada zaraz ide do garzu i bede sprawdzal co napisales tylko nie rozumiem
    3. Sprawdzić poprawność pracy stycznika biegu jałowego w nastawniku przepustnicy

    pozdrawiam

    Dodano po 27 [minuty]:

    czujnik polozenia przepustnicy ma na 4 przewody.
    mam rozregulowany gaz i musze wymienic mikser, chce zrobic ,zeby chodzil dobrze na benzynie i wtedy jechac gazola.. ale wydaje mi sie ,ze na gazie chyba tez troche na niskich szarpalo.....ale prosze sie tym narazie nie sugerowac..

    Dodano po 54 [minuty]:

    mam pytanie dotyczce regulacji zaworow, znalazlem w internecie ,ze:
    zawor ssacy 0.2mm
    wydechowy 0.4mm

    czy moge miec
    ssacy 0.15mm
    wydechowy 0.3mm ??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    musialem jechac i przerwalem sprawdzanie...:(
    jutro posprawdzam wszystko i napisze ,a dzisiaj ustawie tylko luzy na zaworach tak jak sugeruje producent.. ten stycznik biegu jalowego tzw silniczek krokowy jest sprawny, a podczas jazdy kiedy tak muli to chyba nic juz on nie robi...
    czy z tlumika moze byc takie czworkowanie?? czy to oznacza zla prace silnika?? dodam ,ze troche pluje z tlumika i czasami jak cos sprawdzam to zostawi czarna plame...
  • Poziom 10  
    to czworkowanie to prawdopodobnie morze być przez te luzy na zaworach, I masz racje podczas jazdy silnik krokowy nie ma nic wspólnego co do mulenia. Wykręć świece i daj znać jak dokładnie wyglądają, kolor itp. woda z tłumika to oznaka skraplania sie pary, po za tym na gazie to standard. Powiedz jeszcze czy próbowałeś odłączyć tłumiki wydechowe, kiedyś miałem przypadek ze przez zabity wydech auto prawie nie jechało. i sprawdź jeszcze czy nie ubywa ci płynu chłodzącego?? bo jeśli tak to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą które są podwujnie narazene na uszkodzenie gdy jest autko na gazie pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    ale mimo to dla pewnosci ustawilem tak jak zaleca producent ,bo na ssacym bylo nawet 0.1 na jednym.. byly zle ustawione... ale czworkuje dalej z tlumika...:(
    jak silnik chodzi na gazie to swiece wygladaja dobrze ,ale jak przed wykreceniem pochodzi na benzynie to swiece sa przykopcone czarna sadza... wody nie ubywa olej tez ma dobry kolor nic sie do niego nie dostaje..

    wczoraj zrobilem tak:
    Wyregulowalem luzy zaworow tak jak podaje producent, potem ustawilem przerwy na swiecach 0.8mm znalazlem ,ze tyle powinny miec, wyciagnalem mikser ,zeby bylo pewniej jak fabrycznie i zresetowalem komputer... przejechalem sie i na niskich byla duza poprawa chociaz to jeszcze nie to.. ale za to moglem uzywac tylko jakies 75% gazu ,bo jak wcisnalem wiecej to bylo buczenie probowalem przeciagnac na dwojce prawie do konca ,ale jak dalem deche to buczalo troche szarpalo i spuscilem troche i zaczal dopiero jakos przyspieszac... wczesniej nie bylo tak na pelnym gazie

    Dodano po 45 [minuty]:

    u mnie nie ma ,az takiego problemu ,ze nie chce jechac ,bo jakos sie da ,ale jak kazdy chcialbym miec sprawne auto.. katalizator mam wyciety jest tylko jedyny tlumik koncowy... wystarczy ,ze wykrece sonde czy musze zwalic caly tlumik ,zeby sprawdzic czy to jest powod..??

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    a silniczek krokowy jest na 4 przewody

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam ,ze jak dam deche nawet na postoju to troche wejdzie na obroty i zaczyna przerywac jakby probowal wejsc na obroty ,ale nie moze...
  • Poziom 10  
    witam.
    Panie "rbiesiada" Ja panu nie ubliżam ale z tym ze przez zawory nie można słyszeć czworkowanie to bym sie nie zgodził ponieważ gdy zawór sie do końca nie otwiera spaliny nie wydostają sie z komory spalania (bądz na zaworach dolotowych oznakowało by zbyt mały zasób mieszanki) i silnik zaczyna pracować nierówno, co morze byś słyszalne właśnie w rurze wydechowej. (ale luzy wykluczone więc niema tematu)

    Wracając do tematu, można spróbować odłączyć tłumik to nic nie kosztuje lecz odłączenie sądy lambdy odpada bo to spowoduje zakłócenia w komputerze.
    Wcześniej pan "rbiesiada" coś wspomniał o monowtrysku i tu bym sie z nim zgodził sprawdz jaki strumien paliwa wtryskuje wtrysk (czy rozpyla, czy leje) miałem przypadek ze właśnie wtrysk był przytarty i lał samochód nie chciał wchodzić na obroty.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    a wiec po sprawdzeniu:
    1. swiece nie pomogly
    2. zawory wyregulowane
    3. z tlumika czworkuje
    4. silniczek krokowy pracuje dobrze
    5. odlaczenie emulatora i sondy nie pomoglo
    6. cisnienie na wszystkich garach jest rowne i wynosi okolo 10,5 bara, podobno poprzedni wlasciciel wymienial pierscienie gumy na zaworach i nie wiem co jeszcze...

    wykrecilem na chwile sonde ,zeby sprawdzic ,ale nie bylo zadnej roznicy tylko halas;p i ,zeby nie bylo zaklocen pozniej zresetowalem komputer dla pewnosci...
    a jak powinno wygladac to rozpylenie i jak dobrze sprawdzic wtrysk??

    zauwazylem ,ze kiedy ma niziutkie obroty i gwaltownie otworze przepustnice do konca to slychac buczenie i dopiero za jakies 1,5 sek widac ,ze wtrysk dopiero podaje paliwo.. sciagnalem obudowe i patrzylem z lampka co tam sie dzieje.. jak ma juz np troche wyzsze obroty to od razu sie zbierze no chyba ,ze podczas jazdy to ma juz problem..
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Mam wtrysk Bosch'a i silniczek krokowy tez, widze jak wysuwa sie trzpien i reguluje obrotami..
    Racja dzisiaj sprawdze sam ten wylacznik biegu jalowego

    Peugeot 106 muli na niskich obrotach

    wiec mam sprawdzic przewodzenie miedzy 3 a 4 stykiem??
    jak jest zamknieta to jest przewodzenie i jesli jest sprawny to bedzie przerwa jak dodam troche gazu.. dobrze to rozumiem??
    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam.
    odlaczylem kostke od tego nastawnika ,wiec juz nie mial zadnego polaczenia z niczym i przylozylem omomierz do stykow 3 i 4, nie kostki tylko wiadomo tego nastawnika... jak byla zamknieta przepustnica to bylo polaczenie miedzy tymi stykami ,ale jak troszke ja otworzylem to zerwalo polaczenie... wiec chyba nastawnik jest sprawny :(
    co moge jeszcze sprawdzic ,bo mi juz zabraklo pomyslow...??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    dobrze ,a kostka ecu ma byc podlaczona??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    sprawdzilem polaczenie i jest ok...
    dzisiaj natknalem sie na cos innego, pod cewka sa 2 czujniki jeden jest wkrecony cylinder byc moze w glowice nie zwrocilem dokladnie na to uwagi, a drugi zaraz kolo kroćca do ktorego idzie woda z chlodnicy...
    i do tego pierwszego co jest wkrecony do cylindra dochodzi kostka z dwoma przewodami ,a czujnik ma tylko jeden styk... i wyglada to tak jakby nie bylo nic ulamane tylko tak fabrycznie... dlaczego?? i co to sa za czujniki??
    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    witam
    podcisnienia sprawdzilem i sa tak jak na zdjeciu..

    przez te naprawy to sporo sie dowiem i naucze :D

    do czego sluza te kostki co zaznaczylem w kolko na foto?? ja mam tam tylko jedna.. u mnie przy komputerze jest zielona kostka dzieki ktorej moge sprawdzic bledy komputera i z drugiej strony tez w tym miejscu co zaznaczylem jest jakas kostka i wlasnie nie wiem do czego ona sluzy to tak z ciekawosci.
    Peugeot 106 muli na niskich obrotach
  • Poziom 9  
    a może zapchany katalizator dusi silnik
  • Poziom 11  
    katalizator mam wyciety...
    moze wie ktos do czego ta kostka na foto??
  • Poziom 11  
    witam
    ten samochod mnie zalamuje :(
    problem ustapil od wczoraj dosyc duzo przejechalem i bylo dobrze nie mulil sie... jadac na najnizszych obrotach dawalem gwaltownie gazu i wiadomo ,ze mial ciezko z takich niskich ,ale nie buczal i szarpal tylko przyspieszal :)
    jak przylozylem reke do tlumika na niskich obrotach to duzo mocniej dmuchal bylo czuc od razu... wykrecalem pare razy nawet swiece i bylo widac ,ze pali dobrze ... zero czarnej sadzy... byla jasna swieca :D ogolnie silnik chodzil sprawnie i bylo dobrze..
    az do momentu ,kiedy wpadlem na pomysl ,zeby odlaczyc akumulator i wlaczyc zaplon ,zeby zresetowac komputer... ale juz po tym niby resecie silnik chodzi zle do teraz.. juz przy pierwszym ruszaniu zauwazylem ,ze nie ma sily ruszyc... muli na niskich, na postoju jak dam deche to nie zawsze dojdzie do odciecia tylko ustanie tak okolo przy 5tys obr... przykladalem reke do tlumika i slabiej dmucha.. wykrecilem swiece i znowu czarna... :/

    co to moze byc usterka jest nie w mechanice ,bo od tego czasu nic nie zrobilem mechanicznego tylko resetowalem komputer...
    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto