Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Magnetofon Unitra MDS 446 problem z autostopem.

nowikzdw 22 Oct 2009 18:31 2341 4
  • #1
    nowikzdw
    Level 22  
    Witam serdecznie. Otrzymałem taki magnetofon do naprawy, jego wygląd wskazuje na to że dużo przeszedł w swoim "życiu". Pierwsza kieszeń jest ok, wszystko działa jak należy. Problem jest z drugą. Mianowicie włącza się autostop. Są dwie cewki. Patrząc od przodu, to ta z lewej strony odpowiedzialna jest za podnoszenie głowicy, a druga ma ją podtrzymać oraz odsunąć takie roleczki. Po włączeniu ta druga na chwileczkę się załączy, i od razu puszcza, stąd przy odtwarzaniu DECK zatrzymuje się, a przy przewijaniu zębatki wadzą o roleczki. Przepraszam za "łopatologiczne" tłumaczenie, jednak nie umiem inaczej ;)
    Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie działa ten autostop. Porównywałem mechanikę 1 kieszeni z 2. Są niemal identyczne(są jakieś różnicę, ale chyba dlatego że 1 kieszeń ma również głowicę kasującą?).
    Prosiłbym kolegów o pomoc ;)
    Gdyby były potrzebne fotki, to zamieszczę.

    pozdrawiam, Kamil.
  • #2
    pablos123
    Level 11  
    W tych magnetofonach często uszkadzał się silnik dowijania (w środku mechanizmu), sa jednak problemy z jego zdobyciem ma on inne mocowania niz pozostałe silniki.
  • #3
    nowikzdw
    Level 22  
    Nie bardzo wiem o którym ty silniku mówisz...Są dwa. Jeden napędza koło zamachowe, i rolkę przesuwu(czy jak to się nazywa), a drugi napędza rolki.
    Obydwa są SPRAWNE.
  • Helpful post
    #4
    staho1
    Level 20  
    Myślę , że najlepiej poszukaj dawnego serwisu Diory . Naprawa tego sprzętu wymaga doświadczenia i wiedzy , szczególnie po niefachowej ingerencji . Jeśli koniecznie chcesz się upierać mogę w wolnej chwili zeskanować instrukcję serwisową.Co do silnika napędzającego rolki , jest on jednym z najczęściej uszkadzających się elementów(stosowałem za niego silniki od napędu serwomechaniki magnetowidów).Impulsy z układu napędu tego silnika tworzone w układzie tranzystora T12 sterują układ auto stopu realizowany na przerzutniku monostabilnym US706. Sprawdzenia wymaga siła docisku rolki dociskowej i docisk rdzeni elektromagnesów.
  • #5
    nowikzdw
    Level 22  
    I chyba wszystko jasne. W tej drugiej kieszeni silnik od napędu rolek jest nieoryginalny. Podejrzewam że to jest źródło problemów. Ja się z tym męczyć nie będę.

    Dziękuję za pomoc!