Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Magnetofon Unitra MDS 446 problem z autostopem.

nowikzdw 22 Paź 2009 18:31 1741 4
  • #1 22 Paź 2009 18:31
    nowikzdw
    Poziom 22  

    Witam serdecznie. Otrzymałem taki magnetofon do naprawy, jego wygląd wskazuje na to że dużo przeszedł w swoim "życiu". Pierwsza kieszeń jest ok, wszystko działa jak należy. Problem jest z drugą. Mianowicie włącza się autostop. Są dwie cewki. Patrząc od przodu, to ta z lewej strony odpowiedzialna jest za podnoszenie głowicy, a druga ma ją podtrzymać oraz odsunąć takie roleczki. Po włączeniu ta druga na chwileczkę się załączy, i od razu puszcza, stąd przy odtwarzaniu DECK zatrzymuje się, a przy przewijaniu zębatki wadzą o roleczki. Przepraszam za "łopatologiczne" tłumaczenie, jednak nie umiem inaczej ;)
    Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie działa ten autostop. Porównywałem mechanikę 1 kieszeni z 2. Są niemal identyczne(są jakieś różnicę, ale chyba dlatego że 1 kieszeń ma również głowicę kasującą?).
    Prosiłbym kolegów o pomoc ;)
    Gdyby były potrzebne fotki, to zamieszczę.

    pozdrawiam, Kamil.

    0 4
  • #2 22 Paź 2009 19:56
    pablos123
    Poziom 10  

    W tych magnetofonach często uszkadzał się silnik dowijania (w środku mechanizmu), sa jednak problemy z jego zdobyciem ma on inne mocowania niz pozostałe silniki.

    0
  • #3 22 Paź 2009 19:58
    nowikzdw
    Poziom 22  

    Nie bardzo wiem o którym ty silniku mówisz...Są dwa. Jeden napędza koło zamachowe, i rolkę przesuwu(czy jak to się nazywa), a drugi napędza rolki.
    Obydwa są SPRAWNE.

    0
  • Pomocny post
    #4 23 Paź 2009 11:47
    staho1
    Poziom 20  

    Myślę , że najlepiej poszukaj dawnego serwisu Diory . Naprawa tego sprzętu wymaga doświadczenia i wiedzy , szczególnie po niefachowej ingerencji . Jeśli koniecznie chcesz się upierać mogę w wolnej chwili zeskanować instrukcję serwisową.Co do silnika napędzającego rolki , jest on jednym z najczęściej uszkadzających się elementów(stosowałem za niego silniki od napędu serwomechaniki magnetowidów).Impulsy z układu napędu tego silnika tworzone w układzie tranzystora T12 sterują układ auto stopu realizowany na przerzutniku monostabilnym US706. Sprawdzenia wymaga siła docisku rolki dociskowej i docisk rdzeni elektromagnesów.

    0
  • #5 23 Paź 2009 19:39
    nowikzdw
    Poziom 22  

    I chyba wszystko jasne. W tej drugiej kieszeni silnik od napędu rolek jest nieoryginalny. Podejrzewam że to jest źródło problemów. Ja się z tym męczyć nie będę.

    Dziękuję za pomoc!

    0