Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[ATMEGA16][LCD 3 seg.] termometr

22 Paź 2009 21:29 3983 18
  • Poziom 16  
    Witam ! Chciałbym zrobić sobie sterownik do pompy centralnego ogrzewania. Mam już procka, czyli ATEMEG'ę 16 i wyświetlacz LED 3 segmentowy ( trzy ósemki )... Chodzi mi o to żeby na jednym piętrze był ten cały sterownik z klawiaturka i jakimś wyświetlaczem LCD a na drugim, przy piecu układ mierzący temperaturę (z tym wyświetlaczem LED ) ( chyba na drugim procku ) i sterujący pompą... Oba urządzenia powinny się jakoś komunikować... Myślałem nad jakimś nadajnikiem i odbiornikiem radiowym... Czyli na górze ustwiało by się jakąś temperaturę a na dole przy tej temp. załączała by się pompa... Od strony elektronicznej to nie problem, gorzej z programowaniem, ponieważ narazie jestem prawie całkiem zielony ( umię tylko zrobić kalkulator w C++ ;) )... Proszę o jakieś pomysły i porady...
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 42  
    W praktyce raz ustawiona pompa nie wymaga zupełnie żadnych nastaw - po prostu włącza się ją najczęściej po przekroczeniu jakiś 30-35 st. C wody na piecu lub tuz przy jego wyjściu (wtedy lepiej wziąć dolny zakres, gdyż obieg grawitacyjny daje sporą zwłokę, jeśli nie chcemy dopuszczać do zbyt gwałtownych zmian temperatury na piecu w początkowej fazie). Ponadto trzeba zastosować jaką histerezę (załączenie przy wyższej niż wyłączenie, aby w momencie rozpalania nie "cykać" pompą).

Suma sumaru - chcesz zrobić przerost formy nad treścią.
  • Poziom 16  
    W sumie to tak... Dobra, zmieńmy nieco schemat... Ma to być urządzenie pokazujące temperaturę na zewnątrz, wewnątrz na 1 i 2 piętrze, na piecu, do tego drugie wysyłające dane z pieca z termometrem, no i mógłby zapisywać gdzieś te temperatury...
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie