Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.8T AEB nadmierne zużycie paliwa

22 Paź 2009 22:18 18600 16
  • Poziom 9  
    Problem jak w temacie, auto w chwili obecnej pali około 18 litrów na 100 kilometrów co powoduje "zarzucanie" świec zapłonowych. Wymieniona sonda lambda, czujniki temperatury powietrza zasysanego i silnika sprawne, jeszcze nie sprawdziłem przepływomierza (tylko czy jego ewentualna niesprawność może skutkować aż tak dużym spalaniem?). Podłączając kompa nie ma żadnych usterek sprzętowych. Nie mam doświadczenia przy sprawdzaniu aut z elektroniką ale patrząc na schemat tego sterowania to tak naprawdę nie ma zbyt wiele czujników których ewentualna usterka może spowodować tak duże zużycie paliwa (wszystkie świece zarzucone równo, regulator ciśnienia paliwa nie puszcza w podciśnienie). Chcę sprawdzić szczelność układu turbo, przepływomierz, a na koniec zostaje czujnik ciśnienia bezwzględnego, który prawdopodobnie jest zabudowany w sterowniku (tylko jak to sprawdzić). PROSZĘ O POMOC DOŚWIADCZONYCH FACHOWCÓW !!!!!!!. MAGIKÓW MAM JUŻ DOSYĆ, BO PROPONUJĄ WYMIENIĆ AUTO.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 13  
    W tym silniku jest kilka rzeczy do sprawdzenia,a nie muli Ci samochodu podczas jazdy?Może katalizator się wypalił i blokuje wydech.Wężyki od podciśnienia,może przetarte.Sprawdź czy w rurze od intercoolera nie ma oleju,może wymagać czyszczenia.
    Poczytaj
    http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47887
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    owik z tego co widzę to ty próbujesz rżnąć kozaka jakich mało,a akurat tak się składa,że jeżdżę passatem z silnikiem AEB i kilka rzeczy na jego temat wiem.
    Skoro jesteś taki mistrz to poradź koledze co ma zrobić,a jak nie to nie komentuj.Pewnie chciałbyś żeby kolega zaprowadził samochód do Ciebie do naprawy,to miałbyś okazję wyrwać kilka stówek za nic.Bo z tego co piszesz wnioskuję że masz 5 lat i mechanikę samochodową znasz z kreskówek.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    To naucz się czytać ze zrozumieniem,pokaż gdzie napisałem,że ma olej w kolektorze,podpowiem Ci:nigdzie.To Ty to wymyśliłeś i nie rób z kogoś idioty.A z katalizatorem pisałem,że może tak być,bo miałem to u siebie i wyobraź sobie,że wkład się oberwał i raz samochód chodził dobrze,a raz go muliło.

    Tak jak pisałem wcześniej:jeśli wiesz coś konkretnego co może pomóc koledze to napisz lub nie pisz nic.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Kolego dokładnie wiem co to oznacza,ale widzę,że masz problemy ze zrozumieniem,bo nigdzie nie napisałem kolektor,a Ty próbujesz mi to wmówić.Ale tak czy inaczej nie po to jest forum,aby się kłócić.Życzę powodzenia.Narka.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Sugeruję najpierw odczytać błędy na testerze i odczyt z czujników przyczyn dużego spalania może być wiele m.in

    czujnik temperatury (na ciepło około 220-250ohm)
    rozrząd
    zapłon (na biegu jałowym 11-13)
    sąda
    ciśnien ie sprężania
    potencjometr przepustnicy
    itd


    Czy odczytywałeś już błędy i wartości ?
  • Poziom 22  
    Nie wiem ale ja bym zaczął od filtra powietrza... Olej w dolocie to normalka przez odme, jak masz egr jeszcze to dopiero wszystko wygląda;p
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    No to napiszę trochę więcej,filtry oczywiście wymienione, tak na diagnostyce był i to nie jeden raz, teraz sam się do niego podpinam. Błędów nie wykazuje, sonda lambda chodzi cały czas na bogato, po wymianie na jakiś czas trochę się poprawiło, spalanie spadło do około 14 litrów ale sonda cały czas nie pracowała tak jak powinna (nie chciała schodzić na ubogo) teraz prawdopodobnie znowu ją zawaliło, oleju w kolektorze nie ma, silnik jest w dobrym stanie technicznym, rozrząd dobrze ustawiony, przepustnica była czyszczona bo zaczęły mu falować obroty jałowe i tylko wtedy był błąd od przepustnicy po wyczyszczeniu i skasowaniu błędu wszystko niby cacy a pali jak smok i świece czarne jak smocza jama. Jeszcze jedno regulator ciśnienia paliwa nie puszcza w podciśnienie sprawdzałem bo miałem coś takiego w innym aucie. Jeszcze co do diagnostyki komputerowej jak pisałem nie mam jeszcze doświadczenia i dopiero uczę się rozumieć to co widzę na kompie, a widzę właśnie że sonda jest bogata, czujniki temperatury wskazują prawidłowo no to co jeszcze ma wpływ na zmianę dawki paliwa chyba właśnie ciśnienie w kolektorze,położenie przepustnicy, przepływająca masa powietrza i ciśnienie atmosferyczne właśnie to zacznę sprawdzać. A tak na koniec to mam duże doświadczenie w naprawie aut ale niestety bez całego tego elektronicznego szajsu który jeśli padnie tak konkretnie to nie jest tak trudno zdiagnozować ale zaczynają się problemy kiedy wszystko niby chodzi, błędów nie wykazuje a jakiś czujnik podaje fałszywe dane i wszystko zaczyna wariować. Dam znać jak przekopie cały układ dolotowy. Pozdrawiam wszystkich na forum i proszę bez pisemnych kłótni bo przecież nie po to jest to forum żeby się wzajemnie obrzucać błotem.
  • Poziom 29  
    adamend napisał:
    No to napiszę trochę więcej,filtry oczywiście wymienione, tak na diagnostyce był i to nie jeden raz, teraz sam się do niego podpinam. Błędów nie wykazuje, sonda lambda chodzi cały czas na bogato, po wymianie na jakiś czas trochę się poprawiło, spalanie spadło do około 14 litrów ale sonda cały czas nie pracowała tak jak powinna (nie chciała schodzić na ubogo) teraz prawdopodobnie znowu ją zawaliło, oleju w kolektorze nie ma, silnik jest w dobrym stanie technicznym, rozrząd dobrze ustawiony, przepustnica była czyszczona bo zaczęły mu falować obroty jałowe i tylko wtedy był błąd od przepustnicy po wyczyszczeniu i skasowaniu błędu wszystko niby cacy a pali jak smok i świece czarne jak smocza jama. Jeszcze jedno regulator ciśnienia paliwa nie puszcza w podciśnienie sprawdzałem bo miałem coś takiego w innym aucie. Jeszcze co do diagnostyki komputerowej jak pisałem nie mam jeszcze doświadczenia i dopiero uczę się rozumieć to co widzę na kompie, a widzę właśnie że sonda jest bogata, czujniki temperatury wskazują prawidłowo no to co jeszcze ma wpływ na zmianę dawki paliwa chyba właśnie ciśnienie w kolektorze,położenie przepustnicy, przepływająca masa powietrza i ciśnienie atmosferyczne właśnie to zacznę sprawdzać. A tak na koniec to mam duże doświadczenie w naprawie aut ale niestety bez całego tego elektronicznego szajsu który jeśli padnie tak konkretnie to nie jest tak trudno zdiagnozować ale zaczynają się problemy kiedy wszystko niby chodzi, błędów nie wykazuje a jakiś czujnik podaje fałszywe dane i wszystko zaczyna wariować. Dam znać jak przekopie cały układ dolotowy. Pozdrawiam wszystkich na forum i proszę bez pisemnych kłótni bo przecież nie po to jest to forum żeby się wzajemnie obrzucać błotem.

    Sonda nie jest bogata tylko pokazuje, że spalana jest bogata mieszanka.
    Jakie jest ciśnienie paliwa ?
  • Poziom 9  
    Przepraszam ale jak piszę że sonda jest bogata to oczywiście chodzi o spalanie zbyt bogatej mieszanki, a ciśnienie paliwa musiało by być dużo za wysokie żeby aż o tyle wzrosło zużycie a jest oczywiście prawidłowe więc to raczej sterownik wariuje z jakiegoś powodu i pompuje za dużo paliwa, tylko dlaczego jeśli nie wykazuje błędów?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Nawet żeby ciśnienie było dwa razy większe to zuzycie nie wzrosło by dwukrotnie, tylko o kilka procent, za to polepszyła by się dynamika.