Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ibiza 1.4i problem z temperatura???

jimiq 23 Paź 2009 10:55 2837 10
  • #1 23 Paź 2009 10:55
    jimiq
    Poziom 10  

    Witam
    Mam Ibize 1.4i(8v) 99r. w czasie jazdy spada mi do wartosci prawie minimalnej wskazanie temp cieczy chlodzocej. Sprawdzalem przewody doprowadzajece ciecz sa dobrze cieple, chlodnica tez w calosci dziala-ciepla, wyglada ze przeplyw jest stan (chwilowo wody jeszcze, jezdze na wodzie od wakacji) jest ok. Dodatkowo auto grzeje naprawde dobrze. Czujnik temp wymieniony co prawda zamiennik bo nie ma oryginalu ale dziala tak samo jak poprzedni. Mam czujnik z niebieskim paskiem, kupilem z zoltym niby zamiennie, sprawdzalem w kilku sklepach. Jezdzi dobrze nie traci mocy tylko te wskazanei temp.

    Czy moze to byc termostat?? Widac ze przejscie elektryczne chyba jest przynajmniej do licznika napewno, nie sprawdzalem VAG-iem jeszcze ale moze to co innego??

    0 10
  • #2 23 Paź 2009 11:15
    marac
    Poziom 20  

    Objawy wskazują na uszkodzony termostat.

    0
  • #3 23 Paź 2009 14:08
    emeryt2
    Poziom 42  

    Wentylator włącza się? Jeżeli tak to czujnik temperatury. Jest tam chyba podwójny.

    0
  • #4 23 Paź 2009 21:11
    jimiq
    Poziom 10  

    emeryt2 napisał:
    Wentylator włącza się? Jeżeli tak to czujnik temperatury. Jest tam chyba podwójny.



    Udalo mi sie na postoju podgrzac go bo odpowietrzlem, i czujnik w chlodnicy zalaczyl wentylator.
    Jaki podwojny czujnik???ja wymienialem ten w bloku silnika...

    Dodano po 18 [minuty]:

    jimiq napisał:
    emeryt2 napisał:
    Wentylator włącza się? Jeżeli tak to czujnik temperatury. Jest tam chyba podwójny.



    Udalo mi sie na postoju podgrzac go bo odpowietrzlem, i czujnik w chlodnicy zalaczyl wentylator.
    Jaki podwojny czujnik???ja wymienialem ten w bloku silnika...



    Jeszcze dodam ze wskazanie temp bylo poprawne, kreska na srodku skali oznaczajaca okolo 90stopni.

    Mam jednak ze przewodu sa mniej cieple ale zeby nie mial wcale temp to napewno nie, silnik pracuje normalnie i nie da sie odkrecic kurka w zbiornicznku wyrownawczym zeby sie nie poparzyc.

    Jadac dzisiaj sprawdzalem, temp jak nie bylo ogrzewania troszke jednak urosla i byla poza bialym paskiem tak na oko 50stopni. Do normy daleko ale jak wlaczylem ogrzewanie to spadla ponizej tej wartosci.
    Dziwne.....

    0
  • #5 24 Paź 2009 13:17
    marac
    Poziom 20  

    Po pierwsze odpal zimny samochód i sprawdzaj przewody do chłodnicy, dolny przewód powinien być zimny do około 80 stopni C (zamkniety termostat) jeżeli będzie ciepły to termostat nie trzyma i jest do wymiany. Możesz dodatkowo włączyć ogrzewanie kabiny, żeby silnikowi trudniej było osiągnąć temperaturę otwarcia termostatu.
    Jeżeli dolny przewód będzie zimny wymagane będzie podłączenie testera diagnostycznego i posprawdzanie kilku parametrów.

    0
  • #6 24 Paź 2009 13:32
    tzok
    Moderator Samochody

    Może bardziej obrazowo - rano odpalasz silnik i dolny przewód ma być zimny, aż termostat nie puści, wtedy nagle ma się zrobić gorący. Jeśli oba przewody nagrzewają się równomiernie i od samego uruchomienia sielnika to masz zablokowany termostat w pozycji otwartej.

    Tam przypadkiem nie ma 2 czujników temperatury (jeden do wskaźników, drugi do ECU)?

    0
  • #7 27 Paź 2009 09:23
    jimiq
    Poziom 10  

    zamowilem termostat i podmienie, faktycznie przy odpaleniu po paru godzinach podobnie cieple sa oba przewody do chlodnicy, gorny i dolny.
    Podmienie i zobaczymy.
    Wiem ze sa 2 czujniki termowlacznik na chlodnicy i prawie w bloku silnika ten drugi i pisza ze podlaczony jest do licznika i ECU nic wiecej nie znajduje.

    0
  • #8 27 Paź 2009 09:57
    marac
    Poziom 20  

    Nie sprawdzaj po paru godzinach tylko po kilku/kilkunastu minutach. Po paru godzinach, po otwarciu termostatu oba przewody mogą być ciepłe.
    Jeszcze raz i krótko:
    - odpalasz koniecznie zimny samochód (np. po nocy)
    - czekasz aż wskazówka podniesie się na około 50 stopni C
    - sprawdzasz, czy dolny przewód jest ciepły.
    Ciepły dolny przewód wskazuje uszkodzony termostat.

    0
  • #9 27 Paź 2009 11:45
    jimiq
    Poziom 10  

    Ok
    Sprawdzalem nie po nocy ale po calym dniu, jechalem do pracy na noc o 19; autko stalo 1,5 dnia. Tak sprawdzalem przewody na stacji benz po tankowaniu i po kilkunastu minutach od momentu startu silnika. Oba przewodu sa jednakowo cieple, nie ma roznicy. Dlatego podmienie jutro badz pojutrze ten termostat i zobaczymy.

    Nie jestem mechanikiem ale calkiem laikiem tez nie. Moze tez nie do konca dokladnie sie rozpisuje.
    Ale...
    W okresia wakacyjnym wymienialem termostat (zamiennik, nic innego na szybko nie dostalem). Wtedy objaw byl inny, grzala sie ciecz , dopiero po otwarciu nagrzewnicy (wlaczenie ogrzewania) temperatura normowala sie. Mechanik notabene stwierdzil ze on by sie nie przejmowal. Fajnie no nie jezdzenie z pelnym ogrzewaniem latem. Problem zostal usuniety. Teraz zakupilem chyba oryginalny, tak przynajmniej wyglada. Poniewaz stary zachowalem.
    Autko to Ibiza 1.4i 99r. przed liftingiem lecz mam juz ten nowszy motor i jak kupuje czesci to najczesciej pasuja te z modelu WV polo z tym silnikiem.

    Pozdr

    0
  • #10 02 Lis 2009 20:48
    jimiq
    Poziom 10  

    Czesc
    Wymienilem termostat w koncu. Napewno bylo cos znim nie tak. Jakis jakby podgrzany no i dzowny osad-kamien jakby zgroamdzony w srodku. Jak na uzytkowanie jakichs 4 miesiecy to sporo tego...
    Zachowuje sie normalniej ale jeszcze ma wachania wskazania temp przy wlaczaniu ogrzewania.
    Odpowietrzylem autko wyglada na ok.
    Jeszcze sprawdze, mysle ze wroce do mojego oryginalu czujnika temp, mam obecnie zamiennik.

    Oczywiscie wpisze moje obserwacje. No i tez zmienie wode na plyn ale po wymianie rozrzadu i pompy wody. Za dwa dni.

    0
  • #11 01 Gru 2009 01:48
    jimiq
    Poziom 10  

    Witam
    Dopiero teraz udało mi się zamknąć temat.
    Otórz nie był uszkodzony termostat. Nie termostat a część obudowy tzw króciec. Pękł w środku i dodatkowo uszkodzenie pogłębiało się stopniowo. Ale w sumie udało mi się usunąć uszkodzenie dzięki forum elektroda....kolega jeden pytał o część którą dostał z zamówionym termstatem takim jak ja mam...

    Dziękuję za pomoc wszystkim.

    0