Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira 1,8 benzyna stukanie zaworów.

wt-7 23 Paź 2009 11:56 17265 11
  • #1 23 Paź 2009 11:56
    wt-7
    Poziom 9  

    Opel Zafira 1,8 benzyna stukanie zaworów.
    Mam problem ze stukaniem zaworów - prawdopodobnie.
    Podczas dodawania gazu, przy przyspieszaniu pomiędzy 2000 - 3000 obrotów słychać wyraźnie metaliczny dzwięk stukania, tak jak by to były zawory. Czasami także przy odpalaniu również słyszalne jest zaklekotanie. Jest to szczególnie słyszalne na ciepłym silniku. Nie ma spadku ciśnienia oleju. Komputer wykazuje błąd na cylindrze czwartym. Czujniki splania stukowego, a także położenia wałka rozrządu były wymieniane i to nic nie dało. Żaden z mechaników i serwis nie potrafi jednoznacznie określić przyczyny.

    3 11
  • #2 23 Paź 2009 12:07
    Michcio 88
    Poziom 16  

    Nie jestem pewien kolego, ale u mnie w Daewoo Leganzie 2.016V. Też tak było i okazało się że panewka na wale się obróciła. A to są podobne silniki bo w leganzach były silniki Opla. Ty najprawdopodobniej nasz 16 ECOTEC. Trzeba sprawdzić panewki żeby potem się nie okazało ze korbowód wyszedł na wolność;-). U mnie tak było. Taniej wychodzi wymienić panewki niż kupować drugi blok.

    2
  • #3 23 Paź 2009 12:19
    wt-7
    Poziom 9  

    Mechanik twierdzi, że to nie mogą być panewki, ponieważ wtedy ciśnienie oleju by spadało, a nie zapala się kontrolka.

    0
  • #4 23 Paź 2009 13:26
    MELON197
    Poziom 15  

    Objawy "klekotania"zaworów jak przy paliwie o zbyt małej liczbie oktanów(chszczonym).A jak z mocą,nie jest słabszy?

    0
  • #5 23 Paź 2009 14:31
    wt-7
    Poziom 9  

    Zmieniałem już paliwo na V-power, ale bez zmian.
    Mocy raczej nie stracił. Czasami tylko ma momenty przy przyspieszaniu jakby na moment osłabł, ale później jest ok.

    2
  • #6 23 Paź 2009 15:08
    Michcio 88
    Poziom 16  

    Nie wiem co to za mechanik, przy obróconej panewce nie zmniejszy się ciśnienie ponieważ reszta cylindrów pracuje normalnie i utrzymuje obrót pompy oleju. Ja bym stawiał na panewkę, chodź nie ma co tak przypuszczać. Może to być też że któraś szklanka się zawiesiła i nie napełnia się olejem na tyle żeby nie było luzu między szklanką a wałkiem rozrządu.

    Pozdrawiam Michał.

    0
  • #7 26 Paź 2009 19:58
    wt-7
    Poziom 9  

    Dziękuję Wam koledzy za pomoc. Postaram się na początku wymienić popychacze na czwartym cylindrze, ponieważ tam komputer pokazuje błąd. Mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany panewek.
    Pozdrawiam, Wojtek.

    1
  • #8 26 Paź 2009 20:01
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 26 Paź 2009 20:59
    wt-7
    Poziom 9  

    Objawy są takie jak opisałem na początku. Problem w tym, że nie wiadomo co to jest. Dlatego według wcześniejszych sugestii zacznę pewnie od wymiany szklanek na czwartym cylindrze.

    0
  • #10 26 Paź 2009 21:38
    eltron
    Poziom 26  

    Wymień se wszystkie, mimo że prawdopodobnie nie tutaj przyczyna. Czemu ludzie boją się mechaników\elektromechaników\elektryków?

    0
  • #11 19 Lis 2009 18:33
    szpaner16
    Poziom 11  

    hehe ja mam bardzo podobny problem i walcze juz z nim od jakiegos czasu vectra 1.8 16v

    rozbieralem dol, sprawdzalem panewki, pompe, luzy na sworzniach, luzy tlokowe, czyscilem i sprawdzalem popychacze, zawory, stan krzywek walkow i stan stopek walkow,wszystko dobrze a stuka sobie jak stukalo.

    co do panewek, jesli panewka zostanie obrocona to nie wytrzyma ona nawet 100km, dlatego ze obroceniu powoduje zawsze zatarcie czyli zlapanie materialu, z innej strony, stukajaca panewka zostaje wybita do blaszki grubosci zyletki w ciagu kilkudziesieciu km.

    ja juz sie przymierzam do kupna golego silnika i przekladki bo nie chce mi sie juz rozbierac z mysla ze nic nie znajde.

    2
  • #12 23 Lis 2009 20:46
    wt-7
    Poziom 9  

    Do Szpaner 16

    Kolego chyba mamy dokładnie ten sam problem.
    Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem, który pracuje w serwisie Opla 18 lat.
    Potwierdził to co napisałeś. Nic z tym się nie zrobi. Sam miał Zafirę z silnikiem 1.8 z takimi samymi stukami i nic nie zdziałał. Mimo to twierdził, że są to bardzo trwałe silniki, które osiągają przebiegi 400 000 - 500 000 km.
    Dziękuję za komentarz tobie i wszystkim wcześniejszym osobom.
    Jeśli uda mi się coś zrobić z tym problemem napiszę.

    Pozdrawiam.

    3