Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo 1.8TD - kopcenie na biało - brak pomysłów

Kamil Wolski 23 Paź 2009 20:37 6799 16
  • #1 23 Paź 2009 20:37
    Kamil Wolski
    Poziom 12  

    Witam Was. Mam problem który mnie męczy od pewnego czasu i nie mogę dojść do tego cóż to mogłoby być, dlatego pozwoliłem sobie napisać.

    Na początek opisze objawy. Odpalam zimne auto bez problemu. Wskakuje na odpowiednie obroty dla zimnego silnika, przez kilka sekund chodzi równo. Po chwili z rury wydechowej wydostaje się dym. Jest to raczej biały dym, może bardzo delikatnie niebieskawy (turbina już na pewno troszeczkę chlapie stąd może to "zabrudzenie niebieskim"). Kiedy wyjdę z auta i stanę za nim widzę, że dym wylatuje "pulsacyjnie", tj jakby to dymienie powiązane było z jednym cylindrem. Ciężko określić mi zapach tego dymu - lekko gryzący, ale jakby równocześnie słodkawy. Auto kopci dosyć znacznie do momentu aż osiągnie swoją temperaturę, wtedy z dosyć obfitego dymienia pozostaje jedynie małe przy-kapcanie, ledwo widoczne gołym okiem.

    Pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą. Jednak w płynie chłodniczym nie widzę żadnych tłustych plam od oleju, nie czuje żadnego zapachu, węże nie puchną w żaden sposób, korek zbiorniczka wyrównawczego nie puszcza płynu, ani też nie zmienia się jego stan w zbiorniczku wyrównawczym. Dzisiaj się przyjrzałem, również nie pojawia się raczej bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym. Czy to eliminuje problem uszczelki?

    Druga myśl to powietrze w układzie paliwowym. Silniki 1.8TD z tego co czytuje w internecie są dosyć czułe na to i dosyć łatwo się zapowietrzają. Niestety. Dzisiaj został dokładnie odpowietrzony cały układ a objawy nie ustały.

    Pozostają jeszcze świece żarowe. Jednak auto nie wykazuje jakichś nadmiernych problemów z odpalaniem, poza tym auto już rozgrzane również generuje, nie znaczną, ale jednak jakąś tam ilość tego dymu.

    Wtryskiwacze również odpadają - wtryski są świeżo po regeneracji i regulacji.

    Czy ktoś z was ma jakiś pomysł, co sprawdzić, czym się zająć, w którą stronę skierować swoje rozważania?

  • #2 23 Paź 2009 20:49
    Krick1987
    Poziom 24  

    O ile rzeczy zostały dokładnie sprawdzone, to można by pokusić się o sprawdzenie poprawności ustawienia rozrzadu, gdyż przestawiony rozrząd może powodować biało siwawy dym.

  • #3 23 Paź 2009 20:52
    sphinx-s4
    Poziom 14  

    A jak poziom oleju? i który to rok forda?

  • #4 23 Paź 2009 21:00
    Kamil Wolski
    Poziom 12  

    Krick - rozrząd ma ~10.000km, zakładany na blokady, problem występuje od powiedzmy 3 m-cy wcześniej go nie było.

    sphinx - olej ubywa, ale w śladowych ilościach.

    Portos - tak, wtryski po regeneracji.

  • #5 23 Paź 2009 21:06
    PORTOS23
    Poziom 10  

    Pompa wtryskowa też sprawdzana, czy była na stole probierczym?
    Przez kogo robione były te wtryskiwacze?

  • #6 23 Paź 2009 22:23
    Mirek.tok
    Poziom 19  

    Zawór sterujący zapłonem (ten nad bosterem ).Na pracującym silniku stuknij w niego kluczem powinien dym sie na chwile uspokoić-zacina się do wymiany

  • #7 23 Paź 2009 23:06
    Daro122
    Poziom 26  

    Witam piszesz że " dym wylatuje "pulsacyjnie", tj jakby to dymienie powiązane było z jednym cylindrem " nie równomierny pulsacyjny wypływ spalin ewidentnie wskazuje na brak zapłonu na jednym z cylindrów . Jeżeli popuścisz przewód wtryskowy na odpowiednim cylindrze to dymienie po chwili ustanie , biały dym to mocno rozpylone
    paliwo . Wygląda mi to raczej na brak kompresji na cylindrze - objaw ustaje po zagrzaniu silnika .

  • #8 23 Paź 2009 23:53
    Kamil Wolski
    Poziom 12  

    Pompa nie sprawdzana.

    Czy na zbyt niską kompresję może mieć wpływ konieczność regulacji zaworów? Da się wysłyszeć metaliczne klepanie (zakładam że zaworów) które wraz z rozgrzaniem przycisza się, ale nie znika.

  • #9 24 Paź 2009 04:45
    kotweiler
    Poziom 16  

    Regulacja zaworów oraz regulacja początku tłoczenia pompy wtryskowej jest jak najbardziej wskazana. Po wymianie paska, regulacja pompy wręcz niezbędna. Jasny dym to objaw zbyt wczesnego wtrysku, czarny dym-wtrysk opóźniony. Mówimy tu o sprawnym silniku, bo uważam, że ciśnienie na garach to sprawdzić należy w pierwszym rzędzie.
    Rozregulowane zawory mogą się niedomykać, co powoduje spadek ciśnienia w cylindrach oraz wypadanie zapłonów. Podczas regulacji zaworów warto wymienić uszczelniacze oraz sprawdzić luz poosiowy zaworów :D .

  • #10 24 Paź 2009 12:38
    Kamil Wolski
    Poziom 12  

    Rozumiem. Czy ktoś się orientuje jaki byłby orientacyjny koszt regulacji wszystkich zaworów? Regulacja płytkowa z tego co się orientuję.

  • #11 24 Paź 2009 12:39
    Krick1987
    Poziom 24  

    kotweiler napisał:
    Podczas regulacji zaworów warto wymienić uszczelniacze oraz sprawdzić luz poosiowy zaworów :D .


    To chyba już lekka przesada - to prawie jak remont głowicy :D wystarczy tylko posprawdzać luzy zaworowe i wyregulować przy pomocy odpowiednich płytek regulacyjnych. Do zrobienia tego wystarczy tylko odkręcić pokrywę zaworów i pogimnastykować się przy wciskaniu zaworów. Wałka rozrządu nie ruszamy!

  • #12 25 Paź 2009 00:35
    Makthom
    Poziom 11  

    Proponuję zacząć od banalnej rzeczy czyli od sprawdzenia poziomu oleju i zobacz na bagnecie czy nie ma śladów płynu chłodzącego i czy majonez w zbiorniczku wyrównawczym się nie robi.

    Może też płyn chłodniczy dostawać się przez uszczelkę głowicy do cylindrów i nie jest wydalany przez układ wydechowy daje to charakterystyczną biała chmurę za autem...

    Pozdrawiam

  • #13 25 Paź 2009 15:10
    Kamil Wolski
    Poziom 12  

    Makthom napisał:
    Proponuję zacząć od banalnej rzeczy czyli od sprawdzenia poziomu oleju i zobacz na bagnecie czy nie ma śladów płynu chłodzącego i czy majonez w zbiorniczku wyrównawczym się nie robi.

    Może też płyn chłodniczy dostawać się przez uszczelkę głowicy do cylindrów i nie jest wydalany przez układ wydechowy daje to charakterystyczną biała chmurę za autem...

    Pozdrawiam


    Majonezu ani niczego nie ma w zbiorniczku wyrównawczym, płyn nie ginie, olej praktycznie również się nie spala, na moje oko na bagnecie nie ma śladów płynu chłodniczego.

  • #14 25 Paź 2009 18:21
    JanuszJ26
    Poziom 13  

    Kolego nie wszystko naraz. Tak jak kolega kotweiler pisze sprawdż luzy zaworowe wymień uszczelniacze i sprawdż sterowanie zapłonem.

  • #15 25 Paź 2009 19:22
    striff
    Poziom 9  

    a moze po prostu para ?? zrobilo sie zimno i do czasu kiedy wydech osiagnie swoja temperature skrapla sie w rurze para wodna...normalne

  • #16 25 Paź 2009 20:29
    Kamil Wolski
    Poziom 12  

    Stiff, ale para wodna nie wylatuje z wydechu pulsacyjnie ;) Dodam tylko że nie odczuwalny jest jaki kolwiek spadek mocy czyh coś takiego - po prostu pojawił się dym i również słyszalny jest któryś z zaworów bodajże (metaliczne pukanie, nie są to wtryskiwacze) szczególnie na zimnym.

  • #17 28 Paź 2009 13:40
    rustin
    Poziom 15  

    U mnie było to samo przyśpieszenie kąta wtrysku pomogło.A może powietrze ci łąpie? polecam forum mondeoklubpolska

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME