Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Władmimir t25 jak wyregulowac zawory

23 Oct 2009 22:02 36274 17
  • Level 9  
    Witam mam problem z ustawieniem luzu zaworów w moim ciągniku może ktoś wie jak sie to robi i się podzieli wiedzą. co oznacza punkt BMP?
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 35  
    Napisz co konkretnie chciałbyś wiedzieć. Nie ma żadnego punktu BMP. Jest GMP-górny martwy punkt, czyli położenie tłoka całkowicie w górze (tak to nazwę), oraz DMP-dolny martwy punkt, czyli położenie tłoka na dole. Co do metody ustawiania to obracasz wałem aby tłok pierwszego cylindra znalazł się w GMP (koniec suwu sprężania), wtedy obydwa zawory masz zamknięte i ustawiasz ich luz. Następnie obracasz wałem aby uzyskać identyczne warunki w drugim cylindrze (również GMP i koniec suwu sprężania) i ustawiasz zawory.
  • Level 9  
    ale tam na kole nie ma znaku GMP tylko BMP HMP i T1T2
  • Level 35  
    No bo to pewnie są oznaczenia w ruskim języku. Trzeba by przetłumaczyć na nasze. Zapomnij o tych znakach. Wykręć wtryskiwacz i zobaczysz kiedy tłok jest w GMP. Tylko pamiętaj, musi to być koniec suwu sprężania, żeby obydwa zawory były zamknięte. W ogóle ustawiałeś kiedykolwiek luz zaworowy? Bo z tego co piszesz wnioskuję, że nie masz o tym pojęcia, ale mogę się mylić.
  • Helpful post
    Level 36  
    W okolicach GMP po suwie sprężania nastąpi wtrysk paliwa do cylindra po tym możesz go poznać. Poza tym ruskie B to nasze W (wierch/szczyt).
  • Level 20  
    Bardzo proszę
    Regulację luzu zaworowego przeprowadza się jak dla klasyka (jak w silnikach OHV).

    Demontujesz pokrywy zaworowe, ustawiasz pierwszy tłok w GMP (w górnym martwym położeniu) i przy pomocy śrub regulacyjnych i szczelinomierza ustawiasz "szczelinę powietrzną" (luz zaworowy) na określoną wartość.

    Po czym poznać, że tłok jest w GMP ?
    Przede wszystkim dla taktu "pracy silnika", oba zawory są zamknięte a dźwigienki zaworowe są uniesione maksymalnie do góry.
    Jak nie masz wprawy to poproś kogoś drugiego kto będzie np pokręcał wałem silnika, popychał ciągnik, kręcił za uniesione tylne koło (w tym przypadku sugeruje ustawienie jak najwyższego przełożenia), a Ty w tym samym czasie obserwuj ruch rozrządu.

    Luz zaworowy zawsze ustawia się na zimnym silniku, i dla Władzia powinien on wynosić 0,3 mm zarówno dla zaworów dolotowych jak i wylotowych.

    Jak ustawisz za mały luz to na pracującym silniku usłyszysz, że jest on nieprawidłowy - występuje wtedy klasyczny odgłos "klekotania".
    I ta sytuacja jest bardziej bezpieczna, niż jeżeli podeprzesz na stałe zawory.



    Przy regulacji uważaj na odprężnik,jeśli będziesz kręcił wałem na odprężonym silniku to zawory są podstawione i nie można ustawić luzu
  • Level 36  
    wojtek250590 wrote:


    Jak ustawisz za mały luz to na pracującym silniku usłyszysz, że jest on nieprawidłowy - występuje wtedy klasyczny odgłos "klekotania".
    I ta sytuacja jest bardziej bezpieczna, niż jeżeli podeprzesz na stałe zawory.


    Właśnie przy zbyt małym luzie zawory będą podparte co będzie powodować ich wypalanie.
  • Level 15  
    Witam. Ja w niektórych wypadkach GMP określam w ten sposób. Pokręcam wał korbowy i obserwuję zawory (np. w pierwszym cylindrze ). W momencie kiedy te zawory się mijają (tzn. zawór wydechowy kończy się zamykać a ssący zaczyna się otwierać) tłok w danym cylindrze jest w GMP ale po suwie wydechu. Należy wtedy obrócić wał korbowy o 360 stopni ( jeden obrót) i to jest właściwe położenie do regulacji zaworów Mając pewną wprawę wystarczy znaleźć jedną parę mijających się zaworów by określić jakie są cykle robocze w poszczególnych cylindrach.
  • Level 12  
    A nielepiej odkrecić przewody od wtrysków pokręcać wałem aż zacznie wyciekać paliwo i wtedy ustawiać
  • Level 10  
    Wszędzie piszecie o regulacji na pierwszym cylindrze, a nikt nie napisze który to jest pierwszy cylinder, czy ten od kierowcy czy od przodu ciagnika?
  • Level 18  
    Ja w c330 ustawiałem popychacze w ten sposób...
    Na luzie capek korba w dzioba i jeden kręcił aa ja luzowałem, dokręcałem aby minimalny luz był taki zam na każdym nie za duży nie za mały... Jak bęzie za mały to może po wyginać popychacze aa za duży może zawór za blokować i klekotać jak stary mercedes, czyli popychacz spadnie z łapy.
  • Farm machines specialist
    A nie prościej jeśli nie znasz zasad działania silnika, kolejności pracy poszczególnych cylindrów ustawiać na mijankę?
    Kręcisz aż będzie się zamykał wydechowy a otwierał ssący, robisz znak na kole pasowym i przekręcasz wałem o 360 stopni. Ustawiasz oba zawory na tym cylindrze na którym wcześniej była mijanka.
  • Level 10  
    dewelopers ma chyba na myśli że jak jest minimalny luz to następuje większe otwarcie zaworu kiedy się mijają, i trzeba użyć większej siły. A przy okazji mam takie pytanie: czy przy mijaniu się zaworów kiedy jeden jest otwarty a drugi zamknięty to czy przy tym zamkniętym jest taki sam luz jak wcześnie kiedy ustawialiśmy oba zawory? Czy jest jakaś różnica, bo czasem może się zdarzyć że wypracował się garbik na wałku rozrządu.
  • Farm machines specialist
    Siła potrzebna do otwarcia zaworu nie zmienia się wraz z luzem. Ta dycha w jedna czy druga stronę nie ma wpływu.
    Co do ustawiania zaworów zużywa się tylko krzywka a najwięcej jej "szpic" W tym miejscu szklana napiera najbardziej na krzywkę najmniejszą powierzchnią.
    Ustawiaj tylko na mijankę jeśli nie jesteś pewny jak to działa lub na kolejność pracy poszczególnych cylindrów obracając wałem po 180 stopni i mijankę zaworów lub wtrysk paliwa lub iskrę jako punkt odniesienia.
    http://www.zpid.utp.edu.pl/studenci/1B%20DT.pdf