Bardzo proszę
Regulację luzu zaworowego przeprowadza się jak dla klasyka (jak w silnikach OHV).
Demontujesz pokrywy zaworowe, ustawiasz pierwszy tłok w GMP (w górnym martwym położeniu) i przy pomocy śrub regulacyjnych i szczelinomierza ustawiasz "szczelinę powietrzną" (luz zaworowy) na określoną wartość.
Po czym poznać, że tłok jest w GMP ?
Przede wszystkim dla taktu "pracy silnika", oba zawory są zamknięte a dźwigienki zaworowe są uniesione maksymalnie do góry.
Jak nie masz wprawy to poproś kogoś drugiego kto będzie np pokręcał wałem silnika, popychał ciągnik, kręcił za uniesione tylne koło (w tym przypadku sugeruje ustawienie jak najwyższego przełożenia), a Ty w tym samym czasie obserwuj ruch rozrządu.
Luz zaworowy zawsze ustawia się na zimnym silniku, i dla Władzia powinien on wynosić 0,3 mm zarówno dla zaworów dolotowych jak i wylotowych.
Jak ustawisz za mały luz to na pracującym silniku usłyszysz, że jest on nieprawidłowy - występuje wtedy klasyczny odgłos "klekotania".
I ta sytuacja jest bardziej bezpieczna, niż jeżeli podeprzesz na stałe zawory.
Przy regulacji uważaj na odprężnik,jeśli będziesz kręcił wałem na odprężonym silniku to zawory są podstawione i nie można ustawić luzu