Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Thermo top z/c - co może być nie tak?

pawelgl3 24 Paź 2009 11:23 24565 38
  • #1 24 Paź 2009 11:23
    pawelgl3
    Poziom 10  

    Szukałem i szukałem i nie znalazłem podobnego przypadku, dlatego zakładam nowy temtat. Zamontowałem Webasto jak w temacie, czyli thermotop z/c zakupione z Allegro. Po analizie zdjęć na forum domyślam się, że mam sterowanie analogowe - płytka mojego sterownika wygląda następująco:
    https://obrazki.elektroda.pl/51_1256375371.jpg
    Jeśli tak jest to proszę o pomoc, co może być nie tak, jeśli piec rusza, tzn. uruchamia się wentylator, po ok. 30 sek zwalnia, uruchamia się pompka paliwa, wentylator przyspiesza do max. obrotów (gdy jest dostatecznie ciepło uruchamia nawet wentylator w kabinie przez przekaźnik), i za każdym razem po ok. 3min wyłącza się. Nie ma w układzie zbyt wysokiej temperatury bo płyn dzięki pompce cieczy dobrze przepływa przez piec. Słychać wtedy jak płomień wygasa w komorze , wentylator się wyłącza i po chwili włącza się ponwnie na przedmuch a po skończonym przedmuchu nie uruchamia się ponownie mimo włączonego płomyka w zegarze. U mnie we wtyczce X1 mam obstawione piny:
    1.Zegar.
    2.Nie podłączony.
    3.Nie podłączony.
    4.Sterowanie przek. wntylatora kabiny.
    5.Nie podłączony.
    6.Zasilanie pompki paliwa.
    No chyba że zdjęcie jest źle ocenione i mam sterowanie cyfrowe, ale jeśli tak, to czy uruchamiałoby się po podaniu +12V na pin 1 w kostce X1?
    Będę zobowiązany za wszelaką pomoc i z góry dziękuję.

    0 29
  • #2 24 Paź 2009 19:10
    l3l0
    Poziom 16  

    dobrze wszystko masz podlaczone . czasami 2 mozesz podlaczyc do diagnozowania . widac u ciebie uszkodzony jest czujnik plomienia ... wchodzi na obroty i gdy ma 2 fazy wykrycia plomienia to wylacza sie( nie widzi plomienia ) . jest to ten czujnik w srodku jest to 2 w 1 - kolek zarowy / czujnik plomienia . jako nowa czesc dostepna tylko z palnikiem jesli chodzi o uzywke szukaj bo jest duzo i duzo taniej .

    jesli chodzi o pin 1 musi byc podane na stale +12v nie tylko n chwile ...

    sprawdz czy nie masz zapowietrzonego uklady paliwa ... i napisz obserwacje

    pozdrawiam

    0
  • #3 24 Paź 2009 22:54
    pawelgl3
    Poziom 10  

    Dzięki za zainteresowanie. Czy kołek żarowy-czujnik temperatury może być sprawny jako świeca żarowa (piec odpala), a nie działa jako czujnik płomienia? Dokonałem pomiaru na "zimno" i wyszło 0.06 oma.
    PS
    Dziś jeszcze zauważyłem, że jak miałem wyłączony wentylator kabiny to piec pociągnął mi 10 minut. Muszę sprawdzić spadek napięcia na kostkach pieca ponieważ mój aku nie jest w najlepszej kondycji, a gdy mierzyłem napięcie na aku podczas pracy pieca, to napięcie nie spadalo poniżej 12.3V. Przewody do pieca z aku mam grube (oryginalna wiązka), więc nie przypuszczałem że może napięcie być za niskie na piecu.

    1
  • #4 25 Paź 2009 08:45
    l3l0
    Poziom 16  

    jak najbardziej sprawdz akumulator ... jezeli napiecie na chwile zejdzie ponizej 10.5V to ci sie wylaczy wiec mozliwe ze po wlaczeniu wentylatorow napiecie spada . niestety przy webasto trzeba miec dobry akumulator i dbac o niego ...jak teraz przy niskich temperaturach odpala ci na 3 min to przy -10 watpie ze wogole odpali ... sprawdz stan wody w akumie dolej i laduj go przez 24h...

    ten kolek zarowy to jeden element - kolek zarowy/czujnik temperatury ... jako swieca moze dzialac jako czujnik moze zle pomiary wskazywac do kasety ... ja tak mialem i kolek do wymiany mialem .

    sprawdz sobie te napiecie :)

    0
  • #5 25 Paź 2009 11:45
    pawelgl3
    Poziom 10  

    No to wszystko się wyjaśnilo. Przy napięciu 12,4V na klemach aku, mimo grubych, oryginalnych przewodów, napięcie na piecu spadało do 10,2V w chwili włączenia wentylatora kabiny, a przy późniejszych próbach to załączenie samego pieca powodowało spadek napięcia do ok 10,4V na piecu. Po podładowaniu aku i pozostawieniu włączonego prostownika uruchomiłem piec to nie wyłączył się, aż nagrzał płyn i wyłączył się od temperatury w układzie - ok.30min. (wentylator kabiny wyłączony celowo). Tak więc temat się rozwiązał sam. Muszę nabyć nowy aku lub częściej doładowywać posiadany.
    Dziękuję za podpowiedzi.
    Aby nie otwierać nowego tematu, mam teraz nstępne pytanie. Ponieważ w lapku mam tylko porty USB, korzystam z interfejsu ELM327 do połączenia się ze sterownikiem gazu w aucie. Czy ten interfejs nie obsługuje Webasto? Ściągnąłem program: Webasto Thermo Test Version 2.08 i program łączy się z interfejsem, ale nie chce zobaczyć sterownika, przez pin2 w kostce X1 pieca. Brak kompatybilności czy uwalony sterownk w piecu (wejście pin2)? Również będę wdzięczny za podpowiedzi prowadzące do nakierowania na właściwy trop rozwiązania problemu. Pozdrawim i dziękuję.

    0
  • #6 25 Paź 2009 15:29
    l3l0
    Poziom 16  

    nie polaczysz sie ... do tego jest typowy interfejs tylko i wylacznie webasto ...

    0
  • #7 26 Paź 2009 07:56
    pawelgl3
    Poziom 10  

    Witam jeszcze raz. Czy masz na myśli interfejs z tej strony:
    http://www.techwebasto.com/heater_main/thermo...rating_Instructions_PC_Diagnostics_V2.08.pdf? Jeśli tak, to jest on zbudowany na układzie RS232. No i tu powstaje problem, ponieważ interfejsy na tym układzie nie chodzą pod portami USB, jakie ja wyłącznie mam. Ale czy wiadomość o typie użytego układu nie sugeruje, iż przy porcie USB zamiennikiem dla RS232 jest interfejs na ELM-ie327? Nie jestem elektronikiem, stąd moje pytanie, a przecież chodzi o konwersję sygnału z urządzenia, przez interfejs, do postaci zrozumiałej przez progrm odpalany na komputerze. Tak jak pisałem program Webast-a widzi interfejs, tylko interfejs nie widzi modułu urządzenia pieca. A czy bez interfejsów i testerów (profesjonalne) jest możliwość sprawdzenia czy komunikacja modułu pieca nie jest uwalona? W mojej mieścinie nie ma warsztatu, który byłby w stanie zdiagnozować tego typu urządzenie.

    0
  • #8 27 Paź 2009 08:15
    l3l0
    Poziom 16  

    nowe interfejsy webasto ( sa dostepne od 2 lat na rynku ) obsluguja i USB i RS232 ... zalezy od ciebie co podlaczysz.... stare wersje roznily sie tym ze byly tylko na rs232 a na dodatek programy do nich nie posiadaly dodatkowych rzeczy jak IPCU IPMU ktore przy nowych autach jest potrzebne ale to dodatki przy montazu w autach ....

    nie chce mi sie otworzyc ta strona z interfejsem niestety :( moze jakis screen tego interfejsu albo cos ? widze po tytule ze to interfejs pod obecnie najnowsza wersje 2.08

    0
  • #9 04 Lis 2009 19:47
    pawelgl3
    Poziom 10  

    Witam ponownie. Ponieważ forum jest nie tylko do zadawania pytań, niniejszym kończę temat, podając, "co mi było". Po zmianie akumulatora problem odpalania był nadal. Ponieważ nie mam możliwości odczytu błędów zostawało się tylko resetowanie sterownika. Ale, z nowym aku zauważyłem, iż usterka raz jest, a raz jej nie ma, tzn, raz webasto odpala i grzeje bez problemu, innym razem startowało i po pewnym czasie wyhamowywało (zresztą, jak tak pomyślę to wcześniej też tak było, tylko myślałem że to jest od spadku napięcia). Dziwiło mnie, że problem występuje nieregularnie. Po zapytaniu na forum chciałem się już zabierać za wymianę sztyftu żarowego, bo podobno ów sztyft może pracować jako świeca żarowa, ale już jako czujnik płomienia może nie działać. Ale jeszcze, podczas "trenowania" pieca objawy wyglądały jeszcze na podobne, jak gdyby pompka wody słabo pompowała. Pomyślałem też, że może być coś nie tak z czujnikiem temperatury. Po oględzinach płytki okazało się że nóżki czujnika temperatury są uszkodzone, tj. wchodzą w plastikową obudowę termistora i tam był zły kontakt - raz był opór, a raz go nie było (przerwa w obwodzie). Wlutowałem termistor kupiony w sklepie ponieważ oryginalnego nie dało się naprawić, no i na razie pierwszy dzień webasto chodzi tak jak powinno. Jeśli tak już będzie, to będzie podpowiedź dla innych, którym piec rusza, a po chwili się zatrzymuje. Dziękuję z pomoc, pozdrawiam i życzę powodzenia w zmaganiu się z oporną materią.
    PS
    A tak przy okazji, co można zdiagnozować interfejsem VAG KKL w webaście Thermo top i z jakim oprogramowaniem, ponieważ 280zł to na razie dla mnie za dużo za interfejs dedykowany tylko do webasto (ktoś na forum napisał mi, że żeby napić się piwa, nie trzeba zaraz kupować całego browaru - zgadzam się z Nim)(ja mam tylko porty USB w kompie).

    PS
    Drugi dzień i wciąż działa. Wnioskuję więc, iż uszkodzone były nóżki termistora (czujnika temperatury płynu). I analizując jego umiejscowienie nie dziwię się - jest wlutowany w płytkę a przyciśnięty jest do obudowy pieca sprężystą blaszką, a ma sztywne nóżki. Po otworzeniu pokrywki z płytką, sterownika nie wolno jest odsuwać od obudowy pieca, tylko najpierw odkręcić blaszkę dociskającą termistor do pieca. Ktoś o tym nie wiedział. Ja kupiłem termistor w sklepie z częściami elektronicznymi o wartości 10kom. Pozdrawiam i wciąż czekam na odpowiedź na poprzedni PS.

    0
  • #10 05 Lis 2009 07:24
    pawelgl3
    Poziom 10  

    ""PS
    A tak przy okazji, co można zdiagnozować interfejsem VAG KKL w webaście Thermo top i z jakim oprogramowaniem, ponieważ 280zł to na razie dla mnie za dużo za interfejs dedykowany tylko do webasto (ktoś na forum napisał mi, że żeby napić się piwa, nie trzeba zaraz kupować całego browaru - zgadzam się z Nim)(ja mam tylko porty USB w kompie). ""

    0
  • #11 14 Gru 2009 12:12
    010276
    Poziom 9  

    Witam,
    zadam zapytanie w tym miejscu bo temat w miarę świeży. Mam Mazdę 6 rok 2003 z webasto z/c d, które działa tylko jako dogrzewacz silnika - samochód bez sieci CAN . Na forum mazdaspeed znalazłem schemat przerobienia układy na niezależny . Koncepcja jest taka,że nie mam zegara sterującego tylko sterowanie z pilota. Zakupiłem pompkę obiegu wody i sterowanie Telestart T90/pilotT91 (ze znaczkiem VW)
    OPIS WYJŚĆ
    POLE 1 Biały +12V
    POLE 6 Brązowy masa
    POLE 2 Niebieski sygnał sterujący cyfrowy W-BUS
    POLE 3 sygnał analogowy ( po naciśnięciu przycisku ON pojawia się+12V )

    Podłączenie instalacji elektrycznej , pompki obiegu wody, sterowania wentylatorem zostało wykonane prawidłowo i działa. Nie włącza się natomiast Webasto (warunek temperaturowy poniżej 7`C został spełniony) , a w trybie dogrzewacza webasto działa.
    Moje pytanie czy Telestart firmowany przez VW może w moim samochodzie nie uruchamiać webasta czy poprostu coś źle podłączyłem ? Próbowałem na pin 1 podawać +12V i W-BUS - webasto nie rusza.

    0
  • #12 14 Gru 2009 15:39
    pawelgl3
    Poziom 10  

    Jako dogrzewacz thermo startuje gdy w kostce X1 (6 pinów) pojawia się napięcie na pinie nr.3, a ono pojawia się gdy +12V pojawi się na czujniku temperatury zewnętrznej, po włączeniu zapłonu i po spełnieniu warunku temperatury. W wersji jako podgrzewacz postojowy napięcie przez urządzenie sterujące (zegar lub zdalne sterowanie) należy podać na pin nr 1 w kostce X1. i jeśli urządzenie jest sprawne to nie ma bata, musi wystartować. Jeśli tego nie robi, to coś jest ze sterownikiem. Druga opcja, przy sterowaniach telestar - na płytce sterownika pieca są cztery piny (gniazdko), w które należy wpiąć wtyczkę telestara. Jeśli masz tę wersję to może płytka jest skopsana lub model telestara który masz, nie podaje napięcia na właściwą nóżkę gniazda sterownika.

    0
  • #13 14 Gru 2009 23:26
    darekw125
    Poziom 10  

    Może trzeba przeprogramować sterownik,w niektórych piecach tak jest,bo w zasadzie Z/C jest dogrzewaczem ,a jak podłączyłś pompe obiegową pod sterownik czy pod przekażnik.Do pawelgl3 znasz może układ pinów w sterowniku do podłączenia telestarta bo chce go dodać do zegara .

    0
  • #15 17 Gru 2009 13:39
    010276
    Poziom 9  

    W sobotę kolejne podejście, zima rozpoczęła się na dobre więc trzeba to wreszcie podłączyć. Więc tak, podanie napięcia na pin nr 1 (X1) przy temp. poniżej 7`C nic nie daje - żadnej reakcji webasta. Zastanawiam się nad uruchomieniem webasta w taki sposób jak robi to samochód w trybie dogrzewania (tak jak napisał kolega Pawelgl3 napięcie do pinu 3 ), oczywiście przez diody . Czy ten sposób jest do przyjęcia , czy raczej szukać przyczyny dlaczego webasto nie startuje z pinu 1 ? Sterownik telestart podaje napięcie 12V na przekaźnik, z przekaźnika 12V podawane jest na pin 1 (X1), pompkę wody i sterowanie wentylatorem wnętrza.

    darekw125 - opis telestart t90
    POLE 1 Biały +12V
    POLE 6 Brązowy masa
    POLE 2 Niebieski sygnał sterujący cyfrowy W-BUS
    POLE 3 sygnał analogowy ( po naciśnięciu przycisku ON pojawia się+12V )

    0
  • #16 17 Gru 2009 21:07
    jermo
    Poziom 9  

    Może ktoś ocenić czy sitko w komorze spalania będzie jeszcze się nadawać?

    Jaka powinna być drożność poprzez metalową rurkę która dostarcza paliwo do sitka?
    u mnie jak dmuchnę to delikatnie syczy po stronie sztyftu...

    moje webasto strasznie dymiło na biało, do tego miałem piszczącą dmuchawę która miała dużo sadzy na łopatkach.
    Kupiłem używaną komorę spalania wraz ze sztyftem oraz dmuchawę, do tego oczywiście uszczelki.

    Thermo top z/c - co może być nie tak?
    Thermo top z/c - co może być nie tak?
    Thermo top z/c - co może być nie tak?
    Thermo top z/c - co może być nie tak?

    0
  • #17 18 Gru 2009 15:13
    010276
    Poziom 9  

    010276 napisał:
    W sobotę kolejne podejście, zima rozpoczęła się na dobre więc trzeba to wreszcie podłączyć. Więc tak, podanie napięcia na pin nr 1 (X1) przy temp. poniżej 7`C nic nie daje - żadnej reakcji webasta. Zastanawiam się nad uruchomieniem webasta w taki sposób jak robi to samochód w trybie dogrzewania (tak jak napisał kolega Pawelgl3 napięcie do pinu 3 ), oczywiście przez diody . Czy ten sposób jest do przyjęcia , czy raczej szukać przyczyny dlaczego webasto nie startuje z pinu 1 ? Sterownik telestart podaje napięcie 12V na przekaźnik, z przekaźnika 12V podawane jest na pin 1 (X1), pompkę wody i sterowanie wentylatorem wnętrza.

    darekw125 - opis telestart t90
    POLE 1 Biały +12V
    POLE 6 Brązowy masa
    POLE 2 Niebieski sygnał sterujący cyfrowy W-BUS
    POLE 3 sygnał analogowy ( po naciśnięciu przycisku ON pojawia się+12V )




    Panowie pomocy jutro sobota , warsztat umówiony......

    0
  • #18 19 Gru 2009 20:17
    darekw125
    Poziom 10  

    010276 jak postępy w uruchomieniu tego ogrzewacza, pisałeś że masz moduł t90 i pilota t91. Mam taki sam zestaw załącza webasto bez problemu ale nie da się zmienić czau pracy, ani innych funkcji, czy u ciebie jest to samo. Szukałem układu pinów gniazda, które jest wewnątrz na płytce sterownika i służy do podłączenia telestartu.

    0
  • #19 20 Gru 2009 08:39
    010276
    Poziom 9  

    darekw125 napisał:
    010276 jak postempy w uruchomieniu tego dogrzewacza ,pisałeś że masz moduł t90 i pilota t91 mam taki sam zestaw załancza webasto bez problemu ale nie dad się znienić czsu pracy ani innych funkcji,czy u ciebie jest to samo. Szukałem układu pinów gniazda które jest wewnąrz na płytce sterownika i służy do podłączemia telestartu.


    sobotę sobie odpuściłem, telestart działa tak jak napisałeś, podobno wszystkie dodatkowe funkcje działają tylko w samochodach grupy VW na wyświetlaczu samochodu, powiedz jak masz podłączonego u siebie telestarta

    0
  • #20 21 Gru 2009 22:34
    darekw125
    Poziom 10  

    Telestarta podłączyłem w miejsce zegara sterującego poprzez orginalną redukcje z kwadratowej 4 pinowej wtyczki od zegara ,ale chce podłączyć z powrotem też zegar jajko 1530 (czasami się przydaje szczególnie rano)ale narazie nie mam czasu na eksperymenty może ktoś wie jak jest podłączony telestart razem z zegarem w sterowaniu analogowym czy wyjścia na sterowanie z zegara i telesrarta mogą być połączone razem.

    0
  • #21 30 Gru 2009 21:20
    010276
    Poziom 9  

    Ponawiam pytanie, wiem święta i nikt nie ma czasu czytać ...

    Więc tak, podanie napięcia na pin nr 1 (X1) przy temp. poniżej 7`C nic nie daje - żadnej reakcji webasta. Zastanawiam się nad uruchomieniem webasta w taki sposób jak robi to samochód w trybie dogrzewania (tak jak napisał kolega Pawelgl3 napięcie do pinu 3 ), oczywiście przez diody . Czy ten sposób jest do przyjęcia , czy raczej szukać przyczyny dlaczego webasto nie startuje z pinu 1 ? Sterownik telestart podaje napięcie 12V na przekaźnik, z przekaźnika 12V podawane jest na pin 1 (X1), pompkę wody i sterowanie wentylatorem wnętrza.

    0
  • #22 02 Sty 2010 13:10
    kolo_18
    Poziom 11  

    Webasto ThermoTop z/c d
    PIN1 - podajesz z zegara/centralki od pilota sygnal W-BUS - przez ten PIN diagnozowałem swoje webasto, nie jest to żadne +12V tylko standartd ISO9141
    PIN2 - do diagnozy w innych samochodach
    PIN3 - czujnik temperatury zewnętrznej
    PIN4 - sterowanie przekaźnika do załączania dmuchawy
    PIN5 - przełącznik lato/zima
    PIN6 - pompka paliwa

    W maździe 6 diesel jest tak:
    PIN1 - podajesz z zegara/centralki od pilota sygnal W-BUS - przez ten PIN diagnozowałem swoje webasto, nie jest to żadne +12V tylko standartd ISO9141
    PIN2 - nie wiem co to jest u mnie w maździe jest to różowy przewód wchodzi w wiązke i później ginie, w niektórych piecykach jest do diagnozy, do diagnozy w innych samochodach
    PIN3 - czujnik temperatury zewnętrznej
    PIN4 - wolny
    PIN5 - przełącznik lato/zima, ty będziesz miał wolny ten PIN
    PIN6 - pompka paliwa

    Podpinając pod PIN3 musisz zadziałać na piecyk tak jak czujnik temperatury gdy jest poniżej 7 stopni.

    Sterownik pilota ma:
    POLE 1 Biały +12V - zasilanie
    POLE 6 Brązowy masa - zasilanie
    POLE 2 Niebieski sygnał sterujący cyfrowy W-BUS - na PIN1 w piecyku
    POLE 3 sygnał analogowy ( po naciśnięciu przycisku ON pojawia się+12V ) - na przekaźnik do włączenia dmuchawy i pompki wody.

    Zegar sterujący owalny 1533:
    - czarny - GND - zasilanie
    - czerwony - +12V - zasilanie
    - zielony - W-BUS - na PIN1 w piecyku do właczania
    - brązowy - sygnał analogowy - na przekaźnik do włączenia dmuchawy i pompki wody

    Pełny schemat rozbudowanego webasto w Mazda 6 diesel do 2005r. Oprócz tego, że uruchomisz piecyk z pilota/zegara, uruchomisz pompkę wody z przekaźnika to musisz dobrze rozciąć zasilanie dmuchawy (na schemacie są dwa X trennen - miejsca rozcięcia instalacji) w samochodzie. Jest to rozpisane krok po kroku w manualu do rozbudowy ogrzewania mazdy 6.

    Thermo top z/c - co może być nie tak?

    .

    Dodano po 11 [minuty]:

    darekw125 napisał:
    Telestarta podłączyłem w miejsce zegara sterującego poprzez orginalną redukcje z kwadratowej 4 pinowej wtyczki od zegara ,ale chce podłączyć z powrotem też zegar jajko 1530 (czasami się przydaje szczególnie rano)ale narazie nie mam czasu na eksperymenty może ktoś wie jak jest podłączony telestart razem z zegarem w sterowaniu analogowym czy wyjścia na sterowanie z zegara i telesrarta mogą być połączone razem.


    Mogą być połączone razem, u mnie sygnał W-BUS z zegara owalnego 1533 i Telestart T90 są połączone razem i później przewód ten wchodzi w PIN1 kostki 6 pinowej piecyka.

    0
  • #23 11 Sty 2010 10:26
    pawelgl3
    Poziom 10  

    Do Kolo_18. To co piszesz o pinie nr1 w kostce X1 to i może tak jest, ale w wersji cyfrowej sterownika, który m.in. jest sterowany po szynie CAN. I być może taka płytka sterownika cyfrowego powinna mieć na wejściu (pin nr.1 w X1) sygnał cyfrowy do zasterowania piecem. Nie wiem - nie miałem styku z piecem ze sterownikiem cyfrowym. W wersji analogowej, takiej jaką ja posiadam i o jakiej cały czas piszę, na pinie nr1 kostki X1 sygnałem sterującym jest napięcie 12V. Może ono być podawane z zegara sterującego analogowego lub z przekaźnika czy włącznika ręcznego - do wyboru. A różnica między analogiem a cyfrowym sterowaniem polega właśnie na tym, iż w analogu sygnełem włączającym sterownik jest napięcie 12V, a w cyfrowym sygnał cyfrowy z szyny CAN. Na pinie nr3 w kości X1 w obydwóch typach jest napięcie 12V po czujniku temperatury (taki bimetal który załącza styki przy spadku temperatury otoczenia poniżej ok. +7stopni Celsjusza. I innej możliwości nie ma. Pin nr2 w X1 w obu przypadkach służy do diagnostyki. Mam instrukcję Thermo Top z/c i tam tak stoi. Co prawda nie wszystko mam jeszcze przetłumaczone (tłumaczę sobie to co jest mi potrzebne), ale to co mnie interesuje już mam. I piszę to po to, aby inni mieli łatwiej, niż ja miałem, ponieważ ja startowłem na zasadzie prób i błędów, a dopiero później zdobyłem instrukcję ze schematem podłączenia.
    PS
    Zegar owalny 1533 jest zegarem cyfrowym, wszystkie inne są zegarami analogowymi, tzn 1533 daje sygnał cyfrowy do uruchomienia pieca i może również pokazać "kod usterki" jaki może wystąpić w piecu cyfrowym, pozostałe dają sygnał 12V do uruchomienia pieca.

    0
  • #24 14 Sty 2010 22:02
    marian555
    Poziom 1  

    witam! mam pytanie odnośnie thermo top c mianowicie dostalem od znajomego wszystko poza wiązką, którą postanowilm zrobić sam na podstawie schematu. i generalnie wszystko jest ok ale po odpaleniu webasta kiedy wchodzi już na maksymalne obroty nasteje dziwne syknięcie i wyłącza sie, i chodzi tylko dmuchawa. Czy może to być związane z niepodłączonym czujnikiem temperatury? jeśli tak gdzie go podłączyć? chodzi o dukato 2.0 jtd. z góry dzięki za pomoc.

    0
  • #25 15 Sty 2010 08:44
    pawelgl3
    Poziom 10  

    Przede wszystkim, napisz, czy piec Ci odpala. Może być, że nie dochodzi jeszcze paliwo do komory pieca. Jeśli paliwo dochodzi i słychać jak wpiecu sie pali, to może być wina świecy żarowej (nie widzi płomienia), może być wina sitka (zużyte i paliwo nie odparowuje w odpowiednim tempie), może być wina pompki paliwa (za mała wydajność pompki w stosunku do mocy pieca), może być uszkodzony czujnik temperatury w webaście (taka biała kosteczka na płytce sterownika dociśnięta blaszką do obudowy pieca - uwaga - nie poruszać płytką sterownika dopóki nie odkęci się tej sprężystej blaszki dociskowej), może być uszkodzona pompka płynu (nie ma dostatecznego przepływu płynu przez piec i czujnik temperatury odczytuje że płyn osiągnął już odpowiednią temperaturę i przestawia piec w stan czuwania lub zmiejszonej wydajności). Tyle mi się nasuwa po Twoim opisie.

    0
  • #26 16 Sty 2010 16:22
    T.C.
    Poziom 15  

    powiem Ci jak ja mam w bmw e46 320d 98 rok z webasto thermo top z/c d też występuje u mnie jako dogrzewacz ale po zmianie komputerem serwisowym albo odpowiednim interfacem działa ono po przestawieniu jako pełne ogrzewanie postojowe i wtedy uruchamia się telestartem który podaje +12 V na pin nr 1 inaczej nie da rady!

    0
  • #27 14 Maj 2010 17:53
    piotr402wojt
    Poziom 2  

    Witam,mam pytanie,co moze byc jesli webasto (dogrzewacz) odpala przy temperatuze powyzej 7 stopni ?

    0
  • #28 14 Maj 2010 17:59
    pawelgl3
    Poziom 10  

    Prawdopodobnie czujnik temperatury zewnętrznej "pastylka" jest uszkodzona "na zwarcie" i przez to cały czas jest podawane przez niego napięcie na piec, zamiast dopiero poniżej 7stopni celsjusza.

    0
  • #29 14 Maj 2010 20:43
    piotr402wojt
    Poziom 2  

    A mozesz mi powiedziec gdzie znajduje sie ten czujnik i czy mozna go wymienic?

    0
  • #30 14 Maj 2010 20:49
    pawelgl3
    Poziom 10  

    Jakie auto? Najczęściej czujnik znajduje się w poszybiu po stronie pasażera.

    0