Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kupiłem garaż - problemy z instalacją

Bastek79 24 Paź 2009 17:17 2261 7
  • #1 24 Paź 2009 17:17
    Bastek79
    Poziom 13  

Witam serdecznie szanownych forumowiczów.

2 tygodnie temu zakupiłem garaż (nowy).

Co się okazało moc przyłączeniowa zamówiona do garażu wynosi 2kW, jednak zabezpieczenie przedlicznikowe (co się okazało inwestor zażyczył sobie tak w energetyce) 4A.

Od razu uprzedzam, że w tych tematach jestem zielony.

Jednak logicznie myśląc dla takiej mocy powinno to być 10A.

Sama instalacja wygląda tak:

Siec energetyczna-> B-4A -> licznik -> B-82A -> --------------- [garaż] – B. Główny 25A różnicówka (6A gniazdka, 6A oświetlenie) chciałem zmienić tą konfigurację na 4A oświetlenie i 20A gniazdka. Jakie było moje zdziwienie jak po podłączeniu odkurzacza 1600 Watt / wywaliło bezpiecznik ten przedlicznikowy. (teraz energetyka chce 30,00 zł za jego wymianę)
    Byłem zawsze przekonany, że bezpieczniki w instalacji powinny być ustawiane wg ich obciążalności bo chyba mało logiczne jest dawanie bezpiecznika głównego 4A i za nim głównego na garaż 25A.

Będę wdzięczny, jeżeli ktoś mi to logicznie to wytłumaczy i poradzi co z tym fantem zrobić, bo nie wyobrażam sobie nie móc w garażu podłączyć urządzeń biorących powyżej 1000 Watt.

Przy 4A to mogę chyba tylko szaleć do 700 Watt, co dyskwalifikuję ponad połowę mojego sprzętu elektrycznego.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Sebastian

0 7
  • #2 24 Paź 2009 17:23
    Darrieus
    Poziom 38  

Cytat:
    zabezpieczenie przedlicznikowe (co się okazało inwestor zażyczył sobie tak w energetyce) 4A

Pogratulować inwestora.

Cytat:
    Byłem zawsze przekonany, że bezpieczniki w instalacji powinny być ustawiane wg ich obciążalności bo chyba mało logiczne jest dawanie bezpiecznika głównego 4A i za nim głównego na garaż 25A.

To bardzo dobrze myślałeś.