Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126 el gaśnie na wolnych obrotach, czasem nie zapala.

25 Paź 2009 01:42 5880 25
  • Poziom 10  
    Więc mam problem z Fiatem 126 el.
    że nie chce mi czasem wejść na obroty.. chodzi tylko na ssaniu a jak ssanie opuszczę to Samochód gaśnie. Gaśnie też gdy gazuje i nagle spada z obrotów.. ciężko zapala.. w trasie nie da się jechać bo po przejechaniu 70-10 m samochód gaśnie. zmieniałem gaźnik na inny i tak samo chodzi.. wymieniłem moduł zapłonowy, cewkę, przewody świecowe i Świece. (wześniejsza awaria była tym że kabelek się upalił od modułu do czujnika) .. Dodam jeszcze że te problemy zaczęły się od tego jak zabrakło mi benzyny i zatankowałem w CPN i po zatankowaniu zaczął już inaczej, gorzej chodzić) Wtedy okazało się też że w baku miałem jakiejś galaretki czy czegoś... ;/ )

    Proszę o podpowiedź co może być nie tak.. co sprawdzić lub co wymienić..

    Pozdrawiam!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    W dawnych czasach jak miałem takie autko i założyłem filtr paliwa odwrotnie to działo się podobnie
  • Poziom 10  
    Pompkę patrzylem to pompowała ale bywało tak że ten filterek paliwa bywał nie pełny.. możliwe że założyłem go odwrotnie bo nie patrzyłem jak zakładam. ;)
    Wiec zobacze jeszcze filterek i pompke.
    Dzieki za podpowiedzi.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Witam. Jak ze szczelnością samego gaźnika? Myślę o uszczelce pod nim. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Uszczelka jest ok. ;/
    On zapali, chodzi troche.. przejade się.. i zgaśnie.. tak jakby paliwo się wypaiło.. ale jak widzę to pompka pompuje..

    A powiedzcie czy jest taka możliwość że pompka może raz pompować a raz nie ?? Bo może problem tkwi w pompce..
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Może masz zabite sitko smoka w zbiorniku.Zrób prosty test,podłącz zasilanie z karnistra,jeśli będzie dobrze wyciągaj zbiornik do czyszczenia.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    A powiedzcie czy jest taka możliwość że pompka może raz pompować a raz nie ?? Bo może problem tkwi w pompce..

    Może nie trzyma zaworek i paliwo z pompki wraca z powrotem do baku.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    No właśnie o to chodzi że ten pojazd jest magiczny :)
    Więc tak..
    MELON robie tak jak mówisz.. możliwe właśnie że jak pompka ciągnie to zbierają się te wszystkie nieczystości do smoka i nie ciągnie..
    Axx.. Możliwe że jest tak jak mówisz ponieważ po dłuższym czasie stania gdy patrzę na filterek nie jest pełen.. a jak jest pełen to tak chodzi z 5 min i z pełnego robi się połowa filterka..
    może pwiązane są te dwa problemy..
    Ok Zobaczę.
    wielkie dzięki za podpowiedzi.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam jeszcze że obroty przy nim wariują tzn. raz wysokie raz niskie i tak ciągle..

    Dodano po 29 [sekundy]:

    Ijak gaśnie to strzeli z gaźnika..
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Tyy.. możliwe bo ja jak czyściłem gaźnik i jak jest ta przepustnica to odkręciłem co przechodzi przez przepustnice i była taka gymka malutka ale była pęknięta więc prawdopodobnie jej nie założyłem.. jeśli mówisz że tam może łapać lee powietrze to ja tą uszczelkę dorobię lub kupię nową.
    Jeszcze raz dzięki! :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Czyli to się szybko wyrabia ?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Aaa.. rozumiem.
    Zrobię tak jak mówisz.
    Maluszek jest z 96 i jak wcześniej widziałem to nie było tam ruszane.
    Jak to zrobię to napisze jak chodzi maszynka..
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Pietnascie lat temu naprawilem takie sprzety(-;
    I tak jak koledzy pisza zacznij od smoka w zbiorniku, moze to byc walek rozrzadu tam wyrabiala sie krzywka napedu pompki paliwa.
    Wymatuj pompke i paluchem sprawdz szczyt krzywki.
    Skok przepony w pompce mozna regulowac uszczelkami (grubsze ciensze ) przewaznie bylo tak ze skok byl za maly i szlifowalem podstawe teflonowa papierem sciernym na kawalku szyby chodzi o to zeby rowno zeszlifowac.
    Dobrze dzialajaca pompka powinna po zdjeciu wezyka pryskac az na sciane gorna .
    Milej zabawy.
    Pozdro
  • Poziom 10  
    Ta limuzyna muzi jeszcze pochodzić troche ;D Bo kupiłem Vectre A ale zawieszenie wpadło do srodka.. nie patrzylem jak kupywalem...
    Więc maluszek musi chodzić :)
    dzięki za porady.. jutro zacznę robić tak jak mówiliście.. nie wiem czy dostane ten zestaw naprawczy ale jak dostanę to zrobię tak jak mówiłeś.
    KRYPEL nie jest tak jak mówiłeś tzn. nie tryska tak paliwo aż.. słabo właśnie.. i jest mały luz (..) na tej pompce. i właśnie tak myślałem aby zeszlifować troche ..
    Zacznę jutro od tego czy do smoka nie dostały się jakieś tam brudy jak tak to czyszczenie zbiornika.. następnie pompka.. (zobaczę z tym szlifowaniem) a następnie jeśli nie to kupuje zestaw naprawczy Do gaźnika (..) i próbuje zrobic tak jak mi napisał Sroka.
    Samochód jest wielką zagadką ale to nie jest jakaś audica czy coś więc pobawić się można w szukaniu usterki. Będę tak długo szukał usterki aż ją znajdę. Dziękuje Panowie za podpowiedzi..
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Wiem o co chodzi ;P
    Ja przy maluszku mam nawet radio Cb :) ..jak jadę to się śmieją i przez Cb nadawają że "uwaga na nie oznakowany radiowóz rejestracja cin***" ale po przejechaniu kilometra doszedłem do wniosku że to moje rejestracja. :P

    Dzięki za link. Dzisiaj zobaczę bak i jeszcze raz pompkę a później zabiorę się za gaźnik.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Takie objawy może dawać uszkodzony elektrozawór przy gaźniku. Można spróbować lekko go wykręcać podczas pracy silnika i sprawdzić jak zachowuje się silnik. Ja dawałem podkładkę i śmigało.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    dysza wolnych obrotów i swiatlo wsteczne sa na jednym bezpieczniku. Nad skrzynia biegów leci kabelek ktory lubi sie przetrzec i wtedy wywala bezpiecznik. Jak niemasz wstecznego to wlasnie to jest przyczyna
  • Poziom 10  
    Nie mam wstecznego własnie i Cię posłucham i pewnie będzie ten kabelek.

    Jeśli chodzi o przyczynę dlaczego nie chodził Prawidłowo to zrobiłem następujące rzeczy:
    -Remont gaźnika (wymiana dyszy itp.) kupiłem zestaw naprawczy tak jak tu kolega wcześniej napisał.
    -Wymiana pompiki na używaną ale lepiej pompowała.
    -wymiana uszczelek pod gaźnikiem.
    -wymiana tego całego smoka (dokładnie założyłem inny bak oczywioście wcześniej go wyczyściłem itp.)
    - no i wymiana uszczelki pod głowicą I to co było to prawdopodobnie uszczelka i zawory się przestawiły (nie wiem jakim cudem).
    -Wymiana Oleju,
    -i bezpieczników.

    Maluszek śmiga ale już sprzedany.. ale pan który go odkupił ode mnie jeździ do tej pory.

    Temat można zamknąć :)
    Dziękuje wszystkim za udzielanie się w tym temacie :)

    Pozdrawiam Bartek!
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    ciesze sie, ze moglem pomoc.
  • Poziom 34  
    A ja pozrawiam i Wesołych Świąt.