Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault megane 1.6 8v 96r problemy z ogrzewaniem

seattdi 25 Oct 2009 11:57 7109 15
  • #1
    seattdi
    Level 12  
    Witam,w Megane 1.6 8v 96r podczas szybszej jazdy np autstrada powyzej 100 kmh spada temperatura silnika i przestaje leciec cieple powietrze,jezdzac po miescie tego objawu nie ma,wymienilem termostat myslac ze to on jest powodem lecz problem pozostal,prosze o podpowiedzi co jeszcze sprawdzic,czujnik temperatury??czy cos jeszcze,pozdrawiam
  • #2
    rusek
    Level 12  
    Możliwe że powodem jest zapchana nagrzewnica albo źle odpowietrzony silnik,a jaką masz pewność że wymieniony termostat też nie jest walnięty?
  • #3
    Daro122
    Level 31  
    Jeżeli przewody od nagrzewnicy są gorące to masz zapchaną nagrzewnicę .
  • #4
    balonika3
    Level 37  
    Daro122 wrote:
    Jeżeli przewody od nagrzewnicy są gorące to masz zapchaną nagrzewnicę .
    Taa i zapchana nagrzewnica wychładza silnik. Wygląda na otwarty termostat.
  • #5
    tomrom1985
    Level 30  
    baonika3 kolega napisał, że wymienił termostat. Kolego seattdi a jak wygląda wskaźnik temperatury podczas jazdy po mieście i n trasie. Czy wskazówka opada z 90stopni?
  • #6
    balonika3
    Level 37  
    tomekromanik wrote:
    baonika3 kolega napisał, że wymienił termostat.
    Owszem, ale jest coś takiego, jak wada fabryczna, w dzisiejszych czasach dosyć notoryczna. Z resztą, można to w prosty sposób sprawdzić.
  • #7
    seattdi
    Level 12  
    termostat juz drugi jest zalozony i dalej ta sama historia,po miescie jezdzac wskaznik pokazuje 90 st,jadac na autostradzie spada ponizej 70 st i zaczyna leciec chlodniejsze powietrze,jutro sprawdze przewody od nagrzewnicy
  • #8
    balonika3
    Level 37  
    Ty sprawdź lepiej, czy przewód od chłodnicy nie zaczyna się nagrzewać w tym samym czasie co ten od nagrzewnicy.
    A może wydaje Ci się, że z 90 leci na 70, bo w tym aucie skala nie jest opisana. A chłodniejsze powietrze... no cóż, przy dużych prędkościach powietrze przepływa szybciej przez nagrzewnicę, więc i nagrzewa się mniej. Może jest wszystko w porządku.
  • #10
    seattdi
    Level 12  
    kolego romoo co masz na mysli?
  • #11
    romoo
    User under supervision
    Termostat jest wyznacznikiem temperatury układu.

    Po drugie temperatura na trasie jest niższa niż w mieśćie.

    Po trzecie zatkana nagrzewnica powoduje takie problemy jak piszesz.
    Więc spuść płyn i ją wyciągnij bo inaczej to tylko gdybanie.
  • #12
    balonika3
    Level 37  
    Romoo, nie wydziwiaj. Nagrzewnica grzeje, a że trochę mniej przy szybkiej jeździe, to normalne. Zatkana cały czas by licho grzała. Szkoda pruć...
  • #13
    romoo
    User under supervision
    Meganka jak grzeje to na 2 biegu wiatraka nie wytrzymasz w czasie jazdy w ubraniu bo żar leci z kratek.
    Po drugie tam jest tak to skonstrułowane że cały syf leci do nagrzewnicy.

    I De Facto nie wiadomo czy jest seattdi jest mu ciepło, zimno czy chłodno. Ale skoro pisze że przestaje lecieć ciepłe powietrze to chłodnica wywala na zewnątrz ciepło.
  • #14
    AdamWro
    Level 18  
    A to niby czemu normalne że przy szybkiej jezdzie ma gorzej grzać nagrzewnica?
  • #15
    JaKotlinka
    Level 14  
    Po wymianie termostatu należy dokładnie odpowietrzyć układ kranikiem na ch łodnicy i śruba na weżu u góry który idzie do nagrzewnicy ,ciepłe węże świadczą o odpowietrzeniu , dmuchawa ma sie załanczać przy ok. 95 st.C i nie może być ciśnienia w układzie chłodzenia.
    Nagrzewnica jest bardzo nisko ułożona i cały szlam sie tam zbiera co jest często przyczyną słabego ogrzewania
  • #16
    AdamWro
    Level 18  
    No ale jakby była zaszlamiona to by nie grzała, albo kiepsko. A nie raz tak raz nie. A co do teorii ze przy wiekszych obrotach nagrzewnica słabiej grzeje to tu sie raczej nie sprawdzi bo w nagrzewnicy są spirale które zmniejszają prędkość przepływu cieczy, ale też są przyczyna zapychania się.