Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OR DML 351 - ocena kondensatorów

25 Paź 2009 17:04 2205 14
  • Poziom 18  
    Witam.
    W tytule podałem OR DML 351 ale pytania są natury raczej ogólnej. Ponadto zaznaczam, że jestem w tym dziale początkującym.
    1. Czy da się określić / np procentowo / o ile mogą być przekroczone parametry kondensatorów rurkowych. Na przykład : wg pomiaru jest 22pF a powinno być 12pF. Czy da się ten temat jakoś uogólnić ? Pytanie zrodziło się gdy pomiary wykazały, że wszystkie kondensatory głowicy UKF mają przekroczoną pojemność o 30-90% w stosunku do nominału.
    2. Czy jest jakaś reguła wg której na zamianę kondensatora rurkowego wskazany jest typ kondensatora ... ?
    3. Jaki to typ kondensatora, który jest w postaci takiego stosunkowo grubego walca ? Podobny do ceramicznego ale w postaci regularnego, stosunkowo grubego / wysokiego / walca. Ponadto jak ustalić jego parametry, jeśli na korpusie jest tylko plamka / biała lub zielona /.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Jedna nóżka wylutowana.
  • Poziom 18  
    Coś nie ma chętnych do pomocy, choć przecież "wiedzących" jest wielu.
    Dopowiem jeszcze iż przeczytałam ponad dwadzieścia postów o temacie podobnym ale tylko w jednym było co nieco o tych zawyżonych parametrach. Ale nie było jednoznacznych podpowiedzi, można było zrozumieć, że nawet przy tak przekroczonych parametrach odbiornik może działać. A co jak nie chce działać ? Może z praktyki wynika, że w odbiornikach lampowych dopuszczalne jest 20-30% 'nadwyżki', a może inaczej. Mam nadzieję, że wypowie się ktoś kto wie o wiele, wiele więcej niż ja.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 36