Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z odpaleniem ciepłego auta Renault megane scenic 2.0

25 Paź 2009 17:42 2775 6
  • Poziom 10  
    Mój problem polega na tym że mam kłopoty z uruchomieniem ciepłego auta, a mianowicie gdy przejade nim około 40 km i prubuje go uruchomić to przygasają kontroli i rozrusznik próbuje z trudnością obrócić. Zastanawiałem sie czy przyczyną tego może byc niedoładowany akumulator.
    Sprawdziłem napięcie na akumulatorze, dodam jeszcze że jest to akumulator kwasowy 12V/45Ah 360A
    -przy zgaszonym aucie na zaciskach jest--12,41V
    -przy włączonym aucie--14,24V(po10min spada do 15,05V)
    -przy włączonym aucie iwł.światłach mijania-13,97V(po 10 min spada do 13,79V)
    -a gdy włączę wentylator na5,szyby ogrzewane (przednią i tylną),do tego wycieraczki i radio to napięcie spada do12,00V czy to normalne, czy to wina akumulatora ,alternatora czy rozrusznika
  • Poziom 13  
    Obciążony i 12V to za mało powinno być minimum 13.8V.Pierwsze co zrób to wymień regulator prądu razem ze szczotkami,i zobacz czy coś się zmieniło.
  • Poziom 28  
    Daj sprawdzić Rozrusznik, akumulatora bym się nie czepiał - jak by nie chciał zapalić po długim postoju to akumulator ale po 40 km na bank nie.
    A te 12 V pod pełnym obciążeniem to trochę mało chyba ze silnik pracował na wolnych obrotach. Dodaj trochę gazu i zobacz czy się podniesie do ponad 13V.
  • Poziom 10  
    Nie wiem czy to zbieg okoliczności i coś innego ale dzisiaj miałem ten sam przypadek a mianowicie po 40min. jeździe po mieście postawiłem auto na parkingu i po około 1 godziny próbowałem odpalić i to samo. Po pierwszym przekręceniu kluczyka kontrolki przygasły a rozrusznik ledwo się obrócił , i wtedy włączyłem na chwile światła i auto odpaliło za drugą próbą. Zauważyłem już po raz trzeci że taka czynność przynosi efekt.
  • Poziom 30  
    To stary sposób, którego używa się w zimę. Przed odpaleniem należy włączyć na chwilę światła lub inny odbiornik prądu w celu pobudzenia akumulatora. Po tym co napisałeś wychodzi na to, że masz niedoładowany akumulator. Ile on ma lat? Stawiam na to, że bateria ma gdzieś spięcie lub jest wyeksploatowana i nie trzyma prądu
  • Poziom 10  
    Akumulator ma dopiero 2lata, ale jak go kupowałem zapłaciłem za nowy 150 Pln. trochę mało. Firma Power
  • Poziom 30  
    Firma krzak. Możesz sprawdzić gęstość elektrolitu, która powinna wynosić przy sprawnej baterii 1.28g/cm3. Jeśli masz możliwość to podmień na jakiś czas z kimś akumulator- wtedy będziesz miał pewność, że to jego wina. To, że akumulator ma 2 lata i teoretycznie jest "prawie nowy" nic nie znaczy. Zależy na jakich trasach jeździłeś, jak często byl odpalany samochód itd. Stawiam na uszkodzony/ zużyty akumulator.