Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opis wtyczki 4 pin od wtrysku VW 1.8 monojetronic.

25 Paź 2009 19:29 5870 36
  • Poziom 12  
    Moze mi ktos opisac od czego sa 4 kable w wtyczce wtrysku w silniku volkswagena 1.8 monojetronic (wtrysk punktowy) w seacie toledo 93r?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    ale ktory co dokladnie od prawej strony 1,2,3,4 i jak wartosci przy wlaczonym tylko zaplonie a jakie przy odpalonym aucie.
  • Moderator Samochody
    Zewnętrzne (1,4) wtryskiwacz, środkowe czujnik temp (rezystancja od 2kΩ do ok 400Ω) w zależności od temperatury powietrza
  • Poziom 12  
    To czemu sygnal od gazu co sie przecina i wpina w centralke jest na pinie 2 od temperatury?
  • Poziom 23  
    2i3 to wtryskiwacz,1i4 czujnik
  • Moderator Samochody
    To odkręć torxa, ściągnij czarny kapturek z wtryskiwacza, i sprawdź miernikiem na których pinach jest wtryskiwacz, bo były widocznie 2 (lub więcej) sposoby sznurowania złącza
  • Poziom 12  
    sciagnalem kapturek. 1 i 2 pin idzie do plusa a 3 i 4 do masy. Problem jest taki ze w chwili przerecenia zaplonu pojawia sie napiecie na wtrysku wraz z pompowaniem pompki i po 2 sek wylacza sie. pozniej w momencie odpalania auta brakuje pradu na pompce i wtryskiwaczu. gdy recznie zewre przekaznik w skrzynce bezpiecznikow od pompki, pompka pompuje i jest napiecie na wtrysku, i gdy podam mase na 2 pin wtrysk podaje paliwo i samochod odpala. Co odpowiada za to ze w chwili odpalanie przekaznik powinien sie zalaczac. i skad idzie masa do wtrysku?
  • Poziom 42  
    Wtrysk kluczowany jest masą ze sterownika/ECU/ , a sterownik bierze impulsy z czujnika na wale lub na wałku rozdzielacza , nie pamiętam jak jest w tym Vagonie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Wiec koledzy rozebralem pol instalacji elektycznej silnika i wzbogacilem sie o wiedze. 1pin brazowy + czujnika temp, 2 pin + wtrysku, 3 pin masa wtrysku, 4 pin masa czujnika temp po podaniu 12V zmniejszenie obrotow przez silniczek krokowy. interesuja mnie 2 i 3 pin najbardziej. plus pojawia sie tak jak mowilem, masa za to w ogóle jej nie ma,(pin 3) masa idzie przewodem pomaranczowo-bialym na pin 13 ECU,(pin 2) pomaranczowo-fioletowy + wtrysku do skrzynki bezpiecznikow, chyba mam kopniety ecu bo masy nie daje na wtrysk. Wiec jak ecu walniety to i + wtrysku nie zalacza kiedy trzeba. Czeka mnie chyba wizyta na szrocie i szukanie ecu. przy okazji zrobilem porzadek z instalacja i kablami w komorze silnika i jest bardziej przejrzyscie. A co steruje dawka benzyny podawanej przez wtrysk? ECU poprzez mase?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    podlem 12V ale przez prubowke wiec nie bylo to 12V chyba, nie wiem jaki opor robi prubowka. aczkolwiek nic sie nie stalo a ecu chyba tak czy inaczej do wymiany
  • Poziom 42  
    Plus na wtrysk jest zawsze po kluczyku / po 15- ce/.
    Dobrze myślisz , ECU nie steruje wtryskiem , ale minusem.
    Jeżeli iskra jest , to czujnik halla OK.

    AutoManiak , tu nie chodzi i dawkę lecz brak otwarcia wtrysku.
  • Poziom 12  
    zawsze po przekreceniu na zaplon wtrysk dostaje + i pompka tak samo jest to wywolane zalaczeniem przekaznika. Jest + 2 sek i sie wylacza ok wszystko gra, ale przy odpalaniu znowu powinien sie zalaczyc + do wtrysku i pompki czy zalacza sie jak silnik juz odpali z tego co wtrysk podal prez te 2 sek?
  • Poziom 42  
    Pompa paliwa i wtrysk jest na tym samym przekażniku / podaje plus 12V/. Steruje nim ECU z pinu 17 /masą/.
    Sprawdz , na pinie nr.1 ECU , czy masz kluczowanie .
  • Poziom 12  
    No wlasnie i znowu ecu. wiec moj problem lezy w 99% w nim. i znowu masa wiec brakuje jej na pinie 13 i juz teraz 17 ecu. A co to jest to kluczowanie?
  • Poziom 42  
    Nie bądz taki szybki , sprawdz co napisałem , masz czas na podmienienie ECU.
    Impusly kluczowania pochodzą z modułu zapłonowego , może gdzieś jest przerwa na przewodzie , moduł i pin nr. 1 ECU.
  • Poziom 12  
    podmienilem ECU i to samo, pojechalem na komputer i nie moze sie facet polaczyc, powiedzial ze mam odciecie zaplonu immobilaizer lub alarm z odcieciem. immo nie mam, a alarm jest bo dostalem od niego pilota ale pilot nie komunikuje sie z alarmem, byl tez przekaźnik przy syrenach i przekaźnik przy kierunkach, wiec mozliwe ze alarm ktory nie wiem gdzie jest odcina mi zaplon.

    Dodano po 4 [godziny] 13 [minuty]:

    gdzie w toledo moze byc centralka alarmu bo patrzylem juz pod siedzeniami, w slupkach gdzie pasy, w bagazniku, kolo skrzynki bezpiecznikow, za schowkiem pasazera, przy nogach pasazera i kierowcy. Gdzie moze jeszcze być? stracilem juz koncepcje. czemu nie ma napiecia na zlaczu do komputera przy galce zmiany biegow?

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    facet nie mogl sie komunikowac z autem, powiedzial ze brakuje napiecia na zlaczu.
  • Moderator Samochody
    Zazwyczaj centralkę alarmu wrzuca się za skrzynkę bezpieczników
  • Poziom 25  
    Zobacz zasilanie ECU(+12V stałe, +12V Acc oraz masy). Pewnie ktoś odciął któreś alarmem, bądź po prostu zasilanie nie dochodzi do kompa.
  • Poziom 42  
    Gdy brakowało zasilanie , to ECU nie inicjował by wstępne załączanie pompy paliwa / podawał masę na przekaznik pompy/.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    No wiec zdjalem dzisiaj cala deske rozielcza do blachy i nie ma nigdzie centralki. Dlaczego nie ma zasilania na zlaczu komputera przy galce biegow, dlaczego nie ma + na wtrysku, ani masy na sterowaniu wtryskiem?
  • Poziom 42  
    Kręcisz się w kółko , i nic Ci z tego nie wychodzi. Zacznij od początku: sprawdz czy w czasie kręcenie rozrusznikiem masz iskrę ;
    - sprawdz , czy na pinie nr.1 ECU masz kluczowanie/podczas kręcenia rozrusznikiem/.
    Sprawdzisz to i napiszesz , to będziemy wiedzieć w przybliżeniu co się dzieje.
  • Poziom 12  
    Iskra jest na pewno bo odpala na gazie.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    a kluczowanie mialoby wplywa na to ze nie ma polaczenia z komputerem poprzez VAG?
  • Moderator Samochody
    A przy lewarku masz czarne i białe złącze, czy czarne i brązowe ?
    Jak ta druga opcja, to zapomnij o podłączeniu vag-a, jak ta pierwsza, to zewrzyj k z l w białym
  • Poziom 42  
    Nie , brak impulsu kluczowania z modułu zapłonu na sterownik pin.nr.1/ , to brak masy na przekażniku pompy paliwa, tym samym brak plusa i masy na wtrysku , który jest nią sterowany.
  • Poziom 12  
    ok widze cos sensownego teraz bo dokladnie jest tak jak piszesz z impulsem kluczowania. Jak go sprawdzic? Skad on idzie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    ja mam złącze białe i niebieskie do VAG'a
  • Poziom 42  
    Mają być na pinie nr.1 "szumnego", w tym wypadku, ECU. "Idzie" , z modułu zapłonowego.
    Najlepiej sprawdzić diodą LED z opornikiem.