Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes 124 1994r 2.2 benzyna + gaz ..wolne obroty

25 Paź 2009 23:09 6914 8
  • Poziom 10  
    Witam walcze ostatnio z takim upartym mercedesem 124 2.2 benzyna + gaz
    Na gazie obroty idealne ładnie z chodzi i stabilizuje bez wachnięć. Na benzynie lekko podszarpuje i ma problem z utzrymaniem ich po dodaniu i puszczeniu gazu( potrafi zgasnąć) gdyby nie gaz od razu postawił bym na przepustnice( na linkę ale regulacja wolnych obrotów poprzez silnik połączony z przepustnica) . w poprzednim warsztacie wymienili : przepływomierz , wtryski na nowe, sonde lambda,
    przepływka jest ok sprawdzałem tez na drugiej, sonda pracuje, czujniki ok parametry pracy ok( przepustnica, temp,)
    Jedynie na wolnych obrotach sonda pokazuje uboga mieszankę ( 0,1 V ) i dopiero przy wyzszych obrotach zaczyna pracować ( na gazie jest od razu ok)
    silnik ten ma jeszcze zmienną fazę na wałku ssącym ( czyjnik od wałka i elektro zawór od nastawnika elektrycznie sprawne)
    Ciśnienie paliwa ok.
    lewego powietrza nie ssie
    NIEZŁA ZAGADKA CO????????????:idea::idea::idea::idea::idea::idea::idea::idea::idea:
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 11  
    Ja postawiłbym na problem z map. Instalacja gazowa korzysta z tego czujnika? Bo jeśli nie to może tłumaczyć problem na benzynie i jego brak na gazie. Czasem wystarczy stary wrobiony wężyk podciśnienia i już jest problem. Ten samochód ma OBD? (pewnie nie… :cry:)
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 10  
    nie to jeszce stary merc 1994 r
    nie ma tez map korzysta z przepływki , a gaz ma zwykły na mikserze
    dzisiaj sprawdziłem rozrząd jest ok więc wykluczam
    :cry:wracając do sondy lambda dlaczego dlaczego widac regu;lację dopiero na wyzszych obrotach ( od 2500 tys) na niskich i srednich stoi ( na gazie powyżej 1000 tys zaczyna regyulowac):idea::idea::idea::idea::idea:
  • Poziom 11  
    A sterownik silnika był już resetowany. (W takich starych samochodach to z reguły odłącza się aku na ok. 15min albo lepiej, bo mają ustawienia parametrów silnika podtrzymywane z aku, po włączeniu sterownik „uczy się” ustawień od nowa…) Jak na gazie sonda chodzi ok od razu a na benzynie nie bardzo to widać że sterownik silnika coś miesza z dawkowaniem paliwa.
  • Poziom 10  
    akumulator na całą noc był odłączony
    na gazie chodzi sonda dobrze
    co jeszcze zrobiłem ; przewód paliwowy powrotny zacisnołem na manometrze 5,5 atm ciś paliwa i widac poprawe regulacja sondy juz od 1500 obr tylko że ten silnik pracuje przy 4 atm
    aha czas wtrysku 3 ms to chyba raczej normalny( wtryski nowe)
  • Poziom 11  
    Rzeczywiście trochę to dziwne. Problem z ciśnieniem paliwa byłby chyba bardziej dotkliwy na wysokich obrotach, gdy potrzeba więcej paliwa. A co do sterownika, skoro ten samochód nie ma OBD to można by spróbować szczęścia z kodami błyskowymi. To chyba powinien mieć… Po podłączeniu aku silnik zdążył się dogrzać do 90C?
  • Poziom 10  
    Czytam go kts-em mam pełna diagnostykę tego silnika.
    A co do temp to nie złapał 90 mimo że długo chodzi na kompie widze 83 stopnie.
    może czujnik tempprzekłamuje o jakies 10 stopni w całym zakresie pracy?
    a to wtedy powinno go wbogacac.
    samochód zachowuje siętak jakby sam punkt wtrysku paliwa był nie w tym momencie
    :idea:
  • Poziom 11  
    Gdyby to był czujnik temperatury to po nagrzaniu silnika nie było by problemu, a z tego, co zrozumiałem to chyba jest. Problem z obrotami powstał samoistnie czy po jakiejś ingerencji? Przytkanie dolotu powietrza przy niskich obrotach wpływa na prace sondy? (zanim zgaśnie silnik) Jakie obroty trzyma na luzie na zimnym silniku? Na zimnym silniku na otwartej pętli sprzężenia lambdy na małych obrotach powinien dać bogatą mieszankę tylko, że zimna sonda tego nie zmierzy, chyba żeby oszukać sterownik podłączając do niego drugi, zimny czujnik nieprzymocowany do silnika.
    Sonda i silnik się nagrzeją a sterownik dalej będzie myślał, że silnik jest zimny i powinien dawac bogatą mieszankę. A jak taka sztuka nie wchodzi w grę to przydałby się pomiar spalin. A jak wtrysk nawet będzie nie w fazie minimalnie to w ciepłym kolektorze paliwo i tak odparuje i wciągnie do cylindra.
  • Poziom 10  
    poddałem sie dostał rezystor na czujniku temp czas i jest ok ( troche to nieprofesjonalne ale cóz takie zycie)

    Dodano po 38 [sekundy]:

    temat uwazam za zamknięty dziękuje szafi84 za konsultacje