Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat IBIZA 1,4TDi 2003r - silnik nie pali

26 Paź 2009 12:28 4611 10
  • Poziom 9  
    Problem z odpalaniem.
    Wcześniej miałem problemy z odpalaniem silnika (pojawiały się one po nocy przy duzym zawilgoceniu) samochód kręciłem kikanaście razy i dopiero po którymś razie odpalił (jak dałem mu trochę odetchnąć po próbak kręcenia).
    Podczas tych prób zapaliły się kontrolki od świec i poduszki i przy już uruchomionym silniku "migały". Ustawało to po 21-ym odpaleniu i było OK. Taka sytuacja się czasem powtarzała, nawet przy ciepłym silniku ("jak go co trafiło")aż do dziś kiedy nie mogę w żaden sposób odpalić samochodu.
    Czy ktoś miał coś podobnego?
    Co to może być?
    Dziękuję za rady
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 27  
    Wykonaj test komputerowy, wtedy zobaczysz szczegóły. Po kontrolkach widać, że poduszki powietrze nie są aktywne i świece żarowe nie działają. Ewentualnie możesz sprawdzić same świece i bezpiecznik, ale niekoniecznie to jest przyczyną.
  • Poziom 34  
    Żadne świece nie są uszkodzone, odczytaj interfejsem diagnostycznym błędy zapisane w sterowniku silnika i będziesz wiedział co go boli i od czego zacząć usunięcie usterki.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 9  
    Ok. Wiozę go do mechanika Bo Sam błędów nie odczytam. Dam znać co fachowiec znajdzie. Dzięki wszystkim życzliwym za pomoc
  • Poziom 9  
    Dla zainteresowanych:
    Mechanik nic nie pomógł - problem okazał sie zwiazany być z instalacją elektryczną już prawie tydzień samochód stoi u elektromechanika i na biegu sprawdzają umasowienie samochodu i wszystkie przewody instalacji (kabelek po kabelku) - ponoć gdzieś nie ma przejścia. ZOBACZYMY!!!
  • Poziom 34  
    Czy jest komunikacja ze sterownikiem silnika, czy ten elektromechanik podpinał auto pod tester diagnostyczny ?
    Jeśli nie ma komunikacji ze sterownikiem to niech sprawdzi przekaźnik podający zasilanie na sterownik silnika.
  • Poziom 9  
    Podpinali go pod komputer.
    Przekaźnik był padniety (rzeczywiscie brak było sygnału z komputera) ale go wymienili dlatego też zapłaciłem i odjechałem myśląc że jest OK. Kilka dni później samochód stał na dworze 2dni i już nim nie wróciłem, dzwoniłem do mechanika z reklamacją ale on powiedział, że nie wie co jest zgrane i żebym podjechał do elektromechanika bo wydaje mu sie że to wina instalacji elektrycznej, która jego zdaniem jest 'pokombinowana" po naprawie pokolizyjnej
  • Poziom 34  
    Zwróć uwagę czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję ON (zapalenie się kontrolek) zapala się i gaśnie kontrolka świec żarowych - jeśli się nie zapala to wina leży albo znowu po stronie przekaźnika zasilania sterownika silnika albo po stronie kostki stacyjki a jeśli zapala się i żarzy lekko to pewnie fabryczny alarm (jeśli takowy jest).
  • Poziom 9  
    Dzieki za zaangażowanie.
    Sprawa wygląda tak.
    zawsze było że po przekreceniu kluczyka zapalaja sie kontrolki od swiec, abs, poduszki i hamulca (jak normalnie do zapłonu) nastepnie gasły wszystkie.
    podczas długiego krecenia na rozruszniku zaczeły migać te od swec i poduszki i nawet gdy odpalił dalej migały na zapalonym silniku - miganie ustepowało po 21-ym odpaleniu silnika.
    tylko że teraz juz wogóle nie mogłem go odpalic
  • Poziom 34  
    To w takim razie niech ten elektromechanik poda odczytane kody błędów a zwłaszcza ten z napięciem zasilania bo pewnie taki wystąpił skoro zabrał się za sprawdzenie przewodów masowych, powinien Ci przynajmniej podać ten od AIR-BAG.
  • Poziom 9  
    Wymienili mi czujnik na wale na drugi i po problemie, najdziwniejsze jest to że w/g wskazań mój stary nie wykazywał usterki. Narazie cieszę sie samochodem choć drogo mnie to kosztowało i zabaczymy na jak długo?
    Pozdrawiam wszystkich