Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KE-MOTRONIC - diagnostyka

26 Paź 2009 13:36 2910 14

  • Poziom 33  
    Witam,

    Mój prywatny passat jeździ na takim wynalazku... problem jest taki:


    po uruchomieniu auta pierwsza minuta jest ok, chodzi równo, kręci się do końca,
    ma pełną moc etc, natomiast po tym czasie zaczyna chodzić na jałowych na 3 gary, a przyspiesza bardzo kiepsko, niby kręci się coraz wyżej, ale czuć jakby ciśnienie paliwa
    było niewystarczające.

    Wymieniłem rozdzielacz (po lekkim strzale w dolot), problem pozostał.

    Jakie powinno być ciśnienie paliwa, i gdzie je mam zmierzyć?

    ewentualnie jak się zabrać do sprawdzania tego pięknego systemu?

    pozdrawiam!
  • Moderator Samochody
    Po pierwsze, to KE-Jetronic, a nie motronic, a po drugie ciśnienie sprawdzisz najprościej na wyjściu z rozdzielacza na wtryskiwacz rozruchowy, trzeba mieć tylko końcówkę do manometru z gwintem M10x1, ciśnienie ok 6bar

  • Poziom 33  
    ke-motronic na pewno pewno. ok sprawdzę, i dam znać.
  • Poziom 42  
    Na obudowie sterownika jest napisane MOTRONIC , ale system zasilania w paliwo Ke Jetronic.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    NA motronicu zjadłem już zęby. Jest kilka opcji, Sprawdzić wszystkie filtry, wbrew pozorom jest tam ich kilka W zbiorniku na pompce, pod autem na drugiej pompce oraz na rozdzielaczu paliwa po odkręceniu śruby od wężyka zasilającego, wszystkie te 3 można wymyć. Pozostaje do wymiany jeszcze filtr ten duży wymienialny. Ciśnienie jest tam ważne gdyż wtryskiwacze otwierane są ciśnieniem. Sprawdź również ciśnienie paliwa na powrocie jakie jest, ciśnienie w przedziale 6,1-6,3 bara. Można również sprawdzić regulator ciśnienia wtrysku 150mA przy pełnym otwarciu do -70mA przy pełnym zamknięciu. Podstawą również są świece, wymieniałeś? Jesli nie to warto od tego zacząć.

  • Poziom 33  
    Witajcie, otóż:

    Filtry poczyściłem , wymieniłem które się dało.

    problem częściowo opanowany, nie uwierzycie, ale zapłon przestawił się o jakieś 10st, sam od sia... jak to możliwe nie mam pojęcia... obrót aparatem o jakieś 6-7mm na obwodzie pomógł.

    Teraz pytanie, co mogło spowodować taki stan rzeczy?

    1. Aparat się kończy ? wymieniałem kopułkę jakiś czas temu , ale raczej nie założyłem jej odwrotnie :)

    2. rozrząd przeskoczył o ząb ? ale chyba 16V by tego tak nie łyknął

    3. któryś z czujników wprowadza go w błąd? czujniki spalania stukowego wyglądają popękane, ale ich odpinanie niczego nie zmienia.


    a poza tematem, mam jedną luźną wtykę , po kolorach przewodów (ziel, czerw, czarny) i schemacie AutoDaty jest to czujnik położenia wału/wałka, ale czy w tym silniku ma on w ogóle być? mam tylko czujnik halla w aparacie...
    {edit} oo, dowiedziałem się że ma być taki czujnik na kablu WN którymś, z tym że ja go nie mam, a auto chodzi w miarę... ma on jakieś znaczenie ? w sumie wtrysk paliwa niezależny od elektroniki, więc po co mu dwa czujniki na sam zapłon...

    Dzięki i pozdrawiam!
  • Poziom 32  
    Mylisz sie, akurat ke-motronik już w pewnym stopniu ingeruje we wtrysk, gdyż masz tam elektromagnetyczny regulator ciśnienia wtrysku. Rozrząd mi przeskoczył raz o 2 zęby przez głupotę kumpla i auto chodziło normalnie, tylko nie miało mocy prawie, wiec łyknie to 16V. dopóki zapłon masz dobrze ustawiony i nie występuje spalanie stukowe dopóty te czujniki nie mają nic do roboty. 2 czujnik jest tak jak mówiłeś od położenia 1 i 4 cylindra, powinien być podpięty do 4 kabla cylindra. Bez niego komputer będzie wyświetlał błędy i podstawiał zastępcze parametry, nie będzie korzystał z tych parametrów dostarczonych od przepływomierza, czujnika temperatury. lambdy i stukowych, switcha na przepustnicy. Zapłon ustawiałeś na lampe?

  • Poziom 33  
    nie nie, zapłon na ucho, i tak żeby się jako tako wkręcał. chodzi o to że tego czujnika na 1/4 nigdy nie miałem ,a auto chodziło jako-tako...

    Rozrząd w takim razie sprawdzę, co by nie było...
    Zapłon ma być 6st przed GMP z odłączonym czujnikiem temp?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Tak, 6st przed gmp bez czujnika, oczywiscie silnik rozgrzany. Naucho to sobie mozna co innego, ale nie w tym silniku.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Sprawdź czy tarczka przesłonowa czujnika halla w aparacie ma założony klin (taki cieniutki pręcik), być może ktoś, kiedyś wymieniał czujnik i zapomniał go założyć
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    dabu napisał:
    Tak, 6st przed gmp bez czujnika, oczywiscie silnik rozgrzany. Naucho to sobie mozna co innego, ale nie w tym silniku.

    kolego nie wprowadzaj innych w błąd!
    Zapłon: 6* Z czujnikiem, to nie Digifant :idea:
    Sprawdzić jeszcze natężenie prądu w regulatorze ciśnienia i ew. skorygować położeniem klapy
    co to tych 3 kabelków: KE-Motronic ma coś takiego jak czujnik pracy montowany na przewodzie WN, sprawdź czy masz to podpięte

    Dodano po 3 [minuty]:

    dabu napisał:
    Bez niego komputer będzie wyświetlał błędy i podstawiał zastępcze parametry, nie będzie korzystał z tych parametrów dostarczonych od przepływomierza, czujnika temperatury. lambdy i stukowych, switcha na przepustnicy.

    Bedzie korygował wtrysk, ten czujnik jest po to, aby sterować zapłonami oddzielnie a nie razem, bez tego czujnika ECU opóźnia zapłon po wykryciu stuku z jednego z czujników stukowych we WSZYSTKICH cylindrach, praktycznie nieobecność tego czujnika jest nie do wykrycia przez "czucie" w czasie jazdy

  • Poziom 33  
    Dziękuję za porady, czujnik już mam niestety nie mam na kablu WN możliwości montażu, podejrzewam że zamontowanie go na opaskach plastikowych będzie średnio dobrym pomysłem :)

    Wskrzeszę stroboskop który leży od 10 lat i sprawdzę zapłon,

    został mi już tylko problem z odpalaniem na zimno, muszę otworzyć przepustnicę i chwilę pokręcić żeby zapalił...

    Dziękuję za kolejne rady.
  • Poziom 16  
    kolego jak masz ori przewody WN to można odkręcić tę część mocowaną na aparacie i założyć czujnik na przewód
    co do odpalania: sprawdź czy masz sprawny wtryskiwacz rozruchowy, czujnik temp silnika (ten biały) oraz wyłącznik termiczny

  • Poziom 33  
    wtryskiwacz rozruchowy działa ok, czujnik temp ok , wyłącznik termiczny - muszę sprawdzić. Przewody WN niestety nie ori, są to beru ale raczej jak zdemontuję to tylko raz :)