Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MEGAzużycie LPG w golfie 3

qbasso 26 Paź 2009 14:58 1290 10
  • #1 26 Paź 2009 14:58
    qbasso
    Poziom 2  

    Witam.
    Silnik 1.8 AAM, instalacja na jednopunktowym wtrysku, odpalam na benzynie, nie taka stara przejechane nieco ponad 20 tys km, filtr powietrza wymieniany na wiosnę, filtr gazu na początku września, kable i świece sprawdzone.
    Przez cały okres użytkowania w cyklu mieszanym niezależnie od pory roku pozwalało mi to przejechać średnio 400 km, ale w trasie przy ekonomicznej jeździe palił tylko 7 litrów gazu.
    Teraz starałem się jeździć jeszcze ekonomicznej i obroty utrzymywać obroty w zakresie 2-3 tys., na nic się to zdało... ssie jak smok.
    Ostatnie 2 zbiorniki wysysał po przejechaniu 270 km.
    Dwukrotnie we wrześniu i październiku byłem w zakładzie co mi go zakładali na regulacji.
    Macie może jakieś sugestie?

    0 10
  • #2 26 Paź 2009 15:16
    wolffik
    Poziom 16  

    Koledze niedawno w fiacie tez dużo palił. Okazało się ze jakiś wężyk był minimalnie obtarty w komorze silnika i jak zapalał auto, przełączył na gaz to wtedy mu minimalnie uciekało.

    0
  • #3 26 Paź 2009 16:00
    mirben
    Poziom 22  

    Cytat:
    Macie może jekies sugestie?
    Sprawdzić spalanie na benzynie pomnożyć co najmniej przez 1,2 dla gazu. Trzeba wykluczyć złą pracę silnika w ogóle.

    0
  • #4 26 Paź 2009 17:16
    179595
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 27 Paź 2009 12:36
    qbasso
    Poziom 2  

    miałem wrażenie, że kilka razy śmierdziało...

    właśnie wróciłem od gazownika, trochę się drapał w głowę, rozkręcił parownik, wyczyścił środek i membranę (wyciekło sporo bruntanej mazi), zrobił nowe ustawienia i ... zobaczymy, o moim wrażeniu, że śmierdzi tez powiedziałem i nie wywołało to żadnej reakcji

    0
  • #6 01 Lis 2009 20:37
    lukasz506
    Poziom 19  

    Tą czarną maż to spuszczaj przynajmniej 1-2 razy do roku zależy jak dużo jeździsz, i pamiętaj przy ciepłym silniku , to wtedy parownik jest nagrzany i łatwiej ta czarna maź ścieknie.

    0
  • #7 01 Lis 2009 20:51
    wariato
    Poziom 43  

    Jaki kolega ma zbiornik ? I ile czasu już ma założoną instalację ? W moim przypadku jest tak że posiadając zbiornik 40 l to przez ten cały czas od momentu założenia nie idzie go nabić do oporu, oczywiście nie mówię tu że od razu całe 40 litrów bo jak wiadomo musi być miejsce na rozprężanie.
    Ale wchodzi mi jakieś 29 litrów, co daje mi na przejechanie ok 300 km w trasie. Pozdrawiam

    0
  • #8 01 Lis 2009 22:43
    coverled
    Poziom 13  

    Zatankuj na innej stacji. Zdarza się gaz gorszej jakości, auto ma mniejszego kopa i więcej pali. Sprawdź dokładnie szczelność instalacji, począwszy od butli do parownika. Jeszcze jest opcja wymiany membrany. Na razie pokombinuj ze szczelnością układu...

    0
  • #9 01 Lis 2009 23:29
    jsah
    Poziom 17  

    Sprawdź jeszcze dokładnie sondę lambda, bo właśnie ona ma znaczący wpływ na zużycie paliwa. Stare sondy lambda nieco przekłamują wskazania i tym samym zwiększają zużycie paliwa. Czas zmiany napięcia na przewodzie sygnałowym sondy lambda (0,1-0,9 V bądź 0,9-0,1 V) przy 2500 obr./min. ma wynosić ok. 0,3 s. Pozdrawiam.

    0
  • #10 04 Lis 2009 13:30
    kmielczarek
    Poziom 14  

    Sonda może być, ale kolega nie napisał jaką ma instalację, czy z registrem czy attuatorem, a sonda przy registrze nie ma nic do powiedzenia

    Jak kolega napisze jaką ma instalkację to będzemy mogli bardziej pomóc a nie gdybać

    pozdrawiam

    0
  • #11 04 Lis 2009 14:25
    szatasikkk
    Poziom 9  

    Sprawdż jeszcze termostat, czy silnik nagrzewa się do właściwej temp. pracy.

    0