Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Polar PS663S bio - wyrzuca bezpiecznik

missiek1987 26 Paź 2009 15:08 8422 20
  • #1 26 Paź 2009 15:08
    missiek1987
    Poziom 9  

    Witam,

    Jestem tu nowy i dość zielony jeśli chodzi o tematy pralek, zakupiłem tą pralkę a jestem studentem i chce aby tylko prała. Jednak gdy ją podłączam wywala korki. Wywala je w momencie włączenia programu a dokładnie naciśnięcia od siebie pokrętła programatora. Kabel wydaje się w porządku, zaglądałem do środka nie jest nigdzie przetarty ani nic. Kontrolka po włączeniu wtyczki w ogóle się nie świeci:/ Proszę o pomoc

    0 20
  • Sklep HeluKabel
  • #2 26 Paź 2009 15:22
    Andrzej_RTV
    Poziom 14  

    Prawdopodobnie uszkodzony jest filtr przeciwzakłóceniowy który znajduje się przy programatorze.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 26 Paź 2009 16:25
    missiek1987
    Poziom 9  

    A czy da rady coś z tym zrobić? Tzn. czy ja mogę coś z tym zrobić w domowych warunkach nie oddając pralki do serwisu?

    0
  • #4 26 Paź 2009 17:27
    dzi_dziuś
    Specjalista AGD

    Tak, musisz odnaleźć kondensator, zakupić nowy i wymienić, w domowych warunkach poradzisz sobie bez problemu.

    0
  • #5 26 Paź 2009 17:29
    missiek1987
    Poziom 9  

    Tylko że ja nie mam zielonego pojęcia jak wygląda kondensator, gdzie to kupić ile kosztuje i jak wymienić i czy na pewno to to jest zepsute?

    0
  • #6 26 Paź 2009 17:54
    toudikat
    Poziom 18  

    idź po przewodzie zasilającym i wyrzuć kondensator przykręcony do obudowy na klucz 13 lub 14
    te co wchodzą do kondensatora połącz z tymi co wychodzą (kostką elektryczną)i powinno być OK
    wychodzą dwa niebieskie, a wychodzi brązowy z niebieskim

    0
  • #7 26 Paź 2009 18:39
    missiek1987
    Poziom 9  

    kable zasilajace ida do programatora ( duza kostka w której styka się dużo kabli)oby dwa kable zasilające są czarne. W momencie gdzie wchodzą rozdwajają sie na dwa kable czarny i różowy . Rozumiem ze mam kable któe wchodzą połoączyc z kablami które wychodzą z drugiej strony???? to nie spowoduje jakiegos zwaracia ??

    0
  • #8 26 Paź 2009 19:05
    Logi
    Poziom 19  

    Witam

    Filtr przeciwzakłóceniowy to po prostu duży kondensator w aluminiowej obudowie o długości ok 8cm i średnicy ok 2cm. Ma 5 wyprowadzeń, 2 wejścia 230V, dwa wyjścia 230V i przewód ochronny. Czasem filtry lubią lekko wybuchnąć i wtedy widać gołym okiem że wnętrze wyskoczyło kawałek z aluminiowej obudowy, lub czasem mogą się zewrzeć w środku bez oznak zewnętrznych.
    Na jednym zdjęciu jest filtr przymocowany opaską do przewodów a na drugim jest schemat pralki gdzie w środkowej części schematu jest zaznaczony "Filtr p-z"
    Element taki można kupić w sklepie z częściami AGD i pewnie też na Allegro. Nie powinien kosztować więcej niż 20zł

    Pozdrawiam

    Pralka Polar PS663S bio - wyrzuca bezpiecznikPralka Polar PS663S bio - wyrzuca bezpiecznik

    0
  • #9 26 Paź 2009 20:17
    missiek1987
    Poziom 9  

    dzięki dużo mi to rozjaśniło jednak zabij mnie zastrzel u mnie nie ma takiego kondensatora! Powinien znajdować się on blisko programnoatora tak jak na Twoim zdjecieu jednak u mnie nie ma tej części! i co w zwiazku z tym?

    0
  • #10 26 Paź 2009 22:39
    Logi
    Poziom 19  

    Niekoniecznie blisko programatora. Czasem w pralkach spotyka się różne drobne przeróbki. Spotkałem się też z mocowaniem na tylnej ścianie od wewnątrz. Przewód sieciowy wchodził do pralki i na tylnej ścianie był podłączony do kostki elektrycznej i tam też bywał filtr. Jest też taka możliwość że ktoś "uprościł konstrukcję" i tego filtru już nie ma a uszkodzenie jest inne. Czy ta pralka działała w ogóle? Może ktoś poprzestawiał jakieś przewody przy programatorze albo w innym miejscu.

    0
  • #11 27 Paź 2009 07:05
    missiek1987
    Poziom 9  

    Ogólnie jest tak, że nie ma tego kondensatora, zamiast niego są połączone ze sobą kable widać że ktoś wcześniej ingerował w jej działanie. Wczoraj zauważyłem dziwną rzecz ponieważ w łazience gdy podłączam ją do jednego gniazdka wybija korki ale przez moment zapala się kontrolka. Po podłączeniu do innych gniazdek w łazience nic się nie dzieje tzn. nie wywala korków ani pralka się nie włącza:/ to samo jest gdy podłącze do przedłużacza. Pralka powinna działać ponieważ biorąc go od kolesia podłączał ją przy mnie i chulała gdy ją dowiozłem do domu przestała:/ dziwił mnie w sumie fakt że jemu też nie chciała działac gdy podłączył ją bezpośrednio do gniazdka zadziałała dopiero gdy podłączył do przedłużacza. Ja zrobiłem tak samo tylko on miał przedłużacz z uziemieniem a ja nie mam czy jest możliwe że to od tego?

    0
  • #12 27 Paź 2009 07:39
    niutat
    Poziom 37  

    Witam, to że pralka raz wywala bezpieczniki a raz nie spowodowane jest tym że podłączasz przewód L raz na jeden raz na drugi bolec wtyczki. Sugeruje to jednak że zwarcie jest z przewodem uziemiającym (obudową). W takim przypadku istnieje niebezpieczeństwo pojawienia się napięcia sieciowego na obudowie a jak to jest niebezpieczne nie muszę chyba pisać. W żadnym wypadku nie podłączaj pralki do gniazda bez podłączonego bolca uziemiającego. Sprawdź kondensatory silnika, silnik, grzałkę i silnik pompki. Może przy omijaniu kondensatora ktoś coś namieszał.

    0
  • #13 27 Paź 2009 08:36
    cirrostrato
    Poziom 36  

    missiek1987 napisał:
    zakupiłem tą pralkę a jestem studentem i chce aby tylko prała.
    Czyli (wydaje się) ,że jesteś facetem myślącym a z występujących problemów przy zakupie zabytku muzealnego nie wyciągnąłeś wniosków, mam PS-a już 24 lata i wiem co tam wysiada, sprawdziłeś chociaż stan kotła bo jak za miesiąc zacznie ciec to spalisz silnik, cieknąca pompa wody nie problem tylko zalana podłoga, łożyska na wale bębna wymieniałem co 3-4 lata. Jeśli była OK na przedłużaczu dwu przewodowym to na bank jest zwarcie (stawiam na grzałkę, może być uszkodzenie mechaniczne wewnątrz kotła, miałem tak, kondensator silnika raczej wykluczam, nie dał by tak twardego zwarcia). W sumie zakup nieciekawy a bez miernika ,,na oko" raczej małe szanse na naprawę. A pralka ma tylko prać...

    0
  • #14 27 Paź 2009 08:52
    Logi
    Poziom 19  

    Wygląda na to że sprawa jest poważniejsza. Trzeba będzie po kolei sprawdzać w którym miejscu jest przebicie, czy winny jest jakiś element (silnik, grzałka, hydrostat) czy może gdzieś są zwarte przewody, uszkodzona izolacja.
    Na początek można zrobić taką próbę - otworzyć drzwi (wtedy zasilanie do całej pralki nie dochodzi) i włączyć pralkę (wyciągnąć pokrętło programatora). W takim stanie powinna się zaświecić zielona kontrolka. Świadczyło by to o sprawnym przewodzie zasilającym od wtyczki aż do programatora.
    Rób te próby ostrożnie i nie dotykaj samej pralki przy włączaniu napięcia.
    Dołączyłem jeszcze schemat pralki oraz program demonstracyjny pracy pralki. Można w tym programie zamykać drzwi, ustawiać konkretny program, włączać przyciski i uruchamiać cały proces prania. Program nie działa idealnie ale można się zorientować co w danym momencie powinno być załączone.

    Pralka Polar PS663S bio - wyrzuca bezpiecznik

    0
  • #15 27 Paź 2009 15:07
    missiek1987
    Poziom 9  

    A więc tak jak otworzyłem bęben i włączyłem pralke (pociągnąłem programator) nie zaświeciła się kontrolka ani też nie wybiło korków... ale jak zamknąłem bęben ( na wyciągniętym programatorze) od razu wybiło korki i jaka diagnoza?

    0
  • #16 27 Paź 2009 18:43
    Logi
    Poziom 19  

    To że zielona kontrolka się nie zaświeciła może świadczyć o jej uszkodzeniu lub o trochę innym wpięciu przewodów w instalację. Trudno, to na razie zostawmy.
    Będziemy teraz po kolei odpinać od programatora poszczególne urządzenia i może w ten sposób dojdziemy do tego który powoduje zwarcie.
    Czy masz do dyspozycji omomierz? Lepiej sprawdzać poszczególne obwody omomierzem niż bawić się pod napięciem.

    0
  • #17 27 Paź 2009 18:49
    serwisant73
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bez odpinania - sprawdz najpierw elektromagnes przy ryglu.

    0
  • #18 27 Paź 2009 19:38
    missiek1987
    Poziom 9  

    niestety nie mam omomierza a skoro wybija korki podczas wpinania bębna to nie przybliża już tego co może być zepsute?

    0
  • #19 27 Paź 2009 20:33
    serwisant73
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W tym wypadku trudno wyrokować na odległość a od czegoś trzeba zacząć.

    0
  • #20 27 Paź 2009 22:20
    Paweł Es.
    Pomocny dla użytkowników

    Tam nie ma elektromagnesu od blokady drzwi, to nie te czasy.

    1. Sprawdź czy przewody sieciowe od wtyczki oznaczonej na schemacie 220V idą do podanych na schemacie styków programatora.


    2. Spróbuj odłączyć jeden z tych zielonych przewodów od kontrolki zasilania (oczywiście rób to przy odłączonym kablu sieciowym od gniazdka).

    Włącz pralkę i zobacz czy wywala bezpiecznik, to będzie test czy sama kontrolka nie ma zwarcia.

    Jeżeli zwarcie nie ustąpi to podłącz kontrolkę jak była poprzednio.

    0
  • #21 24 Wrz 2012 20:27
    kroczusiek
    Poziom 13  

    Wiem że jestem archeologiem, ale może komuś pomogę w przyszłości : w momencie odpalania programu prania w tej pralce załączany jest tylko elektrozawór napełniający pralkę wodą, 'silnik' programatora oraz czujnik poziomu wody; wszystkie inne czynności są robione później, co oznacza że można zawęzić pole poszukiwań do tych kilku elementów

    0