Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diagnostyka nagrzewnicy Ebespacher Hydronic II

ciempas 26 Paź 2009 17:43 10089 30
  • #1 26 Paź 2009 17:43
    ciempas
    Poziom 2  

    Witam serdecznie

    Pacjentem jest Toyota Corolla z 2005 z nagrzewnicą spalinową Hydronic II (nie wiem konkretnie jaki model). Problem polega na tym, że nagrzewnica czasami po załączeniu pracuje przez około minutę po czym wyłącza się a czasami pracuje całkiem normalnie. Z tym problemem udałem się do jednego z warsztatów ze strony Eberspachera by zdiagnozować co jest nie tak. Niestety okazało się, że posiadanym przez warsztat testerem nie można zdiagnozować mojej nagrzewnicy ponieważ jest ona na szynie CAN i ponoć może to zrobić tylko Toyota. W pierwszym serwisie Toyoty stwierdzili że ich tester też mi nie pomoże w drugim natomiast stwierdzili ze cale urządzenie trzeba wyciągnąć i dokładnie przejrzeć. Dałem sobie spokój z ASO.

    Tutaj moje pytanie czy na Śląsku jest jakiś warsztat gdzie będę mógł zdiagnozować moją nagrzewnicę??

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam

    1 29
  • #2 27 Paź 2009 17:09
    Spacewalker
    Poziom 32  

    Szukaj serwisów Skylark , oni się zajmują serwisem i instalacją webast. Jeden z panów jest chyba obecny nawet na forum pod tym nickiem.

    0
  • #3 29 Paź 2009 21:10
    skylark
    Poziom 25  

    Wywołany do tablicy....
    W tym ogrzewaniu jest diagnoza Toyoty jak również Eberpaechera, z tym że nie jest wyprowadzony przewód diagnostyczny Ebera.

    0
  • #4 29 Paź 2009 22:08
    ciempas
    Poziom 2  

    Czyli faktycznie zostaje tylko ASO Toyoty??

    0
  • #5 29 Paź 2009 22:12
    skylark
    Poziom 25  

    Serwisów Toyoty bym nie przeceniał. Raczej skierowałbym do serwisów Eberspaechera... i to też z doświadczeniem Hydronica.

    0
  • #6 26 Gru 2009 15:25
    london2004
    Poziom 19  

    Czym diagnozowac EBERSPACHER HYDRONIC II CAN?

    0
  • #7 27 Gru 2009 17:26
    SP7SEC
    Poziom 26  

    To że urządzenie ma sterowanie CAN to wcale nie znaczy że i protokół diagnostyczny jest w tym standardzie ja stosuje KD2000 plus przejściówka we własnym wykonaniu, bo fabryczna to jakaś niedorobiona czy pochodzenia CHRL

    0
  • #8 28 Gru 2009 21:50
    london2004
    Poziom 19  

    Jak zrobic interfejs do diagnozy?

    Czy HYDRONIC D5W F pochodzace z VW Sharan 04r. powinno komunikowac sie z VAG_COM na stole,a wiec plus,masa i komunikacja?

    1
  • #9 03 Sty 2010 18:50
    SP7SEC
    Poziom 26  

    niestety nie zdiagnozujesz tym program on nie obsługuje tych urządzeń troche za stary

    Dodano po 2 [minuty]:

    niestety nie zdiagnozujesz tym program on nie obsługuje tych urządzeń troche za stary

    0
  • #10 10 Sty 2010 11:55
    ciempas
    Poziom 2  

    W moim przypadku diagnostyka polegała na demontażu całego Ebera i przewiezienia go do warsztatu. Tam po godzinie doszli ze padł sterownik, jedyne 700 netto.

    0
  • #11 20 Sty 2010 07:09
    greggy
    Poziom 12  

    london2004 napisał:
    Czy HYDRONIC D5W F pochodzace z VW Sharan 04r. powinno komunikowac sie z VAG_COM na stole,a wiec plus,masa i komunikacja?

    london2004
    Rocznik 2004 do czerwca miał montowane D5W-Z, a potem już Hydronic II typu D5Z-F. Sprawdź dobrze co tam masz. Jesli D5Z-F, to ja używałem VAG-COM (ver.311-2) i działa diagnoza i kasowanie błędów po interfejsie KKL, choziaż raportuje że jest to piecyk D5W.

    0
  • #12 27 Sty 2010 11:35
    przybpaw
    Poziom 11  

    Koledzy to w końcu Hydronic II typu D5Z-F w Toyocie jest na CANie czy sterowane analogowo? Mnie akurat chodzi o Avensisa.

    0
  • #13 31 Sty 2010 01:33
    Stefanek1
    Poziom 26  

    skylark napisał:
    Serwisów Toyoty bym nie przeceniał. Raczej skierowałbym do serwisów Eberspaechera... i to też z doświadczeniem Hydronica.

    W Sharanie 2004 w miejsce D5Z-F ster. CANem, myslę włozyc anal. D5WZ, czy masz może rozpiskę pinów we wtyce D5Z-F?

    0
  • #14 02 Lut 2010 15:21
    skylark
    Poziom 25  

    1. + stały
    2. masa
    3. pompa paliwa
    4. pompa paliwa
    5. VAG diagnoza
    6. sygnał dogrzewacza po stacyjce i czujniku zewnętrznym
    7. + po alternatorze
    8. diagnoza JE

    0
  • #15 02 Lut 2010 22:03
    dugi011
    Poziom 2  

    witam wszystkich
    zajmuję się naprawą i diagnozowaniem hydroniców II F i H od toyoty!!!
    moim zdaniem nie są na CANIE!! to bujda ja osobiście je uruchamiam na stole!!!
    W razie jakichkolwiek pytaniach pomocach proszę o kontakt mailowy dugi011(malpa)wp.pl
    w tej chwili mam jeden na sprzedaż od toyoty 100% sprawny!!! POZDRAWIAM:D:D:D:idea::idea::idea::idea::idea::D:D:D:D:D

    0
  • #16 03 Lut 2010 01:07
    Stefanek1
    Poziom 26  

    skylark napisał:
    1. + stały
    ............


    Dzięki serdeczne za pomoc.

    dugi011 napisał:
    witam wszystkich
    zajmuję się naprawą i diagnozowaniem hydroniców II F i H od toyoty!!!
    moim zdaniem nie są na CANIE!! to bujda ja osobiście je uruchamiam na stole!!!
    W razie jakichkolwiek pytaniach pomocach proszę o kontakt mailowy dugi011(małpa)wp.pl
    w tej chwili mam jeden na sprzedaż od toyoty 100% sprawny!!! POZDRAWIAM:D:D:D:idea::idea::idea::idea::idea::D:D:D:D:D

    Dzięki również, wysłalem maila.

    Pozdrowienia.

    0
  • #17 12 Lut 2010 13:15
    Krzychol
    Poziom 1  

    Witam.

    skylark napisał:
    1. + stały
    2. masa
    3. pompa paliwa
    4. pompa paliwa
    5. VAG diagnoza
    6. sygnał dogrzewacza po stacyjce i czujniku zewnętrznym
    7. + po alternatorze
    8. diagnoza JE


    Mam pytanie odnośnie pkt. 6. O jaki czujnik zewnętrzny chodzi?

    0
  • #18 22 Paź 2010 19:17
    czarny8
    Poziom 11  

    To samo tylko dla kostki z TOYOTY

    1. brązowy - masa
    2 zielony - pompa paliwa
    3 niebieski - sygnał dogrzewacza po stacyjce i czujniku zewnętrznym
    4 nieb-biały - diagnoza JE
    5 czerwony- + stały
    6 czerw-czar - pompa paliwa
    7 nie-żół - toyota diagnoza (prawdopodobnie)
    8 żółty - + po alternatorze

    1
  • #19 20 Gru 2010 17:29
    exdar
    Poziom 9  

    Krzychol napisał:
    Witam.
    skylark napisał:
    1. + stały
    2. masa
    3. pompa paliwa
    4. pompa paliwa
    5. VAG diagnoza
    6. sygnał dogrzewacza po stacyjce i czujniku zewnętrznym
    7. + po alternatorze
    8. diagnoza JE


    Mam pytanie odnośnie pkt. 6. O jaki czujnik zewnętrzny chodzi?



    chodzi o czujnik temperatury zewnętrznej-dwu stanowy - 0/1- w zakresach 5 stC lub 10 stC

    0
  • #20 24 Sty 2015 14:32
    Waziutki
    Poziom 9  

    Witam. Mam Hydronic II D5Z-F (2005 AUY, 115 KM) pytam tutaj by nie zawalać innego tematu.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14323542#14323542 TU mój problem z płynem ale też opisałem trochę ogrzewanie na tył przez walniętą pompkę obiegu.
    O ile piec nigdy nie zastartował bo miał po awarii pompki błąd 01492 oraz 01410(4 razy),
    wczoraj po wcześniejszej wymianie pompki obiegu podpiąłem pod komputer skasowaliśmy te błędy no i można było (chyba w programie diagnostycznym DELPHI) zrobić krótki test pieca.
    Co się dało zrobić to odczytać nazwę sterownika w piecu(7m3815071c hezig b/d5w), jakieś tam dane jeszcze, załączyć wiatrak oraz pompkę paliwa. Odpadło mi więc sprawdzenie "na krótko" czy pompka w ogóle działa, czy kable do niej nie pognite i czy w ogóle jest na nią napięcie we wtyczce ( którą do dziś nie mogę odpiąć/rozpiąć ;-). Wnioskuję z tego (jeżeli źle myślę to mnie poprawcie) że sterownik pieca nie jest zablokowany??!! Też podejrzewałem to, bo poniżej +5`C piec nigdy nie dał znaku życia. Jednak jeżeli dało się rady zrobić test to sterownik działa poprawnie? tak?
    Dalej, na zimnie dzisiejszym czyli 0`C piec nie daje oznak życia. Teraz wypadało by zrobić zworkę na czujniku, na podszybiu, po rozruchu silnika powinno zastartować tak? ale jeżeli nie to co najpierw sprawdzić świecę? Bo wiatrak chodził , sam słyszałem, pompką paliwa też ostro "tykała", no ale dalej grzania nie ma.

    1
  • #21 24 Sty 2015 18:16
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Ze świecy był by błąd na sto procent. Pamiętaj że nie może być włączony ECON na klimatroniku bo piec nie ruszy.

    0
  • #22 24 Sty 2015 22:43
    Waziutki
    Poziom 9  

    Czyli co, jeżeli cokolwiek ruszyło podczas sprawdzania programem (pompka,wiatrak) to mogę zakładać, że sterownik jest sprawny (częściowo, w całości??-jaki efekt, ewentualne objawy?).
    od momentu kasowania błędów, od wczoraj - piecyk nie odpalił, chodź przy teraźniejszej temp. powinien, nawet bez ECON`u na klimatroniku. (Czy jakiekolwiek błędy w klimatroniku: w moim przypadku błąd silnika klap-tył oraz silnik dystrybucji powietrza - pisałem wcześniej że "doraźnie" ;-) zastąpiłem sobie je sztywną linką- na ręcznie, prócz tego wszystko OK -mają wpływ na złe działanie pieca, ewentualne błędy jego?) Koło środy będę grzebał z autem, ten przełącznik na czujnik, tak więc po zworce, przy odpaleniu silnika powinno grzać... hmm teoretycznie. Tylko ja mam jakieś przeczucie że to nie koniec błędów.

    Ps. Odnośnie tego czujnika na podszybiu, to w kostce (gnieździe) powinno być jakieś napięcie, 12v ?, i kiedy jest ono (w którym momencie o ile nie zawsze-nie sprawdzałem) podawane? ?Na postoju podczas wł. zapłonu silnika, po jego uruchomieniu, jakaś zwłoka czasowa? Pytam by co nieco się przygotować na ew. niespodzianki.

    0
  • #23 25 Sty 2015 13:04
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    A dlaczego czepiłeś się tego czujnika? Nie możesz mu po prostu podać napięcia na piny sterujące? Piec można sprawdzić tak jak opisali to koledzy powyżej ale musisz tą kostkę rozpiąć. Wtedy też byś sprawdził czy wszystko dobrze z samochodu steruje.
    Ja to zawsze sprawdzam podłączając czerwony +, brązowy -, niebieski i żółty razem do plusa.
    Jeśli piec jest sprawny to powinien włączyć dmuchawę na kilka sekund, później cisza przez około minutę i po tym czasie zaczyna pykać pompka paliwa i odpala piec.

    0
  • #24 25 Sty 2015 17:01
    Waziutki
    Poziom 9  

    exdar napisał:
    Krzychol napisał:
    Witam.
    skylark napisał:
    1. + stały
    2. masa
    3. pompa paliwa
    4. pompa paliwa
    5. VAG diagnoza
    6. sygnał dogrzewacza po stacyjce i czujniku zewnętrznym
    7. + po alternatorze
    8. diagnoza JE


    Dobra, nie pamiętam jakie były kolory przy wtyczce, ale odnośnie powyższego opisu i twojego sposobu to:
    7.żółty(+po alternatorze) i 6.niebieski(zewnętrzny czujnik temp) to spiąć razem pod czerwony 1. "+" i podać na ten pin +12v z zewnętrznego źródła,
    dalej na 2. "-" "masa" (brązowy) podać "-" z zewn. źródła i to wszystko do odpalenia.
    Nie wiem czy nie zapomniałem zasilaniu na pompkę paliwa? Czy już to zrobione?

    A, i to wszystko po odpaleniu silnika by obieg działał? czy silnik nie potrzeba włączać, w sumie to na samym włączonym zapłonie pompka się załączy po 1 min.

    0
  • #25 26 Sty 2015 11:22
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Silnika nie trzeba odpalać bo to tylko do sprawdzenia czy ruszy. Nie pamiętam jak z pompką paliwa ale jak wtyczka odpięta to nie będzie działała na pewno tego zapomniałem dopisać i nie ruszy trzeba bu było kabelkami połączyć. sugeruj się raczej schematami z tego pliku co ci w tamtym temacie podałem bo oni tu o toyocie piszą. Odszukaj tam opis z D5WZ ten taki najprostszy a najlepiej to przy pompce paliwa zobacz kolory kabli i porównaj który schemat się zgadza.

    0
  • #26 29 Sty 2015 13:22
    Waziutki
    Poziom 9  

    No i klops. Wtyczka zeszła całkiem prosto. Bałem się, że coś się złamie. Co do pieca to nie opalił, połączyłem tak jak mówiłeś, chodź pompką paliwa sterowałem bezpośrednio przy stykach pompki. Wiatrak ruszał minimalnie na ok. 3 sek. i to ledwo, ledwo, w końcu z tłumika zaczęła kapać ropa, to sobie dałem spokój, oraz robiło delikatne puff, puff dymkiem. Pompką sterowałem różnie. Co dziwne podczas testu (pod komputer) wiatrak śmigał o życie, a praca pompki paliwa była zdecydowanie głośniejsza i wyraźniejsza niż jak sterowałem nią "na krótko". Na razie nie wiem czy to ściągać cały piec i dać do sprawdzenia?
    Korzystając z kanału już, zasugerowany innymi postami ociepliłem przewody do tyłu, w sumie to koszt nie wielki, natomiast z sensownością przedsięwzięcia to się okaże w praktyce, nie wiem tylko czy nie przesadziłem z izolacją przewodów do klimy na tył, które też biegną razem z "ciepłymi" nie doczytałem się czy tak można i czy to nie zakłóci pracy układu.
    Diagnostyka nagrzewnicy Ebespacher Hydronic II Diagnostyka nagrzewnicy Ebespacher Hydronic II Diagnostyka nagrzewnicy Ebespacher Hydronic II Diagnostyka nagrzewnicy Ebespacher Hydronic II Diagnostyka nagrzewnicy Ebespacher Hydronic II

    0
  • #27 29 Sty 2015 18:01
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Z tym ociepleniem to zrobiłeś trochę błąd, otulina ma być założona nacięciem w dół, aby po wjechaniu w kałużę, czy w czasie jazdy w deszczu, woda nie zbierała się wewnatrz ocieplenia. Co tam wpadnie przez nieszczelności to ma szybko wylecieć własnie tym nacięciem w dół.
    Rurki klimy też zmieniają temperaturę i skroplona para, czyli woda, ma sciekać przez to nacięcie wdłuż otuliny. Jak dostanie sie tam teraz solanka z zimowej drogi to bedziesz miał ładną reakcję z aluminium pod tą otuliną.
    Odklej plastry i obróć utulinę, możesz troszkę dołozyć opasek 'trutek'.

    0
  • #28 29 Sty 2015 19:10
    Waziutki
    Poziom 9  

    A tak kończąc wątek z tymi otulinami, przecież wszyscy jeździcie panowie, że się tak wyrażę ze sprawnymi dogrzewaczami ( o ile wszyscy i o ile ze sprawnymi), to może ktoś faktycznie potwierdzić czy to całe "docieplenie" naprawdę daje efekt namacalny w postaci odczuwalnego przyśpieszenia nagrzewania temperatury silnika? Czy raczej jest to efekt "placebo" i sam sprawny dogrzewacz, raczej rozwiązuje problem szybszego nagrzewania silnika + większego ciepełka w środku ( nie wspomnę o cieplejszym silniczku jak i mniejszym spalaniu w tym momencie). Pytam bo efekt "cieplarniany" ;-) zamierzony ,bez sprawnego dogrzewacza, nijak może się mieć do całości, a właśnie ewentualne szkody spowodowane stałą wilgocią lub co gorsza innym brudem który właśnie od momentu ocieplenia, będzie się tam utrzymywał - będzie w ogólnym rozrachunku, bardziej szkodził niż pomagał, a w konsekwencji sam sprawny dogrzewacz załatwia sprawę bez "dodatkowych tuningów". Chyba, że praktyka pokazuje inaczej? Czy mógłby ktoś chodź w jednym zdaniu rzucić opinię? Dziękuję.

    Ps. A propos, jak podłączałem piec ze wtyczki, dając prąd z prostownika (podłączyłem multimetr by widzieć jakie napięcie jest cały czas) na piny 1(+) 6(czujnik zew), 7(alternator-STRAT) właśnie ok 12,5-13,5 V a nie 14,4V - to mogło mi to nie wystartować? Czy jednak świeca padnięta?

    0
  • #29 29 Sty 2015 19:34
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Powiem tak; te dwie aluminiowe rurki co idą pod autem do tylnej nagrzewnicy i pieca mają długość w sumie około 5 m, wiec działają jak dobra chłodnica. Pod autem w czasie jazdy jest przemieszczana dość duża masa zimnego, a zimą zmrożonego powietrza, jazda po mokrej nawierzchni to ciagłe polewanie kropelkami wody naszych rurek. Więc jesli to ciepło zdołamy zatrzymać, oczywiscie nie wszystko, to mamy lepiej dogrzany silnik, ciepełko w kabinie i mniejsze spalanie przez silnik i dogrzewacz. ECU silnika zczytuje temperaturę z czujnika G62 i ponizej 80 st C zwiększa dawkę na pompie wtryskowej / nastawnik/ i na pompowtryski celem szybszego osiągnięcia właściwej temperatury silnika czyli 87-90 st C, w tym przypadku SGA /SharanGalaxyAlhambra/ 1,9TDI silniki w modelu MK1 to Z1 90kM i AFN 110KM , a w MK2 to AUY 115 kM i ASZ 131 kM. Czyli z niedogrzanym silnikiem jazda jest jak na 'ssaniu', mało tego, złe spalanie niesie za sobą zapychanie turbiny / kierownice/ i katalizatora sadzą i nagarem, co niesie za soba następne wydatki.
    OCIEPLAĆ!
    Czy to ci wystarczy?

    1
  • #30 30 Sty 2015 13:43
    Waziutki
    Poziom 9  

    Starczy!
    Dzwoniłem dziś do okolicznego warsztatu co się zajmują naprawą,regeneracją dogrzewaczy itp, i po przedstawieniu problemu, gość-serwisant (może nie na siłę) namawia mnie do wepchnięcia dogrzewacza starszego typu, i tu nie zdążyłem zapamiętać jaki to był typ chyba d5ws czy jakoś tak, natomiast ogólnie odradza mi naprawę tego mojego z racji na małe prawdopodobieństwo dłuższego, bezawaryjnego działania dogrzewacza. Ewentualny koszt nowego sterownika to ok 1200 zł, regenerować nie za bardzo, bo pochodzi "niedługo", tak więc od słowa do słowa dla niego nie problemów założyć ten starszy, jednak jak wygląda sprawa podpięcia i sterowania? Gość mi mówi, że nie ma najmniejszego problemu z działaniem, podpięciem, jedynie inne mocowanie pieca i coś tam. (zakładanej używki nie chciał nawet w rozliczeniu z moim piecem bo jak powiedział: "do niczego mu nie jest potrzebny złom?").
    Jak się to ma do tego że mój piec podobno ma jakieś sterowanie z modułu komfortu a tamten starszy nie? Tu post o tej zamianie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7624767#7624767
    Pytam czy to jest faktycznie do zrobienia, czy faktycznie nie ma z tym problemu z zamianą, mam pewne obawy co do sterowania bo ktoś pisał że w ogóle to inne wtyki, czy kabloteka...
    (apropos, poczytałem opinie o tym warsztacie, niestety mało, ale same negatywne i tu mam dylemat, co by gość pewny spieniężenia swojego pieca klientowi nie wcisnął mi sprzętu, który jednak nie będzie chodził tak prosto jak to mnie zapewniał przez telefon- koszt tej używki to 800!)
    No chyba że jest naprawdę starszy model od mojego piecyka (tylko że JA źle usłyszałem model), który faktycznie jest sprawniejszy od d5zf hyd-II i w dodatku pasuje sterowaniem i przyłączem elektr. O mocowaniu do auta nie wspomnę bo to drobiazg.

    2ps. O ociepleniu jak wspomniałem to mnie prawie wyśmiał.. :-?
    http://www.autoklima-ogrzewanie.pl/index.php?glowna

    0
  Szukaj w 5mln produktów