Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki glosnik do suba samochodowego ?

bilu20 23 Cze 2004 14:42 1407 13
  • #1 23 Cze 2004 14:42
    bilu20
    Poziom 10  

    A wiec tak :

    Szukam czegos taniego do subwoofera samochodowego, skrzynia nie moze byc za duza, bo to jest MATIZ :-(. Mysle o jakims glosniku ALPHARDA, bo sa dosc tanie, a niektore modele sa sprawdzone. Wzmacniacz ma 50 W samochodowy na 4 Ohm.

    Jezeli ktos z was robil cos do auta na jakims tanim i wydajnym glosniku do 100 zl, max 120 zl to dajcie znac :-) Pozdrawiam !

    Moze alphard Lw800 2x, tylko tandem, czy obok siebie ???...

    0 13
  • #3 23 Cze 2004 15:55
    Falco76
    Poziom 25  

    Wzmacniacz do tandemu potrzebujesz minimum 2x70W. Jak zrobisz głośniki obok siebie to skrzynka wyjdzie ok.60L, a to już sporo jak na matiza. Zrób sobie na początek na jednym głośniku, zobaczysz jak gra. Będzie mało - to go później przerobisz.

    0
  • #4 23 Cze 2004 18:28
    bilu20
    Poziom 10  

    nigdy nie jest za duzo, od razu wiadomo, ze bedzie za malo... :-) na stronie mcds'a jest zeczywiscie fajny projekt 2 x Lw 800 w tandemie, ale ja z elektronika nie mam za wiele wspolnego i moge miec problem ze zrobieniem wzmacniacza z przetwornica :-( Mam ten wzmacniacz samochodowy 4 x 50, wiec myslalem, ze jeden glosnik podlacze pod 50 W jednego kanalu, a drugi pod 50 W drugiego kanalu i w ten sposow rozwiaze problem "zsumowania kanalow"

    poradzcie :-)

    0
  • #5 23 Cze 2004 18:44
    tajemny
    Poziom 11  

    Podobno Alphard DW100K sprawuje sie bardzo dobrze jako sub samochodowy. O ile dobrze pamiętam skrzynia zamknięta ok 50l. Po więcej informacji odsyłam do akustyki.tk na stare forum (jak znowu zacznie działać). A cena głośnika to ok 75zł chyba (jest na allegro).

    0
  • #6 23 Cze 2004 18:55
    bilu20
    Poziom 10  

    Falco76 napisał:
    Wzmacniacz do tandemu potrzebujesz minimum 2x70W. Jak zrobisz głośniki obok siebie to skrzynka wyjdzie ok.60L, a to już sporo jak na matiza. Zrób sobie na początek na jednym głośniku, zobaczysz jak gra. Będzie mało - to go później przerobisz.


    Hmm Mi chodzi wlasnie o to, zeby nie wykonywac wzmacniacza, tylko wykorzystac ten, co mam... Jezeli puszcze 50 W RMS na jeden glosnik i 50 W RMS na drugi glosnik, przy czym oba beda w tandemie, to powinno byc dobrze ! Przeciez ten Alphard Lw800 ma tak naprawde ok 60W RMS, wiec tylko 10 W wiecej niz wzmacniacz, z kolei , jezeli zrobie wzmaka 2x 100 w na TDA7294 specjalnie do tego tandemu, to podniose sobie koszty i moc uzyteczna zwieksze tylko do 70 W na jeden kanal, bo tyle da mi TDA ...

    Poradzcie prosze, chodzi mi teraz o ten naped do tego suba...

    0
  • #7 23 Cze 2004 20:54
    irek2
    Poziom 40  

    Ciekawe czy ten twoj wzmacniacz ma prawdziwe 4*50W bo tyle samo pisza na radiach samochodowym a mimo to radia maja tylko 4*20W.
    Co do subwofera to mozesz wstawic dwa LW800 do zamknietej skrzyni 30-40litrow obok siebie. Albo wstawic je w polke jak wejda. I powinno byc ok.

    0
  • #8 23 Cze 2004 21:42
    bilu20
    Poziom 10  

    Ten wzmacniacz to : http://www.allegro.pl/show_item.php?item=26593747 sadze, ze producent nie podal mocy PMPO, tylko muzyczna, wiec rms powinna byc o polowe mniejsza... nie mam zamiaru robic glosnikow w polce. ma byc na Tuba. trudno sprobuje w tandemie, a jak bedzie za slabo, to sie dorobi wzmacniacz... :-)

    dzieki z apomoc

    0
  • #9 23 Cze 2004 23:35
    irek2
    Poziom 40  

    Po co ci ten tandem??????
    Zastosowanie tandemu rozciaga tylko nieco czestotliwosc graniczna ale kosztem efektywnosci!
    W praktyce gra nieco inaczej ale znacznie ciszej niz dwa obok siebie. A symulacja na stronce MDCS to tylko teoria! Zasymuluj sobie Alpharda SW803Z w b-r w 20litrach. Symulator pokaze pasmo od 20Hz! Kupilem i zmierzylem, bajki symulator pokazal! Ale niektorzy lubia zyc w swiecie bajek...

    0
  • #10 23 Cze 2004 23:55
    bilu20
    Poziom 10  

    zgadza sie, sa tacy, ktorzy lubia zyc w swiecie bajek, ale takim kims nie jestem ja :-) Bez wahania wstawilbym dwa glosniki obok siebie w jednej skrzyni, ale musialaby ona miec 60 litrow... :-( wiec bylaby to pojemnosc zbyt duza dla MATIZA. Wiec pozostaje mi zrobienie suba na jednym lw800. No to juz wole zrobic ten tandem...

    0
  • #11 23 Cze 2004 23:58
    piotrek_bak
    Poziom 22  

    a irek w takim razie jak to grało??

    0
  • #12 24 Cze 2004 00:16
    Falco76
    Poziom 25  

    Spokojnie tym wzmacniaczem pociągniesz tandem. Zrób 2xLW800 w skrzyni ok.30-32l i będzie ok. Woziłem taki w samochodzie tylko właśnie miałem za słabe końcówki, ale grał całkiem ładnie i co najważniejsze w miarę poprawnie.

    0
  • #13 24 Cze 2004 22:09
    irek2
    Poziom 40  

    piotrek_bak pewnie pytasz o tego SW803Z. Juz nie raz pisalem ze gra cicho i malo dynamicznym baset. Glownie jest to buuuu buuuuu buuuu. Ale dosc nisko schodzi choc przy tej efektywnosci zupelnie tego nie czuc. Membrana wariuje a w uchach niedosyt dB.
    bilu20 napisalem ci ze dla dwoch LW800 wystarczy 30-40 litrow obudowy bez tandemu. Zreszta daj sobie spokoj z tandemem i wogole z dwoma glosnikami zrob suba na jednym i po klopocie.
    A zreszta tandem jest najlepsze ale z trzech glosnikow a nie z dwoch :)

    0
  • #14 27 Cze 2004 22:43
    Falco76
    Poziom 25  

    Możesz wyjaśnić jak wygląda tandem z 3 głośników?

    0