Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Migająca kontrolka świec żarowych w Alhambra i inne problemy

maly_dawidek 26 Paź 2009 21:50 10589 5
  • #1 26 Paź 2009 21:50
    maly_dawidek
    Poziom 10  

    Witam, od czerwca jestem posiadaczem Seata Alhambra TDi (AHU) z 97r. Od samego początku mam jakieś problemy i chce wreszcie przed zimą je usunąć, tak więc po kolei:
    1. Odkąd kupiłem autko i wracałem nim do domu zauważyłem że niekiedy miga kontrolka świec żarowych ale z autkiem nic się nie dzieje, i tak jeżdżę nim do dziś, co to może być, i jak to usunąć?
    2. Kolejny problem pojawił się miesiąc po użytkowaniu autka. Niekiedy w czasie normalnej lub szybszej jazdy lub przy szybszym przyśpieszaniu auto nagle staje się słabe i to wygląda jakby się turbina wyłączyła. Co może być tego powodem takiego zjawiska i jak to usunąć?
    3. Od pewnego czasu są zimne dni i na wyświetlaczu zegarka w lewym górnym rogu pokazuje mi znaczek jakby ogrzewania ale nic się z dogrzewaczem nie dzieje i mam zegarek zwykły bez sterowania, do tego na licznikach pojawia się śnieżynka. Co ten znaczek oznacza i czy może to być włącznik dogrzewacza? (Auto jest z climatronikiem jednostrefowym lecz nad lewym tylnym nadkolem jest jakby dodatkowa nagrzewnica)
    4. W zimne dni dogrzewacz się nie załącza, co może być przyczyną?
    5. Od tygodnia zauważyłem że po uruchomieniu silnika i ruszeniu obroty raz się zablokują na 1500obr/min i można dawać gaz do końca i nic dopiero po całkowitym zdjęciu nogi z gazu i ponownym przyspieszaniu jest wszystko ok, powtarzam tylko że to się dzieje raz po uruchomieniu silnika i ruszeniu. Co jest przyczyną i jak usunąć tą usterkę?
    6. Kilka dni temu wymieniłem płyn do chłodnicy i przy grzaniu silnika aby otworzył się termostat, trzymałem go na 2500 obr/min i po kilkunastu sekundach zaczęła migać i piszczeć kontrolka oleju lecz po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomienia wszystko wracało do normy a ostatnio jak miałem 100km trasę to po dłuższym utrzymywaniu prędkości 100km/h i z 300kg obciążeniem dwa razy migła i zapiszczała kontrolna oleju. co może być przyczyną i czy mogłem coś zepsuć wymieniając płyn chłodniczy.


    I to by było narazie na tyle po półrocznym użytkowaniu autka:) Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. Jeśli napisałem w złym miejscu to wybaczcie ale to mój pierwszy temat.

    2 5
  • #2 26 Paź 2009 22:05
    krollew
    Poziom 20  

    Ad 3. W większości aut istnieje swego rodzaju ostrzeganie o niebezpieczeństwie śliskości jezdni. I to jest to prawdopodobnie - ta śnieżynka.
    Dla przykładu: w Oplu śnieżynka pojawia się przy temp.. <=4°C, w Toyocie miga wskazanie termometru przez chwilę po uruchomieniu auta przy temp.. <=5°C.

    0
  • #3 26 Paź 2009 22:52
    wasyl
    Poziom 11  

    1. Sprawdź światła stopu i wymień wyłącznik nad pedałem hamulca to zazwyczaj pomaga - typowe objawy uszkodzenia tego czujnika są takie jak opisałeś.

    2. Nie wiem jakie masz oznaczenia silnika, ale czasami pomaga "rozruszanie" kierownic w turbinie
    3. śnieżynka ostrzega o temp. poniżej +4C, a dogrzewacz, który znajduje się przed lewym tylnym kołem służy do podgrzania silnika i całego układy chłodzenia i utrzymania stałej temperatury silnika dielsa ~90C i powinien włączać się automatycznie przy temp. około +10C, ale czasami jest to niżej - zależy od czujnika temperatury od podgrzewacza , który umieszczony jest na podszybiu w okolicy silnika mechanizmy przednich wycieraczek i ma średnicę 2 zł. Ja go znajdziesz i zewrzesz jego styki to przy włączonym silniku powinien ruszyć dogrzewacz.
    4. Czujnik temp, świeca żarowa dogrzewacza lub jej sitko (podtrzymująca płomień), silniczek powietrza w nim - najlepiej podłączyć się vagiem i w logach masz komunikat błędu.
    5. Albo potencjometr przy pedale gazu, a może czujnik przepływu powietrza - tu tez przydałby się VAG i odczyt błedów w pracy silnika.
    6. Dobrze sprawdzić czujnik oleju i jego styki , bo płyn chłodzący nie ma nic do tego.

    A tak więcej o SGA to poczytaj sobie np. tu : http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=108

    0
  • #4 27 Paź 2009 15:56
    rh.rally
    Poziom 18  

    wasyl napisał:
    2. Nie wiem jakie masz oznaczenia silnika, ale czasami pomaga "rozruszanie" kierownic w turbinie


    Kolega napisał, że to AHU, a tam nie ma turbiny ze zmienną geometrią.

    Winną tego zmulenia, może być wiele powodów, jednym z nich może być zawór N75, ale jak również kolega wyżej pisał, porządna diagnostyka zobrazowałaby problemy, a tak to szukanie na oślep.

    0
  • #5 27 Paź 2009 23:48
    maly_dawidek
    Poziom 10  

    Witam:)
    Jeśli chodzi o śnieżynkę to już wiem ale mi bardziej zależy na kontrolce w zegarku która wyświetla się w lewym górnym rogu, wygląda ona jakby jakieś ogrzewanie.
    Światła stopu działają, choć niekiedy były problemy z jednym z czujników ale naprawiłem go i do dziś działa, a jeśli mam wymienić to który bo są dwa przy pedale hamulca.
    Jeśli chodzi o czujnik oleju to styki są ok bo sprawdzałem a czujników jest podobno więcej niż jeden to wymienić wszystkie czy jakiś konkretny, a może diagnostyka komputerowa też go wykryje?
    Niedługo udam się do dobrego elektryka i zobaczymy jakie błędy wykaże i po diagnostyce napisze co wykryło:)
    Jeszcze tylko chciałbym wiedzieć gdzie ten zawór N75 się znajduje i czy można go wyczyścić lub naprawić czy trzeba go wymienić?

    1
  • #6 08 Kwi 2010 10:28
    slaw00000
    Użytkownik obserwowany

    sprawdz alternator przez niego widocznie masz tyle problemów, wydaje mi sie ze szczeki sie docieraja

    0