Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra I, gaśnie po przejachaniu kilometra.

pidorek 27 Oct 2009 17:17 3181 10
  • #1
    pidorek
    Level 15  
    Witam

    Mam jeden problem. Codziennie na zimnym silniku po przejechaniu około jednego kilometra w mieście autko mi gaśnie. Muszę je później bardzo długo kręcić żeby ruszyło. Wcześniej zanim zaczynało gasnąć to miałem taki objaw że w pewnym momencie silnik tracił moc jakby paliwo nie dochodziło i po chwili ruszał. Teraz to zamiast tego braku mocy po prostu gaśnie. Zaznaczam że robi mi to raz dziennie na zimnym silniku po przejechaniu około kilometra. Nie wiem czy jechać z tym do mechanika już teraz (tzn czy znajdzie tą usterkę skoro tak rzadko to występuje). Czy wiecie co to może być? Może cewka zapłonowa, świece a może po prostu filtr paliwa. Czy najprymitywniej czekać aż autko w końcu stanie na amen?

    Astra I, 1.4 8V benzyna

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    1Remus
    Level 16  
    Podaj wiecej danych.Rok produkcji i oznaczenie silnika.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Pewnie silnik C14NZ.
    Czesto uszkodzeniu ulega czujnik Halla.i powoduje takie objawy.
  • #3
    krystii
    Level 16  
    Witam.
    Co do tracenia mocy, to może być winna któraś ze świec, kable od świec lub kopułka od świec.
    Co do gaśnięcia auta, czy auto Ci gaśnie na "luzie" czy na wciśniętym gazie?
  • #4
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Musisz podać trochę danych. Zacznij od filtra paliwa i pomiaru ciśnienia paliwa. Potem podaj typ silnika i kod błędu. W necie znajdziesz opis jak to zrobić. Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    pidorek
    Level 15  
    Rok produkcji 1990. Nie mam zamiaru sam tego naprawiać, nie zabieram się po prostu za rzecz na których się nie znam. Po prostu chciałem wiedzieć czy warto teraz odstawiać do mechanika i czy to znajdzie czy jak to zwykle bywa złośliwość rzeczy martwych i u niego nie wystąpi. No ale przed chwilą się przejechałem. Kawałek po ruszeniu "stracił moc" zwolnił mi na tyle że zaczął się powolutku kulać i wtedy zgasł. Po chwili zrobił tak jeszcze raz a jak się już nagrzał to było ok. Chyba i tak muszę go lada dzień odstawić bo tak się jeździć nie da :).

    Quote:
    Natomiast psuje się moduł, ale łatwo jest go naprawić.

    Jaki moduł?
  • #7
    dziobaak
    Level 13  
    prawdopodobie jest tak jak napisał Motronic moduł pada a znajduje sie pod cewką zapłonową najlepiej go podmienić częsta przypadłość
  • #8
    krystii
    Level 16  
    pidorek wrote:
    Jaki moduł?

    Moduł zapłonowy pod cewką zapłonową.
  • #9
    darkonel
    Level 19  
    Witam. Miałem identyczny problem w F z 1996 r 1,6 16V Na początku zapalała dobrze, po przejechaniu pewnego odcinka brakowało jej mocy. Redukowałem, i po kilkuset metrach moc wracała i autko jechało jak powinno. Szczególnie ranem się to zdarzało. Po kilku miesiącach takiego zachowania auto traciło moc jak zawsze, ale już do tego stopnia, że gasło. Po ponownym przekręceniu kluczyka silnik kręcił dziwnie lekko, dawał takie dziwne odgłosy jakby nie było kompresji.
    Oto co zrobiłem: Przegoniłem samochód na wysokich obrotach na trasie około 30 km i po kłopocie. Problem pojawił się po pół roku od tego momentu ponownie. Rozkręciłem kolektor ssący i wyczyściłem przepustnicę - była zalana olejem. Wyczyściłem odmę i po kłopocie. Potem profilaktycznie raz jeszcze przegoniłem auto, i jak dotąd problem nie powraca, a od tego czasu minęło 2 lata. Co było przyczyną? nie wiem. Wypowiadali się różni mechanicy ale żaden nie przedstawiał istotnych dla usunięcia problemu informacji. Wymieniłem kable, świece, sondę lambda, czujnik temperatury itp. Dopiero "przegonka pomogła". Do dziś nie znam konkretnej przyczyny powstania problemu, ale ważne, że się go pozbyłem. Pozdrawiam i mam nadzieję, ze moje informacje się komuś przydadzą.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    pidorek
    Level 15  
    Dzięki za pomoc. Jednak sam wymieniłem cewkę razem z modułem i chodzi idealnie, no i obroty mi się uspokoiły. Jak mnie najdzie to rozbiorę sobię moduł i może naprawię, będę miał zapasowy ;).