Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Mascott - słaba dynamika silnika

arek880 27 Oct 2009 18:30 19947 34
Texa Poland
  • #1
    arek880
    Level 10  
    silnik nie ma ducha, elektrycy nie mogą się połączyć z kompem, silnik od iveco 2,8 130 km
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    quattro87
    Level 18  
    kolego napisz coś więcej o tym problemie tzn. czy ta moc w ogóle jest widoczna czy znika w pewnych sytuacjach np redukcji etc.i czy włącza się w ogóle turbina, tak sie składa że naprawiałem takie auto z dokładnie tym samym silnikiem tylko że tam moc spadała podczas jazdy zapalała się kontrolka i auto traciło całą moc by odzyskać ją po kilku sekundach, czekam na wiecej info.

    pozdr
  • #3
    arek880
    Level 10  
    zadna lampa od błędów się nie pali,jak naciskam węże od wlotu i wylotu z intercoolera to puchną,czy pusty czy pełny to jednako idzie tylko tyle że nie czuć tego uderzenia turbiny jak kiedyś i ciut więcej pali
  • #4
    quattro87
    Level 18  
    Możliwe że twój intercooler jest zawalony olejem, ciśnienie z turbiny jest ale co z tego kiedy zapycha się w syfie intercoolera, dla pewności sprawdź też wszystkie wężyki i zawory podciśnieniowe i czujnik ciśnienia może tam tkwi problem. A przy podłączeniu do kompa powinna wyskoczyc 'usterka regulacji ciśnienia doładowania'. A co do spalania to rzecz o której pisze ma wpływ na podwyższone spalanie.
  • #5
    arek880
    Level 10  
    tylko że żaden elektryk nie może sie wpiąć w kompa bo ten mascott to renówka zapodała do ciężarówek nie do busów,gdzie szukać tego zaworu?

    Dodano po 13 [minuty]:

    a czy nie ma gdzieś ten mascott wstepnego filtru paliwa miedzy pompa elektryczną a zbiornikiem?
  • Texa Poland
  • #6
    quattro87
    Level 18  
    tak tak to mascott o dmc do 6ton i tam jest problem z podłączeniem do vaga, kurde nie jestem w stanie sobie przypomnieć gdzie dokładnie jest ten zawór, juz dawno temu miałem z nim doczynienia i na prawde nie pamiętam. A co do filtra paliwa to owszem zdarzały się modele gdzie występował wstępny filtr paliwa znajdował się on w pobliżu baku paliwa znaleźć go łatwo ale jak mówie nie występował we wszystkich egzemplarzach natomiast jako tako filtr paliwa ten pod maską jest tak duży i tak widoczny że ciężko go nie zauważyć. Można by też sprawdzić filtr powietrza...jednak ja i tak będę obstawiał zapchany intercooler. Pozdr i życze powodzenia melduj wszystko jak idzie może jeszcze ktoś się przyłączy do tematu i wszyscy bedziemy myśleć a narazie oddaj auto do dobrego mechanika i powiedz mu żeby sprawdził cały układ turbosprężarki: węże, zawory, turbinę, intercooler, czujnik i niech się skupi na tym.
  • #7
    arek880
    Level 10  
    właśnie Ojczulek wrócił od mechanika który ponoć jest dobry i patrzył na układ powietrzny i niby ok, a turbo daje jak głupie i próbował sie podpiąć pod kompa i nie dał rady.filtry zmieniane regularnie,paliwko kiedyś lane od hurtownika i auto szło, od jakiegoś kwartału zawsze na orlenie a usterka od około 1 miesiąca
  • #8
    zachar84
    Level 10  
    witam mam problem tego typu że w czasie jazdy zapala się kątrolka świec żarowych i komputera i auto momentalnie słabnie i jak nie w dusze sprzęgła to auto gaśnie. wymieniłem wtryski i pompe na nową,wszystkie filtry na orginały ,nawet popke do paliwa bo podobno słabo dawala. i pomogło na ok. 2 tyś.km i znowu to samo nieda się tak w ogóle jeździć. możliwe że instalacja elektryczna robi gdzieś zwarcie? pomocy
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    zachar84
    Level 10  
    zbiornik był czyszczony, ale jeszcze raz wyjme i zobacze,dam wtedy znać na forum, to do napisania, jeśli ktoś miał taki przepadek chętnie go wysłucham, SZUKAM POMOCY
  • #11
    zachar84
    Level 10  
    niestety niepomogło ma ktoś inny pomysł..............czekam na propozycje
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    zachar84
    Level 10  
    elektrozawór na pompie wys.ciś. wymieniony był na nowy........ale to chyba zawór ciśnieniowy paliwa.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    zachar84
    Level 10  
    witam odkręcilem elektrozawór, i faktycznie na pierwszy rzut oka widać jakby bylo zapchane,więc dałem do sprawdzenia i powiedzieli mi że zawór jest w 100% sprawny, więc jestem w kropce. jak go samemu wyczyścić aby mieć czyste sumienie bo znów kupywać nowy(porażka) chyba że używke. i mam pytanie nr. katalogowy orginału tego zaworu to 0281002295 a w serwisie boscha dali mi 0281002500 powiedzieli że z tamtym numerem już nie ma. że to jest to samo co iveco, ducato. I niby jest napisane że do mojego modelu też pasuje w końcu chłopaki z boscha się znają....czy może to być przyczyną mojego problemu?

    jeszcze mam problem takiego typu że w świecy żarowej brak napięcia(świeca nówka) przekaźnika niemiałem więc podłączyłem o takich samych parametrach ale od innego auta. problem tkwi w tym że w gnieździe od stycznika powinno być po przekręceniu kluczyka 12 V a ja mam 6,5V i jestem w kropce gdzie się podziała reszta voltów..?
    gdzie idą te kable? niewiem ale moim zdaniem jak zapala się kątrolka od świec żarowych to powinien być prąd w moim przypadku 6.5V ale jak kątrolka zgaśnie to powinny volty zniknąć,a u mnie nadal są. Czy ta awaria może mieć coś wspólnego z wcześniej wymienionym problemem że auto po opuszczeniu pedału gazy zapala się awaria i auto traci moc i słychać że auto ma inny chud.
    i mam pytanie czy w temp. + 5.C grzałka w filtrze paliwa powinna grzać bo u mnie niema tam napięcia?
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    saron22
    Trucks specialist
    co do podlaczania Mascotta to raczej zostaje ci serwis Renault Trucks albo ktos kto posiada tester serwisowy. Ja tez kiedys szukalem kogos kto bedzie w stanie podlaczac Mascotty bo przyjezdzalo kilka sztuk ale niestety nikt nie mogl nawiazac polaczenia. A dodam ze z Mascottami dzialy sie cuda!! Turbin to wymienilem chyba z 5 w kazdym, wtryskiwaczy po 2 czy 3 kpl. (w koncu doszlo do tego ze kierowcy wozili ze soba i wymieniali sami na trasie) sterowniki tez chyba ze 2 szt. nie liczac czujnikow polozenia walka, walu, zaworow pilotujacych, pomy wysokiego cisnienia, pomp wspomagania, sprzegiel, chyba ze 2 mosty, 2 skrzynie, na koniec 2 kpl. silniki i nie wiem co jeszcze. A auta jak nie chcialy chodzic tak nie chcialy. Cale szczescie ze przewoznicy pozbyli sie juz tego szrotu bo mozna bylo w glowe dostac. A teraz jak od czasu do czasu podjezdza jakis Mascott to mowie ze zlom jest 2 nr dalej (faktycznie jest) i poprostu tego nie tykam. Mascott to wg mnie ( i nie tylko mnie, co mozna wywnioskowac po tym ze sprzedac Maskotta to nielada wyczyn) bardzo nieudana konstrukcja, czesci sa kosmicznie drogie. Mam znajomego w Renault ktory wspominal ze jak Mascott przyejzdza na warsztat to mechanicy chowaja sie po kanalach, piwnicach itp... pozdr
  • #18
    quattro87
    Level 18  
    Witam ponownie. Uzytkownik saron22 już wystarczająco pomógł przechwalając się swoją wiedzą i opinią na temat Mascotta i to co napisał to wszystko bzdury. Mascott to praktycznie to samo co Iveco a stwierdzenie że ma nieudaną konstrukcje świadczy o tym że ty chłopie tego auta na oczy nie widziales od spodu, bo akurat tam jest bardzo solidne.

    A wracając do tematu to Mascott ma taki zawór który po zdjęciu nogi z gazu odcina paliwo. Został on wprowadzony bo francuzi chcieli ochraniać środowisko. Ma on tę wadę, że łatwo potrafi się zepsuć- troche oleju troche kurzu i zaczyna się zawieszać. Poproś dobrego mechanika żeby ci go odszukał i wycziscil, ewentualnie zregenrował. A ta kontrolka to wygląda może jak sinusoida piłokształtna i świeci na pomarańczowo ?

    pozdr
  • #19
    Dudi2007
    Level 16  
    tego mascota odczytasz launcz 431x łączy sie z pod silników nissana a świeca żarowa taka ok 20-25cm długości?
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    Dudi2007
    Level 16  
    podłącz pogadamy ja temat pare razy juz robiłem renault wsadza w te samochody silniki nisana sterownik tez
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    saron22
    Trucks specialist
    nie bede sie z toba quattro87 spieral poniewaz swoje zdanie mam i go nie zmienie. Mascott to nie jest prawie to samo co Iveco poniewaz Iveco jezdzi, wozi towary, i pieniadze zarabia a Mascotty stoja po serwisach. A to ze od spodu wyglada solidnie to jeszcze nie swiadczy ze jest dobrym samochodem. Z tego co pamietam to od iveco pasuja niektore czesci od silnika poniewaz byl tam montowany rowniez silnik Iveco ale i tak nie wszystkie czesci sa ze soba zamienne.
  • #24
    Dudi2007
    Level 16  
    podłącz potem dyskutuj ,fakt jest faktem brak wiedzy sprawia iż prujesz na serwis ,posądzasz o wprowadzanie w błąd może chociaż podejdz do mascota czy mastera i z bliska je pooglądaj ,to takie większe samochody dostawcze
  • #25
    Piotreknono
    Level 2  
    quattro87 ja mam problem taki jak napisales 27 października, ze auto normalnie pracuje tylko jak sie zmieni bieg lub pruboje wyprzedzac to zapala sie kontrolka od swiec zarowych, miga i wtedy auto traci moc gdy po chwili ponownie wraca do normalnego dzialania, co zrobiles bo czujnik egr byl juz czyszczony i to nic nie dalo nawet zabrudzony nie byl. Prosze o pomoc. POMOCY!!!
  • #26
    quattro87
    Level 18  
    W takim razie trzeba się skupić na:
    *przepustnicy
    *katalizatorze (czy nie jest dziurawy)
    *pompie paliwa (nie nie zasysa lewego powietrza)
    *stanie intercoolera

    A w ogóle to zacznijcie od tego żeby zalać pożądny ON i wymienić filtr paliwa i powietrza a potem bierzcie się za konkrety.

    W razie problemów piszcie na pw

    pozdr
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    Piotreknono
    Level 2  
    kolego ktalizator byl sprawdzony, filtr powietrza, paliwa sa wymienione, a paliwo dosc ze wzbogacone to jeszcze uszlachetniacz wlany i nic dalej kontrolka jak sie go pogoni zaswieca sie i mroga a wtedy nie ma mocy trzeba puscic noge z gazu przestaje sie mrogac i dalej do przodu. a najciekawsze jest to ze juz trzech speców probowalo sie podpiąć pod kompa i jakos zaden nie dal rady. caly uklad dolotowy byl sprawdzony na szczelnosc czy gdzies nie ucieka i nic:( poprostu porazka
  • #29
    quattro87
    Level 18  
    Sory chodziło mi o przepływomierz. Cięzki temat... szukaj gdzies w ukł. paliwowym sprawdź ciśnienie pompy, czujnik ciśnienia.
  • #30
    Dudi2007
    Level 16  
    kolego jesteś z krakowa ja z kraeszowic reszta pw w sprawie pomocy