Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Mascott - słaba dynamika silnika

arek880 27 Oct 2009 18:30 18945 34
  • #1
    arek880
    Level 10  
    silnik nie ma ducha, elektrycy nie mogą się połączyć z kompem, silnik od iveco 2,8 130 km
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Helpful post
    #2
    quattro87
    Level 18  
    kolego napisz coś więcej o tym problemie tzn. czy ta moc w ogóle jest widoczna czy znika w pewnych sytuacjach np redukcji etc.i czy włącza się w ogóle turbina, tak sie składa że naprawiałem takie auto z dokładnie tym samym silnikiem tylko że tam moc spadała podczas jazdy zapalała się kontrolka i auto traciło całą moc by odzyskać ją po kilku sekundach, czekam na wiecej info.

    pozdr
  • #3
    arek880
    Level 10  
    zadna lampa od błędów się nie pali,jak naciskam węże od wlotu i wylotu z intercoolera to puchną,czy pusty czy pełny to jednako idzie tylko tyle że nie czuć tego uderzenia turbiny jak kiedyś i ciut więcej pali
  • #4
    quattro87
    Level 18  
    Możliwe że twój intercooler jest zawalony olejem, ciśnienie z turbiny jest ale co z tego kiedy zapycha się w syfie intercoolera, dla pewności sprawdź też wszystkie wężyki i zawory podciśnieniowe i czujnik ciśnienia może tam tkwi problem. A przy podłączeniu do kompa powinna wyskoczyc 'usterka regulacji ciśnienia doładowania'. A co do spalania to rzecz o której pisze ma wpływ na podwyższone spalanie.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #5
    arek880
    Level 10  
    tylko że żaden elektryk nie może sie wpiąć w kompa bo ten mascott to renówka zapodała do ciężarówek nie do busów,gdzie szukać tego zaworu?

    Dodano po 13 [minuty]:

    a czy nie ma gdzieś ten mascott wstepnego filtru paliwa miedzy pompa elektryczną a zbiornikiem?
  • #6
    quattro87
    Level 18  
    tak tak to mascott o dmc do 6ton i tam jest problem z podłączeniem do vaga, kurde nie jestem w stanie sobie przypomnieć gdzie dokładnie jest ten zawór, juz dawno temu miałem z nim doczynienia i na prawde nie pamiętam. A co do filtra paliwa to owszem zdarzały się modele gdzie występował wstępny filtr paliwa znajdował się on w pobliżu baku paliwa znaleźć go łatwo ale jak mówie nie występował we wszystkich egzemplarzach natomiast jako tako filtr paliwa ten pod maską jest tak duży i tak widoczny że ciężko go nie zauważyć. Można by też sprawdzić filtr powietrza...jednak ja i tak będę obstawiał zapchany intercooler. Pozdr i życze powodzenia melduj wszystko jak idzie może jeszcze ktoś się przyłączy do tematu i wszyscy bedziemy myśleć a narazie oddaj auto do dobrego mechanika i powiedz mu żeby sprawdził cały układ turbosprężarki: węże, zawory, turbinę, intercooler, czujnik i niech się skupi na tym.
  • #7
    arek880
    Level 10  
    właśnie Ojczulek wrócił od mechanika który ponoć jest dobry i patrzył na układ powietrzny i niby ok, a turbo daje jak głupie i próbował sie podpiąć pod kompa i nie dał rady.filtry zmieniane regularnie,paliwko kiedyś lane od hurtownika i auto szło, od jakiegoś kwartału zawsze na orlenie a usterka od około 1 miesiąca
  • #8
    zachar84
    Level 10  
    witam mam problem tego typu że w czasie jazdy zapala się kątrolka świec żarowych i komputera i auto momentalnie słabnie i jak nie w dusze sprzęgła to auto gaśnie. wymieniłem wtryski i pompe na nową,wszystkie filtry na orginały ,nawet popke do paliwa bo podobno słabo dawala. i pomogło na ok. 2 tyś.km i znowu to samo nieda się tak w ogóle jeździć. możliwe że instalacja elektryczna robi gdzieś zwarcie? pomocy
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    zachar84
    Level 10  
    zbiornik był czyszczony, ale jeszcze raz wyjme i zobacze,dam wtedy znać na forum, to do napisania, jeśli ktoś miał taki przepadek chętnie go wysłucham, SZUKAM POMOCY
  • #11
    zachar84
    Level 10  
    niestety niepomogło ma ktoś inny pomysł..............czekam na propozycje
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    zachar84
    Level 10  
    elektrozawór na pompie wys.ciś. wymieniony był na nowy........ale to chyba zawór ciśnieniowy paliwa.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    zachar84
    Level 10  
    witam odkręcilem elektrozawór, i faktycznie na pierwszy rzut oka widać jakby bylo zapchane,więc dałem do sprawdzenia i powiedzieli mi że zawór jest w 100% sprawny, więc jestem w kropce. jak go samemu wyczyścić aby mieć czyste sumienie bo znów kupywać nowy(porażka) chyba że używke. i mam pytanie nr. katalogowy orginału tego zaworu to 0281002295 a w serwisie boscha dali mi 0281002500 powiedzieli że z tamtym numerem już nie ma. że to jest to samo co iveco, ducato. I niby jest napisane że do mojego modelu też pasuje w końcu chłopaki z boscha się znają....czy może to być przyczyną mojego problemu?

    jeszcze mam problem takiego typu że w świecy żarowej brak napięcia(świeca nówka) przekaźnika niemiałem więc podłączyłem o takich samych parametrach ale od innego auta. problem tkwi w tym że w gnieździe od stycznika powinno być po przekręceniu kluczyka 12 V a ja mam 6,5V i jestem w kropce gdzie się podziała reszta voltów..?
    gdzie idą te kable? niewiem ale moim zdaniem jak zapala się kątrolka od świec żarowych to powinien być prąd w moim przypadku 6.5V ale jak kątrolka zgaśnie to powinny volty zniknąć,a u mnie nadal są. Czy ta awaria może mieć coś wspólnego z wcześniej wymienionym problemem że auto po opuszczeniu pedału gazy zapala się awaria i auto traci moc i słychać że auto ma inny chud.
    i mam pytanie czy w temp. + 5.C grzałka w filtrze paliwa powinna grzać bo u mnie niema tam napięcia?
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    saron22
    Trucks specialist
    co do podlaczania Mascotta to raczej zostaje ci serwis Renault Trucks albo ktos kto posiada tester serwisowy. Ja tez kiedys szukalem kogos kto bedzie w stanie podlaczac Mascotty bo przyjezdzalo kilka sztuk ale niestety nikt nie mogl nawiazac polaczenia. A dodam ze z Mascottami dzialy sie cuda!! Turbin to wymienilem chyba z 5 w kazdym, wtryskiwaczy po 2 czy 3 kpl. (w koncu doszlo do tego ze kierowcy wozili ze soba i wymieniali sami na trasie) sterowniki tez chyba ze 2 szt. nie liczac czujnikow polozenia walka, walu, zaworow pilotujacych, pomy wysokiego cisnienia, pomp wspomagania, sprzegiel, chyba ze 2 mosty, 2 skrzynie, na koniec 2 kpl. silniki i nie wiem co jeszcze. A auta jak nie chcialy chodzic tak nie chcialy. Cale szczescie ze przewoznicy pozbyli sie juz tego szrotu bo mozna bylo w glowe dostac. A teraz jak od czasu do czasu podjezdza jakis Mascott to mowie ze zlom jest 2 nr dalej (faktycznie jest) i poprostu tego nie tykam. Mascott to wg mnie ( i nie tylko mnie, co mozna wywnioskowac po tym ze sprzedac Maskotta to nielada wyczyn) bardzo nieudana konstrukcja, czesci sa kosmicznie drogie. Mam znajomego w Renault ktory wspominal ze jak Mascott przyejzdza na warsztat to mechanicy chowaja sie po kanalach, piwnicach itp... pozdr
  • #18
    quattro87
    Level 18  
    Witam ponownie. Uzytkownik saron22 już wystarczająco pomógł przechwalając się swoją wiedzą i opinią na temat Mascotta i to co napisał to wszystko bzdury. Mascott to praktycznie to samo co Iveco a stwierdzenie że ma nieudaną konstrukcje świadczy o tym że ty chłopie tego auta na oczy nie widziales od spodu, bo akurat tam jest bardzo solidne.

    A wracając do tematu to Mascott ma taki zawór który po zdjęciu nogi z gazu odcina paliwo. Został on wprowadzony bo francuzi chcieli ochraniać środowisko. Ma on tę wadę, że łatwo potrafi się zepsuć- troche oleju troche kurzu i zaczyna się zawieszać. Poproś dobrego mechanika żeby ci go odszukał i wycziscil, ewentualnie zregenrował. A ta kontrolka to wygląda może jak sinusoida piłokształtna i świeci na pomarańczowo ?

    pozdr
  • #19
    Dudi2007
    Level 16  
    tego mascota odczytasz launcz 431x łączy sie z pod silników nissana a świeca żarowa taka ok 20-25cm długości?
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    Dudi2007
    Level 16  
    podłącz pogadamy ja temat pare razy juz robiłem renault wsadza w te samochody silniki nisana sterownik tez
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    saron22
    Trucks specialist
    nie bede sie z toba quattro87 spieral poniewaz swoje zdanie mam i go nie zmienie. Mascott to nie jest prawie to samo co Iveco poniewaz Iveco jezdzi, wozi towary, i pieniadze zarabia a Mascotty stoja po serwisach. A to ze od spodu wyglada solidnie to jeszcze nie swiadczy ze jest dobrym samochodem. Z tego co pamietam to od iveco pasuja niektore czesci od silnika poniewaz byl tam montowany rowniez silnik Iveco ale i tak nie wszystkie czesci sa ze soba zamienne.
  • #24
    Dudi2007
    Level 16  
    podłącz potem dyskutuj ,fakt jest faktem brak wiedzy sprawia iż prujesz na serwis ,posądzasz o wprowadzanie w błąd może chociaż podejdz do mascota czy mastera i z bliska je pooglądaj ,to takie większe samochody dostawcze
  • #25
    Piotreknono
    Level 2  
    quattro87 ja mam problem taki jak napisales 27 października, ze auto normalnie pracuje tylko jak sie zmieni bieg lub pruboje wyprzedzac to zapala sie kontrolka od swiec zarowych, miga i wtedy auto traci moc gdy po chwili ponownie wraca do normalnego dzialania, co zrobiles bo czujnik egr byl juz czyszczony i to nic nie dalo nawet zabrudzony nie byl. Prosze o pomoc. POMOCY!!!
  • #26
    quattro87
    Level 18  
    W takim razie trzeba się skupić na:
    *przepustnicy
    *katalizatorze (czy nie jest dziurawy)
    *pompie paliwa (nie nie zasysa lewego powietrza)
    *stanie intercoolera

    A w ogóle to zacznijcie od tego żeby zalać pożądny ON i wymienić filtr paliwa i powietrza a potem bierzcie się za konkrety.

    W razie problemów piszcie na pw

    pozdr
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    Piotreknono
    Level 2  
    kolego ktalizator byl sprawdzony, filtr powietrza, paliwa sa wymienione, a paliwo dosc ze wzbogacone to jeszcze uszlachetniacz wlany i nic dalej kontrolka jak sie go pogoni zaswieca sie i mroga a wtedy nie ma mocy trzeba puscic noge z gazu przestaje sie mrogac i dalej do przodu. a najciekawsze jest to ze juz trzech speców probowalo sie podpiąć pod kompa i jakos zaden nie dal rady. caly uklad dolotowy byl sprawdzony na szczelnosc czy gdzies nie ucieka i nic:( poprostu porazka
  • #29
    quattro87
    Level 18  
    Sory chodziło mi o przepływomierz. Cięzki temat... szukaj gdzies w ukł. paliwowym sprawdź ciśnienie pompy, czujnik ciśnienia.
  • #30
    Dudi2007
    Level 16  
    kolego jesteś z krakowa ja z kraeszowic reszta pw w sprawie pomocy