Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio cb podłączone bezpośrednio do akumulatora.

tomi2388 27 Paź 2009 21:09 11193 9
  • #1 27 Paź 2009 21:09
    tomi2388
    Poziom 8  

    Witam.Mam takie pytanie ma ktoś może zdjęcie podłączonego radia cb bezpośrednio do akumulatora?Chodzi mi o to żebym widział jak jest podłączony bezpiecznik i przewód od radia do akumulatora.Jeśli ma ktoś fotkę to proszę o wysłanie,nie chcę schematu tylko chciałbym widzieć gotowe podłączenie:)
    Aha jaki najlepiej bezpiecznik musi być 2 A ?
    Najlepiej mieć jeden czy dwa bezpieczniki?
    pozdrawiam :):D

    0 9
  • #2 27 Paź 2009 21:23
    robson42
    Poziom 18  

    Poco Tobie są zdjęcia, do radia dochodzą dwa przewody czarny i czerwony,na czerwonym przewodzie ma być bezpiecznik 2A wystarczy jeden bezpiecznik , czerwony podłączasz do + akumulatora a czarny do- (minusa) akumulatora.

    0
  • #3 27 Paź 2009 21:26
    tomi2388
    Poziom 8  

    Kolego tyle to ja wiem...chciałem tylko zdjęcie tego podłączenia bo potrzebuje i to wszystko.

    0
  • #4 27 Paź 2009 22:08
    rnb_bolii
    Poziom 34  

    To wykonaj instalację jak radzi "robson42" i zrób sobie zdjęcie... Będziesz miał pamiątkę.

    0
  • #5 28 Paź 2009 12:19
    lord_blaha
    Poziom 33  

    Nie rozumiem w czym masz problem? Na koniec kabli od radia zakładasz sobie pętlę (w każdym elektronicznym za grosze) i przykręcasz do klemy...


    Tak to wygląda:
    Radio cb podłączone bezpośrednio do akumulatora.


    Dodatkowo na czerwonym kablu zakładasz bezpiecznik- albo zaraz za pętelką, albo przy radiu- gdzie Ci będzie wygodnie. Ot cała filozofia.

    0
  • #6 28 Paź 2009 12:24
    SP8JUX
    Poziom 30  

    Nie bacząc na to, czy na przewodzie "czerwonym" jest bezpiecznik (zazwyczaj koło radia) to jakieś 10cm od zacisku + akumulatora, wstawiam ZAWSZE bezpiecznik. A to po to by w razie obtarcia przewodu z izolacji (przewód się wciąga do środka kabiny pasażerów załamując go po drodze) nie doszło do pożaru.
    Przewody są zarabiane zaciskami oczkowymi i podłączone pod klemy,
    Marek

    0
  • #7 28 Paź 2009 14:33
    green33

    Poziom 31  

    W miejscach gdzie przewód jest narażony na mechaniczne uszkodzenie pakuję go jeszcze w peszel. Oczywiście mocuje przewód gdzie tylko się da....

    Marcin

    0
  • #8 28 Gru 2009 14:16
    De-eR
    Poziom 9  

    Witam :) Koledzy podłączę się moim problemem: chciałbym podłączyć CB aby mieć wolne gniazdo zapalniczki. Stąd takie pytanie: czy wpiąć się w bezpieczniki ?? Czy w zapalniczkę ?? Czy pod aku ?? W sprawie prądów nie mam zbytniego pojęcia stąd pytam Was jako fachowców co będzie mi zrobić najłatwiej. Bezpieczniki mam w kabinie więc może tutaj??
    Jeśli to nie problem opiszcie po kolei co i jak trzeba zrobić w tych przypadkach (gdzie wpiąć "+" a gdzie "-". Będę wdzięczny za pomoc ...

    0
  • #9 28 Gru 2009 15:23
    irekr
    Moderator

    Stara dobra metoda to doprowadzić zasilanie do radia bezpośrednio z akumulatora instalując przy nim bezpiecznik na przewodzie będącym pod napięciem względem masy pojazdu.
    Ma to taka zaletę, ze radio jest uniezależnione od instalacji pojazdu, jak coś walnie to radio działa i wezwać pomoc można.
    Ponadto często gniazdo zapalniczki jest odłączane po wyjęciu kluczyków...

    0
  • #10 28 Gru 2009 20:43
    kratek69
    Poziom 10  

    kolego De-eR najprostszym sposobem jest zakup rozdzielacza gniazda zapalniczki. a najlepiej podciąg z akumulatora dwa kable (czerwony daj na plus żeby nie pomylić) do tego bezpiecznik 2A na plusowy kabel i będzie git. rozwiązanie takie ogranicza zakłócenia generowane z instalacji ale ja w swoim leciwym autku nie zauważyłem różnicy między podłączeniem bezpośrednim a przez gniazdo zapalniczki

    1