Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chcę mieć neostradę, TP mówi że nie ma możliwości techniczny

pli98 31 Paź 2009 17:18 55533 145
  • #31 31 Paź 2009 17:18
    pli98
    Poziom 14  

    irekr napisał:
    Nie przypuszczam że problem był w odcinku kabla do "twojego" słupka. Tak jak pisał Adek, najprawdopodobniej brakuje naturalnego toru na całej trasie lub brak jest złącz w DSLAM-ie, czyli takiej szafie, przy pomocy której "nakłada się" sygnał Neostrady na łącze kablowe.


    Witam, no właśnie w tym odcinku kabla był dla nich problem bo jak to oni tłumaczyli:
    "to jest stary kabel", "nie spełnia warunków technicznych", "może być gdzieś uszkodzony" itp...
    Powiem tak u mnie na wsi jakieś 2 lata temu wymieniali linie telefoniczne wszystkim którzy mieli aktywny tel w tp. Ja go wtedy aktywnego nie miałem więc mi nie wymienili. na tej wsi na której mieszkam jest dokładnie 7 gospodarstw domowych w czym 4 mają telefony stacjonarne a 2 Neostradę 1Mb/s. Biorąc pod uwagę że Gmina Sadkowice jak i wieś lutobory nowe gdzie mieszkam nie są szczególnie rozwinięte i nie każdy odczuwa potrzebę posiadania internetu sądzę że wolne porty w centrali są, a tym bardziej, że tp wymieniając linię w mojej wsi pomyślało chyba przyszłościowo i zostawiło możliwość podłączenia się w przyszłości dla innych mieszkańców lub np. tych którzy by się tam wybudowali. Technicy podczas trzech rozmów jakie z nimi przeprowadziłem ani razu nie wspomnieli o braku wolnych portów, lecz o kablu od mojego domu do słupka że się nie nadaje chociaż nawet go nie widzieli. Mam nadzieję że po świętach przyjadą zaczną coś robić.
    Pozdrawiam.

  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #32 31 Paź 2009 19:32
    ADEK1000
    Poziom 24  

    pli98 napisał:
    irekr napisał:
    Nie przypuszczam że problem był w odcinku kabla do "twojego" słupka. Tak jak pisał Adek, najprawdopodobniej brakuje naturalnego toru na całej trasie lub brak jest złącz w DSLAM-ie, czyli takiej szafie, przy pomocy której "nakłada się" sygnał Neostrady na łącze kablowe.


    Witam, no właśnie w tym odcinku kabla był dla nich problem bo jak to oni tłumaczyli:
    "to jest stary kabel", "nie spełnia warunków technicznych", "może być gdzieś uszkodzony" itp...
    Powiem tak u mnie na wsi jakieś 2 lata temu wymieniali linie telefoniczne wszystkim którzy mieli aktywny tel w tp. Ja go wtedy aktywnego nie miałem więc mi nie wymienili. na tej wsi na której mieszkam jest dokładnie 7 gospodarstw domowych w czym 4 mają telefony stacjonarne a 2 Neostradę 1Mb/s. Biorąc pod uwagę że Gmina Sadkowice jak i wieś Lutobory Nowe gdzie mieszkam nie są szczególnie rozwinięte i nie każdy odczuwa potrzebę posiadania Internetu sądzę że wolne porty w centrali są, a tym bardziej, że tp wymieniając linię w mojej wsi pomyślało chyba przyszłościowo i zostawiło możliwość podłączenia się w przyszłości dla innych mieszkańców lub np. tych którzy by się tam wybudowali. Technicy podczas trzech rozmów jakie z nimi przeprowadziłem ani razu nie wspomnieli o braku wolnych portów, lecz o kablu od mojego domu do słupka że się nie nadaje chociaż nawet go nie widzieli. Mam nadzieję że po świętach przyjadą zaczną coś robić.
    Pozdrawiam.



    Witam.

    Więc tak...

    Ciekawe, czy linie tel. (okablowanie) wymienione były na całym torze kablowym od centrali,aż do abonentów poszczególnych, czy tylko np na pewnym odcinku okablowania, tj. m.in. na Pana wsi. Ważne jest też to na co zostały wymienione stare kable tel., czy na tzw. nowe ale pierwsze lepsze, czy na nowe-o przywoitych parametrach, czy na nowe-o b.dobrych parametrach. To też jest b.ważne i ma istotny wpływ na stromość zbocza sygnału tel. oraz parametry linii tel. pod Neostradę. Ciekawe jest również i to, jakiego producenta jest to nowe okablowanie, oraz jaki jest przekrój żył kablowych (ile fi?) - niestety tego Monter nie może ujawnić (tajemnica służbowa, choć na konkretnych Parametrach linii pod Neo, znając w przybliżeniu dł. toru linii tel. miedzianej,można to wyliczyć). :-)

    Zakładając iż linia jest wymieniona na całym odcinku od Centrali, aż do domów abonentów, to najpewniej kable nie są najwyższej klasy, choć z tym nigdy nie wiadomo do końca. (PS: Stare okablowanie kiedysiejszych producentów ma dużo lepsze parametry niż dzisiejsze okablowanie, niestety, taka prawda. A niestety TPSA zaczyna również oszczędzać i a tym, bo to jmest dużo tańsze, gorsze okablowanie niż b.dobre, a przecież sygnał telefoniczny - usługa powszechna - może być świadczona na każdym okablowaniu. Owszem usługa głosowa powszechna tak, ale Neostrada dobrze i daleko "idzie" tylko na dobrym i b.dobrym okablowaniu. Ale niestety Internet nie jest w Polsce usługą powszechną, więc jest jak jest, i "oszczędzić" można na okablowaniu tel.).





    Dziękuję za Wyczepującą Odpowiedź i wywiad z sąsiadami, co mają i jaką opcję (dot. usług TP) ale niestety to za mało, bo zapewne do centrali są również podłączone linie innych Abonentó=w z danego rejonu, a nie tylko dwie wymienione przez Pana wsie (linie tel. mieszkańców tych wsi). Sądzę,choć mogę się mylić, bo są to tylko przypuszczenia (nie znam tamtejszego rejonu jeśli chodzi o okablowanie co, gdzie idzie i skąd dokładnie), że do centrali w miejscowości X. jest podłączonych dużo więcej linii tel. Abonentów, nie tylko ze wsi, które Pan wymienił, lecz nawet moż być podpięta "cała Gmina" (linie tel. poszczególnych mieszkańców danej całej Gminy). Zwykle tak było to kiedyś budowane. W związku z tym, Neostrad i DSL-i na terenie całej Gminy (na terenie całego przebiegiu kablowego od centrali) za pewne jest dużo więcej niż mniej niż 10.

    Ale informacje o tym, ile linii tel. jest u Pana w oklicy (najbliższej) i spośród nich, ile jest Neostrad też są istotne, bo można w przybliżeniu wyliczyć sobie,iż jeśli na CA jest wolne wyposażenie pod nową linię tel. i nowy, kolejny Internet (Neostradę), i jeśli też w kablach tel. (w okakblowaniu tel.) jest również przynajmniej jedna wolna para nadająca się do użytku (najlepiej wolna cała czwórka kablowa), to wówczas niemal z pewnością można przypuszczać,iż możliwości techniczne pod Neostradę i usługę powszechną, świadczoną po tej samej linii (np. Panu) istnieją. Jednakże prawdę zna tylko lokalne tzw. Biuro Napraw i TPSA, a "na tzw. dole" Monter-Rejonowiec, czyli Monter obsługujący dany Rejon i Jego należałoby zapytać, konkretnie, dlaczego jest BMT na instalację linii tel. i Neostrady. Na czym ono dokładnie polegga, owo BMT. Radzę zapytać o to Montera.

    Na centrali i na DSLAM-ie poowinny być jeszcze wolne wyposażenia, jednak,czy są na pewno, tego ja nie wiem, Wiedzą to tylko Monterzy z Danego Rejonu i Obsługa Danej Centrali.

    Cytując Pana "no właśnie w tym odcinku kabla był dla nich problem bo jak to oni tłumaczyli: "to jest stary kabel", "nie spełnia warunków technicznych", "może być gdzieś uszkodzony" itp...". Sądzę, iż mimo tego,że Technicy nie widzieli Pana kabla osobiście swymi oczami, to jednak (myślę,że) wiedzą co mówią i jaki on jest - technicznie - ponieważ jak już wspomniałem, od chwili założenia po raz 1 w Pana domu tel. stacjonarnego z TPSA, ów kabel stał się przyłączem, tj. częścią infrastruktury teletechnicznej TPSA, i zapewne został on wpisany do ewidencji (dot. okablowania na danym Raejonie). Jewdnakże - powiem tylko,iż zakładając,że Technikom chodzi tylko o to przyłącze, a nie o całość toru kablowego, to sądzę,że Technicy mogliby przedstawić całą sprawę TPSA i poprosić o materiał i o po prostu pozwolenie na wymianę (aktualizację okablowania) i po prostu od GK do Pana lokalu wymienić cały ten odcinek przyłącza na nowy, spełniający normy oraz posiadający OK OK parametry techniczne. PS, jednakże na początku Technicy mogli by już istniejący kabel (cały) a zwłaszcza przyłącze, do którego się "czepiają" po prostu przemierzyć i wowczas wiedzieli by na pewno, czy wymiana jego jest pewna, czy ten co obecnie jest można wykorzystać (znali by wówczas, jak by go przemierzyli, jego dokładne parametry, a to by Im oraz Panu dużo dało). Wszystko przed instalacją linii tel. należało by przemierzyć, aby wszystko było w normie i o jaknajlepszych parametrach technicznych. Także wracając do sedna sprawy... Od Tecdhników (Monterów) z danego Rejonu Bardzo Dużo Zależy.

    To póki co tyle.
    W dalszym ciągu Czekam na Pana (Państwa) nowe Informacje i Odpowiedzi dot. tego Tematu.

    Pozdrawiam

    -Adam-

  • Sklep HeluKabel
  • #33 31 Paź 2009 20:03
    sq3
    Poziom 17  

    Witam i dołączam się do odpowiedzi w temacie. Słupek, którego zdjęcie kolego przedstawiłeś prawdopodobnie będzie miał pięć par. Tak przynajmniej wynika w mojej ocenie z opisu. Jakaś tam szafa 3K i siedemnasta dziesiątka rozdzielcza, część B, czyli w przeliczeniu R2 pary 65-70. Mało natomiast widać na zdjęciu samej łączówki w tym słupku. Od góry kabel rozdzielczy, natomiast ile zapięte abonenckich nie widać. Może warto się przyjrzeć. Co do przewodu który podobno biegnie gdzieś obok tego słupka, to zawsze przecież można go zlokalizować, odkopać i na słupek wprowadzić. Prawdopodobnie idzie on gdzieś w kierunku niedziałającej już sieci sprzed postawienia słupka. Co nie znaczy że będzie w złym stanie, przynajmniej na odcinku który nas interesuje. Wszystko jest kwestią chęci serwisantów na tamtym terenie. Tych co to są skarbnicą wiedzy, jak ktoś wyżej napisał. Jeszcze jedno zdanie co do max szybkości. Przy czterech km. odległości spokojnie 1 M, a i 2Mbits będą działać jeśli sieć jest nowa. pozdrawiam i życzę powodzenia w dogadywaniu się z lokalnym serwisem.

  • #34 31 Paź 2009 23:07
    ADEK1000
    Poziom 24  

    Witam Państwa.

    W całej rozciągłości zgadzam się z Wypowiedziami moich Przedmówców, szczególnie Panów.

    W Dalszym Ciągu Czekam na daldsze Odpowiedzi i dalsze wszelkie Informacje dot. powyższego Tematu zamieszczane przez Autora Tematu, jak i innych Użytkowników.

    Pozdrawiam Państwa.

    -Adam-

  • #35 31 Paź 2009 23:18
    pli98
    Poziom 14  

    Właśnie rozmawiałem z tatą i powiedział, że ten kabel ode mnie , jest cztero-parowy czyli ma 8 żył i że jedna żyła jest grubości chyba 0,7, wie to ponieważ jak się dowiedziałem sam go kupował w tamtych czasach i jest to kabel telekomunikacyjny z Ożarowa. Przeanalizowaliśmy całą drogę tego kabla i przebiega on jakieś 10m obok tego słupka telekomunikacyjnego czyli pewnie trzeba by było o te 10m go dosztukować.
    Pozdrawiam

  • #36 31 Paź 2009 23:26
    sq3
    Poziom 17  

    Niekoniecznie zaraz dosztukować. Odkopać odpowiednio daleko tak, aby był zapas pozwolił na poprowadzenie go w kierunku słupka. Zresztą dokopanie tych paru metrów to żaden problem. Najpierw jednak koniecznie się zorientuj czy jest jakaś wolna para na tym słupku. Inaczej próżny trud.

  • #37 31 Paź 2009 23:38
    ADEK1000
    Poziom 24  

    pli98 napisał:
    Właśnie rozmawiałem z tatą i powiedział, że ten kabel ode mnie , jest cztero-parowy czyli ma 8 żył i że jedna żyła jest grubości chyba 0,7, wie to ponieważ jak się dowiedziałem sam go kupował w tamtych czasach i jest to kabel telekomunikacyjny z Ożarowa. Przeanalizowaliśmy całą drogę tego kabla i przebiega on jakieś 10m obok tego słupka telekomunikacyjnego czyli pewnie trzeba by było o te 10m go dosztukować.
    Pozdrawiam


    Witam.

    Z tego co rozumiem i z tego Co Pan napisał, wynika dość dużo. Mamy informację,że kabel przyłączeniowy idący od słupka telekomunikacyjnego do Pana domu jest porządny, gruby, (fi 0,7 mm) oraz to,że ma 4 pary. Dowiadujemy się z tego, co Pan pisze, że jest on Produkcji (chyba już nieistniejącej - jak mi się wydaje) Fabryki Kabli z Ożarowa, więc jest on jescze z czasów kabli dobrych i b.dobrych - o grubym przekroju żył.

    Mam pytanie:

    Co to dokładnie znaczy: "Przeanalizowaliśmy całą drogę tego kabla i przebiega on jakieś 10m obok tego słupka telekomunikacyjnego..." ?

    Czy to znaczy,że w przeszłości (w czasem przed słupkowych, gdy jeszcze dzisiejszego słupka tel. nie było tam, gdzie teraz on jest) tam gdzie stoi teraz ów slupek telekomunikacyjny było pusto a stary słup telekomunikacyjny z zamontowaną na nim głowicą kablową stał 10 m dalej ? Czy to dobrze zrozumiałem ? Proszę o Odpowiedź i na to pytanie. Pytam się o to, bo sam Pan napisał, że "Przeanalizowaliśmy całą drogę tego kabla i przebiega on jakieś 10m obok tego słupka telekomunikacyjnego czyli pewnie trzeba by było o te 10m go dosztukować."?

    Jeśli tak, to by znaczyło to,że prawdapodobnie podczas rozbudowy/prtzebudowy/uaktualniania sieci tel. przez TP około - jak Pan pisze - 2 lat temu, miejsce gdzie zaistalowano kiedyś głowicę kablową, a teraz w miejsce niej słupek kablowy (skąd wychodzą przyłącza linii tel.) nieco się zmieniło.
    Czy tak, Czy dobrze to rozumiem ?
    Proszę o Odpowiedź.

    Pozdrawiam.

    -Adam-

    Czekam na dalsze Państwa Odpowiedzi.
    Czekam na dalsze Pana Informacje i Odpowiedzi na ten Temat.

  • #38 01 Lis 2009 09:57
    pli98
    Poziom 14  

    Witam, kiedyś to było tak. Tata mówi, że kabel szedł od Sadkowic czyli od miejsca gdzie teraz jest centrala, a kiedyś to nie wiem co tam było ale jest to stolica gminy i tam się wszystko zaczyna. Kabel ten był 50 parowy i szedł drogą ziemną do mojej wsi. Od centrum mojej wsi szedł już 4 parowym kablem do mojego domu było go położone(od wsi do mnie) dokładnie 900m.
    Wcześniej nigdy tam gdzie teraz stoi słupek kablowy słupka nie było. Postawiono go dopiero przy uaktualnianiu lini 2 lata temu.

  • #39 01 Lis 2009 11:40
    ADEK1000
    Poziom 24  

    pli98 napisał:
    Witam, kiedyś to było tak. Tata mówi, że kabel szedł od Sadkowic czyli od miejsca gdzie teraz jest centrala, a kiedyś to nie wiem co tam było ale jest to stolica gminy i tam się wszystko zaczyna. Kabel ten był 50 parowy i szedł drogą ziemną do mojej wsi. Od centrum mojej wsi szedł już 4 parowym kablem do mojego domu było go położone(od wsi do mnie) dokładnie 900m.
    Wcześniej nigdy tam gdzie teraz stoi słupek kablowy słupka nie było. Postawiono go dopiero przy uaktualnianiu lini 2 lata temu.


    Witam Pana.

    Czyli z tego, co Pan pisze powyżej wiadomo,że:

    Najbliższy Obiekt Centralowy (Centrala TPSA) znajduje się w miejscowości Sadkowice, gm. Sadkowice, Powiat Rawa Maz. Prawdapodobnie w tej miejscowości owa centrala znajduje się w pobliżu miejsca, gdzie znajduje się Poczta Polska. Tak więc stamtąd (z pod centrali z Sadkowic zaczyna się liczyć dł. linii tel. TP, najpierw jako kabel magistralny wychodzący z centrali, który wchodzi m.in. do szafy kablowej najprawdapodobniej w Pana miejscowości, a stamtąd linia tel. "wychodzi" jako kabel rozdzielczy, najprawdapodniej,jak Pan pisał, w Pana wsi, jest on 50-parowy (czyli max. 50 linii tel. i max. tyle Neostrad i DSL-i) może być na nim świadczone. Później ów kabel rozdzielczy "przychodzi, wchodzi" do głowicy kablowej, czyli w tym przypadku słupka kablowego i od tego słupka, biegnąc do domów poszczególnych Abonentów jest przyłączem.


    Więc jeśli zakładając,że w tym 50-parowym kablu, którego pary rozszyte są na Pana wieś (m.in. albo tylko , zależy od trasy kablowej toru kablowego) jest świadczone dużo mniej usług telefonicznych i dużo mniej DSL-i (w tym też Neostrad) to zapewne poziom sygnału jest b.duży (S/N) na obu krańcach linii, a tłumienie tego kabla (jeśli jest dobry, lub b.dobry) jest też mała lub średnia. Można zatem przypuszczać,iż śmiało będzie Pan mógł mieć możliwość korzystania z Neostrady TP w jednej z podanych niżej Opcji:

    * Neostrada 256 kb/s0
    * Neostrada 512 kb/s
    * Neostrada 1 Mega

    - to raczej na pewno, a może i:

    * Neostrada 2 Mb/s.
    - będzie "chodzić" prawidłowo na Pana linii tel.


    Niestety z Powodu Odległości od Centrali (dł. toru kablowego około jak Pan mówi 4.000 metrów, tj. 4km) zapewne Neostrada 6 Mb/s już nie będzie możliwa do świadczenia na dł. 4 km. Oczywiście wyliczenia te podałem, wyliczając to wszystko z teorii, oraz zakładając przy tym iż nigdzie na drodze toru kablowego między Centralą, a Pana lokalizacją nie ma zainstalowanej żadnej Szafy ONU. Jeśli zaś takowa jest to praktycznie każda Opcja "wypali". (bo dlatego,że szafy ONU z centralą (HOST-em) łączone są światłowodem, a nie miedzią. A jak wiadomo światłowód ma dużo mniejsze tłumienie np. na odl. 4km niż miedź (kable tel. miedziane lub miedziano-podobne).
    W związku z poewyższym że wolne pary powinny być (i bdb) na całej długości toru kablowego, od CA aż do Pana domu. Ale wszelkie szczegóły na ten temat (pewne informacje) zna tylko lokalny Monter, mający ten teren we władaniu. To co napisałem wyżej, to tylko obliczenia,wyliczenia i przypuszczenia, choć b.prawdapodobne,iż jest tak właśnie jak to opisałem.

    Mam do Pana jeszcze jedno pytanie.

    Czy poza tym sfotografowanym już słupkiem kablowym pełniącym rolę głowicy, na Pana wsi (lub na sąsiedniej wsi, Prosiłbym o jej nazwę,jeśli tak) znajduje się Szafa Kablowa. Prosiłbym to też sprawdzić i jeśli Pan może ją sfotografować lub przynajmniej dokładnie przepisać jej oznaczenia dostępne na jej przodzie. Te informację również dużo nam pomogą w tworzeniu dalszych Odpowiedzi w tym Temacie.
    Prosiłbym też o podanie przybliżonej odległości drogowej pomiędzy szafą kablową, a słupkiem telekomunikacyjnym.

    W dalszym ciągu czekam na kolejne Pana Informacje i Odpowiedzi związane z tym Tematem.

    Pozdrawiam zarówno Pana, Pańskiego Tatę, jak i Wszystkich Państwa.

    Z Poważaniem:

    -Adam-

  • #40 01 Lis 2009 19:26
    pli98
    Poziom 14  

    witam, rozejrzę się ale nie sądzę żebym gdzieś taką szafę kablową widział.
    Mój sąsiad dziś powiedział że jak właśnie tą linię aktualizowali to oni do tych słupków prowadzili światłowody, a nie zwykłe kable(tyle że on się nie zna na tym, ale coś mu się o uszy obiło więc może to i prawda). Zgadzam się z tym że w Sadkowicach jest poczta. Ten kabel 50 parowy, był zakładany również w 1990r. więc pewnie też jest już wymieniony na nowy. Cała ta linia od sadkowic było poprowadzona tylko dlatego że moi rodzice i sąsiad chcieli miec telefon i dlatego nam podprowadzili, za te wszystkie kable łącznie z tyl 50 parowym my musieliśmy zapłacić bo nikt inny we wsi wtedy telefonu nie miał i nie chciał mieć(jeszcze tata mówił że po co 50 parowy kabel dla dwóch abonentów, a oni do niego że to na przyszłość jak by inni się kiedyś chcieli podłączyć).

    Prosiłbym jeśli można Pana lub kogokolwiek z form o podanie mi kilku konkretnych argumentów przemawiających za podłączeniem mi tego kabla przez Tp, które będę mógł wykorzystać w rozmowie z technikami, gdyż pomimo, że posiadają oni dużą wiedzę i niektórzy traktują ich z szacunkiem i mają, to ja mimo wszystko wyczuwam, że nie będzie z nimi łatwo ponieważ stwarzają wrażenie leniwych i nie chcętnych.

    Pozdrawiam.

  • #41 01 Lis 2009 20:06
    sq3
    Poziom 17  

    Jedyny konkretny argument jaki możesz przedstawić w rozmowie z infolinią, to prośba o ponowne przeprowadzenie wywiadu technicznego, z zaznaczeniem, że abonent posiada przyłącze. I trzeba to w rozmowie wyraźnie zaznaczyć! Jest to wymóg konieczny i dlatego warto się pofatygować i ten kabel który kiedyś sygnał doprowadzał zlokalizować i odkopać. Przy okazji, do słupków nie biegną światłowody. Te jak na razie służą wyłącznie jako medium transmisyjne między centralami, oraz z HOST-a do obiektów wyniesionych.

  • #42 01 Lis 2009 20:35
    mkomko
    Poziom 12  

    Adek lejesz dużo wody skupiasz się na przyłączu a w grę wchodzi DISLAM _KABEL. MAGISTRALNY _KABEL PRZELEWOWY -POSRSDNI_KABEL ROZDZIELCZY_ PRZYŁĄCZE
    JESLI NA JEDNYM ODCINKU JEST BRAK PARY TO BMT
    Monterom nie wolno przekazywac info abonentowi !!!
    Monterzy muszą stosowac tabelki zasięgu usługi !!!
    pozdrawiam

  • #43 01 Lis 2009 21:15
    ADEK1000
    Poziom 24  

    Witam.

    Natomiast w związku z pyt. Autora Tematu.

    Przy rozmowie z 19393 oraz Monterami warto m.in. popisać się wiedzą na temat m.in.znajomości budowy linii tel. nie podając szczegółów, ale mówiąc stanowczo, rzeczowo i fachowym językiem (zagadnienia techniczne - teoria).
    Pozdrawiam.
    Adam

    Dodano po 24 [minuty]:

    mkomko napisał:
    Adek lejesz dużo wody skupiasz się na przyłączu a w grę wchodzi DISLAM _KABEL. MAGISTRALNY _KABEL PRZELEWOWY -POSRSDNI_KABEL ROZDZIELCZY_ PRZYŁĄCZE
    JESLI NA JEDNYM ODCINKU JEST BRAK PARY TO BMT
    Monterom nie wolno przekazywac info abonentowi !!!
    Monterzy muszą stosowac tabelki zasięgu usługi !!!
    pozdrawiam


    Wybaczy Pan, ale wiem co mówię, a to co Pan mi wykrzyczał dużymi literami to nie prawda, bo nawet w tym Temacie już parokrotnie napisałem że a by były MT musi być wolna para na całym torze kablowym, a nie tylko na przyłączu.

    Co to tego,że Monterom nie wolno mówić konkretów o danym łączu to zgoda, ale ogólnie jaknajbardziej tak, ponieważ ogólna wiedza na ten temat jest dostępna w książkach, jak również w Internecie (m.in. o topologii sieci telekom.) i nie jest tajna.

    Monterzy muszą stosowac tabelki zasięgu usługi !!! - Tak, ale i muszą podłączając nowe linie tel. abonentom zdrowo myśleć, bo jak wiadomo np w przypadku Neostrady dużo ważniejszy jest stan techniczny okablowania i stan danej pary kablowej niż długość linii od CA. Sam Pan zapewne o tym dobrze wie. To parametry techniczne danego toru są bardziej istotne, niż sama jego długość.

    Czasami kabel dłuższy o lepszych parametrach technicznych potrafi więcej niż w teorii, a kabel krótszy potrafi mniej niż w teorii, bo jest np o gorszych parametrach technicznych. ( dotyczy m.in. DSL TP i Neostrada TP )
    Takie są realnia. A wynika to m.in. z parametrów technicznych kabla dot. m.in. pomiaru stałoprądowego linii tel., jak również i m.in. z przekroju okablowania telekom. i średnicy (fi) żył kabla tel., jak też, ogólnie mówiąc, od jego parametrów technicznych oraz od jego przebiegu.

    Każdy Abonent ma prawo wiedzieć dlaczego dostał BMT na daną usługę pod danym adresem i na czym to BMT polega (ogólnie i konkretnie).
    Nawet TPSA o tym często przypomina,iż jeśli Abonent dostał BMT i chciałby się dowiedzieć się o jego powody, to można wysłać zapytanie do Techników (przez 19393) o powody czemu jest BMT na danym adresie i wówczas pisemnie TPSA odpowie na to zapytanie podając szczegóły.

    PS: Informacje, które podaje są wiarygodne i prawdziwe, bo po pierwsze od lat interesuje się telekomunikacją i wszystkim, co z tym związane jest (nieustannie poszerzam swoją wiedzę na ten temat), a po drugie sporo osób z moich znajomych i rodziny dalszej czy bliższej to byli pracownicy TPSA w tym też byli Monterzy niegdyś pracujący w TPSA , a jak wiadomo główne zasady topologi sieci telekomunikacyjnej są od lat niezmienne.

    Wydaje mi się iż zamiast DISLAM powinno być DSLAM, ale może się mylę...

    To tyle celem wyjaśnień.

    To póki co tyle.

    Pozdrawiam.

    -Adam-

  • #44 02 Lis 2009 20:18
    pli98
    Poziom 14  

    Witam. Dziś byli u mnie technicy, tylko że do mnie nie przyjechali tylko dowiedziałem się o tym jak zadzwoniłem na błękitną linię FRAJERZY!!!!
    Gość z infolinii powiedział że u mnie jest brak możliwości technicznych bo technicy tak stwierdzili że u mnie nie ma przyłącza, mówię do gościa jak nie ma jak jest!!! a ten debil znowu swoje, w końcu wyskakuje do mnie z pretensją a skąd ja mam takie informację o tym kablu, po 10 minutach gadki zaczyna mi mówić że to dlatego że cała centrala w Sadkowicach(gmina) jest zapełniona i już nie może mieć nowych abonentów. Co za ludzie w tym tp pracują, jakaś banda niedouczonych baranów którzy na dodatek za te marne grosze które zarabiają okłamują uczciwych ludzi którzy tylko chcą mieć dostęp do internetu!!!!
    powiedział mi że tp wyceniło podłączenie mi linii na 10 552zł Jak oni mogli to wyliczyć jak nikt u mnie nie był!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gość jeszcze powiedział że być może zaproponują mi umowę 10 miesięczną ale to tylko jeśli technicy stwierdzą że będą takie możliwości.
    Co mam teraz zrobić Pomóżcie!!!
    Pozdrawiam!!!

  • #45 02 Lis 2009 21:01
    ADEK1000
    Poziom 24  

    Witam.

    W sprawie Błękitnej Linii: Konsultanci z Błękitnej Linii tylko czytają (np Panu) Odpowiedzi, czyli to co np. Monter wpisuje na Kartę Odpowiedzi, jako Odpowiedź. (np. przy prośbie sprawdzenia możliwości teechnicznych pod daną usługę)
    Konsultanci z BL są tu najmniej winii,
    Oni tylko są od wpisywania zgłoszeń do systemu na spr. dostępności danej usługi w danym miejscu, czytania Odppowiedzi np. od Monterów, wprowadzania różnych zgłoszeń np o uszkodzeniach linii do systemu komputerowego TPSA, lub po prostu od udzielania informacji o ofercie TPSA.

    Technik (Monter) to jest człowiek, który może tu tylko pomóc, nikt inny.
    To on wie najwięcej na ten Temat i to od Niego wszystko technicznie zależy czy jest BMT czy jest MT i na czym ono polega. To On sprawdza czy na danym terenie, pod danym adresem jest MT czy BMT pod daną usługę.


    - Co teraz zrobić ?
    Ogólnie mówiąc: Spróbować dowiedzieć się prawdy.

    Oto szczegóły:

    1)
    Znów zadzwonić na Błękitną Linię TPSA i zażądać przeprowadzenia rzetelnego wywiadu technicznego i przyjazdu Techników na miejsce pod podany adres aby wszystko sprawdzili na miejscu i dokładnie, bo do tej pory nikogo nie było i nikt zapewne dokładnie tego nie sprawdzał, czy rzeczywiście jest BMT, czy go nie ma.

    Należy również poprosić,że na wypadek negatywnego odpisu od Techników ( tzn. BMT na świadczenie usług ) żąda Pan konkretnych informacji na ten temat, z czego owo BMT wynika i co jest jego przyczyną.

    2)
    Należy napisać Pismo do TPSA
    oto adres:

    Telekomunikacja Polska SA,
    ul. Bażantów 35,
    40-668 Katowice

    i tam opisać całą sytuację (w piśmie), może wreszcie coś się ruszy.

    3)
    Poza tym należy jeszcze zawiadomić o zaistniałej sytuacji (dot. BMT podłączenia linii tel. w sposób łącza analogowego) UKE w Warszawie. Przy czym należy też opisać całą sytuację dokładnie. Pismo do UKE można też wysłać mail-em w formie załącznika na podany niżej mail.

    oto adres:

    Urząd Komunikacji Elektronicznej w Warszawie
    ul. Kasprzaka 18/20
    01-211 Warszawa
    e-mail: uke(malpa)uke.gov.pl

    4)
    Oraz - zadzwonić do siedziby TPSA pod nast. nr tel. Działu Interwencji i tam telefonicznie opowiedzieć wszystko jak to wygląda (innymi słowy opowiedzieć całą sytuację ze szczegółami i Poprosić o interwencję).
    Nr tel. o ile się tam nie zmienił jest tam taki: 0 22 527 27 36.

    Życzę Powodzenia w Działaniu oraz Cierpliwości.

    Póki co to tyle.

    Pozdrawiam.

    -Adam-

  • #46 03 Lis 2009 12:22
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Jakby ktoś nie wiedział to tak wygląda kapitalizm korporacyjny:D
    Nikt w tej szacownej firmie nie wychyli się po paredziesiąt zł miesięcznie od abonenta, który od początku generuje duże koszty i mnóstwo kłopotów:D Gdyby była taka prawna możliwość to pewnie pozbyłaby się tzw. masowego rynku w jeden dzień.
    Co robić? Podpisać proponowny aneks 10-miesięczny. Jest nadzieja, że statystyki w firmie będą w pewnym momencie na tyle marne, że część małonakładowych inwestycji zostanie skierowana do realizacji. W najgorszym razie nie podłączą cię a dostaniesz za to prawie 5 stów odszkodowania w 10 ratach. Na rok bezprzewodowego netu wystarczy.
    Wracając do wywiadu. On też kosztuje. Podane koszty to szacunek. Do kosztorysu potrzebny jest projekt. I znowu kasa - niemała.
    Monterzy to firma zewnętrzna posiadająca umowę z tp na konkretne pieniądze. Co zaoszczędzą z kosztów - to ich zysk. A uwierzcie - kokosów z tej roboty nie ma.
    W polskim prawie telekomunikacyjnym nikt nie przewidział możliwości włączenia własnej sieci kablowej do sieci innego operatora pozostając właścicielem. Czyli buduję sobie sieć abonencką na jakimś osiedlu i chcę punktu styku np. w szafie kablowej. Przypuszczam, że mały inwestor dałby radę zbilansować takie przedsięwzięcie z godziwym zyskiem. Molochowi w żaden sposób to się nie opłaca :evil: Na dzień dzisiejszy coś takiego budowac może każdy ale musiałby to sprzedać (na jego warunkach :evil: ) lub oddać za darmo operatorowi świadczącemu usługi.
    To nie jest szkalowanie firmy - to realia przetłumaczone z "nowomowy korporacyjnej" na ogólnie zrozumiały język.

  • #47 03 Lis 2009 15:10
    ADEK1000
    Poziom 24  

    andk1eltd napisał:
    Jakby ktoś nie wiedział to tak wygląda kapitalizm korporacyjny:D
    Nikt w tej szacownej firmie nie wychyli się po paredziesiąt zł miesięcznie od abonenta, który od początku generuje duże koszty i mnóstwo kłopotów:D Gdyby była taka prawna możliwość to pewnie pozbyłaby się tzw. masowego rynku w jeden dzień.
    Co robić? Podpisać proponowny aneks 10-miesięczny. Jest nadzieja, że statystyki w firmie będą w pewnym momencie na tyle marne, że część małonakładowych inwestycji zostanie skierowana do realizacji. W najgorszym razie nie podłączą cię a dostaniesz za to prawie 5 stów odszkodowania w 10 ratach. Na rok bezprzewodowego netu wystarczy.
    Wracając do wywiadu. On też kosztuje. Podane koszty to szacunek. Do kosztorysu potrzebny jest projekt. I znowu kasa - niemała.
    Monterzy to firma zewnętrzna posiadająca umowę z tp na konkretne pieniądze. Co zaoszczędzą z kosztów - to ich zysk. A uwierzcie - kokosów z tej roboty nie ma.
    W polskim prawie telekomunikacyjnym nikt nie przewidział możliwości włączenia własnej sieci kablowej do sieci innego operatora pozostając właścicielem. Czyli buduję sobie sieć abonencką na jakimś osiedlu i chcę punktu styku np. w szafie kablowej. Przypuszczam, że mały inwestor dałby radę zbilansować takie przedsięwzięcie z godziwym zyskiem. Molochowi w żaden sposób to się nie opłaca :evil: Na dzień dzisiejszy coś takiego budowac może każdy ale musiałby to sprzedać (na jego warunkach :evil: ) lub oddać za darmo operatorowi świadczącemu usługi.
    To nie jest szkalowanie firmy - to realia przetłumaczone z "nowomowy korporacyjnej" na ogólnie zrozumiały język.


    Witam.
    Zgadzam się z Przedmówcą w całej rozciągłości.

    Teraz dopiero wiem,jak jestem szczęśliwy,że po kilku miesiącach oczekiwania, od chwili złożenia zamówienia na instalację telefonu, mi w Nowym Modlinie (było to w 2006 roku), było możliwe założenie mi linii tel. "kablowej" w TPSA.
    Na moje szczęście okablowanie już było położone już dawno temu (częściowo w latach PRL-u oraz w latach 90-tych XX wieku) i wystarczyło tylko znaleźć dobrą, wolną parę w sieci kablowej TPSA, sprawdzić ją i doinstalować przyłącze tel. od najbliższej GK do domu, gdzie mieszkam. A ponadto - oczywiście "odpalić (czyli aktywować) najpierw Usługę Tel., a po jakims czasie Uslugę Internetową (Neostradę) " na centrali, gdzie linia tel. jest "wpięta" - i już jest :-) ... A i jeszcze przy instalacji na linii Neostrady, sprawdzić jej przebieg, możliwości techniczne dot. Opcji i "sprogramować" port na CA oraz scrossować (nie wiem czy dobrze napisałem ten wyraz, chodzi mi o krosowanie) linię tel. pod Usługę Neostrada TP)

    Dzięki Bogu (i Monterom) mam już na szczęście w domu zainstalowaną linię tel. TPSA a na niej świadczone Usługi TPSA : tel. stacjonarny z TPSA oraz Neostradę TPSA i jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy. :-) Dzięki Bogu, Możliwościom Technicznym i Monterom, jest to łącze analogowe nie zwielokrotnione.


    P.S.:
    Pozdrawiam Serdecznie całą TPSA, Wszystkich Pracowników TPSA, Wszystkich Pracowników Firm Zewnętrznych pracujących dla TPSA (w tym Szczególnie Wszystkich Pracownikow Technicznych), a szczególnie całe Biuro Napraw w Nowym Dworze Maz. przy ul. Modlińskiej 2 (była Siedziba Biura Obslugi Klienta TPSA, a obecnie Biuro Napraw TPSA prowadzone przez Pracowników Firmy Zewn. pracującej dla TPSA), a szczególnie mojego Szanownego Przedmówcę oraz Szanownego Pana Andrzeja, Montera (Liniowego) Obsługującego Dany Rejon - m.in. Nowy Modlin :-) Pozdrawiam.

    PS: Jestem Bardzo Szczęśliwy, z posiadania aktywnej linii tel. TPSA (łącza analogowego), korzystania z Usług TPSA świadczonych po tej linii tel. (analogowej), a szczególnie z usługi telefonicznej (wspaniały Abonament TP DoMowy 1200 - można się wygadać ze Znajomymi i Rodziną za jedyne 90-zł/mies. jest dostępne 1200 min./mies. do wszystkich operatorów stacjonarnych w Polsce, do wykorzystania przez całą dobę, Polecam) oraz z zajefajnej i b.dobrej Neostrady TPSA, w Opcji 512, która na szczęście jest już bez limitów).

    Zawsze o tym marzyłem i moje marzenia się spełniły. :-)
    (Jestem szczęśliwym posiadaczem linii tel. kablowej Z TPSA i na niej mam świadczone Usługi TPSA).

    Pozdrawiam Jeszcze Raz Sz.P. i Dziękuję za Instalację Linii Tel. oraz jej Konserwacje, a tym samym Dziękuję za umożliwienie mi korzystania z Usług TPSA po linii kablowej (tak jak jest to m.in. w miastach). Obiecuję,że nigdy nie skorzystam z BSA, a co za tym idzie zawsze będe tylko Klientem TPSA (jeśli chodzi o usł. telefonii stacjonarnej), bo Biblijnym Judaszem nie jestem.

    Pozdrawiam.

    -Adam-

  • #48 04 Lis 2009 17:18
    Radiowiec 2
    Poziom 31  

    Pli 98 ! Tak sprawy niestety nie da się załatwić. Po prostu weź przysłowiowego " litra" podejdź do Kolegów z serwisu którzy są na miejscu i pogadaj z Nimi " od serca". Niestety! niektóre sprawy inaczej są nie do przeskoczenia. Serwisanci wiedzą że Ci koleśie z infolinii to inna bajka a życie to także inna bajka. Do puki będzie tak jak jest nic na to nie poradzisz. Poproś chłopaków o dostosowanie linii do twojej chałupy aby się dało Neostradę podłączyć i po krzyku. Być może trafisz na naprawdę życzliwego fachowca który to zrobi, a zrobi to bo Cię polubi innego wyjścia nie ma. Aby kogoś polubić trzeba z Nim zjeść beczkę soli. A czy Ty wiesz ile przy tym trzeba wypić !??? Pozdrawiam ! :))

  • #49 04 Lis 2009 18:43
    sq3
    Poziom 17  

    Brawa dla kolego Radiowiec2!! To święte słowa. Nie chciałem sam tego napisać, ale przyznam, że nie raz załatwiałem sprawy w ten sposób. Najczęściej za dziękuję i dla własnej satysfakcji, ale czasem i flaszkę się skorzystało. I telefon ludzie mają. Najgorsze, że niebieska linia potrafi czasem tak namieszać, że trudno to odkręcić. Jak już raz dali negatywa, to potrafi się on długo ciągnąć i blokuje całą procedurę na jakiś czas. Jako serwisant mam od odkręcania kumpla, który jest wyżej niż niebieska linia i odkręca te sprawy . Dlatego w Twoim przypadku woda przyjaźni jest jedyną nadzieją. Powiedz też, że sam sobie dokopiesz te dziesięć metrów od słupka do miejsca gdzie przebiega Twoje stare przyłącze. W terenie należącym do gminy, powiatu itp. serwis nie ma obowiązku kopać. I stąd negatywne WT. Powodzenia

  • #50 04 Lis 2009 20:14
    Radiowiec 2
    Poziom 31  

    Odkręcanie sytuacji zagnojonej przez niebieską linię jest rzeczywiście dość trudne. Ale nie niewykonalne. Najlepiej pójść do sprzedawcy wskazanego przez serwisantów. Ci ludzie coś mogą. Ale jak od techniki czyli serwisu idzie "negat" jest jak to się mówi pozamiatane. Dlatego najpierw do serwisu, potem do sprzedawcy i " już za parę dni za dni parę... " -( taka piosenka ) Pozdrawiam ! :))

  • #51 05 Lis 2009 10:29
    pli98
    Poziom 14  

    dzięki, tylko że chłopaki z serwisu nawet do mnie nie przyjechali, ani żadnych namiarów na nich nie mam, zresztą już się chyba z nimi nie polubię były między nami spore spięcia... ciekawe czy dostanę aneks 10 miesięczny...
    Pozdrawiam

  • #52 05 Lis 2009 12:07
    ADEK1000
    Poziom 24  

    Witam
    Nr tel. do Biura Napraw (Monterów) niestety nie posiadam za to adres prawdapodobnie jest taki.

    Oto on:

    Rawa Mazowiecka
    ul. Kościuszki 6
    96-200 Rawa Mazowiecka
    tel. 46 814 22 29

    (tel. jest co prawda do Poczta Polska,ale tam w okolicy Budynku Poczty Polskiej dalej znajduje się - choć teraz jest oficjalnie "ukryte" Biuro Napraw TPSA, tj. miejsce skąd codziennie w teren wyjeżdzają Monterzy pracujący dla TPSA w Firmie Zewnętrznej) Monterzy zazwyczaj pracują od 8.00 do 20.00.

    Radzę, spróbować ich tam "złapać" i "pogadać z nimi", lub też drogą oficjalną zrobić tak,że Pana sąsiad, posiadający linię tel. w TPSA zadzwoni na 19393 i zgłosi uszkodzenie linii tel. po czym (tuż po zgłoszeniu) odepnie z. linii tel. wszystkie urzadzenia, tj. aparat tel. i modem (jeśli ma Neostradę) wtedy do niego będą musieli przyjechać z interwencją Monterzy, zwłaszcza gdy na czas zgłoszonej awarii odepnie z linii tel. wszystkie aparaty tel. i wtedy, jak do Pana sąsiada przyjadą Monterzy pracujący dla TPSA, wtedy może Pan z nimi na skojnie pogadać o instalacji u Pana linii tel. I od razu poprosić ich abvy zerknęli czy dało by się wykorzystac przyłącze (to co już jest w ziemi) i czy na słupku kablowym jest wolna para. Od razu trzeba im powiedzieć,że zgloszone na BL 19393 jest już dawno, a do tej pory nie było sprawdzone to dokładnie i o to Pan Prosi ich.

    PS: Aby spróbiować zdobyc bezposredni numer tel. do Biura Napraw, należy np spróbować go znaleźć w starej Książce Telefonicznej TPSA , sprzed 2004 roku, lub nawet sprzed 2000 roku. I tam poszukać w miejscowości Rawa Mazowiecka wpisu nr tel. do Telekomunikacja Polska na ul. Kościuszki w Rawie Maz.

    To póki co tyle.
    Pozdrawiam.

    -Adam-

  • #53 05 Lis 2009 18:54
    pli98
    Poziom 14  

    witam i dziękuję ale skąd pan wie że akurat tam jest biuro monterów?
    Ci technicy jak do mnie dzwonili to mówili że z radomia przyjadą, ale nie wiem czy stamtąd są.
    Pozdrawiam

  • #54 05 Lis 2009 19:57
    ADEK1000
    Poziom 24  

    pli98 napisał:
    witam i dziękuję ale skąd pan wie że akurat tam jest biuro monterów?
    Ci technicy jak do mnie dzwonili to mówili że z radomia przyjadą, ale nie wiem czy stamtąd są.
    Pozdrawiam

    z Radomia ?
    Chyba jaja robili sobie.
    Dobre żarty :-)

    Wiem, ze zazwyczaj jeszcze w czasach odległych PRL i pozniejszych w latach 90 ubiegłego wieku jeszcze jak TPSA było TPSA a NIE FRANCE TELECOM to zwykle Biura Napraw i Punkty Obsługi Klienta były Zazwyczaj koło lub w Budynku Poczty Polskiej, gdzie były tez centrale, a to dlatego,ze w dawnych czasach TPSA i Poczta Polska pod nazwą bodajże "Polska Poczta, Telegraf i Telefon", Była to jedna firma państwowa.

    Dlatego sądze, że Biuro Napraw jest dalej w Rawie Maz. koło Poczty.

    U mie w okolicy Biuro Napraw jest dalej tam, gdzie było kiedyś. Tylko że teraz ukryte....

    Oto link o TP:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/TPSA

    W związku z powyższym mam do Pana jeszcze pytania, a mianowicie:
    1. Gdzie przed 2000 rokiem, gdy miał Pan jeszcze w domu aktywny tel. z TPSA (linię tel.) gdzie wówczas znajdowała się (dokładnie) najbliższy oddział Telekomunikacji Polskiej, gdzie np. opłacać można było Faktury za Tel. ?

    2) Jeśli Pan wie, to Proszę Odp. Z jakiej firmy zewn. są Ci Monterzy, preacujący dla TPSA w Pańskim rejonie?

    Oto kilka linków do stron internetowych firm zewn. - Partnerów Technicznych TPSA, gdzie Monterzy pracują (obsługujący dany Rejon w Kraju i obsługujący i konserwujący sieć TPSA):

    http://www.netbud.pl/firma.php?a=kont

    http://www.laczpol.pl/kontakt.html

    http://www.telefon2000.com.pl/

    http://www.wprt.com.pl/index-wprt.html


    Czekam na Odpowiedzi Pana na te pytania oraz na dalsze informacje na ten Temat.

    A tak na serio, jesli chodzi o Radom, to jedynym wytłumaczeniem tego faktu, iż Technicy powiedzieli "są z Radomia" jest fakt, że albo prywatnie z tego miasta pochodzą, albo prędzej pracują w Firmie Zewn., która swoją siedzibę ma w Radomiu. Min. Firma Zewn. NETBUD - Partner Techniczny TPSA, ma siedzibę w Radomiu, czyli teoretycznie Monterzy mogą być własnie z NETBUD-u., ale tego na 100% nie wiem. Na pewno Pracuja Oni w Firmie Zewn. i pracują dla TPSA.

    Pozdrawiam.
    -Adam-

  • #55 05 Lis 2009 21:12
    Radiowiec 2
    Poziom 31  

    Jak już znajdziesz tych fachowców u sąsiada, to gadaj konkretnie. Pamiętaj - pokorne cielę dwie matki ssie. Bez nerwów spokojnie powoli a wszystko załatwisz. Pozdrawiam ! :))

  • #56 05 Lis 2009 21:27
    pli98
    Poziom 14  

    ok . Postaram się dowiedzieć co i jak. Mam jeszcze jedno pytanie ile od czasu stwierdzenia BMT czeka się na umowę 10 miesięczną na podłączenie lini?

  • #57 06 Lis 2009 13:12
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Masz 2 miesiące na podpisanie od daty złożenia zamówienia.

  • #58 06 Lis 2009 14:38
    pli98
    Poziom 14  

    To znaczy że w ciągu 2 miesięcy tp mi taką umowę zaproponuje i nie będę musiał jeździć po punktach i się dowiadywać, tak?

  • #59 06 Lis 2009 15:28
    ADEK1000
    Poziom 24  

    pli98 napisał:
    To znaczy że w ciągu 2 miesięcy tp mi taką umowę zaproponuje i nie będę musiał jeździć po punktach i się dowiadywać, tak?


    Witam.

    Dokładnie TAK.

    Ale i tak będzie Pan musiał jechać raz do TelePunktu celem podpisania przygotowania uprzednio Umowy i - rzecz jasne , też odebrania 1 kopii tej Umowy.

    Pozdrawiam.
    -Adam-

  • #60 06 Lis 2009 23:37
    Smok Eustachy
    Poziom 15  

    Radiowiec 2 napisał:
    Odkręcanie sytuacji zagnojonej przez niebieską linię jest rzeczywiście dość trudne. Ale nie niewykonalne. Najlepiej pójść do sprzedawcy wskazanego przez serwisantów. Ci ludzie coś mogą. Ale jak od techniki czyli serwisu idzie "negat" jest jak to się mówi pozamiatane. Dlatego najpierw do serwisu, potem do sprzedawcy i " już za parę dni za dni parę... " -( taka piosenka ) Pozdrawiam ! :))


    A BL odpisuje BMT zamiast MT?

    Dodano po 3 [minuty]:

    ADEK1000 napisał:
    pli98 napisał:
    To znaczy że w ciągu 2 miesięcy tp mi taką umowę zaproponuje i nie będę musiał jeździć po punktach i się dowiadywać, tak?


    Witam.

    Dokładnie TAK.

    Ale i tak będzie Pan musiał jechać raz do TelePunktu celem podpisania przygotowania uprzednio Umowy i - rzecz jasne , też odebrania 1 kopii tej Umowy.

    Pozdrawiam.
    -Adam-


    Istnieją tez kurierzy.