Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kocioł ULRICH EDERLICH ED24 - załącza się i gaśnie

PiatyElement 27 Paź 2009 21:50 22848 58
  • #1 27 Paź 2009 21:50
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Witam.
    Mam od kilku lat kociołek jak w temacie i chodził do dnia dzisiejszego, aż dziś pojawił się następujący problem:
    Załącza się (widać płomień przez szkiełko ) działa może ze 30-40 sekund ( zapalają się kontrolki "pump" i "cumbus" czy combus - czyli niby ok ). Po tych 30-40sek wyłącza się, po 5-10 sek załącza się ponownie i cała historia się powtarza tak około 4 razy aż wyświetla mis-fire i error. Co może być przyczyną? Dodam że stało się tak po tym jak piec został wyłączony na kilka godzin przyciskiem "power" na panelu. Olej podaje i ciągnie - widać przez obudowę filtra. Zachowuje się tak, jak by startował i wyłączał się
    bo coś go blokuje.
    Biorąc pod uwagę "ciepłą" jesień będę wdzięczny za wskazówki i pomoc.

    pozdrawiam

    1 29
  • #2 19 Lis 2009 18:17
    roberro
    Poziom 9  

    Jeśli głośno działa przy okazji (burczy) może to oznaczać, że jednak dobrze nie zapalił się płomień, przeważnie przyczyną są osmalone końcówki elektrod zapłonowych. Proponuję przeczyścić :).

    2
  • #4 20 Lis 2009 22:42
    palacz997
    Poziom 11  

    PiatyElement napisał:
    Witam.
    Mam od kilku lat kociołek jak w temacie i chodził do dnia dzisiejszego, aż dziś pojawił się następujący problem:
    Załącza się (widać płomień przez szkiełko ) działa może ze 30-40 sekund ( zapalają się kontrolki "pump" i "cumbus" czy combus - czyli niby ok ). Po tych 30-40sek wyłącza się, po 5-10 sek załącza się ponownie i cała historia się powtarza tak około 4 razy aż wyświetla mis-fire i error. Co może być przyczyną? Dodam że stało się tak po tym jak piec został wyłączony na kilka godzin przyciskiem "power" na panelu. Olej podaje i ciągnie - widać przez obudowę filtra. Zachowuje się tak, jak by startował i wyłączał się
    bo coś go blokuje.
    Biorąc pod uwagę "ciepłą" jesień będę wdzięczny za wskazówki i pomoc.

    pozdrawiam


    Rozregulowany palnik przez co się zabrudził sadzą. Musisz wyczyścić palnik, komorę spalania i ustawić piecyk. Bez analizatora spalin nie dasz rady. Kup z allegro taki najtańszy za 480 zeta a w ogóle przemyśl zakup palnika na syfol i płać 20 groszy za litr opału.

    0
  • #5 20 Lis 2009 23:03
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    palacz997 napisał:
    Rozregulowany palnik przez co się zabrudził sadzą. Musisz wyczyścić palnik, komorę spalania i ustawić piecyk. Bez analizatora spalin nie dasz rady. Kup z allegro taki najtańszy za 480 zeta a w ogóle przemyśl zakup palnika na syfol i płać 20 groszy za litr opału.

    Nie bardzo się orientujesz. Wiesz jak się reguluje palnik w tym kotle?
    Sprzedajesz, czy jesteś fanem tego analizatora?

    1
  • #6 02 Gru 2009 01:24
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Witam,
    Dziękuję za odpowiedzi, przepraszam że się nie odzywałem ale praca... na razie jadę na kominku ale wiadomo tak być nie może.

    Piec wyczyściłem ( był owszem zasyfiony) ale zapala płomień za każdym razem. Zauważyłem natomiast że wyciąga paliwo ( widać na filtrze) i gaśnie jednak pompa potem je dopompowuje.... .dziwne to.
    mam kilka pytań i niejasności:
    1.Nie bardzo rozumiem co mają elektrody do problemu - raczej są po to aby zapalić paliwo i to jest OK.
    2.Gdzie jest czujnik temp CO ????
    3.Wyczyściłem czujnik którym piec wykrywa płomień i dalej nic, a ten na pewno jest ok, bo reaguje na światło.
    Czekam na sugestie, muszę go naprawić bo zima tuż... tuż.
    Pzdr.

    1
  • #7 02 Gru 2009 23:19
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    PiatyElement napisał:
    .. przepraszam że się nie odzywałem ale praca...

    Jak znajdziesz czas, to opisz coś więcej

    0
  • #8 28 Gru 2009 01:13
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Witam po długiej przerwie.
    Sprawdziłem jeszcze raz co mogłem i wyczyściłem. Pisałem że piec wyciąga paliwo z pojemniczka z filtrem a potem je dopompowuje. To nie było dopompowywanie tylko paliwo nalatywało grawitacyjnie ( poziom paliwa jest wyżej od pompy i filtra w piecu). Odłączyłem pompę od instalacji paliwowej po stronie pieca, załączyłem piec i pompa ani drgnie, paliwo nie leci. Cewka jest dobra, więc pewnie się przytarła wewnątrz, zawsze w trakcie pracy pompy było słychać bzyczenie i delikatne drgania, teraz kompletna cisza. Nie wiem czy to jest do naprawy po rozebraniu czy kupić nową. Zasilanie na pompę jest: 230V. Oznaczenia na pompie: 220V, KR6, T-359.

    0
  • #9 28 Gru 2009 01:31
    neodym
    Poziom 13  

    To jest wszystko gdybanie. Kup sobie podstawowe narzędzia jak

    1. manometr
    2. wakuometr
    3. analizator spalin
    4. kilka szczotek.
    5. Najtańszą pompkę do paliwa i smarów

    Wszystko kupisz na Allegro. Razem wydasz może 700-800zł ale będziesz niezależny od serwisu i nie wydasz więcej na usługi. Ale jeżeli nie czujesz się na siłach to sobie odpuść i zadzwoń do producenta nich ci kogoś podeślą.

    0
  • #10 28 Gru 2009 02:09
    PiatyElement
    Poziom 21  

    heh. - tak to skwituję
    wybacz kolego ale:
    skoro sam ten piec czyszczę
    skoro wiem jak pracowała pompa
    skoro ewidentnie stwierdziłem że pompa nie działa i to jest sprawdzone

    to myślę że gdybaniem tego nazwać raczej się nie da, wg twojego toku rozumowania całe to forum jest gdybaniem.

    ... "a jeżeli nie czujesz się na siłach to sobie odpuść" ..... i może za takie odpowiedzi oczekujesz pkt?

    Zauważyłem na tym forum pewną zależność: że im ktoś nowszy tym bardziej mądrzejszy, a o poziomie porad i wypowiedzi nie wspomnę.

    0
  • #11 28 Gru 2009 08:54
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    No to musisz się zdać na serwis. Tylko oni mogą zakupić części i ewentualnie wymienić. Nie ma co "podbierać" czegoś podchodzącego, bo ważne jest tu ciśnienie i ilość doprowadzanego paliwa.
    Koszt pompy to 280 netto za elektroniczną i 256 netto za wspomagającą. Jeszcze musisz wiedzieć, która z nich padła. Serwis znajdziesz na stronie Ulricha http://ulrich.com.pl/Gdzie-kupic,1,1,63,.htm

    0
  • #12 01 Sty 2010 12:14
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Witam.
    Dzięki Mirrzo, na stronę Ulricha dotarłem wcześniej. To pompa wspomagająca w cenie 350zł brutto.
    Moją naprawiłem. Okazało się jednak że to wina cewki. Założyłem cewkę od rozdzielacza pneumatyki (przemysłową - na życzenie mogę wstawić zdjęcie). Pasowała gabarytowo nawet w obudowę pompy i ta śmiga już od 2 dni. Piec działa.
    Pozdrawiam.

    2
  • #13 28 Paź 2010 00:35
    Leszek P.
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam mały problem z ta pompą wspomagającą , o której mowa powyżej. Może któryś z kolegów podpowie jaki gwint zastosowany jest po stronie ssawnej tej pompy. a fotka z pompa zamontowaną na piecu spowodowałaby moją bezgraniczna wdzięczność. A wszystko wzięło się z tego, że serwisant zdemontował pompkę, bo stwierdził jej niesprawność. Pracując bez niej piec wyłączał się co kilka dni z objawami zapowietrzenia Jak się później okazało ta niesprawność to zabrudzenie. Przemycie naftą przywróciło pompie funkcjonalność, ale pojawił się problem z jej ponownym zamontowaniem. prawdopodobnie między przewodem zasilający zakończonym gwintem UNC 1/4?, a pompa zastosowane było złącze redukcyjne . Kolega- właściciel tego ustrojstwa -tego nie pamięta. Próbowałem dopasować ten gwint ale bez rezultatu. Nie jest M10x1( sprawdzałem i grzebieniem i śruba z takim gwintem), znajomy tokarz dorobił UNF3/16-24. Tez nie bardzo pasuje. Po prostu brakuje mi pomysłu , co to morze być.
    Przepraszam , ten calowy gwint to UNF 3/8-24, a nie jak napisałem powyżej

    0
  • #14 07 Lis 2010 22:50
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Witam
    Sprawdziłem ale nie ma żadnych oznaczeń gwintu, a ja na gwintach się nie znam. U mnie pomiędzy miedzianym przewodem od zbiornika a pompą jest łącznik - rurka PCV w metalowym oplocie, taka jak w armaturze np przy zlewach i spłuczkach. Spróbuj wkręcić na próbę taką rurkę.

    Pzdr.

    0
  • #15 08 Lis 2010 22:52
    Leszek P.
    Poziom 10  

    Dzięki PiątyElement.
    Udało się to jakoś skręcić i uszczelnić silikonem

    0
  • #16 09 Lis 2010 04:00
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Udało się - ale jak? taką rurką czy innym patentem? Poza tym, nie wiem czy silikon przy ropie to dobry pomysł na dłuższą metę. Powinieneś raczej użyć pakuły ( takie włoski stosowane przy uszczelnieniach rur na połączeniach), taśm teflonowych również raczej nie polecam do uszczelnień przy ropie.

    0
  • #17 08 Gru 2011 11:30
    Marek Podlaskie
    Poziom 9  

    Witam .Mam na imię Marek i to mój pierwszy post.Więc gdyby coś było źle napisane proszę o korektę.
    Posiadam kocioł olejowy Ulrich Ederlich 20 kw. Od wczoraj mam problem związany z wyłączaniem się pieca.Wygląda to w ten sposób ,że piec gaśnie i zapala się czerwona lampka. Nie da się zresetować ,bo po prostu piec nie może się załączyć. Natomiast gdy wyciągnę w tyczkę z gniazdka ,piec odpala ,,nastawiam grzanie na centralne i wszystko ,jest ok ,piecyk nagrzewa kaloryfery ,,jest ciepła woda.Z chwilą ,gdy temp na czujniku osiągnie odpowiednią temperaturę ,czujnik odłącza centralne i po jakimś czasie nie wiem jakim ,następuje rozłączenie i piec gaśnie i znowu lampka missfire chyba. Wygląda to tak ,jak by na centralnym chodził bez problemu ,a później się wyłączał.Dziś był serwisant i od razu strzał ,że to elektronika za 500 zł,gdy pokazałem o co chodzi ,to zeszło na kondensator za 100 zł.Ale może ktoś coś podpowie w tym temacie .Piec ma 9 lat i spisywał się bez zarzutu w zasadzie. Teraz siedzę przy kaloryferku ,pięknie ciepełko ,no i zaraz zobaczę co i jak ,jak czujnik rozłączy centralne i zostanie w stanie czuwania piec.Pozdrawiam i proszę o odpowiedź i poradę.Jestem z Białegostoku.
    Niestety teraz właśnie mi piec zgasł mimo ,że nie osiągnął żądanej temperatury i reset niestety nie włączył pieca.Natomiast przycisk główny ,power piec odpalił.
    Myślę ,że na 99% piec rozłącza się po osiągnięciu przez wodę określonej temperatury i piec nie grzeje.Reset nic nie daje ,ale ponowne włączenie głównym przyciskiem uruchamia piec bez problemu i gdzieś tutaj jest jakiś błąd.Ale jaki i gdzie .Help me please :?:

    0
  • #18 12 Gru 2011 08:39
    tomaki
    Poziom 8  

    Mam podobny problem z Ulrichem ED 41. Proszę o opinie kogoś, kto spotkał się z tym problemem.

    0
  • #19 12 Gru 2011 08:50
    Marek Podlaskie
    Poziom 9  

    Po napisaniu tego postu ,piec buchnął czarnym dymem Z KOMINA i po prostu to DZIAŁA. Więc 500 zł by było w plecy ,a problem byłby dalej. Rozmawiałem z gościem w tym temacie ,On od razu wykluczył elektronikę,ale wspomniał o wymianie kondensatora.Niby ,taki kondensator , kosztuje z 10 zł ,a fachowiec z wymianą u mnie chciał 100 zł. Niezły zarobek. I powiedział ze w pierwszej wersji sprawdzania zobaczyć ,jakiś czujnik optyczny? Może mylę się ,ale optyczny może być zanieczyszczony i po prostu jest problem. Narazie u mnie chodzi w domku cieplutka o grzejniczki sa gorąca.Na jak długo ? Hm tego nie wiem.Pozdrawiam.
    Jak chcesz to zadzwoń na 510688400 i podam namiary na fachowca ,to z nim pogadasz

    0
  • #20 01 Sty 2012 13:15
    Marek Podlaskie
    Poziom 9  

    Niestety problem dalej istnieje. Był majster wymienił elektrody ,dyszę ,a piec dalej nie zawsze odpala i ma czkawkę ,po czym gaśnie.Teraz nastawiam się na wymianę kondenstatora rozruchowego ,chociaż on mówi ,ze to nie d nic.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1313773.html#6547271
    Tu znalazłem podobny objaw i było BINGO.Oby tez i u mnie było.Ale może ktoś podpowie coś innego. :D

    0
  • #21 08 Sty 2012 21:19
    tom-instal
    Poziom 12  

    wezwać serwis, dokonać regulacji ciśnienia pompy olejowej, wyregulować parametry spalania, zapłacić serwisantowi

    Proszę poprawić błędy pisowni.
    mod - mirrzo

    0
  • #22 09 Sty 2012 08:59
    Marek Podlaskie
    Poziom 9  

    tom-instal napisał:
    wezwać serwis, dokonać regulacji ciśnienia pompy olejowej, wyregulować parametry spalania, zapłacić serwisantowi

    Ale i proste.Jasne ,że trzeba zapłacić ,ale nie tak od razu. To najłatwiejsze. Płyta elektroniki 600 ,a ja naprawiłem ,no kolega za 120 zł i śmiga aż miło.No i co ?Pewnie jesteś serwisantem ,dlatego taka super rada. :| Zgadza się sam człowiek wszystkiego nie ogarnie ,ale patrząc na kompetencje niektórych serwisantów ,to płakać się chce. To co napisałeś ,to ja musiałem podpowiedzieć serwisantowi ,bo bidula nie wpadł na pomysł.ha ha.Ale ja mam lepszy pomysł .Najlepiej zmienić na nowy piec.I to jest moim zdaniem NAJLEPSZE.

    0
  • #23 09 Sty 2012 16:35
    piracik
    Moderator - Systemy Grzewcze

    Miałem identyczny problem z ED.
    Wyglądało to w taki sposób, że kocioł pracował normalnie ale raz na kilka wyłączeń blokował się (misfire).
    Po kilku próbach, wymiana fotoelementu, dyszy, regulacja, sprawdzenie faza zero itp. skończyło się na wymianie elektroniki i problem ustał.
    Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. W momencie kiedy wentylator wystartuje a płomień jeszcze nie pali, przy rozgrzanym kotle trzeba przesunąć suwak termostatu na min tak aby palnik się wyłączył.
    W uszkodzonej elektronice wyskakuje od razu misfire a w sprawnej po prostu się wyłączał bez awarii.
    Podkreślam jest to moje odczucie, stwierdzony tylko na jednym przypadku.
    Jak coś mogę wysłać filmik na YouTuba jak to wygląda.

    1
  • #24 10 Sty 2012 08:29
    Marek Podlaskie
    Poziom 9  

    Witaj Piracik.Co do filmiku ,to wyślij ,pewnie warto zobaczyć. Co do awarii ,to u mnie było podobnie,tyle ,że miesiąc temu zapalało się misfire.A teraz pykał i nie mógł odpalić.Mój piec ma 10 lat i do tej pory było ok.Narazie wczoraj majster zabrał elektronikę i chodzi na naprawianej mojej.Nie wiem ,jak długo ,ale działa. Wiesz ,dla majstra najlepiej wymienić ,a nie szukać co i jak.Tam tyle na płycie elementów ,że gdyby wymienić wszystkie to bez sensu.A ile zapłaciłeś za elektronikę z wymiana .U mnie chciał 600 zł.
    Jeżeli [pojawią się podobne objawy to od razu wymieniam płytę ,albo kupuje nowy piec.A gwarancję dają na elektronikę?Pozdrawiam i wstaw filmik. :D

    0
  • #25 10 Sty 2012 16:42
    piracik
    Moderator - Systemy Grzewcze

    Witam.
    Za elektronikę powiedziałem klientowi 600zł.
    Czy gwarancję dają na części zamienne, szczerze nie pytałem.


    Na filmiku widać, że jeżeli palnik pracuje i przesuwam termostat to gaśnie i nic się nie dzieje dopiero awarii wyskakuje jak palnik jest w fazie odpalania.
    Zdarzało się również, że awaria pojawiała się przy pracującym palniku jak osiągał temperaturę, akurat tego nie udało mi się nagrać.

    Pozdrawiam.

    2
  • #26 05 Lut 2012 09:43
    andrzej bialystok
    Poziom 1  

    DO Marek podlasie, mogę prosić o telefon do serwisanta ULRICHA który ci pomógł.
    Bo mój serwisant z ED 24 niedaje sobie rady.

    0
  • #27 28 Mar 2012 20:49
    duszabar
    Poziom 11  

    U mnie podobne objawy powodował uszkodzony kondensator wentylatora, wymieniłem na inny o tych samych parametrach i od 4 lat mam spokój koszt kilka złotych.

    0
  • #28 10 Maj 2012 12:47
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Witam.
    Panowie, trochę po czasie ale powiem wam, że miałem tak iż: piec działa grzeje. Jak nagrzeje grzejniki, lub wodę to się wyłączy - czyli OK. Jak chce znowu dogrzać wodę to próbuje się załączyć i wyskakuje błąd. Winny był zabrudzony czujnik płomienia. Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy i jest OK. Sprawdźcie to. Czujnik jest przykręcony od przodu komory spalania na jednej śrubce z cienkim kabelkiem. A najlepiej raz do roku po sezonie grzewczym lub przed sezonem jest zrobić konserwację i czyszczenie.
    Ponadto kiedyś przy podobnym objawie miałem zabrudzone sitko na przewodzie paliwowym. Sitko to znajduje się na zasilaniu pompki wspomagającej. Nie widać go tak od razu. Trzeba wykręcić pompkę i zajrzeć do wnętrza rurki od strony zasilania pompki w paliwo.

    Pzdr.

    0
  • #29 16 Gru 2012 00:08
    sypa
    Poziom 10  

    Mam co prawda Ed 20 ale podobny problem był typu misfire od roku. Serwisu w okolicy ZERO< Przysłali mi instrukcję więc zacząłem od tego: uszczelnianie przewodów, kondensator silnika, pompa paliwa, filtr, dysze, elektrody a nawet wymieniłem silnik pieca za 300 zł! I co? I doopa. Wykręciłem więc sterownik pieca ( 4 śrubki na pokrywie u góry i 4 na osłonie oraz 4 na samym pudełku sterownika). I zaniosłem do znajomego elektronika. Są tam 2 kondensatory. Wymienił jeden ten po prawe koło zasilacza. I co? I piec zaczął działać jak nówka! Kondensator był według słów mechanika "wylany i pusty". I to radzę sprawdzić czy wymienić - mały koszt a problemy z serwisem wielkie.

    0
  • #30 27 Mar 2013 21:14
    darkop1
    Poziom 8  

    Witam. Ma problem z ED 20 Gdy włączę go po przerwie muszę go 2-3 razy resetować i gdy pracuje po godzinie ,dwóch włącza się MISFIRE Wydaje mi się że za pierwszym włączeniem nie pracuje wentylator. Co do wyłączenia w trakcie pracy nie wiem co jest przyczyną ,nie udało mi się zaobserwować Załączam film z problemem Serdeczne podziękowania dla SYPA za pomoc

    5