Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Hiace '96 - podłączenie alternatora

27 Paź 2009 22:13 3652 8
  • Spec od Mercedesów
    Ponieważ pytanie zadaję raz na kilkaset swoich postów - no to chyba przyszła pora :D

    Jest Toyota Hiace z dieselkiem. Stary alternator padł, zastałem sytuację że na silniku jest założony nowy alternator (z przodu na wałku ma pompę podciśnieniową) i z alternatora wystaje krótka wiązka z trzema kabelkami:
    - S ( niebieski)
    - IGN (czarno-żółty)
    - L (żółty)
    Natomiast "z auta" wystają obcięte kabelki:
    - żółto-czerwony (po włączeniu zapłonu i połączeniu kabelka z masą zapalają się kontrolki licznika)
    - czerwono-czarny (podaje prąd po załączeniu zapłonu - czyli "15")
    - biały (stały plus - czyli "30")
    Przyznam, że nie miałem do czynienia z regulatorami wieloprzewodowymi - łączyłem "na rozum" - ale brak zadowalających efektów :cry:
    Możliwe, że alternator już został uszkodzony: przyjechał z połączeniem "dowolnym" (bo komuś się zdawało, że tak ma być) i akumulator szybko się rozładowywał. Jednak teraz przy odłączonej wtyczce i pozostawionym połączeniu grubym kablem "30" rozładowanie nie występuje. Czyli uszkodzenie (jeżeli jest) ogranicza się do diod wzbudzenia lub regulatora.
    Proszę o pomoc :D po co się mam z tym bić i odkrywać Amerykę, skoro "KTO PYTA NIE BŁĄDZI" ...:idea:

    Pzdr. Gerri
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Też nie jestem specjalistą jeśli chodzi o takie wynalazki ale:
    IGN -> 15
    L -> kontrolka
    S -> raczej nie potrzebny (ale można spróbować z tą 30 przez bezpiecznik)
  • Spec od Mercedesów
    Tak połączyłem - efekt niezadowalający :-/
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Uwalony regulator a alternatorze,raczej bez wyjęcia się nie obędzie,sprawdz czy nie ginie 30 po uruchomieniu silnika.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    S, może być od battery sense, czyli musi być podłączony pod 15 lub 30
  • Spec od Mercedesów
    manta napisał:
    sprawdz czy nie ginie 30 po uruchomieniu silnika.


    Gruby kabel (o tym myślisz?) jest podłączony bezpośrednio do akumulatora - tak więc raczej napięcie na nim nie ginie. :|
    Jednak też się skłaniam do usterki regulatora napięcia. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" - żeby dokonać ostatecznej, małoinwazyjnej próby przed demontażem.

    Pzdr. Gerri
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    Gerri napisał:
    . Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa"

    Pzdr. Gerri


    Tak jak podłączyłeś
    S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/
    L-kontrolka
    IGN- zasilanie po zapłonie

    Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
  • Poziom 39  
    Sorry przeskoczyłem się, 15 nie 30,czyli ign.
  • Spec od Mercedesów
    Temat w postaci auta czekał sobie spokojnie na placu (bo nie było gwałtowności) ale w końcu dzisiaj się doczekał :)
    Alternator został wyjęty, połączony wg Waszych rad na stole i wykazał ładowanie - kontrolka z akumulatorkiem jednak nie działała. Po wymianie regulatora wszystko wróciło do normy. Kabel z literką S (sensing) faktycznie stabilizuje napięcie ładowania. Jeżeli został niepodłączony napięcie sobie delikatnie fikało ponad wartość przyzwoitą.