Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metalwork
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Viessmann Vitodens-200W. Duże zużycie / straty palnika?

vojtek111 22 Lis 2009 07:33 42457 110
  • #31 22 Lis 2009 07:33
    MarudaP
    Poziom 21  

    A jakie temperatury ma ustawione sąsiad?
    Z racji usterki która wystąpiła w moim kotle Immergasu 26 kW (kondensacyjny z zasobnikiem 50 l, sterowany SCAR z czujnikiem zewnętrznym), sprawdzam różne ustawienia i okazało się że podwyższenie temperatur komfort i ekonom o 0.5 C, oraz zlikwidowanie przerwy południowej spowodowało wzrost zużycia gazu z 6 m>3 / doba, do 9 m.3 / doba.

  • Metalwork
  • #32 22 Lis 2009 19:29
    c_michal
    Poziom 9  

    Sasiag grzeje w godzinach 7-22 do 21 st potem termostat wyłącza piec i ponownie włącza gdzy temperatura spadnie do 20,5 st
    od 22:01 do 6:59 termostat i piec jest wyłączony a temperatura w domu samoistnie spada o 3 st

  • #33 25 Lis 2009 14:01
    ES1
    Poziom 1  

    Ja mam jeszcze inny pomysł, który wynika z osobistych doświadczeń. W ubiegłym roku zamonotwałem w nowozakupionym mieszkaniu o pow. 104 m + poddasze ok. 30 m (we współdomie) ten piec o mocy 4,9-19,6 kW+regulator Vitrotrol 100.
    Całkowicie nowa instalacja KISAN, grzejniki Brugmann. Też piec zużywał dużo gazu tj. w normalnie dni 10-12 m/dobę W mroźne ok. 20-21 m.
    Coś mi nie grało w czasie zimy. Sprawdziłem i co się okazało. Magicy co montowali mi CO, grzejniki, (łacznie 9 grzejników, w tym 2 duże pionowe) źle zamontowali na grzejnikach zasilanie i powrót (odwrotnie). Teraz juz poprawili i zauważyłem mniejsze zuzycie gazu do ok. 8m/ dobę. Nie muszę zwiększać temperatury na piecu żeby dogrzac pomieszczenia. Mieszkanie narazie mam nie docieplone. Stary mur głębokość ok. 38-39 cm.

    Z tym co piszą na temat wygrzania się nowych murów to prawda. Przez pierwsze 2 lata przepłacasz za gaz.

  • #34 25 Lis 2009 21:37
    bartoszkuzma
    Poziom 12  

    Witam
    A jak wogóle wywołać kod B5 w kodowaniu 2? U mnie ten kod jest niedostępny.
    Przeskakuje od razu z A na C.
    A5 jest ustawione na 5, czyli A5:5.
    Chciałem ustawić, żeby pompa się wyłączała.

  • #35 26 Lis 2009 08:25
    c_michal
    Poziom 9  

    Dzięki za pomysł z kaloryferami. Rozumiem ze opory hydrauliczne są większe jesli grzejnik jest podłączony nie prawidłowo.

    Tylko jak powinno być prawidłowo, pod kaloryferem są 2 rurki która to zasilania, a która to powrót?

  • #36 27 Lis 2009 10:31
    jay-zee
    Poziom 2  

    Mam podobny problem z ilością startów palnika - jakieś 200/300 na dobę. Na razie wszyscy serwisanci którzy u mnie byli rozkładają bezradnie ręce :(

    Pytanie więc do vojtek111 - jak wynika z twoich wypowiedzi obniżenie mocy kotła do 75% pomogło ale ustabilizowanie pieca wymagało kilku dni. Ile czasu potrzebował kocioł aby się ustabilizować (na początku pisałeś ze obniżenie mocy nic to nie dało, pytam bo zrobiłem ten sam eksperyment i czekam na wyniki) Jak teraz zachowuje się kocioł - chodzi mi o ilość startów. Czy obniżka mocy wpłynęła na dobowe zużycie gazu? Czy moc cieplna dla podgrzewania wody użytkowej tez została zredukowana (kodowanie 2, adres 6F)?

    Ja eksperymentuję z moim kotłem ale na razie bez rezultatów :(

  • Metalwork
  • #37 27 Lis 2009 10:47
    vojtek111
    Poziom 9  

    Mam pytanie uzupełniające o Vitotrola. Kupiłem sobie sam (już po zakończeniu instalacji kotłowni) Vitotrola 300. Nie miałem siły wzywać instalatora Viessmanna (strasznie potrafią marudzić...). przejrzałem instrukcję i każdy średnio pojętny człowiek może to sobie sam przyłączyć. Vitotrola przywierciłem dokładnie tam gdzie powinien być. Kabelki ładnie schowałem. Wyłączyłem cały piec i bardzo ostrożnie podłączyłem się dokładnie tam gdzie powinienem się podłączyć. Wszystko działa ślicznie. Prawie. Otóż wygląda na to, że piec jest teraz kontrolowany przez Vitotrola (tak jak byc powinien), ale czujnik temperatury pokojowej Vitotrola chyba jest ignorowany. Być może coś trzeba ustawić w piecu w kodowaniu. Instrukcja instalacji Vitotrola nic na ten temat nie mówi, ale z drugiej strony - Vitotrol nie jest tylko i wyłącznie do mojego pieca, a każdy piec może mieć inne ustawienia kodowania (chyba). Zrobiłem kilka eksperymentów termicznych. U mnie kotłownia jest w garażu (przyklejona do garażu, wejście przez garaż), w którym jest relatywnie chłodniej niż w domu. Było kilka dni z rzędu z w miarę stabilną temperaturą zewnętrzną (bez gwałtownych wahań - żeby wykluczyć wpływ pogodówki), jednego dnia zostawiałem otwarte drzwi do kotłowni (wychładzałem wnętrze) i zamykałem. I okazało się, że to dość mocno wpływa na temperaturę w pomieszczeniach. Na Vitotrolu mam ustawione +20st.C. Przy otwartych drzwiach kotłowni, sam Vitotrol potrafił pokazać, że w pokoju jest +25st.C, a my z żoną biegaliśmy niemal nago po domu, bo nie dało się wytrzymać. Po zamknięciu drzwi kotłowni, temperatura w pokoju spada do +20-21st.C. Wygląda to tak, że temperatura pokojowa jest zbierana w kotłowni, a nie z Vitotrola (podobno sam kocioł ma czujnik temperatury otoczenia). Przegrzebałem wszystkie kodowania, ale nie mogę znaleźć jakiegoś wymuszenia pomiaru temperatury pokojowej na Vitotrolu (a nie na kotle). Jest mnóstwo ustawień pogodówki, ale tych wolę nie ruszać, no chyba że to ma coś z tym wspólnego.

    Z innej beczki: (i niejako wracając do tematu, który sam otworzyłem): po obniżeniu mocy kotła do 75% (26kW -> 19kW), oraz pewnych ustawieniach ograniczających zużycie (np. wyłączenie cyrkulacji w pewnych godzinach, wyłączenie automatyki c.w.u.) - nowo wybudowany dom 180m2 (cały czas schnący i wyziębiony budową) przy bardzo komfortowych odczuciach mieszkańców - zużywa 6-8m3 gazu / dobę (8 kiedy są przymrozki w nocy). Było 10-15m3 / dobę. Ilość startów palnika spadła mi o ponad połowę w stosunku do 200-250 / dobę poprzednio. Tutaj zdecydowanie pomogło ograniczenie mocy. Mogło pomóc też zainstalowanie Vitotrola, ale tutaj raczej w zakresie lepszej kontroli nad wszystkim - np. włączania świnki-skarbonki, kiedy wychodzimy z domu na dłużej (bez Vitotrola nie zawsze był czas na szukanie klucza do kotłowni i włączanie na piecu).

    Pozdrawiam,
    Vojtek

    Dodano po 13 [minuty]:

    jay-zee napisał:
    Mam podobny problem z ilością startów palnika - jakieś 200/300 na dobę. Na razie wszyscy serwisanci którzy u mnie byli rozkładają bezradnie ręce :(






    U mnie było dokładnie tak samo. Narazie - póki masz taką ilość - mogę tylko zacytować za inżynierem z Viessmana z centrali z Niemiec - taka ilość startów nie jest w żaden sposób szkodliwa dla samego kotła i w pewnych warunkach jest zupełnie normalna i uzasadniona. Z punku widzenia użytkownika - jedyny problem jaki z tym może być - to zwiększone zużycie gazu - na skutek większej mocy, z którą pracuje kocioł.

    jay-zee napisał:
    jak wynika z twoich wypowiedzi obniżenie mocy kotła do 75% pomogło ale ustabilizowanie pieca wymagało kilku dni. Ile czasu potrzebował kocioł aby się ustabilizować (na początku pisałeś ze obniżenie mocy nic to nie dało, pytam bo zrobiłem ten sam eksperyment i czekam na wyniki) Jak teraz zachowuje się kocioł - chodzi mi o ilość startów. Czy obniżka mocy wpłynęła na dobowe zużycie gazu? Czy moc cieplna dla podgrzewania wody użytkowej tez została zredukowana (kodowanie 2, adres 6F)?


    Przyznaję, że nie wchodziłem jeszcze w przestawianie kodowania. Narazie ilość roboty do wykonania przy domu jest kosmiczna, więc grzebanie w kodowaniu zostawiłem sobie na zimowe wieczory. Tak jak napisałem - kocioł u mnie się ustabilizował. Serwisant, który obniżył mi moc kotła (notabene nie dlatego, że to miało obniżyć ilość startów, tylko wysnuł jakąś teorię na temat wąskich rurek). Obniżenie mocy odczułem po ok. 2 tygodniach. Wtedy ilość startów zaczęła spadać. W tej chwili ustabilizowała się. Z ostatnich dni, które odnotowałem - jest 80-110 startów / dobę (w zależności od temp. zewnętrznej). Zużycie gazu też spadło. Więc pozostaje mi życzyć powodzenia i... cierpliwości. Z czynników dodatkowych, które mogły też wpłynąć na ograniczenie zużycia - mogły też być:

    - wyłączenie automatyki c.w.u. (ogrzewanie tylko rano i wieczorem)
    - wyłączenie cyrkulacji c.w.u w całym domu (pracuje tylko w godzinach ciepłej wody)
    - wyłączenie automatyki cyrkulacji c.w.u. między piecem i zasobnikiem (tylko w godzinach c.w.u. + 30 minut)
    - instalacja Vitrotrola 300 w pokoju (więcej na ten temat wyżej).

    pozdr.
    Vojtek

  • #38 27 Lis 2009 15:09
    jay-zee
    Poziom 2  

    Dzięki za wskazówki, pozostaje jedynie uzbroić się w cierpliwość i czekać. Muszę jeszcze zrobić eksperyment z zamykaniem kotłowni - podobnie jak u Ciebie kotłownia u mnie doklejona jest do garażu ale nie posiadam na razie drzwi, które pozwoliłyby ja zamknąć - są na mojej liście TO DO ;)

    Pytanko pomocnicze odnośnie
    - wyłączenie automatyki cyrkulacji c.w.u. między piecem i zasobnikiem (tylko w godzinach c.w.u. + 30 minut)
    Jak to zrobić? Pozostałe punkty oprócz Vitrotrola już zrealizowane. Spalanie na poziomie podobnym jak u Ciebie czyli 6-8 m3 na dobę (pierwszy sezon grzewczy, dom 170m2)

    Pozdrawiam

  • #39 01 Gru 2009 10:10
    vojtek111
    Poziom 9  

    Jesli chodzi o kontrole nad cyrkulacja, to nie da sie tego u mnie zrobic z panela na kotle. Takie ustawienie jest tylko przez Vitotrola-300.

    Pozdrawiam,
    Vojtek

  • #40 12 Gru 2009 08:13
    bartoszkuzma
    Poziom 12  

    bartoszkuzma napisał:
    Witam
    A jak wogóle wywołać kod B5 w kodowaniu 2? U mnie ten kod jest niedostępny.
    Przeskakuje od razu z A na C.
    A5 jest ustawione na 5, czyli A5:5.
    Chciałem ustawić, żeby pompa się wyłączała.


    Czy mógłby mi ktoś pomóc w tej sprawie?

  • #41 13 Gru 2009 12:44
    vojtek111
    Poziom 9  

    Kodowanie B5 u mnie tez bylo niewidoczne, ale pojawilo sie dopiero wtedy kiedy zmienilem B0 z 0 na 3. Jesli jednak u ciebie nie ma w ogole nic co zaczyna sie od B... to trudno mi cos poradzic.

    pozdr.
    W

  • #42 13 Gru 2009 15:54
    bartoszkuzma
    Poziom 12  

    No niestety, u mnie nie ma nic na B. Przeskakuje z A na C!

  • #43 29 Gru 2009 00:56
    pablozw
    Poziom 11  

    Przechodząc krok po kroku, przez opisywane wyżej problemy i spostrzeżenia, znalazłem rozwiązanie.

    Problemem kotła Vitodens 200W 26kW jest stosunek mocy do przepływu wody przez wymiennik.
    Co skutkuje dużą liczbą krótkotrwałych odpaleń palnika. Dodam że zapłon i początkowa faza pracy palnika odbywa się przy 75% mocy.
    Czas rozruchu do zmodulowania na niższą moc wystarcza do osiągnięcia zadanej temperatury wyłączenia palnika.
    Kocił taktuje pracując z dużą mocą nie spełniając oczekiwanej wysokiej sprawności. Co może oznaczać błędy w samej instalacji C.O.
    Ale wykluczając je.
    W instrukcji serwisowe są podane parametry emisji CO2 dla gazu ziemnego GZ-50 w zakresie 7,4% do 10,5%, przyjmuje się za prawidłowe odbieganie od podanego zakresu do 1%. Po podłączeniu analizatora spalin i regulacji CO2 do dolnej granicy minus 1%. Znikł problem taktowania odpaleniami.
    Kocioł zaczął pracować prawidłowo w różnych zakresach temperatur wody C.O. spadła jego moc ( zmniejszyła się ilość gazu w mieszance )
    Przy takiej emisji CO2 minimalnie zmniejsza się sprawność ( rośnie temperatura spalin – słabsza kondensacja ).
    U mnie 9m współosiowego komina odbierze utraconą w piecu sprawność, ogrzewając powietrze zasysane do spalania.
    I cieszę się technologią kondensacji w wykonaniu Viessmann.

  • #44 30 Gru 2009 15:57
    flopik
    Poziom 2  

    Witam


    Mam podobne problemy. Manowicie

    Mam Vitodens-200W z czujnikiem pogodowym.

    Dom ok 180m2 nowo wybudowany. Ogrzewanie na dole to podlogowka. Gora to grzejniki (dobrane przez Viessmanna). Problem polegana tym ze przy ustawionej temp pomieszczenia w kotle 20C na gorze jest zimno. Mieszkamy miesiac i rachunek za gaz opiewa na 810zl. Rozumiem ze to nowy budynek ale zuzycie 455m3 gazu to chyba za duzo. Co gorsza na gorze mamy zimno moze z 15C. Oczywscie moge zmienic temp pomieszczenia w kotle ale to napewno sie odbijena portfelu. Zrobilem eksperyment wylaczylem obieg w grzejnikach aby kociol grzal tylko podlogowke na dole i jakiez bylo moje zdziwienie gdyz zuzycie dzienne gazu wcale sie nie zmienilo. Dzwonilem do serwisu Viessmana pytajac skad kocial wie kiedy ma sie wylaczyc - ich swierdzenie. Kocial bierze temp z czujnika pogodowego i temp przy zasilaniu kotla.

    To troche chyba bez sensu gdyz jak dzala tylko podlogowka (temp 40C na wylocie 37C z rozdzielacza) kociol ciagl sie pali. Wylacza sie nie wiadomo z jakiego powodu.

    Moze mi ktos cos poradzic bo juz nie mam sil.

  • #45 30 Gru 2009 18:56
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Jaka jest powierzchnia budynku ? Jakie jest zużycie wody użytkowej na dobę? Jak (czy dobrze) zaprojektowana była i jest wykonana instalacja c.o. i c.w.u.? Jakie jest ocieplenie tego budynku, itd...

    Przy nowym budynku będzie drogo na początku. Dopiero w przyszłym sezonie będzie lepiej (tzn. mniej za gaz).

    Ale proponuję zawołać serwisanta Viessmann nie związanego z firmą wykonawczą Twojej instalacji. Nowy serwisant sprawdzi ustawienia w kotle i td... i stwierdzi czy wszystko jest OK czy też nie.

    PS: Viessmann odpowiedział prawidłowo :)

  • #46 30 Gru 2009 19:16
    flopik
    Poziom 2  

    A wiec.

    Dudynek zbudowany z porothermu 30, ocieplenie to steropian 10cm

    Instalacje mam nastepujaca.

    Z kotla ida rurki do kaloryferow (zasilanie i powrot) z tego samego obiegu wedruja do podlogowki. Podlogowka jest z mieszaczem. Niewiem czy problem wlasnie nie tkwi w tym, ze pompa z mieszacza podlogowego zakluca caly obieg i dlatego gora mi nie grzeje a i zuzycie gazu jest duze. To moje tylko przypuszczenie jako laika. Co do samej instalacji to tez mam mieszane odczucia bo przykladowo instalatorzy nie zalozyli oslon na rurki (peksa) oslona.

    Reszta jest OK

  • #47 30 Gru 2009 21:40
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Jest sprzęgło hydrauliczne? Jak nie wiesz to zrób zdjęcie kotłowni. Jeśli nie ma to mały błąd i wtedy faktycznie podłogówka "zaburza" działanie obiegu grzejnikowego i/albo odwrotnie. Nie ma izolacji termicznej na instalacji grzejnikowej?

  • #48 31 Gru 2009 07:23
    flopik
    Poziom 2  

    Nie mam sprzegla hydraulicznego.

    Izolacji do grzejnikow tez nie mam. Wczoraj wylaczylem podlogowke i odczucia mam takie ze grzejniki sa cieple.

    Zmniejszylem pompe z podlogowkina I ale nie wiem czy to wystarczy i czy nie trzeba bedzie dokonywac jakis zmian. Co proponujesz

  • #49 31 Gru 2009 07:30
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Niestety masz wg mnie źle wykonaną kotłownię i instalację. Ja bym złożył reklamację u firmy wykonawczej. Przecież nie kosztowało to wszystko 5 zł żebyś musiał się z instalacją męczyć przez kilkadziesiąt lat.

  • #50 02 Sty 2010 23:57
    KOMIGROUP
    Poziom 9  

    Witam,
    jestem użytkownikiem Vitodensa 200W z pogodówką i Vititrolem 200 do podłogówki. Obieg CWU nie jest jeszcze podłączony. Zatankowałem zbiornik PROPANEM w ilości 2295 l co stanowi jego 85% pojemności. Po miesiącu pracy kotła na temperaturze 14 st.C w pomieszczeniu super ekonomiczny kondensat VIESSMANNA wciągnął 1390 l Propanu. Czy ktoś mógłby mi coś doradzić?
    Nadmienię, że rozruch instalacji był dokonany z kominka z płaszczem wodnym, podłogówka rozgrzana, a dom ma 250 m2.

  • #51 03 Sty 2010 10:30
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Vitotrola 200 (pilota pomieszczenia) nie stosuje się do podłogówki. W ogóle podłogówką nie steruje się względem temp. pomieszczenia. Podłogówka ma pracować wzgl. czujnika zewnętrznego. Natomaist te 1390 l nie zależy od tego czy to Viessmann czy Termet, czy jeszcze coś innego...

  • #52 03 Sty 2010 20:44
    KOMIGROUP
    Poziom 9  

    Mam Vititrola 300, czy to ma znaczenie względem podłogówki?

  • #53 04 Sty 2010 09:15
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Nie. Vitotrol 200 lub 300 powinien być w pomieszczeniu gdzie są grzejniki.

  • #54 30 Sty 2010 18:07
    hifi22
    Poziom 2  

    ...witam, dołączam do użytkowników poskramiania vitodens 200-w.
    nic nie piszecie o zużyciu w ostatnie mrozy?
    Ja ten piec mam od 1,5 roku, wilgotność w domu 30% czyli bardzo sucho. Na początku powiem, iż paliłem w kominku przez dwa sezony drewnem budowlanym, aż się właśnie skończyło i doktoryzuje się nad piecem. W ciągu roku zużyłem 800m3 gazu (paliłem kominkiem, i w lecie cwu na solarze). Dom mam 290m2 więc jest co grzać.
    Wszystkim którzy lubią eksperymentować polecam instrukcję serwisową i ustawienia od najniższych poziomów.
    Ja swój piec ustawiłem moc co na 15-20% (więc piec chodzi w pierwszym zakresie modulacyjnym), zredukowałem moc rozruchową kod 84:-8 i ilość gazu rozruchowego kod 83:-10 (strona 98 instrukcji serwisowej) wejście do kodu adresem nr 11:9 i OK.

    PRZECZYTAJCIE na stronievissmanna o kondensacji itp. wasze piece w większości pracują z mocą do 30%, tylko przy szybkim nagrzewaniu jak wracacie z ferii potrzebują więcej ale komfort kosztem zużycia

    Mam zasobnik 400l wiec nie potrzebuję szybko wody a chcę korzystać 15% oszczędności w postaci ciepła kondensacji pary więc moc podgrzewu wody ustawiłem na 25% a różnicę podgrzewu na kod 60:8 tylko po to aby max temperatura podgrzewu cwu nie przekroczyła granicznej temp kondensacji czyli 57 stopni C. Na razie za dwa dni ok 0C mam ok 9Q/24h

    ..poza innymi ustawieniami dajcie ograniczenie (kodowaniu 1) max tem kotła na 55oC aby korzystać z 10-15% oszczędnoći z kondensacji - srtona vissmanna

    pytanie: jakie zurzycia roczne miesięczne mają wasi znajomi na innych piecach?

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    http://www.viessmann.pl/etc/medialib/internet...n%20-%20Technika%20Kondensacyjna%20200901.pdf
    oraz
    http://www.viessmann.com/web/poland/PDF-90.ns...20WB2B%204,8-35kW%20(2009,04).pdf?OpenElement

  • #55 31 Sty 2010 11:27
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Generalnie, im mniejsze obciążenie kotła kondensacyjnego tym wyższa jego sprawność. Im niższa temperatura zasilania tym wyższa sprawność kotła. Im niższa temperatura powrotu (wyższe schłodzenie medium grzewczego w odbiornikach) tym większa kondensacja i wyższa sprawność kotła.

  • #56 31 Sty 2010 13:40
    KOMIGROUP
    Poziom 9  

    Witam, dzisiaj mamy 31 stycznia i właśnie mija miesiąc od wizyty serwisanta, który poustawiał kocioł na najekonomiczniejszą jak twierdzi pracę. Na Vitotrolu ustawiono temp. 10 st.C i tak pracował przez miesiąc.
    Efekty: 532 godziny pracy co daje <17 godz. na dobę.
    Starty palnika: 786

    Serwisant przeliczał, że kocioł spala 1,6 l propanu /h co daje 34,27 zł / dobę
    Cena jednego litra propanu: 1,26 zł. brutto
    Miesięczne koszty przy dość dużych mrozach nawet do -28 st.C = 1072,51 zł/mc.
    Sądzę, że to sporo jak na temp. wewnętrzną ustawioną na Vitotrolu. 10 st.C
    Proszę o szerszą informację o sterowaniu Vitotrolem 300 ponieważ koleś, który u mnie
    montował C.O. twierdzi, że Vitotrol musi sterować mieszaczem od podłogówki, bo grzenikami sterują głowice termostatyczne i pogodówka.

  • #57 31 Sty 2010 16:06
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    KOMIGROUP napisał:
    Miesięczne koszty przy dość dużych mrozach nawet do -28 st.C = 1072,51 zł/mc. Sądzę, że to sporo jak na temp. wewnętrzną ustawioną na Vitotrolu. 10 st.C


    Sporo, ale tak to będzie. Faktycznie miałes 10 st. C w domu przez miesiąc ?

    KOMIGROUP napisał:
    Proszę o szerszą informację o sterowaniu Vitotrolem 300 ponieważ koleś, który u mnie montował C.O. twierdzi, że Vitotrol musi sterować mieszaczem od podłogówki, bo grzenikami sterują głowice termostatyczne i pogodówka.


    Wg mnie to jakaś bzdura. Vitotrol (200 czy 300 to bez znaczenia) nie musi sterować czymkolwiek a wg mnie na pewno nie powinien sterować obiegiem podłogówki. Jeśli już to powinno być raczej odwrotnie, ale to też nie reguła. Czy koleś który tak powiedział jest uprawnionym uruchamiającym lub serwisantem, czy tylko tak mówi ? :)

  • #58 01 Lut 2010 09:21
    KOMIGROUP
    Poziom 9  

    Tak, miałem ustawione 10 st.C ponieważ jeszcze nie mieszkam w tym domu. Taką temperaturę ustawiłem, żeby nie wyziębić budynku.
    Gość który udzielił mi informacji o Vititrolu, dokonywał pierwszego uruchomienia i był autoryzowanym serwisantem Viessmanna.

    Jak mógłbym poprawić konfigurację tego systemu grzewczego?

  • #59 01 Lut 2010 10:56
    hifi22
    Poziom 2  

    ustaw eksperymentalnie tak jak ja: "zredukowałem moc rozruchową kod 84:-8 i ilość gazu rozruchowego kod 83:-10 (strona 98 instrukcji serwisowej) wejście do kodu adresem nr 11:9 i OK. Następnie ustaw poziom mocy pieca na 15%, następnie ustaw nachylenie krzywej na najniższą czyli 0,2 a poziom na +10, włączy i wyłącz (reset nie resetuje wszystkiego), ja teraz mam tak ustawione dla całego domu. Uzyskujesz temperaturę zasilania pomiędzy 29-47C (temp załączenia i wyłączenia palnika) przy temp zewnętrznej ok -5. Jeżeli to będzie dla ciebie za mało to zwiększ poziom krzywej na +20. Oczywiście jeżeli budynek masz wyziębiony to musisz poczekać dzień dwa na ustabilizowanie.
    Instrukcja serwisowa jeżeli nie masz do pobrania ze strony viessmanna. Daj znać co uzyskałeś

    Dodano po 1 [minuty]:

    no i przestaw potem zadaną temp wewnętrzną na +20

    Dodano po 11 [minuty]:

    wawrzeczko_t napisał:
    Generalnie, im mniejsze obciążenie kotła kondensacyjnego tym wyższa jego sprawność. Im niższa temperatura zasilania tym wyższa sprawność kotła. Im niższa temperatura powrotu (wyższe schłodzenie medium grzewczego w odbiornikach) tym większa kondensacja i wyższa sprawność kotła.


    Mam pytanie czy orientujesz się jak zmniejszyć histerezę? w/g krzywej piec powinien podawać ciepło o temp +40C, a włącza się przy +36 i wyłącza przy +48 (pomijam czas na reakcję). Ustawiona temp min i max jest na +40 (w/g ograniczenie elektroniczne zasilania wogóle nie działa). Jak zrobić aby włączał palnik np przy 38C i wyłączał przy 45C (przy zadanej mocy max 10%.?

  • #60 04 Lut 2010 22:21
    KOMIGROUP
    Poziom 9  

    Witam ponownie,
    potrzebuję jeszcze jednej informacji.
    Czy stosowanie sterownika pogodowego (zewnętrznego), to jakiś super ekonomiczny wynalazek ? bo ja mam wrażenie, że to jakaś ściema. Co mnie interesuje temp. zewnętrzna, przecież to w domu ma być ciepło. Proszę o wytłumaczenie lub uargumentowanie stosowania tego czujnika.
    Na mój rozum, zrobiłbym tak: Regulator pokojowy typu euroster w miejscu gdzie jest podłogówka bez nasłonecznienia, a grzejniki doregulować głowicami, to apropos rad mojego instalatora i serwisanta dotyczące miejsca montażu sterownika wewnętrznego.
    Natomiast w innym budynku mam eurostera w miejscu gdzie są grzejniki i to jako laik uważam za logiczne, ponieważ podłogówka ma większą bezwładność, dłużej się nagrzewa i dłużej stygnie więc euroster jest trochę oszukiwany.
    Proszę o sprawdzoną informację.
    Pozdrawiam. KOMIGROUP