Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik BLDC symulacja w matlabie problem z uruchomieniem

RRZZ 27 Paź 2009 23:52 4773 11
  • #1 27 Paź 2009 23:52
    RRZZ
    Poziom 12  

Witam,
    nie będę ukrywał że jestem początkującym automatykiem ale w tym przypadku raczej nie ma to znaczenia, mam problem z uruchomieniem symulatora silnika BLDC w matlabie. Czy ktoś "bawił" się tym symulatorem i mógłby mi pomóc w jego uruchomieniu i opisał krok po kroku co trzeba zrobić, żeby to odpalić, czy trzeba coś modyfikować w układzie albo wpisywać jakieś parametry, jeśli tak to jakie?
    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam

0 11
  • #2 28 Paź 2009 08:25
    august_
    Poziom 27  

Co chcesz osiągnąć?
    Musisz najpierw napisać sobie model matematyczny (układ równań) - a potem narysować to w simulinku.

0
  • #4 28 Paź 2009 20:48
    RRZZ
    Poziom 12  

Czy w tym symulatorze jest wpisany konkretny model silnika o konkretnych parametrach czy trzeba je zdefiniować we własnym zakresie i wtedy zasymulować?
    Z góry dzięki za pomoc

0
  • #5 30 Paź 2009 13:23
    Marvinn8686
    Poziom 20  

Skoro mówisz, że wyrzuca komunikat o braku jakiejś funkcji, to najprawdopodobniej twój matlab nie ma któregoś z wymaganych przez ten model toolboxów i dodatków. W linku, który zamieściłeś są one wypisane jako required products. Oprócz tego do bezawaryjnego uruchomienia modelu stworzonego w simulinku, potrzebny jest matlab z simulinkiem w wersji równej lub wyższej. Choć akurat podany przez Ciebie model został stworzony w matlabie R13 (6.5), czyli niezbyt nowym.
    Na początek radziłbym odpalenie któregoś z modeli zawartych w helpie twojego matlaba. Masz pewność, że posiadasz wszystkie wymagane biblioteki a działanie modelu jest dokładnie opisane.

0
  • #6 31 Paź 2009 13:39
    RRZZ
    Poziom 12  

Witam,