Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW 525 E34 landi renzo se 81 nie wchodzi w wysokie obroty.

piotrekpiotrek 28 Oct 2009 00:03 3579 5
  • #1
    piotrekpiotrek
    Level 9  
    Witam wszystkich serdecznie. jestem tu nowy tak więc gdybym napisał coś nie tak lub nie tam gdzie trzeba to przepraszam. Mam problem z instalacją gazową w bmw 525 12V e34 a mianowicie na gazie samochód nie chce wchodzić w wysokie obroty. dochodzi do 4500obr/min i przerywa szarpie i nie chce dalej. Problem utrzymuje się juz od kilku dni a zaznacze jeszcze że odkąd posiadam ten samochód ten problem pojawiał sie co jakiś czas z tym że przy 5000obr/min. Instalacja LANDI RENZO II generacji z parownikiem SE 81.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    janko.muzykant
    Level 16  
    Sprawdź silnik krokowy od gazu, czy w ogóle działa, bo może stoi przymknięty i nie puszcza odpowiedniej ilości gazu przy wysokich obrotach, ewentualnie go umyj, a jakby się rozleciał, to trzeba nowy (koszt ok 100 zł).
    Może być jeszcze do wymiany membrana w parowniku, ponieważ po dłuższym przebiegu ona po prostu sztywnieje i nie spełnia swojej funkcji.
    Następny element to filtr gazu znajdujący się przy elektrozaworze w komorze silnika, który też się zużywa i zapycha z wiadomym skutkiem.
    Polecał bym również sprawdzenie stanu świec i przewodów, a najlepiej ich wymianę, bo one też mają duży wpływ na funkcjonowanie instalacji i szybciej się zużywają niż na benzynie.
    pzdr.
  • #3
    Darek154
    Level 10  
    Mam pytanie odnośnie tego parownika. Ponieważ mój się zużył, zrobiłem regenerację.
    Po regulacji autko chodzi ładnie i spadło zużycie gazu, jest tylko jeden problem.
    Jak auto jest zimne to przy pierwszym przełączeniu na gaz samochód gaśnie.
    Jak tylko przełączę na benzynę i drugi raz na gaz już jest OK. Na ciepłym silniku też nie ma tego problemu. Stawiam na źle wyregulowany parownik.
    Czy możecie pomóc jak wyregulować ?
  • #4
    piotrekpiotrek
    Level 9  
    filterek wymieniony, krokowiec również a problem jest nadal;/ chyba pozostaje mi wymiana membran. a co do przełaczania się i gasnięcia:) miałem dokładnie to samo i czasem mam nadal. jakis czas temu w wakacje przez około 2 tyg po kazdym przełączeniu sie na gaz przy pierwszym uruchomieniu (tzn wstajke rano jade do pracy) samochód przy pierwszym przełaczeniu gasł potem znowu go na benzyne i znowu na gaz i juz było ok. Tez kombinowałem z tym ale przyczyny niestety nie znalazłem
  • #5
    Darek154
    Level 10  
    Chyba reduktor nie startuje za pierwszym razem...
    Po wymianie membran zostawiłem stare sprężynki żeby się nie rozjechały parametry. Ale i tak nowe membrany to inne naprężenie i silnik gasł na wolnych obrotach. To akurat łatwo wyregulowałem dobierając słabszą sprężynę od wolnych obrotów.
    Jest jeszcze śruba na środku na zewnątrz parownika, ale nie wiem jak regulować i jej nie ruszałem.
    Aha w środku parownika jest śruba, która poprzez długą sprężynę w kształcie litery L dociska małą membranę wysokiego ciśnienia.
    Jak ktoś kto ma doświadczenie z tego typu parownikiem proszę o wskazówki.
  • #6
    piotrekpiotrek
    Level 9  
    no ja już doszedłem co było grane u mnie a mianowicie zatkał się kanał gazowy w parowniku tak więc rozebrałem go wyczyściłem, wymieniłem membrany i wszystko chodzi juz jak należy, aczkolwiek jest jeszcze jedna sprawa. czasem jak odpale samochod (bez róznicy czy ciepły czy zimny) to po przełączeniu na gaz [przez jakąs chwilę chodzi tak jak by miał zaraz zgasnąć, przy wcisnięciu gazu chwile się zastanowi po czym wejdzie w obroty no i potem juz wszystko wraca do normy. czy to kwestia regulacji parownika? jak go wyregulować lub sprawdzić czy jest wyregulowany poprawnie? przypomne że to parownik LANDI RENZO SE 81.